quote:16 jaar geëist in hoger beroep zaak-Sedar
Justitie heeft ook in hoger beroep een celstraf van 16 jaar geëist tegen de man die in 2003 Sedar Soares (13) doodschoot. De rechtbank veroordeelde G.H. in januari tot 15 jaar cel.
Maximale tijd
De eis voor het Haagse gerechtshof is dus een jaar hoger dan de uitspraak van de rechtbank in Rotterdam in januari. Justitie wil dat de 29-jarige G.H. de maximale tijd de cel in gaat voor doodslag en daarnaast een jaar krijgt voor wapenbezit en invoer van drugs.
Sneeuwballen
H. zou op 1 februari 2003 Sedar Soares doodgeschoten hebben toen die vanaf een parkeerdek bij metrostation Slinge in Rotterdam met sneeuwballen aan het gooien was.
Verklaringen
Een sneeuwbal raakte de auto van H., die woedend zou hebben gereageerd en Soares doodschoot. Ondanks dat twee getuigen hun verklaringen introkken, is advocaat-generaal Groen van oordeel dat er genoeg bewijs is in de zaak.
www.rtlnieuws.nl
Tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:56 schreef Eamon het volgende:
Als iemand een sneeuwbal op je gooit dan schiet je m neer?
Je zei het op zo'n sarcastische manier.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Ik bedoel eigenlijk: Die man komt rond z'n 45e gewoon weer vrij, dan heb je dus weer een gestoorde gek op losse voeten.
Dan kun je je eigen mening toch wel gevenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:12 schreef SCH het volgende:
16 jaar is een erg lange straf, ik vraag me af of de rechter dat gaat geven omdat het bewijs niet echt helemaal rond is. Het is natuurlijk nog maar een eis.
Voor een eenvoudige moord is het een zeer hoge straf, dat bedoel ik in juridische zin, niet wat ik er zelf van vind. Ik doe liever niet zo mee in dat geroep over hoge of lage straffen, daar gaan gelukkig rechters over.
Dat vind ik lastig. Wat moet ik nou zeggen over een strafmaat? Ik ken de zaak toch verder ook niet, het is niet eens duidelijk of de man schuldig is etcetera. Ik weet wel dat 16 jaar voor een eenvoudige moord hoog is en niet vaak wordt gegeven.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:15 schreef popolon het volgende:
[..]
Dan kun je je eigen mening toch wel geven
Ik vind het laag maar de Nederlandse strafmaat kent geen 'megastraffen' in de zin van lengte.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik lastig. Wat moet ik nou zeggen over een strafmaat? Ik ken de zaak toch verder ook niet, het is niet eens duidelijk of de man schuldig is etcetera. Ik weet wel dat 16 jaar voor een eenvoudige moord hoog is en niet vaak wordt gegeven.
Tja, dat is toch een behoorlijke poos. En als ie zo onguur is, zou ik TBS wensenlijk vinden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:20 schreef popolon het volgende:
Maar ik bekijk het zo dat dit ongure persoon als ie net de 40 is gepasseerd weer op straat loopt.
Wapenbezit, invoer van drugs, in koele bloede neerschieten van een dertienjarig kereltje.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, dat is toch een behoorlijke poos. En als ie zo onguur is, zou ik TBS wensenlijk vinden.
Hij lijkt me geen Heerenveensupporter inderdaadquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Wapenbezit, invoer van drugs, in koele bloede neerschieten van een dertienjarig kereltje.
Tja.... best een onguur typetje dus
Dat is inderdaad ondenkbaar. De gemiddelde met pompebleddenshirt uitgedoste en koffiekan meezeulende Fries voldoet niet aan dit profiel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij lijkt me geen Heerenveensupporter inderdaad
Het is geen eenvoudige moord en het is geen zeer hoge straf. Vijftien jaar is het maximum voor doodslag (dit is geen moord). En het bewijs is rond en de rechters hebben het de dader al veroordeeld: De rechtbank veroordeelde G.H. in januari tot 15 jaar cel. Het OM wil echter nog een jaartje erbij.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:12 schreef SCH het volgende:
16 jaar is een erg lange straf, ik vraag me af of de rechter dat gaat geven omdat het bewijs niet echt helemaal rond is. Het is natuurlijk nog maar een eis.
Voor een eenvoudige moord is het een zeer hoge straf, dat bedoel ik in juridische zin, niet wat ik er zelf van vind. Ik doe liever niet zo mee in dat geroep over hoge of lage straffen, daar gaan gelukkig rechters over.
Wat doodslag betreft heb je gelijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is geen eenvoudige moord en het is geen zeer hoge straf. Vijftien jaar is het maximum voor doodslag (dit is geen moord). En het bewijs is rond en de rechters hebben het de dader al veroordeeld: De rechtbank veroordeelde G.H. in januari tot 15 jaar cel. Het OM wil echter nog een jaartje erbij.
In principe vind ik dat iedereen een tweede kans verdient maar als ik de cv van deze meneer bestudeer dan twijfel ik daarover.quote:Sowieso vind ik dit een lage straf. Als je moedwillig iemand het leven, zeker als het gaan om een dertienjarige, ontneemt, dan is levenslang wat mij betreft de enige juiste optie. Er zou wat mij betreft ook ruimte moeten komen om in zulke gevallen van doodslag levenslang op te leggen.
Idd, helemaal mee eens. T lijkt me niet echt een lekkere gedachte dat zo'n gek over 16 jaar weer lekker rond loopt. Kom op, om voor een sneeuwbal een kind neer te schieten, levenslang lijkt me toch wel op zn plaats.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:35 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben gewoon standaard voor levenslang (bij moord of doodslag). Liefst de doodstraf, maar dan zit je weer met onschuldigen enzo, dus daar ben ik eigenlijk ook weer tegen. Maar het is gewoon kansloos om iemand die niks doet neer te schieten.... en het gebeurd de laatste tijd steeds vaker
16 jaar is natuurlijk helemaal geen lange strafquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:12 schreef SCH het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |