abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31203806
Hallo allemaal,

Ik werk bij een ziekenhuis en heb het volgende probleem.

Wij hebben een andere vestiging, en mijn baas vroeg mij hier een dag te gaan werken.

Nu mag ik met mijn eigen auto daar heen (is 2x zo ver als mijn standplaats) maar dan krijg ik geen kilometer vergoeding.

Er rijd wel een speciaal busje naar toe. Maar dan moet ik eerst naar mijn standplaats, dan in het busje instappen en dan naar de andere vestiging. Dit kost mij totaal meer dan een uur extra per dag.

Het busje is overigens NIET gratis. Het kost mij 5 euro. Wel kan ik die 5 euro weer declareren en na 2 maanden krijg ik dit dan terug.

Nu heb ik tegen mijn baas gezegt dat ik het op deze manier niet meer wil doen.

Ten eerste moet ik 5 euro voorschieten en daarna kost het mij meer dan een uur extra per dag.

Mijn baas zegt nu dat dit een soort van werkweigering is.

Nu is mijn vraag... mag ik dit weigeren.. of moet mijn baas met een beter aanbod komen ?

Het is overigens maar heel sporadisch dat dit voorkomt.

in de ziekenhuis CAO kan ik hier maar weinig over terug vinden.

Bedankt voor de info.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:23:09 #2
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31204179
over welke afstanden hebben we het.. hoe ver moet je normaal rijden.. en hoever naar die andere vestiging?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31204341
Normaal naar het werk is 10 km.
Vanaf mijn woonplaats naar de andere vestiging is het 20 km
Echter, als er met het busje gereden moet worden, is het dus 10 km met de auto en dan nog eens 20km met dat busje

Alles enkele reis.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:37:02 #4
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31204526
Raar dat het busje wel vergoed wordt, terwijl ik mag aannemen dat je twinitg kilometer met de auto wel voor minder als dat bedrag kunt rijden.
Ik heb al een boek.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:43:50 #5
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31204745
Tja.. zeker met die kleine afstanden, denk ik dat je baas gewoon gelijk heeft.
Je mag ook wel gewoon wat over hebben voor je werk lijkt me., maar dat is mijn mening.

Dan ga je toch gewoon met de auto? Ben je niet afhankelijk van het busje en ben je vast minder dan een uur extra kwijt.

Overigens klinkt dit inderdaad als werkweigering.

Daarbij zou ik eens goed nadenken over je eigen positie en je baan.. want het klinkt mij in de oren alsof jij puur en alleen voor het geld werkt.. goeie instelling als je 20 bent..

En die 5 hele euro die je moet voorschieten... .... als je daar al over valt
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:46:07 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31204815
Voor een dagje toch maar. Wat een gezeik gewoon gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31205001
Ja sorry hoor.
Maar volgens mij missen jullie HET punt in dit geheel.
Ik vind het niet erg om daar heen te gaan.
Het is ook maar voor 4x in een jaar ofzo.

Maar het is toch van de zotte dat ik "verplicht" wordt om met dat busje te gaan. Wat me dus een uur per dag meer kost.

Als ik namelijk met mijn auto ga dan kost het mij 30 minuten reistijd naar de andere vestiging.
Naar mijn eigen werk kost mij ook 30 minuten (is door de stad)
Maar omdat ik met die bus mee moet, moet ik dus 30 minuten reizen naar mijn eigen werk en dan nog eens 30+ minuten naar die andere vestiging.

Terwijl het dus ook in 30 minuten kan als ik direct vanaf mijn huis naar die vestiging rij.

DAAAR gaat het dus om !!!!!!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:58:35 #8
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31205128
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:53 schreef T-jo het volgende:
Ja sorry hoor.
Maar volgens mij missen jullie HET punt in dit geheel.
Ik vind het niet erg om daar heen te gaan.
Het is ook maar voor 4x in een jaar ofzo.

Maar het is toch van de zotte dat ik "verplicht" wordt om met dat busje te gaan. Wat me dus een uur per dag meer kost.

Als ik namelijk met mijn auto ga dan kost het mij 30 minuten reistijd naar de andere vestiging.
Naar mijn eigen werk kost mij ook 30 minuten (is door de stad)
Maar omdat ik met die bus mee moet, moet ik dus 30 minuten reizen naar mijn eigen werk en dan nog eens 30+ minuten naar die andere vestiging.

Terwijl het dus ook in 30 minuten kan als ik direct vanaf mijn huis naar die vestiging rij.

DAAAR gaat het dus om !!!!!!
dude... sorry hoor.. maar in je allereerste post zeg je:
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:08 schreef T-jo het volgende:

Nu mag ik met mijn eigen auto daar heen (is 2x zo ver als mijn standplaats) maar dan krijg ik geen kilometer vergoeding.
omdat jij dus totaal niets extras kwijt wil zijn qua geld, kost het je extra tijd..

je wordt dus niet verplicht.. maar omdat jij die paar euro niet kwijt wil zijn aan benzine, voel je je verplicht.. terwijl je waarschijnlijk kweet niet hoeveel andere ritjes maakt voor de fun die ook veel benzine kost..

je bent een ts...
pi_31205483
Man, wat weet jij nou van wat ik met mijn auto doe ?
Ik gebruik mijn auto alleen voor mijn werk.

Weet je wel wat benzine kost hé.

Nee want jij gaat natuurlijk lekker op de fiets naar je werk.
Jij bent er zo een die het toejuicht dat de benzine prijs omhoog gaat.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:14:15 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31205554
4 keer per jaar en je dan druk maken over een uur extra reistijd
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:15:04 #11
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_31205579
Je standplaats is het ziekenhuis. Als je naar een andere locatie gaat met je eigen auto zou je die kilometers moeten kunnen declareren. (Jullie zullen daar heus wel een beleid daarvoor hebben. Informeer eens bij personeelszaken.) Als je met het busje van het ziekenhuis gaat omdat ze autokilometers niet willen vergoeden, doe je dat tijdens werktijd.

Groot gelijk dat je er niet op achteruit wilt gaan. Waar zou anders de grens liggen?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_31205595
Dank U !

Bij personeelszaken heb ik het dus nagevraagd. En die komen met dit verhaal aan dus.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:17:27 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31205646
ik vind dat de baas anders een prima voorstel heeft gedaan, kost TS geen bal (want geld terug kunnen krijgen), kom op zeg, je zegt zelf dat het sporadisch, drukte om niets.

en ja, ik weet wat benzine kost....
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:26:40 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31205913
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:11 schreef T-jo het volgende:
Man, wat weet jij nou van wat ik met mijn auto doe ?
Ik gebruik mijn auto alleen voor mijn werk.

Weet je wel wat benzine kost hé.

Nee want jij gaat natuurlijk lekker op de fiets naar je werk.
Jij bent er zo een die het toejuicht dat de benzine prijs omhoog gaat.

* avotar rijdt 60.000 km per jaar voor zijn werk en is gemiddeld 11 uur per dag van huis
pi_31206034
Anders leg je de baas even uit dat die 5 euro die dat busje kost die ze je moeten vergoeden méér is dan de 10 kilometer aan benzine die je anders met je eigen auto rijdt, en dat het dus voor zowel jou als je baas voordeliger is als hij dat gewoon voor je vergoed.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_31206453
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:26 schreef avotar het volgende:

[..]

* avotar rijdt 60.000 km per jaar voor zijn werk en is gemiddeld 11 uur per dag van huis
En avotar daar waarschijnlijk voor gekozen hebben

En avotar waarschijnlijk meer betaald krijgen dan ik in de zorg !

Dus avotar !
pi_31206488
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:30 schreef EnderOnline het volgende:
Anders leg je de baas even uit dat die 5 euro die dat busje kost die ze je moeten vergoeden méér is dan de 10 kilometer aan benzine die je anders met je eigen auto rijdt, en dat het dus voor zowel jou als je baas voordeliger is als hij dat gewoon voor je vergoed.
En je dacht dat ze dat snappen in de zorg ?

Het werkt nog op ambtelijke snelheid en verstand !
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:49:37 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31206544
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:46 schreef T-jo het volgende:

[..]

En avotar daar waarschijnlijk voor gekozen hebben

En avotar waarschijnlijk meer betaald krijgen dan ik in de zorg !

Dus avotar !
als 20 euro (die je weer terugkrijgt) een probleem voor je zijn dan zou ik niet over reiskosten vergoeding gaan praten maar over salarisverhoging
pi_31206556
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:17 schreef Klonk het volgende:
ik vind dat de baas anders een prima voorstel heeft gedaan, kost TS geen bal (want geld terug kunnen krijgen), kom op zeg, je zegt zelf dat het sporadisch, drukte om niets.

en ja, ik weet wat benzine kost....
Prima voorstel mijn reet.

Er staat niks over in mijn contract, maar omdat het hoort bij het ziekenhuis verplichten ze me daar naar toe te gaan.

Ik wil ergens een grens trekken anders openen ze straks in amsterdam een vestiging en kan ik daar 1x per week naar toe op en neer.
pi_31206615
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:49 schreef Klonk het volgende:

[..]

als 20 euro (die je weer terugkrijgt) een probleem voor je zijn dan zou ik niet over reiskosten vergoeding gaan praten maar over salarisverhoging
Mensen we hebben het hier over de zorg !
Daar verdien je niet meer !
Daar krijg je niet meer.

En ga nou niet ouwe hoeren over het feit dat ik dan een andere baan moet gaan zoeken. Want als jij straks een enge ziekte heb dan ben je blij dat zo iemand als ik er is om te kijken of het door heel je lichaam zit of niet.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:55:13 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31206689
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:50 schreef T-jo het volgende:

[..]

Prima voorstel mijn reet.

Er staat niks over in mijn contract, maar omdat het hoort bij het ziekenhuis verplichten ze me daar naar toe te gaan.

Ik wil ergens een grens trekken anders openen ze straks in amsterdam een vestiging en kan ik daar 1x per week naar toe op en neer.
mag ik eerlijk zijn ?

je mag tegenwoordig al lang blij zijn dat je werkt hebt, dat je je zo druk maakt om het feit dat je sporadisch op een andere locatie moet werken vind ik echt diep triest.

zeker omdat je baas je kant en klare oplossing aanbied, die je helemaal niets kost (afgezien van een uurtje extra reistijd), wat wil je nog meer ?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:57:28 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_31206742
Je bent op de centen blijkbaar, dus heb je een zuinige auto. Ik ga voor het gemak uit van 1:15

Nu rijdt je dus 20 km op een dag. Dat is dus makkelijk gerekend 1,25 liter. Gemiddelde benzine prijs: 1,40

1,25 x 1,40 = 1 euro 75

Zelfde rekensom bij 40 km.

2,5 liter (40km) x 1,40 = 3 euro 50.

Het gaat je ongetwijfeld om het principe, maar het heeft mij als belasting betaler al meer geld gekost in de tijd dat jij je hier druk om loopt te maken
Where law ends, tyrrany begins.
pi_31206756
Klonk !

Nee je mag niet eerlijk zijn.

Je weet er helemaal niks van man.

Blij zijn dat als je werk hebt ?
Er is zat werk, alleen zijn er een berg nederlanders die hun handen niet vuil willen maken.

Nou je voegt werkelijk niets toe aan mijn vraag stelling dus ga aub iemand anders zitten narren.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:00:25 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31206801
ik zit niet te narren, hoogstens een snufje realiteit aan je proberen te overhandigen, sorry dat ik niet zeg wat je graag wilt horen, als je daar niet tegen kunt, helaas voor je.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:00:44 #25
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31206809
Mu god, wat een jankert ben jij TS. Ik vermoed dat jij in de kroeg altijd degene bent die altijd 'net even naar de WC moet' als het jouw beurt is om een rondje te halen.

Dus, inderdaad:
Ik heb al een boek.
pi_31206811
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:57 schreef Gunner het volgende:
Je bent op de centen blijkbaar, dus heb je een zuinige auto. Ik ga voor het gemak uit van 1:15

Nu rijdt je dus 20 km op een dag. Dat is dus makkelijk gerekend 1,25 liter. Gemiddelde benzine prijs: 1,40

1,25 x 1,40 = 1 euro 75

Zelfde rekensom bij 40 km.

2,5 liter (40km) x 1,40 = 3 euro 50.

Het gaat je ongetwijfeld om het principe, maar het heeft mij als belasting betaler al meer geld gekost in de tijd dat jij je hier druk om loopt te maken
Dank je gunner dat je het even uit gerekent hebt. voor me.

Precies, jij betaald dus ook mooi mee aan deze oplossing van het ziekenhuis.

Zal ik het even voor rekenen.

40Km x 1,40 = 3.50
Prijs van het busje 2,50 enkele reis = 5 euro

Extra kosten 1,50

1,50 die jij dus betaald !
pi_31206847
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:00 schreef Rio het volgende:
Mu god, wat een jankert ben jij TS. Ik vermoed dat jij in de kroeg altijd degene bent die altijd 'net even naar de WC moet' als het jouw beurt is om een rondje te halen.

Dus, inderdaad: [afbeelding]
Fout... ik zal de laatste zijn die mijn vrienden een rondje geef.

Trouwens ik kom nooit in de kroeg. Ik ga gewoon lekker met mijn vrienden uit eten.
pi_31206878
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:00 schreef Klonk het volgende:
ik zit niet te narren, hoogstens een snufje realiteit aan je proberen te overhandigen, sorry dat ik niet zeg wat je graag wilt horen, als je daar niet tegen kunt, helaas voor je.
Realiteit mijn reet.
Het gaat me niet om het geld mensen !

Want dat krijg ik namelijk terug van het ziekenhuis !!!!!!!!!!

Het gaat er om, dat ik een UUR extra kwijt ben omdat ik met dat busje moet !
Terwijl zelf rijden dus goedkoper is !!!!!! En sneller
Maar dat vergoed het ziekenhuis dus niet !
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:04:59 #29
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31206899
dan ga je toch gewoon met die berekening naar je baas, in plaats van er van uit te gaan dat er toch niets mee gebeurt ?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:05:34 #30
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31206909
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:02 schreef T-jo het volgende:

[..]

Fout... ik zal de laatste zijn die mijn vrienden een rondje geef.
Dat zeg ik. Schraper.
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:02 schreef T-jo het volgende:

[..]

Trouwens ik kom nooit in de kroeg. Ik ga gewoon lekker met mijn vrienden uit eten.
Bij je thuis? Lekker doperwten/wortelen uit een blikje? En als je in een gekke bui bent mag iedereen er wat zout overheen gooien?

Ik heb al een boek.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:07:40 #31
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31206949
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:03 schreef T-jo het volgende:

[..]

Realiteit mijn reet.
Het gaat me niet om het geld mensen !

Want dat krijg ik namelijk terug van het ziekenhuis !!!!!!!!!!

Het gaat er om, dat ik een UUR extra kwijt ben omdat ik met dat busje moet !
Terwijl zelf rijden dus goedkoper is !!!!!! En sneller
Maar dat vergoed het ziekenhuis dus niet !
een heel uur, nou nou wat een drama, en dat wel een paar keer per jaar, het is wat zeg, poeh poeh....
pi_31206954
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:05 schreef Rio het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Schraper.
[..]

Bij je thuis? Lekker doperwten/wortelen uit een blikje? En als je in een gekke bui bent mag iedereen er wat zout overheen gooien?

[afbeelding]
Jammer dat je niet kan lezen. Zal ik even een oog test bij je doen.
Er staat UIT ETEN.

LULLO
pi_31206964
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:04 schreef Klonk het volgende:
dan ga je toch gewoon met die berekening naar je baas, in plaats van er van uit te gaan dat er toch niets mee gebeurt ?
Ja dat heb ik dus al gedaan.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:09:39 #34
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31206989
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:08 schreef T-jo het volgende:

[..]

Ja dat heb ik dus al gedaan.
dan is het makkelijk zat, accepteren of niet
pi_31207063
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:47 schreef T-jo het volgende:

[..]

En je dacht dat ze dat snappen in de zorg ?

Het werkt nog op ambtelijke snelheid en verstand !
Al geprobeerd? Anders lul je f iets over concurrentie in de zorg enzo
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:13:28 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31207080
- laat maar -

[ Bericht 85% gewijzigd door Klonk op 05-10-2005 16:14:02 (helaas niet waar....) ]
pi_31207089
Mensen, ik ga wel naar de bond met deze vraag.
Aan jullie heb ik werkelijk niks (behalve _flash_)

laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:14:35 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31207116
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:13 schreef T-jo het volgende:
Mensen, ik ga wel naar de bond met deze vraag.
Aan jullie heb ik werkelijk niks (behalve _flash_)

laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

en hou je ons even op de hoogte van de afloop van dit gigantische probleem ?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:14:44 #39
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31207117
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:07 schreef T-jo het volgende:

[..]

Jammer dat je niet kan lezen. Zal ik even een oog test bij je doen.
Er staat UIT ETEN.

LULLO
Ik ging er van uit dat wanneer mensen zoals jij een ander kandelaartje op hun zelfgemaakte tafeltje zetten ze al het idee hebben ergens anders te zijn. Kinderhand bla bla.
Ik heb al een boek.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:15:43 #40
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31207143
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:14 schreef Rio het volgende:

[..]

Ik ging er van uit dat wanneer mensen zoals jij een ander kandelaartje op hun zelfgemaakte tafeltje zetten ze al het idee hebben ergens anders te zijn. Kinderhand bla bla.
pi_31207157
Ja tuurlijk klonk... ik heb je even je mobiele nummer voor me, dan bel ik je zodra ik iets weet
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:19:44 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31207244
gewoon hier op het forum is ook goed, we wachten allemaal in spanning af
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:19:54 #43
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31207248
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:16 schreef T-jo het volgende:
Ja tuurlijk klonk... ik heb je even je mobiele nummer voor me, dan bel ik je zodra ik iets weet
Je weet dat bellen naar mobiele nummers vanuit een telefooncel behoorlijk prijzig is?
Ik heb al een boek.
pi_31208023
Hmmm......
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')