abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31185797
quote:
16 jaar geëist in hoger beroep zaak-Sedar
Justitie heeft ook in hoger beroep een celstraf van 16 jaar geëist tegen de man die in 2003 Sedar Soares (13) doodschoot. De rechtbank veroordeelde G.H. in januari tot 15 jaar cel.

Maximale tijd
De eis voor het Haagse gerechtshof is dus een jaar hoger dan de uitspraak van de rechtbank in Rotterdam in januari. Justitie wil dat de 29-jarige G.H. de maximale tijd de cel in gaat voor doodslag en daarnaast een jaar krijgt voor wapenbezit en invoer van drugs.

Sneeuwballen
H. zou op 1 februari 2003 Sedar Soares doodgeschoten hebben toen die vanaf een parkeerdek bij metrostation Slinge in Rotterdam met sneeuwballen aan het gooien was.

Verklaringen
Een sneeuwbal raakte de auto van H., die woedend zou hebben gereageerd en Soares doodschoot. Ondanks dat twee getuigen hun verklaringen introkken, is advocaat-generaal Groen van oordeel dat er genoeg bewijs is in de zaak.
www.rtlnieuws.nl
pi_31185823
Kom op, dit is toch veel te weinig. Je ontmeemt een 13 jarige jongen het leven vanwege een sneeuwbal, levenslang voor die held.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:53:30 #3
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31185867
Ijsballen smijten is aardig schadelijk voor een auto hoor.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:55:22 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31185913
Jé wat belachelijk lang, die sneeuwbal was toch ook een poging tot doodslag?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31185960
Als iemand een sneeuwbal op je gooit dan schiet je m neer?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:59:07 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31186037
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:56 schreef Eamon het volgende:
Als iemand een sneeuwbal op je gooit dan schiet je m neer?
Tuurlijk niet.

Ik bedoel eigenlijk: Die man komt rond z'n 45e gewoon weer vrij, dan heb je dus weer een gestoorde gek op losse voeten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31189493
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:59 schreef popolon het volgende:

[..]

Tuurlijk niet.

Ik bedoel eigenlijk: Die man komt rond z'n 45e gewoon weer vrij, dan heb je dus weer een gestoorde gek op losse voeten.
Je zei het op zo'n sarcastische manier. Idd, k stel voor om hem als ie vrij komt te gaan "ijsballen" ipv stenigen. Gewoon ergens op een markt neerzetten, reken maar dat ie ze kan vangen.
pi_31189701
ik vind wel dat er sprake is van verzachtende omstandigheden. immers hoor je geen sneeuwballen naar auto's te gooien. als je de gouden koets van de koningin besmeurt krijg je ook een proces aan je broek. daarbij komt nog dat het gooien van een sneeuwbal op een auto voor bijzonder gevaarlijke situaties kan zorgen.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31190070
Volgens mij stond die auto toch echt stil hoor. Njah, k kijk voortaan wel uit als ik een sneeuwbal naar je auto gooi. Pak n flinke ijsbal en gooi m met n rot vaart naar m terug, maar om een geweer te trekken en iemand DOOD te schieten gaat toch wel heel erg ver. Dat het slachtoffer pas 13 jaar jong was maakt het nog gekker voor woorden. Het is een kind, kinderen halen nou eenmaal dit soort dingen uit. Ben blij dat ze je auto niet leeghalen, zie de lol van zo'n sneeuwbal in, die lol heb je vroeger vast ook wel gehad. Njah, misschien had de dader wel problemen thuis, had zn vrouw geen zin in zn sneeuwballen ofzo, wie weet.
pi_31190208
16 jaar is een erg lange straf, ik vraag me af of de rechter dat gaat geven omdat het bewijs niet echt helemaal rond is. Het is natuurlijk nog maar een eis.

Voor een eenvoudige moord is het een zeer hoge straf, dat bedoel ik in juridische zin, niet wat ik er zelf van vind. Ik doe liever niet zo mee in dat geroep over hoge of lage straffen, daar gaan gelukkig rechters over.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:15:40 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31190346
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:12 schreef SCH het volgende:
16 jaar is een erg lange straf, ik vraag me af of de rechter dat gaat geven omdat het bewijs niet echt helemaal rond is. Het is natuurlijk nog maar een eis.

Voor een eenvoudige moord is het een zeer hoge straf, dat bedoel ik in juridische zin, niet wat ik er zelf van vind. Ik doe liever niet zo mee in dat geroep over hoge of lage straffen, daar gaan gelukkig rechters over.
Dan kun je je eigen mening toch wel geven
pi_31190409
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:15 schreef popolon het volgende:

[..]

Dan kun je je eigen mening toch wel geven
Dat vind ik lastig. Wat moet ik nou zeggen over een strafmaat? Ik ken de zaak toch verder ook niet, het is niet eens duidelijk of de man schuldig is etcetera. Ik weet wel dat 16 jaar voor een eenvoudige moord hoog is en niet vaak wordt gegeven.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:20:08 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31190497
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik lastig. Wat moet ik nou zeggen over een strafmaat? Ik ken de zaak toch verder ook niet, het is niet eens duidelijk of de man schuldig is etcetera. Ik weet wel dat 16 jaar voor een eenvoudige moord hoog is en niet vaak wordt gegeven.
Ik vind het laag maar de Nederlandse strafmaat kent geen 'megastraffen' in de zin van lengte.

Als je het zo wilt zeggen is het voor Nederlandse begrippen redelijk veel.

Maar ik bekijk het zo dat dit ongure persoon als ie net de 40 is gepasseerd weer op straat loopt.
pi_31190565
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:20 schreef popolon het volgende:

Maar ik bekijk het zo dat dit ongure persoon als ie net de 40 is gepasseerd weer op straat loopt.
Tja, dat is toch een behoorlijke poos. En als ie zo onguur is, zou ik TBS wensenlijk vinden.
pi_31190566
echo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:23:38 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31190626
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, dat is toch een behoorlijke poos. En als ie zo onguur is, zou ik TBS wensenlijk vinden.
Wapenbezit, invoer van drugs, in koele bloede neerschieten van een dertienjarig kereltje.

Tja.... best een onguur typetje dus
pi_31190684
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:23 schreef popolon het volgende:

[..]

Wapenbezit, invoer van drugs, in koele bloede neerschieten van een dertienjarig kereltje.

Tja.... best een onguur typetje dus
Hij lijkt me geen Heerenveensupporter inderdaad
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:25:44 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31190704
pi_31190960
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij lijkt me geen Heerenveensupporter inderdaad
Dat is inderdaad ondenkbaar. De gemiddelde met pompebleddenshirt uitgedoste en koffiekan meezeulende Fries voldoet niet aan dit profiel.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31191794
quote:

Het is geen eenvoudige moord en het is geen zeer hoge straf. Vijftien jaar is het maximum voor doodslag (dit is geen moord). En het bewijs is rond en de rechters hebben het de dader al veroordeeld: De rechtbank veroordeelde G.H. in januari tot 15 jaar cel. Het OM wil echter nog een jaartje erbij.

Sowieso vind ik dit een lage straf. Als je moedwillig iemand het leven, zeker als het gaan om een dertienjarige, ontneemt, dan is levenslang wat mij betreft de enige juiste optie. Er zou wat mij betreft ook ruimte moeten komen om in zulke gevallen van doodslag levenslang op te leggen.
pi_31196393
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is geen eenvoudige moord en het is geen zeer hoge straf. Vijftien jaar is het maximum voor doodslag (dit is geen moord). En het bewijs is rond en de rechters hebben het de dader al veroordeeld: De rechtbank veroordeelde G.H. in januari tot 15 jaar cel. Het OM wil echter nog een jaartje erbij.
Wat doodslag betreft heb je gelijk.
Het bewijs is niet rond, dit is een nieuwe zaak, de rechter in deze zaak kan heel goed tot de conclusie komen dat het bewijs onvoldoende is. Zelfs vrijspraak is niet onmogelijk, nu 2 van de 3 getuigen hun verklaring hebben ingetrokken.
quote:
Sowieso vind ik dit een lage straf. Als je moedwillig iemand het leven, zeker als het gaan om een dertienjarige, ontneemt, dan is levenslang wat mij betreft de enige juiste optie. Er zou wat mij betreft ook ruimte moeten komen om in zulke gevallen van doodslag levenslang op te leggen.
In principe vind ik dat iedereen een tweede kans verdient maar als ik de cv van deze meneer bestudeer dan twijfel ik daarover.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:35:50 #22
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31199608
Ik ben gewoon standaard voor levenslang (bij moord of doodslag). Liefst de doodstraf, maar dan zit je weer met onschuldigen enzo, dus daar ben ik eigenlijk ook weer tegen. Maar het is gewoon kansloos om iemand die niks doet neer te schieten.... en het gebeurd de laatste tijd steeds vaker
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31200270
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:35 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben gewoon standaard voor levenslang (bij moord of doodslag). Liefst de doodstraf, maar dan zit je weer met onschuldigen enzo, dus daar ben ik eigenlijk ook weer tegen. Maar het is gewoon kansloos om iemand die niks doet neer te schieten.... en het gebeurd de laatste tijd steeds vaker
Idd, helemaal mee eens. T lijkt me niet echt een lekkere gedachte dat zo'n gek over 16 jaar weer lekker rond loopt. Kom op, om voor een sneeuwbal een kind neer te schieten, levenslang lijkt me toch wel op zn plaats.
Hij ontneemt iemand anders zijn leven, dus dan vind ik eigenlijk dat zijn leven ook mooi ontnomen mag worden. Helaas kan dat niet, zet m dan maar in de cel voor de rest van zn leven.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:15:27 #24
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31200580
En dat kan dus ook niet Hem in de cel zetten voor de rest van zn leven ....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31200916
quote:

16 jaar is natuurlijk helemaal geen lange straf
Lang i slvenslang.
Lang is 40 jaar
16 jaar betekend vrijheid na 12 jaar . Dat is net zo zoveel als dat knaapie oud is geworden.................en dat was niet veel SCH

Hoog tijd dat die verruimende strafmaat van 30 en 40 jaar gaat komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')