abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31360141
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:58 schreef Castaway82 het volgende:
En als je voortaan praat over een persoon moet je niet praten alsof jij hem hebt gekend ofzo, weet jij hoeveel haat jij zaait richting Turken met die uitspraken over Ataturk ??? Dan is het toch logisch dat ik daar op reageer. Ik raad je aan om niet overal je zo te uiten. Met mij kan je wel discussieren, alleen dit soort onderwerpen/discussies zorgen alleen maar stress als ze via het internet tot stand komen. In Nederland heb je veel vrijheid je kan over alles praten enz, maar alleen houd die haat jegens Mustafa Kemal Ataturk(en waarschijnlijk ook Turken) aub liever voor je, met dit soort uitingen beledig je veel mensen. Turken die deze 'doodgewone topic' lezen kunnen gekwetst worden.................
Ik denk dat dit toch echt iets is waar de Turken zich aan dienen te passen en niet andersom. Ik ben ook trots op Nederland, mijn vaderland, maar ik durf gerust te erkennen dat Willem van Oranje b.v. ook zwakke plekken gehad heeft en ga zo nog maar door. Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk en op het randje van achterlijk dat men zo in de stress schiet als Kemal Ataturk aan een kritische beschouwing wordt onderworpen, het was toch sowieso ook maar een mens? Het lijkt soms wel alsof heel Turkije staat of valt met de reputatie van Ataturk, Wilhelmina heeft in Nederland ook een rol van betekenis gespeeld, maar als zij onderuit gehaald zou worden door een of ander lijk in de kast, dan blijft dit land heus wel bestaan hoor. Ik ben er een voorstander van dat als Turkije aan alle voorwaarden voldoet en haar nationalisme minder overspannen wordt, dat ze dan lid van de EU mogen worden, voorlopig blijkt wel, is er nog heel wat werk te doen voor de Turken.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:29:31 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31360409
Volgens mij dwalen we af

Er zijn meerdere topics over de Armeense genocide, waarin bronnen voor het bestaan hiervan worden aangevoerd:
Turkse geleerde erkent Armeense genocide,
Is het ontkennen van de Armeense Genocide...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:38:45 #103
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31360588
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ze mogen van mijn part de Ataturk straten die er al zijn wel omdopen in de Orhan Pamukstraat om maar eens een suggestie te doen, en de Coentunnel mag wel hernoemd worden tot de Tasmantunnel o.i.d.
Spijkers Met Koppen (radio 2, afgelopen zaterdag) had de wethouder te gast (en een andere wethouder) en die noemde inderdaad bijv. Orhan Pamuk (voor de niet kenners, een gevierde Turkse schrijver en kanshebber voor een Nobelprijs voor de literatuur). Het moest wat hem betreft wél in de wijk passen, dus niet rücksichtlos namen invoegen omdat het nou moet maar, bij het uitgeven van nieuwe namen ook eens kijken naar mogelijke namen uit bijvoorbeeld Marokko en Turkije. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:42:03 #104
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31360642
En het ging hem vooral om een nieuw te bouwen wijk.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:31:27 #105
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31361666
While the rebellion in Van was continuing unabated, in other regions, Armenians were also rebelling and attacking Muslim villages and killing their inhabitants.

As a solution, Enver Pasa, the deputy commander-in-chief, sent the following communiqué to Talat Pasa, the Minister of Interior on 17 C. 1333 (2 May 1915):

"Armenians around Lake Van and in certain areas known to the Governor of Van, are assembled and ready in order to continue their rebellions. I am of the opinion that the Armenians who are assembled should be taken out of these areas and that the rebellious centers be disbanded. According to the information provided by the 3 rd Army Command, on 5 L. 1333 (20 April 1915), the Russians have begun forcing the Muslims living inside their borders, into our country, in a wretched and destitute condition.

Talat Pasa initially wanted to remove the Armenians located in the regions of Van, Bitlis and Erzurum from the war zone, and asked that the concerned provincial governors implement this immediately by cooperating with the 3 rd and 4 th army commanders.

Despite the wartime conditions, the government endeavored, using every possible means at its disposal to ensure that the deportation take place in an orderly and secure fashion and that the convoys not be harmed in any way.

For this reason, the preferred means of transportation was by train. In areas without a railroad, the government allocated vehicles and animals. Due to the continuous dispatching of soldiers and provisions to the front, from time to time there were amassments in train stations, which in turn caused breakdowns in the deportation of Armenians.

Armenians continued their revolutionary activities in the border regions and to molest the Muslim inhabitants by collaborating particularly with the Russian enemy in these areas.

Bron:
http://www.ataa.org/ataa/ref/arm_book/chpt1.html
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:57:04 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31362214
Oy, gooi dat eens in één van de topics in C&H, links staan hierboven. Totaal geen nut in een topic als deze.
pi_31362566
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Spijkers Met Koppen (radio 2, afgelopen zaterdag) had de wethouder te gast (en een andere wethouder) en die noemde inderdaad bijv. Orhan Pamuk (voor de niet kenners, een gevierde Turkse schrijver en kanshebber voor een Nobelprijs voor de literatuur). Het moest wat hem betreft wél in de wijk passen, dus niet rücksichtlos namen invoegen omdat het nou moet maar, bij het uitgeven van nieuwe namen ook eens kijken naar mogelijke namen uit bijvoorbeeld Marokko en Turkije. .
Idd. Of de Al-Jabr-straat, grootheid in de rekenkunde
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31362715
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:57 schreef Dagonet het volgende:
Oy, gooi dat eens in één van de topics in C&H, links staan hierboven. Totaal geen nut in een topic als deze.
Doe maar niet, want een website waarvan de homepage alleen al vol staat met ontkenningen van de genocide en oproepen om actie te ondernemen tegen de aanstaande erkening van de genocide door Bush en co. opgeven als bron lijkt mij nou niet echt iets waarop mensen zitten te wachten in die topics.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_31368518
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:02 schreef Overlast het volgende:

[..]

Omdat er in elke oorlog een duidelijk vijandsbeeld wordt gecreerd. Dat is ook wel handig als deze vijand vermoord moet worden. Voor de rest meng ik me niet in de discussie, ik weet er niks van, maar ik hoop dat Johan de With wat minder naar de bekende weg gaat vragen.
Ik hoop dat jij je wat minder bezondigt aan gemeenplaatsen, want dit is hoegenaamd geen specifiek antwoord.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:27:47 #110
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31374352
Er moet een SOA-wijk komen. Geen betere manier van voorlichting:

Chlamydiaplein
Herpeslaan
Aidsdreef
Syfilisstraat
Gonorroestraat
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_31376310
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 01:27 schreef Tarak het volgende:
Er moet een SOA-wijk komen. Geen betere manier van voorlichting:

Chlamydiaplein
Herpeslaan
Aidsdreef
Syfilisstraat
Gonorroestraat
En laten we de Somalische gemeenschap niet vergeten!
-Infibulatiestraat
-Warlordmarke
-Clanallee
-Qatdreef

Zonder gekheid: die hele discussie over Atatürk was niet eens zo heel offtopic. Integratie à la. Bosporusplein prima.
Maar er zijn genoeg té omstreden figuren die in eigen kring helden zijn en voor de rest van de wereld niet te pruimen zijn. Ik noem een Rhodes. Ik noem een McCarthy. Ik noem een Milosevic.
Daar bevorder je niks mee, alleen de onrust.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:05:22 #112
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31377000
Precies...als elke Turk een Kemalist was dan was er niet eens sprake geweest van integratie.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:32:55 #113
66444 Lord_Vetinari
pi_31377458
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:05 schreef Vulkan het volgende:
Precies...als elke Turk een Kemalist was dan was er niet eens sprake geweest van integratie.
En die is er nu wel, wou je beweren?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:21:28 #114
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31379627
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En die is er nu wel, wou je beweren?
Wat is er wel? Integratie?

Als je het over integratie hebt, tja wanneer kan je beweren dat mensen geïntegreerd zijn. Vind ik een beetje vaag. Staan Turken koud tegenover Nederlanders...neeuh niet echt. Respecteren ze ze niet...ja opzich wel.

Maar ze spreken de taal niet goed inderdaad en daarnaast focussen ze meer op hun eigen groep. Er is ook geen Nederlandse trots.Als je het zo bekijkt dan is er inderdaad nog geen sprake van integratie.

Maar door een paar straten naar bekende Turken of Turkse steden/pleinen etc. te noemen kan je meer een Nederlandse trots ontwikkelen. Indirect uiteraard...of ik begrijp even niet wat je bedoelt.
pi_31379980
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:21 schreef Vulkan het volgende:

[..]

Wat is er wel? Integratie?

Als je het over integratie hebt, tja wanneer kan je beweren dat mensen geïntegreerd zijn. Vind ik een beetje vaag. Staan Turken koud tegenover Nederlanders...neeuh niet echt. Respecteren ze ze niet...ja opzich wel.

Maar ze spreken de taal niet goed inderdaad en daarnaast focussen ze meer op hun eigen groep. Er is ook geen Nederlandse trots.Als je het zo bekijkt dan is er inderdaad nog geen sprake van integratie.

Maar door een paar straten naar bekende Turken of Turkse steden/pleinen etc. te noemen kan je meer een Nederlandse trots ontwikkelen. Indirect uiteraard...of ik begrijp even niet wat je bedoelt.
Ik vond het ook niet zo'n punt wat hij had. De integratie is niet mislukt want hij is nog niet klaar. Nog heel lang niet. Over de katholieken wordt ook nog geroddeld, 200 jaar later.
Als hij versneld kan worden door de binding te verwoorden met etnisch getinte straatnamen, prima.
pi_31381830
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik vond het ook niet zo'n punt wat hij had. De integratie is niet mislukt want hij is nog niet klaar. Nog heel lang niet. Over de katholieken wordt ook nog geroddeld, 200 jaar later.
Als hij versneld kan worden door de binding te verwoorden met etnisch getinte straatnamen, prima.
Wanneer is "de integratie" sowieso gelukt of mislukt? Is hij gelukt als de gehele Nederlandse samenleving is overgegaan in één monocultuur waarin alleen je kleurtje je eventueel onderscheid van je buurman? Dat is wat velen verstaan onder integratie
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_31382295
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wanneer is "de integratie" sowieso gelukt of mislukt? Is hij gelukt als de gehele Nederlandse samenleving is overgegaan in één monocultuur waarin alleen je kleurtje je eventueel onderscheid van je buurman? Dat is wat velen verstaan onder integratie
Dat is een subjectief gegeven, ja.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:40:11 #118
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31382902
quote:

[..]

Ja, het klopt wel wat je zegt idd. Iedereen hetzelfde, alleen een ander kleurtje...
pi_31387287
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik heb al zitten googlen, maar ik kan het zo snel niet vinden. Ik vermoed dat ik ze in gedrochten als Zoetermeer of Ypenburg (Den Haag) ben tegengekomen. Of in de Kop van Zuid in Rotterdam ofzo
In zaandam heb je de russische buurt, met enkele russische namen:

Cornelis Calffstraat
Czaar Peterplantsoen
Czaar Peterstraat
Czarinastraat
Dam
Dampadsteeg
Damstraat
Gedempte Gracht (mogen kiezen voor RB of OW)
Golofkinstraat
Heemskerckstraat
Het Salm
Hoge Horn
Hogendijk
Houthavenkade (vanaf Hogendijk tot fiets-/voetgangersbruggetje)
Jasykoffstraat
Koerakinstraat
Krimp
Lage Horn
Menschikoffstraat
Nicolaasstraat
Poeskinstraat
Provincialeweg (t.o. parkeerterrein P+R zuid)
Rozengracht
Rustenburg (van Hogendijk tot Ankersmidplein)
Tsjechovstraat
Tolstoistraat
Vorstenburg
Zilverpadsteeg
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_31388351
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 17:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

In zaandam heb je de russische buurt, met enkele russische namen:

Cornelis Calffstraat
Czaar Peterplantsoen
Czaar Peterstraat
Czarinastraat
Dam
Dampadsteeg
Damstraat
Gedempte Gracht (mogen kiezen voor RB of OW)
Golofkinstraat
Heemskerckstraat
Het Salm
Hoge Horn
Hogendijk
Houthavenkade (vanaf Hogendijk tot fiets-/voetgangersbruggetje)
Jasykoffstraat
Koerakinstraat
Krimp
Lage Horn
Menschikoffstraat
Nicolaasstraat
Poeskinstraat
Provincialeweg (t.o. parkeerterrein P+R zuid)
Rozengracht
Rustenburg (van Hogendijk tot Ankersmidplein)
Tsjechovstraat
Tolstoistraat
Vorstenburg
Zilverpadsteeg
Ja, maar zie jij daar Stalin tussenstaan?
Tolstoi, Dostojevski en Pamuk zijn prima straatnamen dunkt me.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 07:57:51 #121
66444 Lord_Vetinari
pi_31401400
quote:

[..]

Wanneer is "de integratie" sowieso gelukt of mislukt?
Hij is gelukt als mijn Turkse buurman rechts precies hetzelfde is als mijn Katholieke buurman links: Een nederlander met een ander geloof, die zijn kinderen opvoedt volgens de hier geldende normen, waarden en wat dies meer zij, zijn vrouw dezelfde rechten geeft als mijn vrouw heeft, die thuis Nederlands spreekt (en Turks erbij omdat tweetalig opgevoede kinderen een plus zijn), op vrijdag naar de moskee gaat en (als we willen chargeren) in een geleasde Opel Astra rijdt.

Dat laatste is wat doorgetrokken, maar de rest mag je best verwachten. Immers, de nazaten van de Franse Hugenoten en de Belgische en Duitse Protestanten, die zich in de 17e eeuw hier vestigden, herken je tegenwoordig ook alleen nog maar aan hun achternaam. Hun voorouders waren binnen 1 generatie volledig geïntegreerd. Waarom zouden we dat niet mogen verwachten van de in de jaren 70 binnengekomen mensen?
pi_31401504
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 07:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hij is gelukt als mijn Turkse buurman rechts precies hetzelfde is als mijn Katholieke buurman links: Een nederlander met een ander geloof, die zijn kinderen opvoedt volgens de hier geldende normen, waarden en wat dies meer zij, zijn vrouw dezelfde rechten geeft als mijn vrouw heeft, die thuis Nederlands spreekt (en Turks erbij omdat tweetalig opgevoede kinderen een plus zijn), op vrijdag naar de moskee gaat en (als we willen chargeren) in een geleasde Opel Astra rijdt.
Dat laatste is wat doorgetrokken, maar de rest mag je best verwachten. Immers, de nazaten van de Franse Hugenoten en de Belgische en Duitse Protestanten, die zich in de 17e eeuw hier vestigden, herken je tegenwoordig ook alleen nog maar aan hun achternaam. Hun voorouders waren binnen 1 generatie volledig geïntegreerd. Waarom zouden we dat niet mogen verwachten van de in de jaren 70 binnengekomen mensen?
Das dus niet waar he.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:11:23 #123
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31402147
Das weer zijn mening. Er zijn nog 9877 verschillende manieren van het opvatten van integratie.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:12:47 #124
66444 Lord_Vetinari
pi_31402172
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Das dus niet waar he.
Dus wel. Lodewijk de Geer, Joost van den Vondel bijvoorbeeld, allebei zoons van immigranten.
pi_31402718
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus wel. Lodewijk de Geer, Joost van den Vondel bijvoorbeeld, allebei zoons van immigranten.
Ja, en hier hebben we ook Marokkaanse schrijvers en Turkse wetenschappers. Ook zoons van immigranten.
Verandert dat iets aan de rest van het volksdeel?

Hier in protestantse sferen hebben we het nog steeds over "katholiekenstreken" als iemand 2 blokjes kaas ipv 1 pakt op een verjaardag. En we zijn een eeuw of 2 verder. Maar het lijkt erop.
Nog even geduld en jouw schitterende toekomstvisie is werkelijkheid. Hebben we het over "islamietenstreken" als iemand een baard laat goeien oid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')