abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31448096
wat ik ook al postte in TV, maar daar blijkbaar niet thuishoort :
quote:
ik vond het ook erg tof!

komt zeer mooi authentiek over, en ook het gebeuren rondom de machtsverdelingen zijn erg gaaf

beter dan de huidige Expeditie Robinson
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:13:27 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_31448702
http://www.een.be/televis(...)rogramma/index.shtml
quote:
Het dagboek van Zebardyn
Naast het televisieprogramma brengen Eén en Tros rond De saga van Oberon een multimediale belevingssite. We volgen het avontuur van de middeleeuwers in het koninkrijk Oberon en de zoektocht naar de nieuwe koning vanuit het dagboek van raadsheer Zebardyn. Van de aankomst van de kandidaat-opvolgers tot de eindstrijd voor het koningsschap. Wie heeft de capaciteiten om Koning Darius op te volgen? Zijn de kandidaten uit het juiste hout gesneden om met woord en daar het koningsschap te kunnen dragen?

De saga van Oberon, een website uit de middeleeuwen. Vanaf 4 oktober.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:17:36 #28
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31448821
Hee, ik zat al te w8n op een topic hierover
Heb nl net gekeken en vind het eigenlijk wel leuk...nu nog even zien of ik niet vergeet volgende week ook weer te kijken
Het is iig wel lekker onvoorspelbaar, de regent die eten gaf aan de armen en toen iemand van z'n eigen groep moet wegsturen daarheen En dan ook gewoon niet luisteren naar Huub

Ja, het heeft wel iets...zeker het kijken waard volgende week
To infinity…and beyond!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:34:47 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31449316
Die Roodbol uit Rotterdam lijkt trouwens niet erg op Danny.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31449586
Hey topic over Oberon
Ik keek het eigenlijk omdat er iemand uit mij woonplaats meedoet, maar ga zeker volgende week weer kijken.
Tot nu toe positieve indruk, al kun je van zo'n eerste aflevering nog niet zoveel zeggen.

Die Isaac vind ik wel leuk trouwens
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:50:54 #31
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_31451738
Leuk! ER zonder eiland en PE zonder China, Huub Stapel was ik al verliefd op als tiener en een beetje Middeleeuws spektakel gaat er altijd wel in, kortom: goeie eerste indruk!
Ben te zaai voor een signature
pi_31453718
Candida (let op onsmakelijk plaatje)
Je zal maar zo heten

[ Bericht 8% gewijzigd door Duiveltja op 15-10-2005 01:18:30 ]
#geen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:16:55 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31454112
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:02 schreef DuchessX het volgende:
Candida
Je zal maar zo heten
Die naam viel mij ook al op.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31457869
Ik vond het wel gaaf, en ga volgende week zeker ook kijken
Leuk!
pi_31457916
Overigens is Candida in Spanje een redelijk vaak voorkomende naam....
pi_31457955
Wat is dat toch met steeds programma's met Nederlanders én Belgen....???? Niet dat ik het niet leuk vind....
pi_31458109
Ik vond het tof. Huub Stapel zit er op z'n plek als raadsheer. Ik vind dat zijn rol dit programma net wat leuker maakt als Expeditie Robinson of Terra Incognita omdat het geheel wat 'echter' overkomt.
Wat het programma ook erg leuk maakt is het opgelegde machtsverschil. Je zag al meteen aversie daartegen naar boven komen onder de spelers. De ridders en de regent doen zelfs moeilijk over water uitgeven en na een dag hebben de armen al een grondige hekel aan de leidinghebbenden. Dit kan nog erg leuk uitpakken.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31458316
Wat jij zegt!
pi_31458542
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:44 schreef LostFormat het volgende:
Je zag al meteen aversie daartegen naar boven komen onder de spelers.
Stella liet dan ook meteen zien wat zij er van dacht

zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:20:00 #40
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_31458842
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:36 schreef amaranta het volgende:
Wat is dat toch met steeds programma's met Nederlanders én Belgen....???? Niet dat ik het niet leuk vind....
Kostenbesparing natuurlijk, Vlaanderen en Nederland zijn voor de media eigenlijk relatief kleine afzetgebieden, dus is het véél goedkoper als je 1 programma voor beide gebieden samen kunt maken dan voor elk gebied hetzelfde programma nog een keer natuurlijk.
Trouwens, in België ziet de minister van media dit programma als een ideaal voorbeeld van hoe de openbare omroep op zijn best kan werken: enterainment waarvan je nog bijleert ook (in dit geval over het leven in de middeleeuwen)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_31459087
op zich wel leuk
ik vind het iig. leuk verzonnen
beetje traag maar dat zal ik ze nog maar niet aanrekenen
leuk dat die mensen gewoon geen idee hebben waar ze aan toe zijn

jammer van die vervelende voice over .... waarom doet Huub Stapel dat niet gewoon zelf
hij is een prima verteller en zo druk lijkt hij het niet hebben daar:)
pi_31459540
Het is leuk hoewel wel een beetje geacteerd. Ik las in een interview met Huub Stapel dat sommige scenes met de spelers een aantal keer over moeten omdat er een camerakabel in beeld ligt ofzo. Aan de amateurspelers is te horen dat ze sommige uitspraken een paar keer overnieuw moesten doen. Zoals die opstand van de 'armenleider' aan de kasteelpoort over het slechte drinkwater: 'Een goede regent zorgt goed voor zijn volk'. Dat klonk heel erg nep. Die scene met de blote kont was ook behoorlijk gespeeld. Misschien was het de eerste keer spontaan maar het moest natuurlijk ook 'tig keer over voor het beste shot. Stapel's tekst staat ook vooraf in het script hoewel hij natuurlijk evengoed moet improviseren.

Leuk is het zeker. Ik ben van de Floris-generatie dus ik vermaak mij prima. BB is veel nepper en hier geven ze tenminste zelf bij voorbaat toe dat er 'gespeeld' wordt.

Al die realitysoaps zijn nogal vermoeiend en er zijn zoveel dezelfde dat ze nog amper uit elkaar te houden zijn: verbouwingsspelen, eilandspelen... Dit is tenminste echt ontpannend en onderscheidt zich door de setting en kleding van alle andere RS.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:58:32 #43
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31459700
Die voice-over is dezelfde als van de Efteling sprookjes cd (is van mijn zoontje hoor ).

En die muziek, veel van LOTR. Moest wel lachen om die Jeroen. Door die muziek eronder moest ik toch wel heel sterk aan een hobbit denken.

Maar eerste indruk is goed, mooie setting, leuke spelelementen, mensen die wat te zeggen hebben (of je het er nu mee eens bent of niet).
En wat is een 'opvoedster' eigenlijk? Da's toch gewoon moeder of denk ik nu te simpel? Vind het wel bij die Stella passen, is echt zo'n type die niet in een hokje geplaatst wil worden. Zorgt voor interessante tv.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:35:58 #44
pi_31460681
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:58 schreef dutchie het volgende:

En wat is een 'opvoedster' eigenlijk? Da's toch gewoon moeder of denk ik nu te simpel? Vind het wel bij die Stella passen, is echt zo'n type die niet in een hokje geplaatst wil worden. Zorgt voor interessante tv.
Een opvoedster is iemand in bv een internaat in een school die de leerlingen moet "opvoeden" (begeleiden zeg maar) , of in een tehuis voor wezen , of probleemkinderen , ...
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:46:06 #45
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31460946
Aha, dank je wel.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:37:04 #46
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_31464395
Ik had het programma beter gevonden als ze niet Huub Stapel hadden genomen als "hoofdrolspeler". Een onbekende acteur was beter geweest: nu zie ik gewoon telkens Huub Stapel die een rol speelt. Vinden jullie ook niet?
pi_31464647
Huub Stapel heb ik ooit ontmoet. Sindsdien zie ik bij wat hij ook speelt een gewone Nederlander. Ik hoop wel dat hij nog verder in deze rol groeit en een beetje evil medival wordt.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:25:04 #48
pi_31466755
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:37 schreef whisko het volgende:
Ik had het programma beter gevonden als ze niet Huub Stapel hadden genomen als "hoofdrolspeler". Een onbekende acteur was beter geweest: nu zie ik gewoon telkens Huub Stapel die een rol speelt. Vinden jullie ook niet?
Ze hadden mijn inziens nog beter een of andere "karakteracteur" genomen, genre Jan Decleir ofzo, maar dat zal wel te duur geweest zijn. Bij Huub kan ik maar niet Johnny Flodder uit mijn hoofd krijgen ...
pi_31471837
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:37 schreef whisko het volgende:
Helemaal mee eens
#geen
  zondag 16 oktober 2005 @ 13:27:06 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_31486674
Helemaal geen last van..
Ik zag totaal geen Flodder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: