Van de FP: Minister: invasie in Irak was onverstandigquote:Minister: Invasie in Irak was onverstandig
Bron: ANP
Gepubliceerd: woensdag 5 oktober 2005 @ 17:12
Volgens minister Bot van buitenlandse zaken was de invasie in Irak achteraf "misschien niet verstandig". Dat zei hij vandaag in de Tweede Kamer. Volgens Bot was het langer doorzetten van diplomatie en verder onderzoek naar massavernietigingswapens "verstandiger geweest."
Eerder zei de Amerikaanse oud-minister Powell zijn optreden in de VN-veiligheidsraad te betreuren. Powell was destijds minister van Buitenlandse Zaken. Voor de voltallige veiligheidsraad presenteerde hij de bewijzen die Amerika had voor de Iraakse massavernietigingswapens.
Dat is juist het punt. Meneer de minister handelt uit eigen belang, om toch maar even zijn imago, of dat van het kabinet, op te krikken door maar even tegen de oorlog te zijn. Eerst was iedereen voor, en naderhand krabbelen we toch weer terug... hallooooooo.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:27 schreef Falco het volgende:
Van te voren was ik ook niet direct tegen de oorlog in Irak, maar nu blijkt dat één doel van die oorlog (massavernietigingswapens vinden) dikke onzin is, zou ik daarna ook van mening veranderen. In ieder geval is het een verstandige en logische uitspraak van Bot.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:35 schreef TimmyAsd het volgende:
Eindelijk toegeven. Het zal eens tijd worden (niet dat het veel uitmaakt..). NU nog opstappen, kabinet vallen, nooit meer terugkomen en een bepaald iemand terugschoppen naar het jaar 1800 waar die kapsels wel in de mode waren.
Hij heeft niet meebeslist? Hij zit niet in het kabinet wil je zeggen?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:42 schreef Falco het volgende:
[..]![]()
Ben Bot heeft nooit als minister zijnde meebeslist over de invasie van Irak. Zou hij daarvoor moeten opstappen dan?
Ik stond er ook achter in het begin, en dus?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:44 schreef SpugendeLama het volgende:
Maar hij stond er wel achter, dat is toch niet niks.
Toch?
Ja.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:42 schreef Falco het volgende:
Ben Bot heeft nooit als minister zijnde meebeslist over de invasie van Irak. Zou hij daarvoor moeten opstappen dan?
En vanaf dat moment had meneer Bot dus al inspraak. Eerst de situatie bekijken en kijken hoe het verloopt, en vervolgens pas proberen je imago te redden... Overigens lijkt het mij vrij sterk dat Bot pas vanaf het moment van aantreden informatie kreeg betreffend de invasie van Irak, op zoiets ben je ongetwijfeld al voorbereid en ingelicht.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik stond er ook achter in het begin, en dus?
Het aantreden van Ben Bot was in december 2003. Daarvoor zat Jaap de Hoop Scheffer op die post. Toen was de oorlog (als in de strijd tegen Saddam Hoessein) allang voorbij. Diezelfde maand werd Saddam zelfs opgepakt trouwens.
Dit kabinet heeft al laten zien dat het uit politici bestaat die überhaupt niet opstappen, wat er ook gebeurt is mijn indruk...quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:42 schreef Falco het volgende:
'het einde van de sorry-cultuur' wordt wel heeeeel vrij uitgelegd, inderdaadquote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dit kabinet heeft al laten zien dat het uit politici bestaat die überhaupt niet opstappen, wat er ook gebeurt
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:47 schreef sp3c het volgende:
hij krijgt tonnen betaald voor het voeren van het Nederlandse buitenlandbeleid
niet voor het bekriticeren van dat van andere staten, als iemand zijn mening eerder had willen horen dan had die daar eerder naar moeten vragen lijkt me
Och, kritiek hebben hoort er volgens mij ook gewoon bij. Waarom zou je anders de oorlog steunen? Dat was toch ook vanwege de kritiek op het beleid van Saddam?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:30 schreef sp3c het volgende:
nee dat mag je niet ... althans het mag wel (Meki mag zijn onzin immers ook gewoon spuien) maar het is klinkklare onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |