Vanaf ongeveer 3 minuut 20. In het muzikale stuk als eerst de drum en vervolgens de piano erbij komtquote:Op woensdag 5 oktober 2005 23:22 schreef Tomek het volgende:
supertramp - school zit ook zo'n heerlijk stuk in
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:20 schreef Take_A_Picture het volgende:
Radiohead - Karma Police. Als Thom Yorke begint met het stuk 'For a minute there I lost myself...'. Helemaal fantastisch!
Die is idd leuk ja, en Sultans of Swing. Die solo op het laatst, damn als ik zo kon pianospelen...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:17 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, ik zet hem nu ff op
![]()
Dat stuk is inderdaad fantastisch!!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:28 schreef Knip het volgende:
Starless van King Crimson. Op het einde, na het "gefreak" als het thema weer terugkomt, maar net niet helemaal doorzet![]()
![]()
![]()
Ik vind van Estranged het eindgedeelte gaaf( Dus als Axl zingt: when i jumped into the river, to many times to make it home, i,m out here on my own, drifting all alone)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:03 schreef Viking84 het volgende:
Leuk topic
de solo in Estranged van Guns N' Roses
de lange intro in Candles van Within Temptation
de lange intro in Gatekeeper van WT
Ehmmm, da's van Rimsky-Korsakov. Wel leuk trouwens.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:06 schreef Veive het volgende:Beethoven - Fligth of the Bumblebee, helemaal geniaal;
Flight Of The Bumblebee is zeker geniaal.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:06 schreef Veive het volgende:Immortal - One by One, het gitaarrifje dat begint op 1:01; Iced Earth - Transylvania, het gitaarrifje dat begint op 0:19; Finntroll - VargTimmer, de intro; Children of Bodom - Silent night, Bodom night, de hele drumparty... zo strak!; Children of Bodom - Bed of Razors, de intro; Borknagar - Gods of my world, de eerste diepe grunt *kippenvel*; Blind Guardian - Mr. Sandman, helemaal... GENIAAL gecoverd!; Iron Maiden - Tailgunner, het basloopje in de intro; Judas Priest - Demonizer, op het moment dat de drummer begint te 'blasten'; BeethovenRimsky-Korsakov - Fligth of the Bumblebee, helemaal geniaal; Opeth - Windowpane, de tweede solo!; Opeth - In my Time of Need, het refrein *kippenvel*; Opeth - Ghost of prediction, de eerste typische opeth uitbarsting, gelijk na de intro Ozzy Osbourne - Get Me Through (live at Budokan), het eerste gitaarrifje, met die pitchharmonics! Echt gaaf!; Pink Floyd - Wish you were here, het laatste couplet
Ik heb nog veel meer...... maar dat spui ik nog een andere keer...
En 9e symfonie, eerste deel, de doorwerkingquote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:38 schreef Nickthedick het volgende:
Beethoven - 7e symfonie 2e deel eerste 3:21 minuten.![]()
Wat dacht je van het middenstuk van het 5e deel van de 9e? Vlak voor het koor voluit 'alle menschen werden bruder' begint te zingen?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:47 schreef Soul79 het volgende:
[..]
En 9e symfonie, eerste deel, de doorwerking![]()
En het tweede deel, die inzetten van dat thema steeds, eerst kalm, dan steeds woester tot aan de climax![]()
Het spijt me, ik heb het stuk net nog even opgezet om zeker te zijn, maar: de eerste 2 delen van de 9e zijn geweldig, maar met de rest heb ik een errug moeizame relatie. Met wel meer van de late Beethoven, trouwens. Evenveel hoogtepunten (eerste deel strijkkwartet Op. 131, laatste deel strijkkwartet Op. 132) als onnavolgbare laagtepunten (grosse Fugequote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:52 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Wat dacht je van het middenstuk van het 5e deel van de 9e? Vlak voor het koor voluit 'alle menschen werden bruder' begint te zingen?![]()
En als toevoeging:quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef Nickthedick het volgende:
Slayer - Angel of death. Het stukje dat op 1:38 begint.
Ja die heerst en de nummers:quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef Nickthedick het volgende:
Slayer - Angel of death. Het stukje dat op 1:38 begint.
Op welke CD staat die?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:39 schreef MarsX het volgende:
[..]
Ja die heerst en de nummers:
Mandatory Suicide en Spill The Blood zijn ook heerlijk (vooral live)
"Jou" Sepultura stukje vind ik ook een beetje lijken op Megadeth - Prince of Darkness op 1:38 (met ook nog een prachtig stukje op 4:39)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |