abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31200307
Hoi allemaal, ik zit bij een vereniging en nu is er sprake van dat de vereniging (bij gebrek aan animo) stopt met bestaan.

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt met de bezittingen van de vereniging? Hierbij kun je denken aan 4 laptops inclusief printers, een aanhanger, vette bankrekening en nog wat kleine spullen.

Alvast bedankt!
pi_31200331
Er is geen overeenkomst of akte opgesteld die beschrijft wat er mee moet gebeuren? Wat is of was het doel van de vereniging? In de meeste gevallen geldt dat de tegoeden die overblijven na liquidatie worden besteed overeenkomstig het doel van de vereniging.
pi_31200350
Bij een vereniging worden dat soort zaken c.q. de tegenwaarde in geld in beginsel verdeeld onder de leden, behalve wanneer statuten daar anders over bepalen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31200474
Het gaat om een sport vereniging, eigenlijk een dartvereniging.

@Rally, bedoel je dan alle leden, of slechts de bestuursleden?
pi_31200507
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:10 schreef kloontje4u het volgende:

alle leden.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:12:37 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31200528
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:10 schreef kloontje4u het volgende:

Alle bestuursleden zou wel erg aantrekkelijk zijn voo rhet bestuur om te beslissen ermee te stoppen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:13:43 #7
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_31200550
Kloontje zat al te hopen op een mooie laptop en centen

Maar wat Rally zegt klopt. Wij hebben laatst ook een vereniging opgeheven. Geld gaat terug naar de leden.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_31201134
Sja, en anders naar ene liquidatieveiling ofzo toch?
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
pi_31201849
Die aanhanger ? Die was om al het bier mee te zeulen ? Of toch voor de dartborden ?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:00:09 #10
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31205170
tenzij dus in de statuten anders vermeldt
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')