abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31202130
Weet iemand hoe ik het volgende kan oplossen/verminderen?
Na het douchen heb ik altijd een kwartier enorm last van jeuk op mijn onderbeen en ook op mijn bovenbeen. Insmeren met Nivea Body Lotion, kouder douchen en na warm douchen koud afspoelen helpen niet. Ik word er gek van!

Iemand advies?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:16:51 #2
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_31202242
Ikzelf gebruik dan altijd body-lotion, maar ik zie dat je dat al geprobeerd hebt.
Iets anders zou ik niet weten.

Heb je dit meestal kort nadat je je benen onthaard hebt? Dan zou het misschien een reactie op het ontharingsmiddel kunnen zijn.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_31202268
Ik heb hier ook wel eens last van Weet ook niet goed wat het is.. wel vaak na het ontharen maar dat doe ik met een mesje.
Trotse mamma :)
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:22:37 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31202397
Ik denk dat het zou kunnen liggen aan waar je je mee wast onder de douche en/of aan hoe heet je doucht. Kies voor een mild product en douche vooral niet te heet (en ook niet te lang).
The love you take is equal to the love you make.
pi_31202444
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:16 schreef Annemiek78 het volgende:
Ikzelf gebruik dan altijd body-lotion, maar ik zie dat je dat al geprobeerd hebt.
Iets anders zou ik niet weten.

Heb je dit meestal kort nadat je je benen onthaard hebt? Dan zou het misschien een reactie op het ontharingsmiddel kunnen zijn.
Benen ontharen?! Daar doe ik niet aan...zal nog eens die lotion gebruiken...maar de vorige keer hielp het niet.
Koud douchen helpt ook niet volgens mij, maar ook dat moet ik dan maar weer eens proberen... brrrr
pi_31202492
spoel je je benen als laatst af? Ivm eventuele zeep-resten...

En hoe zit het met je handdoek? Is die nog redelijk droog als je je benen droogt? Als je met een halfnatte handoek je benen droogt, gaat het ontiegelijk jeuken, is mijn ervaring...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_31202539
Klinkt als een warmteallergie.. Heb ik ook. Bij mij jeukt het als de douche te heet stond..en lotion smeer ik dan al helemaal niet.. Smeerseltjes en dingen maken het dan naar mijn idee veel erger..
pi_31202545
Gebruik de producten van Lush. Ik had dit ook altijd. Ik krapte tot bloedens toe..

Maar nu dus niet meer.. ben er compleet van af..

Door www.lush.nl
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:29:15 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31202555
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:24 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Benen ontharen?! Daar doe ik niet aan...zal nog eens die lotion gebruiken...maar de vorige keer hielp het niet.
Koud douchen helpt ook niet volgens mij, maar ook dat moet ik dan maar weer eens proberen... brrrr
Niet te heet wil niet zeggen dat je dan direct koud moet douchen...
The love you take is equal to the love you make.
pi_31202741
Ik weet ik weet maar ik houd inderdaad van warm/heet douchen....dat maar niet meer doen dus.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:35:53 #11
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_31202767
Ik heb ooit gehoord dat dit door het bloedplasma komt.
Bloedplasma is de voedingsstof in je bloed, het is dat transparante vocht wat bijv. uit een schaafwond komt.

Dat tijdens het douchen en door het warme water dat over je lichaam loopt, meer naar beneden zakt dan normaal.
Hierdoor krijg je dus extra vocht in je benen en gaat het dus jeuken.

Ik heb er namelijk ook 'last' van.
Een goede tip, niet te warm en te lang douchen.
pi_31202795
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:26 schreef Jordy-B het volgende:
spoel je je benen als laatst af? Ivm eventuele zeep-resten...

En hoe zit het met je handdoek? Is die nog redelijk droog als je je benen droogt? Als je met een halfnatte handoek je benen droogt, gaat het ontiegelijk jeuken, is mijn ervaring...
Die is altijd kurkdroog naar mijn weten...maar omdat ik altijd de benen als laatst doe, is hij natuurlijk al wel wat natter...maar dat moet niet kunnen meespelen toch?
pi_31202845
Andere zeep... oftewel geen zeep gebruiken. Stap eens over op milde zeepemulsie van Seba-med of zo. Iets waar geen zeep in zit. Misschien ben je wel allergisch voor zeep.
...
pi_31202975
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:35 schreef Mac11 het volgende:
Dat tijdens het douchen en door het warme water dat over je lichaam loopt, meer naar beneden zakt dan normaal.
Hierdoor krijg je dus extra vocht in je benen en gaat het dus jeuken.

Ik heb er namelijk ook 'last' van.
Een goede tip, niet te warm en te lang douchen.
Kijk da's handige informatie...thanks.
pi_31203075
En ik maar denken dat ik de enige was
pi_31203134
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:38 schreef Kos het volgende:
Andere zeep... oftewel geen zeep gebruiken. Stap eens over op milde zeepemulsie van Seba-med of zo. Iets waar geen zeep in zit. Misschien ben je wel allergisch voor zeep.
Ik gebruik bijna geen zeep, alleen shampoo...en heb verder nooit last gehad van zeep (reacties daarop ofzo)...dus daar ligt het denk ik niet aan.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:57:08 #17
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_31203469
Ik heb het ook vaak van zwemmen
Trotse mamma :)
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:20:25 #18
95027 DokterDieter
gives you the finger
pi_31204104
Hoi,

Ja ook ik ben ervaringsdeskundige. Maar ik ben het ermee eens dat het verhaal het meest klinkt naar een warmte-allergie. Belangrijke vraag lijkt me nog: ben je net voor het ontstaan van de klachten veranderd van bodylotion, zeep, shampoo, oid? Zo niet dan lijkt me het redelijkd duidelijk. Mijn advies zou inderdaad zijn: niet te lang en niet te heet/warm douchen. Bij mij duurt een periode normaal 2-3 weken. Helaas. Het komt dus ook terug. Mocht er toch iets veranderd zijn wat betreft shampoo, zeep, oid dan zou ik teruggaan naar iets waar je geen klachten mee had. Mocht je andere klachten krijgen (vlekjes, koorts of andere klachten) dan zou ik naar de huisarts gaan. Maar, zoals het verhaal klinkt is het een warmte-allergie.
'Succes' met je verworven allergie.
Groet,

Rik
Uitspraak achterop giertank: Daar waar homo's in roeren, is wat wij vervoeren!
.
Geweldige sex! | Lekkere hardrock & metal & oldies hier.
.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:22:15 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_31204147
Ik heb het altijd na de zomer, over m'n bovenlichaam. Denk dat het komt door het vervellen. (als je bruine pigment kwijtraakt, dus niet vlak na het verbranden). Een paar keer goed scrubben helpt meestal wel wat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31207899
Misschien door een droge huid? Water droogt de huid uit. Ik heb het soms ook weleens een tijdje. Wat dan helpt is een terugvettende douchegel gebruiken, bijvoorbeeld die van Eucerin en Sebamed.
I'm only happy when it rains
pi_31211176
quote:
Belangrijke vraag lijkt me nog: ben je net voor het ontstaan van de klachten veranderd van bodylotion, zeep, shampoo, oid?
Nee, ik gebruik al sinds tijden Sanex shampoo....
quote:
Maar, zoals het verhaal klinkt is het een warmte-allergie.
Dat kan inderdaad wel kloppen, want als het warm is in de zomer, krijg ik allemaal pukkeltjes op mijn borst..hmm lekker dan.
Nja in ieder geval bedankt voor de informatie!
pi_31211364
Interessant! Heb het jaren gehad, maar nu helemaal niet meer terwijl ik best heet douche. Kan dus vanzelf overgaan .
pi_31211970
Mazzelaar Tis echt zoooo niet leuk....k spring ervan als een gek door het huis etc etc....:D
pi_31215081
Ik heb ook vaak jeukende benen tijdens en na het douchen. Ook zomers, als het warm is, en ik een tijdje stil moet staan krijg ik er last van. Verder krijg ik dan mijn enkels tot aan mijn knieën rode en blauwe vlekken op mijn benen. Echt heel vervelend, ik wil het liefst dansen en springen maar dat is zo lullig in de cafetaria als je op je friet staat te wachten .

Ik heb helaas geen tips; ik heb echt vanalles geprobeerd maar niks helpt. Alleen een tijdje rustig zitten of liggen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:32:05 #25
57434 Marloes
Digital Love
pi_31216584
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:29 schreef ymme het volgende:
Gebruik de producten van Lush. Ik had dit ook altijd. Ik krapte tot bloedens toe..

Maar nu dus niet meer.. ben er compleet van af..

Door www.lush.nl
En welk product dan?

Ik heb het namelijk ook vaak, vooral als ik m'n benen heb geschoren, ook hele erge irritatie. Ben wel benieuwd wat daar dan tegen helpt..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')