abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 oktober 2005 @ 09:28:41 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_31302653
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 09:26 schreef Atrimar het volgende:
Vaag hoor, klinkt weer als zo'n medisch mysterie. Heel vervelend en ik hoop dat het gewoon snel weer overgaat. Ik zie namelijk niet echt verband tussen je operatie en je speekselklieren Misschien is die er wel hoor, maar dan weet ik niet hoe dat werkt.
Wauw, een medisch mysterie

Volgens mij is er totaal geen verband hoor. Maarja, wie weet.

Overigens zit ik vol spanning te wachten op de uitslag van het bloedonderzoek. Ik ga vandaag richting Haaksbergen, dus zodra het er is, gooit Bert het op de fax. Ik wil weten hoe het met mijn eiwitten en vooral met mijn ijzer zit.
Ik baal ervan dat het zolang duurt eigenlijk. Dat was in het ziekenhuis wel anders
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_31302680
Och, sinds ik bij een huisartsenpraktijk co-schap doe heb ik al zoveel onverklaarbare dingen gezien en gehoord noem ik allemaal medische mysterietjes

Bloedonderzoek kàn doorgaans binnen een uurtje of zo, maar ja, dat gebeurt dus niet. Doe je het nu via de huisarts of zo?
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  zondag 9 oktober 2005 @ 09:34:56 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_31302707
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 09:32 schreef Atrimar het volgende:
Och, sinds ik bij een huisartsenpraktijk co-schap doe heb ik al zoveel onverklaarbare dingen gezien en gehoord noem ik allemaal medische mysterietjes

Bloedonderzoek kàn doorgaans binnen een uurtje of zo, maar ja, dat gebeurt dus niet. Doe je het nu via de huisarts of zo?
Nou, ik heb het formulier van Lemmens ingeleverd bij het bloedprikken hier en heb aangegeven dat ik een kopie wil ontvangen op mijn huisadres. In verband met eerste bloedonderzoek na de operatie en dat als ik het via Belgie moet horen het gewoon een week langer kan duren en dat ik dat toch iets te veel van het goede vind. Komende week wil ik een afspraak maken met mijn huisarts en dan vraag ik gewoon een stapel van haar briefjes, die we alvast van te voren invullen, dan komt de uitslag gewoon naar haar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_31302709
Ik weet dat het heel erg offtopic is, maar ik moet het gewoon heel eventjes kwijt tegen iemand die ik aardig vind en die niet één of andere willekeurige puberfokker is

Maar die aardbeving in Pakistan met naar schatting zeker 18.000 doden (achttienduizend!) daar wordt haast nergens aandacht aanbesteed op Fok of waar dan ook. Is zeker niet belangrijk, ver van ons bed show of zo. nu.nl heeft als bovenste berichtje dat Nederland door is naar het WK....dat is belangrijker dan 18.000 dode mensen in een land ver hier vandaan. Dat staat ergens tussen de andere onbelangrijk nieuwsberichtjes.

Goed, dat was mijn frustratie. Nu zal ik niet meer offtopic kletsen
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_31302727
Via België een week wachten...dat lijkt me ook teveel van het goede Ik hoop dat je het snel weet dan. Weet je, ik ga denk ik maar eens naar bed. Als je nog gaat slapen: slaap lekker en anders een fijne dag
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  zondag 9 oktober 2005 @ 09:38:07 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_31302731
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 09:36 schreef Atrimar het volgende:
Ik weet dat het heel erg offtopic is, maar ik moet het gewoon heel eventjes kwijt tegen iemand die ik aardig vind en die niet één of andere willekeurige puberfokker is

Maar die aardbeving in Pakistan met naar schatting zeker 18.000 doden (achttienduizend!) daar wordt haast nergens aandacht aanbesteed op Fok of waar dan ook. Is zeker niet belangrijk, ver van ons bed show of zo. nu.nl heeft als bovenste berichtje dat Nederland door is naar het WK....dat is belangrijker dan 18.000 dode mensen in een land ver hier vandaan. Dat staat ergens tussen de andere onbelangrijk nieuwsberichtjes.

Goed, dat was mijn frustratie. Nu zal ik niet meer offtopic kletsen
Grappig, ik wist juist wel van die aardbeving en niets van het voetbal

Maar je hebt volkomen gelijk hoor. En om het een tikkeltje erger te maken, als het in Amerika was geweest, dan had het wel bovenaan gestaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 oktober 2005 @ 09:38:31 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_31302735
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 09:37 schreef Atrimar het volgende:
Via België een week wachten...dat lijkt me ook teveel van het goede Ik hoop dat je het snel weet dan. Weet je, ik ga denk ik maar eens naar bed. Als je nog gaat slapen: slaap lekker en anders een fijne dag
Slaap lekker! Ik ben net uit bed, dus ik ga pas over een paar uur weer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_31302741
Volgens mij is Amerika niet echt dichterbij dan Pakistan...maar ik kan het mis hebben.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  zondag 9 oktober 2005 @ 09:41:23 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_31302768
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 09:39 schreef Atrimar het volgende:
Volgens mij is Amerika niet echt dichterbij dan Pakistan...maar ik kan het mis hebben.
Nee, maar Amerika is groot en machtig en (is om te kotsen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:03:25 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31303004
Troel, kan die droge strot niet toch nog steeds een beetje te maken hebben met de beademingsbuis tijdens de operatie? Er vanuitgaande dat je die gehad hebt... Weet ik eigenlijk niet...
***
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:17:56 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_31303188
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, kan die droge strot niet toch nog steeds een beetje te maken hebben met de beademingsbuis tijdens de operatie? Er vanuitgaande dat je die gehad hebt... Weet ik eigenlijk niet...
Ja, maar om daar nu nog last van te hebben?


En ja, die hebben we wel gehad ja.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_31303235
Oh, heel slim van Brighteyes! Dat kan natuurlijk ook nog. Zo'n buis irriteert gigantisch voor een langere tijd.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 oktober 2005 @ 11:38:48 #63
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31304374
Nou, hier ook een zeer droge strot, dus het zal toch wel in verband staan met de operatie/narcose/watdanook Gelukkig kan ik inmiddels al een half glas water tegelijk achterover slaan, dat is erg prettig als je zo'n dorst hebt.

En...


Weer een kilo kwijt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 oktober 2005 @ 14:00:23 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31307271
Hier mijn verslag van ons ziekenhuisverblijf:

Maandag, 19 september 2005

Om 7.15 uur komen mijn schoonouders ons halen. Troel had bij qltel en mij geslapen. Na enig zoeken zijn we om 8.45 uur bij het ziekenhuis. De opnamepapieren worden ingevuld; het blijkt dat we allebei op een éénpersoonskamer zijn ingedeeld. Dat willen we nou juist niet! Na ons protest wordt het gelukkig zo geregeld dat ik vast op een tweepersoonskamer kom en dat Troel in de middag daar ook terecht kan, als mijn kamergenoot vertrokken is.



Er wordt een hartfilmpje gemaakt en we krijgen een longfunctietest (bij mij blijkt duidelijk dat ik geregeld bronchitis heb en ik krijg de vermaning mijn medicatie elke dag te gebruiken in plaats van alleen als ik last heb, oeps...). Om 16 uur komen ze ook nog bloedprikken. De Belgische TV is erg vermakelijk, vooral het ziekenhuiskanaal: "De bezoekuren hangen op de afdeling uit" en "De parking is betalend".



We weten nog niet wie van ons morgen het eerst geopereerd wordt. De een mag om 7.30 uur, de ander moet wachten tot de middag. Daarna moeten we naar de PAZA, een soort IC. We hebben ook elk een leuk speeltje gekregen voor de ademhaling: een soort apparaatje met 3 balletjes die je omhoog moet zuigen. Na de operatie moeten we daar elk uur aan lurken. Troel is erg blij met haar automatische bed. Erg leuk om te slopen.



Dokter Lemmens schijnt ook nog langs te komen. Hij bepaalt wie van ons er eerst 'mag'. Ook de anesthesist komt langs en ik vertel hem dat ik altijd erg misselijk word van de narcose en of hij daar rekening mee wil houden. Hij belooft het (zoals zal blijken helaas met niet al te best resultaat).

Dinsdag 20 september 2005

Dokter Lemmens is inderdaad langsgeweest. Troel gaat eerst, ze is inmiddels weg.



Nu maar wachten. Mijn moeder en Christan hebben nog even gebeld. Ik heb al zo'n schattig - te krap - 'kleedje' aan. Tikje overdreven vind ik, Troel is net een kwartier weg. Maar het moet per se van een ijverige verpleegster. Want stel je voor dat ze me plots komen halen. Nou, dat zal echt wel een uurtje of 4 duren lijkt me. Zo snel zal dokter Lemmens de boel niet afraffelen.

Donderdag 22 september 2005

Vervolg van dinsdag: Afijn, ik word uiteindelijk om 11.30 uur van het toilet geplukt in mijn kleedje. Natuurlijk mijn puffer vergeten. De anesthesist heeft moeite met het infuus maar uiteindelijk zit het er toch in. Twee mensen, waaronder dokter Lemmens komen me vertellen dat met Troel alles goed is gegaan - geweldig! Ik moet overstappen op een operatietafel en na enig gedoe krijg ik een prik en een kapje en weg ben ik...

Ik kom bij op wat kennelijk de PAZA is en waar Troel ook is. Ik kan haar af en toe horen maar niet zien (ik ben bepaald niet helder - leve de morfine - en later vertelt Troel dat er een gordijn tussen ons hing; ik herinner me een muur maar dat klopt dus niet). Het is erg onrustig op de PAZA maar alles verloopt goed.'s Morgens word ik gewassen en mijn bed wordt verschoond. Daarvoor moet ik op mijn zij en dat valt niet mee.

Ik word weggereden van de PAZA en iemand zegt dat ik naar onze kamer ga. Ik snap er dan ook niets van als ik ergens in een gang word geparkeerd en vervolgens maar lig en lig daar. Ik zie iemand lopen en vraag wanneer ik naar mijn kamer word gebracht. Dan blijkt dat er een slikfoto moet worden gemaakt. Dat had ik dus echt even gemist. Ik moet mijn bed uit en met alle slangen, toeters en bellen op een randje gaan zitten. Ik krijg een beker met een of ander naar anijs smakend goedje (met een rietje vanwege de maagsonde) en ik moet slikken als men dat zegt. Brrrrr wat smerig. Als ik weer in mijn bed lig en over de gang word gereden word ik prompt hartstikke misselijk. Gelukkig kan ik dat nog wel melden en iemand duwt me een bakje onder mijn neus. Heel die zooi er weer uit, bah!

Ik word geïnstalleerd op onze kamer en na een poosje komt Troel ook. We zijn behoorlijk duf en slapen veel. We wisselen elkaar gezellig af met spugen. 's Avonds als qltel en Bert komen zijn we allebei nog erg suf zoals je op de foto's die qltel maakt kunt zien.

Nadeel voor mij is het harde bed èn dat mijn infuus niet meer werkt 's avonds. Het infuus wordt eruit gehaald maar nu ben ik ook meteen mijn pijnstilling kwijt (morfinepomp die we zelf konden regelen). Waardoor ik nauwelijks meer kan slapen door de pijn in mijn rug. Van woensdag op donderdag krijg ik een injectie, van donderdag op vrijdag alleen een slaaptabletje. Dat helpt wel iets maar fijn is anders.

Donderdags mogen we douchen, wat een zaligheid. Ze rijden ons naar de badkamer, waar je in een rolstoel onder de douche kunt zitten. Ik blijf een hele poos lekker onder de warme straal. Daarna ben ik wel helemaal uitgeteld.

Vrijdag 23 september 2005

Vanmorgen krijgen we goed nieuws: we mogen morgen naar huis!

Er komt een diëtiste met papieren vol tips en voedingsvoorschriften. We mogen in principe van alles eten, mits met mate. De eerste acht weken nog veel zacht eten, gepureerd en gekookt fruit e.d. We krijgen vandaag ook normaal eten, zij het in kinderporties. We kijken vol verwachting uit naar 12.30 uur!

Het eten smaakt lekker, maar we moeten echt heel erg oppassen dat we niet te veel eten. Daarbij komt dat we een normaal toetje krijgen, een soort pudding, waar suiker inzit, die we niet mogen! We krijgen ook steeds suiker voor in de thee en zo, terwijl we dat niet mogen. Vreemd hoor, dat verwacht je toch niet in een ziekenhuis. Troel wordt misselijk en wijt dat aan de suiker, maar achteraf horen we van dokter Lemmens dat suiker niet het probleem kan zijn, en dus concludeert ze later dat ze waarschijnlijk te veel gegeten heeft. Onze ogen zijn nu echt groter dan onze maag...

Vandaag zelf naar de douche gelopen, wel zittend gedoucht. qltel heeft mijn oplegmatras meegenomen zodat ik ook wat lekkerder lig in bed.

Zaterdag 25 september

Onze laatste dag. We sneaken naar de weegschaal in de opslagruimte: niet te geloven, we zijn allebei al zo'n 10 kilo kwijt! We kijken elkaar ongelovig aan. Gaat het zo snel? Blij pakken we onze tassen in. Zometeen lekker naar huis!


Met de hygiëne is het prima gesteld...

[ Bericht 0% gewijzigd door Rewimo op 09-10-2005 20:08:15 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:48:00 #65
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_31311979
Ben blij te lezen dat jullie de kaartjes alsnog hebben gehad

Hoe gaat het nu verder met jullie? Gaat het allemaal al een stukje beter?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 oktober 2005 @ 18:29:01 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31312819
Het gaat hier vrij aardig. Ben nu het hele weekend thuis en ik voel me vrij goed. Al is het wel zo dat qltel nu een hoop doet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:36:53 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_31313018

Wat een charmante voor-foto
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 oktober 2005 @ 18:43:56 #68
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31313179
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:36 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
Wat een charmante voor-foto
Altijd nog een stuk beter dan die na-foto's. Hier lach je tenminste lief
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:47:05 #69
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_31313253
Ja, dat moet ook wel natuurlijk. Zelfs hier heb ik nog wel hulp nodig.
Ben erg benieuwd naar jullie over een half jaar ofzo

Leuk verslag ook trouwens, ik heb ook van elk operatie foto's behalve nu de laatste. Maar dat komt omdat Henk wel wat anders aan zijn hoofd had dan foto's te maken. Hoewel ik dat eigenlijk graag gewild had (achteraf dan he). Vooral van de IC. Omdat ik mij daar erg weinig van herinner. Ik zie maar 1 punt voor ogen en dat is het punt waar ik naar keek. Verder gewoon niets. Dat is niet echt compleet voor mij.

Ik heb aankomend woensdag gesprek met mijn arts over alles. Ik had al mijn vragen op geschreven en daar achter gelaten toen ik van de week daar was omdat ik naar de internist moest. prompt 2 dagen later had ik post met afspraak voor einde van spreekuur zodat hij alle tijd had om te antwoorden. Ben er erg benieuwd naar trouwens!
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:48:10 #70
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_31313268
LOL@jullie! Was wel gezellig zo te horen

(ik reageer veeelste langzaam de hele tijd )
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 oktober 2005 @ 19:58:04 #71
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31314839
Troel, heb jij het faxnummer van Lemmens? Ik moet het invullen op het bloedprikformulier maar ik kan het niet vinden. Heb al gemaild maar nog steeds geen antwoord.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:02:27 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_31314941
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:58 schreef Rewimo het volgende:
Troel, heb jij het faxnummer van Lemmens? Ik moet het invullen op het bloedprikformulier maar ik kan het niet vinden. Heb al gemaild maar nog steeds geen antwoord.
Ik geloof niet dat ik het heb.

Ik hoefde dat helemaal niet in te vullen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 oktober 2005 @ 20:03:30 #73
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31314960
Als ik het invul faxen zij het meteen door naar Lemmens, vandaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:12:34 #74
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_31318482
geweldig om jullie verhaal over de operatie te lezen. Het blijft een stevige operatie en ik heb er respect voor. Maar jullie gaan geweldig, allebei al rond de 15 kilo kwijt super hoor. Lekker aansterken en ik blijf jullie ook volgen om te zien hoe het gaat :-)
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 oktober 2005 @ 23:02:11 #75
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31320002
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:36 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
Wat een charmante voor-foto
O eh... ik heb er ook nog eentje van een stuk dichterbij hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')