Ik denk dat dit toch echt iets is waar de Turken zich aan dienen te passen en niet andersom. Ik ben ook trots op Nederland, mijn vaderland, maar ik durf gerust te erkennen dat Willem van Oranje b.v. ook zwakke plekken gehad heeft en ga zo nog maar door. Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk en op het randje van achterlijk dat men zo in de stress schiet als Kemal Ataturk aan een kritische beschouwing wordt onderworpen, het was toch sowieso ook maar een mens? Het lijkt soms wel alsof heel Turkije staat of valt met de reputatie van Ataturk, Wilhelmina heeft in Nederland ook een rol van betekenis gespeeld, maar als zij onderuit gehaald zou worden door een of ander lijk in de kast, dan blijft dit land heus wel bestaan hoor. Ik ben er een voorstander van dat als Turkije aan alle voorwaarden voldoet en haar nationalisme minder overspannen wordt, dat ze dan lid van de EU mogen worden, voorlopig blijkt wel, is er nog heel wat werk te doen voor de Turken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:58 schreef Castaway82 het volgende:
En als je voortaan praat over een persoon moet je niet praten alsof jij hem hebt gekend ofzo, weet jij hoeveel haat jij zaait richting Turken met die uitspraken over Ataturk ??? Dan is het toch logisch dat ik daar op reageer. Ik raad je aan om niet overal je zo te uiten. Met mij kan je wel discussieren, alleen dit soort onderwerpen/discussies zorgen alleen maar stress als ze via het internet tot stand komen. In Nederland heb je veel vrijheid je kan over alles praten enz, maar alleen houd die haat jegens Mustafa Kemal Ataturk(en waarschijnlijk ook Turken) aub liever voor je, met dit soort uitingen beledig je veel mensen. Turken die deze 'doodgewone topic' lezen kunnen gekwetst worden.................
Spijkers Met Koppen (radio 2, afgelopen zaterdag) had de wethouder te gast (en een andere wethouder) en die noemde inderdaad bijv. Orhan Pamuk (voor de niet kenners, een gevierde Turkse schrijver en kanshebber voor een Nobelprijs voor de literatuur). Het moest wat hem betreft wél in de wijk passen, dus niet rücksichtlos namen invoegen omdat het nou moet maar, bij het uitgeven van nieuwe namen ook eens kijken naar mogelijke namen uit bijvoorbeeld Marokko en Turkije.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ze mogen van mijn part de Ataturk straten die er al zijn wel omdopen in de Orhan Pamukstraat om maar eens een suggestie te doen, en de Coentunnel mag wel hernoemd worden tot de Tasmantunnel o.i.d.
Idd. Of de Al-Jabr-straat, grootheid in de rekenkundequote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Spijkers Met Koppen (radio 2, afgelopen zaterdag) had de wethouder te gast (en een andere wethouder) en die noemde inderdaad bijv. Orhan Pamuk (voor de niet kenners, een gevierde Turkse schrijver en kanshebber voor een Nobelprijs voor de literatuur). Het moest wat hem betreft wél in de wijk passen, dus niet rücksichtlos namen invoegen omdat het nou moet maar, bij het uitgeven van nieuwe namen ook eens kijken naar mogelijke namen uit bijvoorbeeld Marokko en Turkije..
Doe maar niet, want een website waarvan de homepage alleen al vol staat met ontkenningen van de genocide en oproepen om actie te ondernemen tegen de aanstaande erkening van de genocide door Bush en co. opgeven als bron lijkt mij nou niet echt iets waarop mensen zitten te wachten in die topics.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:57 schreef Dagonet het volgende:
Oy, gooi dat eens in één van de topics in C&H, links staan hierboven. Totaal geen nut in een topic als deze.
Ik hoop dat jij je wat minder bezondigt aan gemeenplaatsen, want dit is hoegenaamd geen specifiek antwoord.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:02 schreef Overlast het volgende:
[..]
Omdat er in elke oorlog een duidelijk vijandsbeeld wordt gecreerd. Dat is ook wel handig als deze vijand vermoord moet worden. Voor de rest meng ik me niet in de discussie, ik weet er niks van, maar ik hoop dat Johan de With wat minder naar de bekende weg gaat vragen.
En laten we de Somalische gemeenschap niet vergeten!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 01:27 schreef Tarak het volgende:
Er moet een SOA-wijk komen. Geen betere manier van voorlichting:
Chlamydiaplein
Herpeslaan
Aidsdreef
Syfilisstraat
Gonorroestraat
En die is er nu wel, wou je beweren?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:05 schreef Vulkan het volgende:
Precies...als elke Turk een Kemalist was dan was er niet eens sprake geweest van integratie.
Wat is er wel? Integratie?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En die is er nu wel, wou je beweren?
Ik vond het ook niet zo'n punt wat hij had. De integratie is niet mislukt want hij is nog niet klaar. Nog heel lang niet. Over de katholieken wordt ook nog geroddeld, 200 jaar later.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:21 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Wat is er wel? Integratie?
Als je het over integratie hebt, tja wanneer kan je beweren dat mensen geïntegreerd zijn. Vind ik een beetje vaag. Staan Turken koud tegenover Nederlanders...neeuh niet echt. Respecteren ze ze niet...ja opzich wel.
Maar ze spreken de taal niet goed inderdaad en daarnaast focussen ze meer op hun eigen groep. Er is ook geen Nederlandse trots.Als je het zo bekijkt dan is er inderdaad nog geen sprake van integratie.
Maar door een paar straten naar bekende Turken of Turkse steden/pleinen etc. te noemen kan je meer een Nederlandse trots ontwikkelen. Indirect uiteraard...of ik begrijp even niet wat je bedoelt.
Wanneer is "de integratie" sowieso gelukt of mislukt? Is hij gelukt als de gehele Nederlandse samenleving is overgegaan in één monocultuur waarin alleen je kleurtje je eventueel onderscheid van je buurman? Dat is wat velen verstaan onder integratiequote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet zo'n punt wat hij had. De integratie is niet mislukt want hij is nog niet klaar. Nog heel lang niet. Over de katholieken wordt ook nog geroddeld, 200 jaar later.
Als hij versneld kan worden door de binding te verwoorden met etnisch getinte straatnamen, prima.
Dat is een subjectief gegeven, ja.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wanneer is "de integratie" sowieso gelukt of mislukt? Is hij gelukt als de gehele Nederlandse samenleving is overgegaan in één monocultuur waarin alleen je kleurtje je eventueel onderscheid van je buurman? Dat is wat velen verstaan onder integratie![]()
Ja, het klopt wel wat je zegt idd. Iedereen hetzelfde, alleen een ander kleurtje...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wanneer is "de integratie" sowieso gelukt of mislukt? Is hij gelukt als de gehele Nederlandse samenleving is overgegaan in één monocultuur waarin alleen je kleurtje je eventueel onderscheid van je buurman? Dat is wat velen verstaan onder integratie![]()
In zaandam heb je de russische buurt, met enkele russische namen:quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik heb al zitten googlen, maar ik kan het zo snel niet vinden. Ik vermoed dat ik ze in gedrochten als Zoetermeer of Ypenburg (Den Haag) ben tegengekomen. Of in de Kop van Zuid in Rotterdam ofzo
Ja, maar zie jij daar Stalin tussenstaan?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
In zaandam heb je de russische buurt, met enkele russische namen:
Cornelis Calffstraat
Czaar Peterplantsoen
Czaar Peterstraat
Czarinastraat
Dam
Dampadsteeg
Damstraat
Gedempte Gracht (mogen kiezen voor RB of OW)
Golofkinstraat
Heemskerckstraat
Het Salm
Hoge Horn
Hogendijk
Houthavenkade (vanaf Hogendijk tot fiets-/voetgangersbruggetje)
Jasykoffstraat
Koerakinstraat
Krimp
Lage Horn
Menschikoffstraat
Nicolaasstraat
Poeskinstraat
Provincialeweg (t.o. parkeerterrein P+R zuid)
Rozengracht
Rustenburg (van Hogendijk tot Ankersmidplein)
Tsjechovstraat
Tolstoistraat
Vorstenburg
Zilverpadsteeg
Hij is gelukt als mijn Turkse buurman rechts precies hetzelfde is als mijn Katholieke buurman links: Een nederlander met een ander geloof, die zijn kinderen opvoedt volgens de hier geldende normen, waarden en wat dies meer zij, zijn vrouw dezelfde rechten geeft als mijn vrouw heeft, die thuis Nederlands spreekt (en Turks erbij omdat tweetalig opgevoede kinderen een plus zijn), op vrijdag naar de moskee gaat en (als we willen chargeren) in een geleasde Opel Astra rijdt.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wanneer is "de integratie" sowieso gelukt of mislukt?
Das dus niet waar he.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 07:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij is gelukt als mijn Turkse buurman rechts precies hetzelfde is als mijn Katholieke buurman links: Een nederlander met een ander geloof, die zijn kinderen opvoedt volgens de hier geldende normen, waarden en wat dies meer zij, zijn vrouw dezelfde rechten geeft als mijn vrouw heeft, die thuis Nederlands spreekt (en Turks erbij omdat tweetalig opgevoede kinderen een plus zijn), op vrijdag naar de moskee gaat en (als we willen chargeren) in een geleasde Opel Astra rijdt.
Dat laatste is wat doorgetrokken, maar de rest mag je best verwachten. Immers, de nazaten van de Franse Hugenoten en de Belgische en Duitse Protestanten, die zich in de 17e eeuw hier vestigden, herken je tegenwoordig ook alleen nog maar aan hun achternaam. Hun voorouders waren binnen 1 generatie volledig geïntegreerd. Waarom zouden we dat niet mogen verwachten van de in de jaren 70 binnengekomen mensen?
Dus wel. Lodewijk de Geer, Joost van den Vondel bijvoorbeeld, allebei zoons van immigranten.quote:
Ja, en hier hebben we ook Marokkaanse schrijvers en Turkse wetenschappers. Ook zoons van immigranten.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus wel. Lodewijk de Geer, Joost van den Vondel bijvoorbeeld, allebei zoons van immigranten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |