abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31202130
Weet iemand hoe ik het volgende kan oplossen/verminderen?
Na het douchen heb ik altijd een kwartier enorm last van jeuk op mijn onderbeen en ook op mijn bovenbeen. Insmeren met Nivea Body Lotion, kouder douchen en na warm douchen koud afspoelen helpen niet. Ik word er gek van!

Iemand advies?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:16:51 #2
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_31202242
Ikzelf gebruik dan altijd body-lotion, maar ik zie dat je dat al geprobeerd hebt.
Iets anders zou ik niet weten.

Heb je dit meestal kort nadat je je benen onthaard hebt? Dan zou het misschien een reactie op het ontharingsmiddel kunnen zijn.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_31202268
Ik heb hier ook wel eens last van Weet ook niet goed wat het is.. wel vaak na het ontharen maar dat doe ik met een mesje.
Trotse mamma :)
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:22:37 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31202397
Ik denk dat het zou kunnen liggen aan waar je je mee wast onder de douche en/of aan hoe heet je doucht. Kies voor een mild product en douche vooral niet te heet (en ook niet te lang).
The love you take is equal to the love you make.
pi_31202444
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:16 schreef Annemiek78 het volgende:
Ikzelf gebruik dan altijd body-lotion, maar ik zie dat je dat al geprobeerd hebt.
Iets anders zou ik niet weten.

Heb je dit meestal kort nadat je je benen onthaard hebt? Dan zou het misschien een reactie op het ontharingsmiddel kunnen zijn.
Benen ontharen?! Daar doe ik niet aan...zal nog eens die lotion gebruiken...maar de vorige keer hielp het niet.
Koud douchen helpt ook niet volgens mij, maar ook dat moet ik dan maar weer eens proberen... brrrr
pi_31202492
spoel je je benen als laatst af? Ivm eventuele zeep-resten...

En hoe zit het met je handdoek? Is die nog redelijk droog als je je benen droogt? Als je met een halfnatte handoek je benen droogt, gaat het ontiegelijk jeuken, is mijn ervaring...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_31202539
Klinkt als een warmteallergie.. Heb ik ook. Bij mij jeukt het als de douche te heet stond..en lotion smeer ik dan al helemaal niet.. Smeerseltjes en dingen maken het dan naar mijn idee veel erger..
pi_31202545
Gebruik de producten van Lush. Ik had dit ook altijd. Ik krapte tot bloedens toe..

Maar nu dus niet meer.. ben er compleet van af..

Door www.lush.nl
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:29:15 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31202555
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:24 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Benen ontharen?! Daar doe ik niet aan...zal nog eens die lotion gebruiken...maar de vorige keer hielp het niet.
Koud douchen helpt ook niet volgens mij, maar ook dat moet ik dan maar weer eens proberen... brrrr
Niet te heet wil niet zeggen dat je dan direct koud moet douchen...
pi_31202741
Ik weet ik weet maar ik houd inderdaad van warm/heet douchen....dat maar niet meer doen dus.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:35:53 #11
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_31202767
Ik heb ooit gehoord dat dit door het bloedplasma komt.
Bloedplasma is de voedingsstof in je bloed, het is dat transparante vocht wat bijv. uit een schaafwond komt.

Dat tijdens het douchen en door het warme water dat over je lichaam loopt, meer naar beneden zakt dan normaal.
Hierdoor krijg je dus extra vocht in je benen en gaat het dus jeuken.

Ik heb er namelijk ook 'last' van.
Een goede tip, niet te warm en te lang douchen.
pi_31202795
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:26 schreef Jordy-B het volgende:
spoel je je benen als laatst af? Ivm eventuele zeep-resten...

En hoe zit het met je handdoek? Is die nog redelijk droog als je je benen droogt? Als je met een halfnatte handoek je benen droogt, gaat het ontiegelijk jeuken, is mijn ervaring...
Die is altijd kurkdroog naar mijn weten...maar omdat ik altijd de benen als laatst doe, is hij natuurlijk al wel wat natter...maar dat moet niet kunnen meespelen toch?
pi_31202845
Andere zeep... oftewel geen zeep gebruiken. Stap eens over op milde zeepemulsie van Seba-med of zo. Iets waar geen zeep in zit. Misschien ben je wel allergisch voor zeep.
...
pi_31202975
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:35 schreef Mac11 het volgende:
Dat tijdens het douchen en door het warme water dat over je lichaam loopt, meer naar beneden zakt dan normaal.
Hierdoor krijg je dus extra vocht in je benen en gaat het dus jeuken.

Ik heb er namelijk ook 'last' van.
Een goede tip, niet te warm en te lang douchen.
Kijk da's handige informatie...thanks.
pi_31203075
En ik maar denken dat ik de enige was
pi_31203134
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:38 schreef Kos het volgende:
Andere zeep... oftewel geen zeep gebruiken. Stap eens over op milde zeepemulsie van Seba-med of zo. Iets waar geen zeep in zit. Misschien ben je wel allergisch voor zeep.
Ik gebruik bijna geen zeep, alleen shampoo...en heb verder nooit last gehad van zeep (reacties daarop ofzo)...dus daar ligt het denk ik niet aan.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:57:08 #17
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_31203469
Ik heb het ook vaak van zwemmen
Trotse mamma :)
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:20:25 #18
95027 DokterDieter
gives you the finger
pi_31204104
Hoi,

Ja ook ik ben ervaringsdeskundige. Maar ik ben het ermee eens dat het verhaal het meest klinkt naar een warmte-allergie. Belangrijke vraag lijkt me nog: ben je net voor het ontstaan van de klachten veranderd van bodylotion, zeep, shampoo, oid? Zo niet dan lijkt me het redelijkd duidelijk. Mijn advies zou inderdaad zijn: niet te lang en niet te heet/warm douchen. Bij mij duurt een periode normaal 2-3 weken. Helaas. Het komt dus ook terug. Mocht er toch iets veranderd zijn wat betreft shampoo, zeep, oid dan zou ik teruggaan naar iets waar je geen klachten mee had. Mocht je andere klachten krijgen (vlekjes, koorts of andere klachten) dan zou ik naar de huisarts gaan. Maar, zoals het verhaal klinkt is het een warmte-allergie.
'Succes' met je verworven allergie.
Groet,

Rik
Uitspraak achterop giertank: Daar waar homo's in roeren, is wat wij vervoeren!
.
Geweldige sex! | Lekkere hardrock & metal & oldies hier.
.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:22:15 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_31204147
Ik heb het altijd na de zomer, over m'n bovenlichaam. Denk dat het komt door het vervellen. (als je bruine pigment kwijtraakt, dus niet vlak na het verbranden). Een paar keer goed scrubben helpt meestal wel wat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31207899
Misschien door een droge huid? Water droogt de huid uit. Ik heb het soms ook weleens een tijdje. Wat dan helpt is een terugvettende douchegel gebruiken, bijvoorbeeld die van Eucerin en Sebamed.
I'm only happy when it rains
pi_31211176
quote:
Belangrijke vraag lijkt me nog: ben je net voor het ontstaan van de klachten veranderd van bodylotion, zeep, shampoo, oid?
Nee, ik gebruik al sinds tijden Sanex shampoo....
quote:
Maar, zoals het verhaal klinkt is het een warmte-allergie.
Dat kan inderdaad wel kloppen, want als het warm is in de zomer, krijg ik allemaal pukkeltjes op mijn borst..hmm lekker dan.
Nja in ieder geval bedankt voor de informatie!
pi_31211364
Interessant! Heb het jaren gehad, maar nu helemaal niet meer terwijl ik best heet douche. Kan dus vanzelf overgaan .
pi_31211970
Mazzelaar Tis echt zoooo niet leuk....k spring ervan als een gek door het huis etc etc....:D
pi_31215081
Ik heb ook vaak jeukende benen tijdens en na het douchen. Ook zomers, als het warm is, en ik een tijdje stil moet staan krijg ik er last van. Verder krijg ik dan mijn enkels tot aan mijn knieën rode en blauwe vlekken op mijn benen. Echt heel vervelend, ik wil het liefst dansen en springen maar dat is zo lullig in de cafetaria als je op je friet staat te wachten .

Ik heb helaas geen tips; ik heb echt vanalles geprobeerd maar niks helpt. Alleen een tijdje rustig zitten of liggen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:32:05 #25
57434 Marloes
Digital Love
pi_31216584
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:29 schreef ymme het volgende:
Gebruik de producten van Lush. Ik had dit ook altijd. Ik krapte tot bloedens toe..

Maar nu dus niet meer.. ben er compleet van af..

Door www.lush.nl
En welk product dan?

Ik heb het namelijk ook vaak, vooral als ik m'n benen heb geschoren, ook hele erge irritatie. Ben wel benieuwd wat daar dan tegen helpt..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 21:42:43 #26
43556 miss_dynastie
pi_31216957
Ik heb het ook, heb zelf ook de indruk dat het door warm water komt. Maar een paar keer over mijn benen wrijven (niet krabben) en het jeukt niet meer zo erg, dus verder weinig last van.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:53:13 #27
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_31267561
Ik heb er ook erg veel last van.
Met wat kouder water douchen helpt ook niet, en ik heb verschillende doucheproducten geprobeerd omdat ik dacht dat ik misschien niet tegen iets zou kunnen wat erin zat. Helaas, niets heeft geholpen.
Nu blijkt dat ik het zelfs heb als ik een pas gewassen broek aan doe. M'n benen zijn dan vaak rood door het krabben (logisch...) en ik word er niet goed van. Ziet er ook niet super charmant uit, moet ik zeggen.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:58:11 #28
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_31267689
door de warmte van het water wordt je bloedsomloop gestimuleerd en dit jeukt....dit heb je ook als je bijvoorbeeld een fikse wandeling maakt of gaat joggen dan gaat t ook jeuken, dit komt puur door de doorbloeding...minder heet douchen dus maar de een heeft er ook meer last van dan de ander...that sucks
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_31270028
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:53 schreef Little_Angel het volgende:

Nu blijkt dat ik het zelfs heb als ik een pas gewassen broek aan doe. M'n benen zijn dan vaak rood door het krabben (logisch...) en ik word er niet goed van. Ziet er ook niet super charmant uit, moet ik zeggen.
Ghehe nee...mja dat heb ik dan gelukkig niet...alleen na warm douchen inderdaad (help morgenvroeg weer *aargh*)...en ook niet na sporten ofzo, aangezien ik wel veel sport en ook intensief, dus een goede doorbloeding heb. Dus ik weet niet hoe dat zit...máár ik zal dus kouder gaan douchen denk ik...
pi_31277139
Ik heb dat ook, maar dan vooral op m'n bovenarmen en borst. Ik douche altijd heel heet. Bij mij helpt het beste om het in te smeren met dove silk voor droge huid en dan eraf blijven. Even doorbijten en afleiding zoeken. Als je gaat krabben wordt het alleen maar erger. Ik heb het ook bij m'n benen als ik heel intensief ga sporten. Ik heb zelf het idee dat het door de doorbloeding komt. Ik zou ook een ander douchemiddel gebruiken. Sanex is heel goed vind ik altijd, maar je kunt altijd irritaties krijgen als je een produkt lange tijd gebruikt. Dat zei de huisarts tegen mij toen ik opgezwollen ogen had. Kwam waarschijnlijk door m'n make-up die ik al jaren gebruikte.
pi_31283165
Ik weet niet of je nog thuis woont, of je op jezelf woont. Ik heb vroeger ook eens zoiets voorgehad...

- ten eerste raad ik je aan om ook niet te vaak te douchen. Door vaak te douchen verstoor je je natuurlijke vochtbalans in de huid. Je hoeft echt niet 20 min per dag onder de douche staan om een beetje schoon te worden
- vraag aan je ma (als je nog thuis woont) of ze onlangs van wasmiddel is veranderd. Ik heb dit zelf vroeger gehad dat ik daardoor een allergische reactie kreeg (handdoeken enzo). Woon je niet meer thuis, ben je onlangs van wasmiddel veranderd?
- gebruik niet teveel shampoo en bodylotion
- spoel jezelf na het haren wassen enzo goed af!
Bite me!
pi_31290967
quote:
- ten eerste raad ik je aan om ook niet te vaak te douchen. Door vaak te douchen verstoor je je natuurlijke vochtbalans in de huid. Je hoeft echt niet 20 min per dag onder de douche staan om een beetje schoon te worden.
Ik douche 3 keer in de week....niet te vaak dus, dat van die vochtbalans wist ik al...en van niet teveel zeep gebruiken ook...dus daar pas ik wel mee op....
Bovendien ben ik niet van wasmiddel veranderd (woon op mezelf)...dus daar ligt het ook niet aan...nee ligt waarschijnlijk gewoon aan de doorbloeding enzo...en dat ik waarschijnlijk te heet douche. En afspoelen doe ik ook wel goed...dus....we'll see!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:52:35 #33
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31291275
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:32 schreef Marloes het volgende:

[..]

En welk product dan?

Ik heb het namelijk ook vaak, vooral als ik m'n benen heb geschoren, ook hele erge irritatie. Ben wel benieuwd wat daar dan tegen helpt..
Ambrosia. Works for me.
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:04:17 #34
119081 Was
~ is niet meer
pi_31345842
Herken dit! Ik heb het idee dat er vooral op warme dagen (zomertijd) veel jeuk is. Niet zozeer van heet douchen (doe ik niet) maar wel van warmte ná het douchen. Omdat de poriën meer/langer openstaan? Ik weet het niet.

Wat hielp: niet te ruwe handdoeken, en vooral: niet te hard afdrogen. Rustig droogvegen zonder kracht te zetten. Ik heb eerder al veel geprobeerd: andere douchespul, andere shampoo, ander wasmiddel, wel/geen wasverzachter, warmer kouder douchen... Geen effect.
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:21:27 #35
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31346325
Ook rode bulten / blaasjes erbij? Anders heb je misschien netelroos? -> de warmte versie ervan, zijn pillen voor.
Tenzij je het verder letterlijk nooit hebt, behalve onder de douche

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1080

[ Bericht 37% gewijzigd door matthijst op 10-10-2005 23:41:40 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31346594
Het schijnt dat de ' nikkel' in water ook een allergische reactie kan geven. ( vertelde een dermatoloog.) Heb er zelf ook last van. ( maar dan op mijn rug en borst)
Krijg je ook rode vlekken en witte bultjes?
Mijn advies.. hetzelfde als user: ' Was' -Voorzichtiger je huid droogmaken met niet te ruwe handdoeken. Zou het anders niet weten.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_31355625
Nee rode vlekken krijg ik alleen als ik te hard wrijf ...maar krijg wel rode bultjes op mijn borst in de zomer als het erg warm is, volgens mij. Die jeuk heb ik dus alleen na het douche, zo'n 5 a 10 minuten erna en dan jeukt het zeker een kwartier...
Weer 2 keer gedouched afgelopen halve week, steeds kouder (of minder warm) en korter....en vanmorgen ook met Body Lotion, maar niets helpt :S...Máár wat misschien wel hielp, is even op de bank of bed gaan liggen, omdat er dan dus minder water/bloed in je benen zit (omdat het beter weg kan stromen)...en dat daardoor de jeuk wegging (wat het werd wel sigificant minder)...maar om dat nu elke keer te gaan doen...
Volgende keer maar een zachtere handdoek proberen dan....
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:52:29 #38
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_31355892
volgens mij zijn dat wartmebultjes.

Ik heb het ook vooral na een heet bad... dan kriebel ik me een uurtje lang te pletter.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_31384511
Kan zijn dat het door dode huidcellen komt die door het douchen een beetje los gaan zitten, om hier vanaf te zijn kun je scrubben. Je hebt hier scrubcréme enzo voor maar ik gebruik zelf het liefst een loofah. Zo'n scrubhandschoen zal ook wel werken. Dan loop je iig niet het risico dat je jeuk door de zeep, créme of douchegel komt.
Wat je ook kunt proberen is een smeerseltje speciaal tegen irritatie te gebruiken, omdat je zegt dat het maar om beperkte lichaamsdelen gaat. Nestosyl of zoiets.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:03:10 #40
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_31384940
ik had het ook een tijdje....

T is nu bijna weg. Heb nou alleen nog maar last van beetje droge huid rond mijn ogen/neus....

weet niet of dat er echt mee te maken heeft
pi_31386735
Wat is een loofah? :$ Mja...misschien maar es zo'n scrubhandschoen aanschaffen, waar kan je dat halen? En Nestofyl? Kan altijd kijken natuurlijk...want dit is niet te harden.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 17:49:41 #42
119081 Was
~ is niet meer
pi_31388161
Scrubben is wat IK juist niet moet doen, dan sterf ik van de jeuk. Gewoon zachtjes afdrogen, dan is er nauwelijks jeuk. Smeerseltjes hielpen ook niet. Ik heb overigens niets zichtbaars: geen roodheid, bultjes, ook geen nikkelallergie o.i.d..
pi_31401818
Ik heb het ook. Wist nog niet dat het kon komen van te warm douchen, dat moet ik onthouden.
Echter als ik uitgebreid in bad ga liggen, dan heb ik nergens last van en ik lig toch echt wel in een heet bad.
pi_31401936
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:49 schreef Koningin het volgende:
Ik heb het ook. Wist nog niet dat het kon komen van te warm douchen, dat moet ik onthouden.
Echter als ik uitgebreid in bad ga liggen, dan heb ik nergens last van en ik lig toch echt wel in een heet bad.
Ik heb ook nergens last van als ik in bad lig. Het heeft bij mij echt met staan te maken. Ik douche lauw en ik heb het ook als het buiten warm is en ik een tijdje moet staan.
pi_31401980
Een loofah is een natuurspons, een beetje een ruw ding die wat zachter wordt als hij nat is, en heel geschikt om mee te scrubben. Je hebt ze ook op een steel om bijvoorbeeld bij je rug te kunnen. Loofah plaatjes
(er staan ook een paar van die gekleurde sponsjes met een touwtje bij maar dat is dus geen echte loofah) Voor info over waar zo'n ding vandaan komt zie Luffa info.
Er wordt gezegd dat een loofah beter is dan bijv. een scrubhandschoen, omdat synthetische materialen makkelijk je huid kunnen beschadigen. Scrubhandschoenen, loofah's enz vind je bij: Etos, Kruidvat, Hema, De Tuinen, Bodyshop enz.

Als je juist jeuk krijgt van scrubben of afdrogen kun je misschien proberen om jezelf droog te deppen ipv te wrijven.

Nestosyl kun je vinden bij de paracetamol enzo in de buurt, in veel drogisterijen achter de kassa. Ik ga altijd naar Kruidvat omdat ze het daar vaak gewoon in de schappen hebben liggen, kun je zelf rustig kijken. Nestosyl helpt bij mij altijd tegen de jeuk, bijvoorbeeld bij een helend schaafwondje, muggenbeet of brandwondje. Er liggen vast ook nog wel wat andere smeerseltjes bij in de buurt die een soortgelijk effect hebben.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:00:59 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31401993
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 16:47 schreef Jurrio het volgende:
Wat is een loofah? :$ Mja...misschien maar es zo'n scrubhandschoen aanschaffen, waar kan je dat halen? En Nestofyl? Kan altijd kijken natuurlijk...want dit is niet te harden.
pi_31417319
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:00 schreef flutterbye het volgende:
Scrubhandschoenen, loofah's enz vind je bij: Etos, Kruidvat, Hema, De Tuinen, Bodyshop enz.
Als je juist jeuk krijgt van scrubben of afdrogen kun je misschien proberen om jezelf droog te deppen ipv te wrijven.

Ik ga altijd naar Kruidvat omdat ze het daar vaak gewoon in de schappen hebben liggen, kun je zelf rustig kijken. Nestosyl helpt bij mij altijd tegen de jeuk, bijvoorbeeld bij een helend schaafwondje, muggenbeet of brandwondje.
Thanks, ik zal zeker eens gaan kijken, bedankt voor de informatie .
pi_31451322
Hey dat heb ik ook vaak ! Alleen op mijn voeten en onderbenen heb ik het dan.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_31457105
Hehe, vanmorgen weer gedouched, niet superwarm, toen merkte ik dat het weer kwam, en ben toen weer in bed gaan liggen, een kwartier, en het verdween! Nouja voor een groot deel...dus als je tijd hebt na douchen, ga ff op bed of op de bank liggen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')