quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:20 schreef Mangoworks2002 het volgende:
. Tevens zul je over je 0 uren-baan salaris meer belasting moeten betalen....
Euh, ja? Je loonheffinskorting word toegepast bij degene bij wie je het meeste salaris verdient. Bij je 0 uren contract word het dus niet toegepast en moet je dus meer afdragen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
nee, nee en voor de zoveelste keer, nee!!!
Loonheffing is een voorheffing. Je rekent af in april bij de Belastingdienst. Daarmee betaal je over je complete inkomen loon- cq. inkomstenbelasting.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:25 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Euh, ja? Je loonheffinskorting word toegepast bij degene bij wie je het meeste salaris verdient. Bij je 0 uren contract word het dus niet toegepast en moet je dus meer afdragen.
Is dat niet een typisch geval van een kneus die persé BTW (of andere kosten) wil aftrekken?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:01 schreef SeraphimX het volgende:
Ik heb laatst voor de werkgever van een vriend van me een klusje gedaan, gewoon een beetje freelancen naast mijn gewone baan, en nu bij de uitbetaling (nog voor de oplevering gelukkig) gaat die gozert vaag doen. Vroeg om een factuur van een bedrijf en zo terwijl hij wist dat ik geen bedrijf had of zo..
Ook dat je vantevoren goede afspraken moet maken m.b.t. betaling. Jij spreekt een Netto Uurprijs af en hij heeft begepen dat het een Brutoprijs betreft.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:34 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Is dat niet een typisch geval van een kneus die persé BTW (of andere kosten) wil aftrekken?
Als de ene werkgever de loonheffingskorting toepast (wat nu gebeurt, neem ik aan, bij je huidige werkgever) houdt hij gewoon rekening met het feit dat je daar recht op hebt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:43 schreef SeraphimX het volgende:
Bedankt voor de reacties!
@Five_Horizons: Dus die loonheffingskorting is leuk voor het moment waarop je geld uitbetaald krijgt, maar maakt aan het eind van de rit als de belastingdienst langs komt niet veel uit?
Vraag gewoon even aan die werkgever wat voor hem het voordeel is van het 0-urencontract, of dat voor hem misschien voordeliger is ivm aftrekposten. Een normale werkgever geeft daar gewoon een eerlijk antwoord op.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:43 schreef SeraphimX het volgende:
Bedankt voor de reacties!
@joshus_cat: waarschijnlijk wel en dat voor het schokkende bedrag van 400 euro! *shrugs*
Als ie weet dat ie met een particulier te maken heeft is dat verschil nul. Particulieren mogen geen ex-BTW prijzen rekenen, en ik neem aan dat je voor zo'n klein klusje niet de hele UWV/belastingdienstmolen wilt doorlopen (dwz dat je iemand tijdelijk in dienst neemt, en premies werknemersverzekeringen etc. moet gaan afdragen).quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:44 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Ook dat je vantevoren goede afspraken moet maken m.b.t. betaling. Jij spreekt een Netto Uurprijs af en hij heeft begepen dat het een Brutoprijs betreft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |