abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31180579
quote:

Parkeerpolitie gaat fietsenchaos bij NS-station aanpakken

De gemeente Leeuwarden wil dat de parkeerpolitie orde gaat scheppen in de fietsenchaos bij het NS-station. Gedurende enkele jaren werden illegaal geparkeerde tweewielers verwijderd door de politie Fryslân, maar die besloot daar medio 2002 mee te stoppen omdat het geen kerntaak van agenten zou zijn.

De werkwijze kwam er op neer dat fout geparkeerde fietsen door de politie werden verwijderd en dat eigenaren deze tegen betaling van een boete terug konden krijgen. Op die wegsleepregeling van de gemeente is echter altijd veel kritiek geweest. Iemand die zijn fiets keurig in de rekken plaatste, liep namelijk toch kans op een boete. Minder nette personen konden immers een fiets uit een rek halen om vervolgens hun eigen fiets legaal te parkeren.

Desondanks onderzoekt de gemeente nu de mogelijkheden van een doorstart van het oude beleid. “Diverse afdelingen zijn er mee bezig”, zegt mevrouw E. Wierts, interim teamleider parkeerpolitie en parkeerbeheer. “Juridische haken en ogen worden onderzocht en ook wordt gekeken naar een aantal aanvullende maatregelen, zoals de mogelijkheden om het aantal stallingen uit te breiden.” Of de handhaving daadwerkelijk een taak wordt van de parkeerwachten is nog niet zeker. “Maar het ligt wel voor de hand”, aldus Wierts.

Datum: Donderdag, 8 januari 2004
Mijn fiets is 'weggesleept'. Ik kan 'm dinsdags of donderdags tussen 16:30 en 17:30 ophalen op een industrieterrein in Leeuwarden bij de Kringloop.. Kosten: 18 euro

Kan ik hier ook onderuit komen? Zeker met het vetgedrukte stukje in het achterhoofd?
Victory is mine!!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:01:40 #2
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_31180635
Naar het centrum van jou stad gaan en daar gratis een fiets meenemen
pi_31180655
Het mag niet, er is eens een rechtelijke uitspraak over geweest.
En het heeft op de FP gestaan.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:08:12 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_31180822
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:02 schreef longinus het volgende:
Het mag niet, er is eens een rechtelijke uitspraak over geweest.
En het heeft op de FP gestaan.
Wat mag niet? Je fiets fout parkeren of er boetes voor uitdelen en/of wegslepen?
pi_31180996
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat mag niet? Je fiets fout parkeren of er boetes voor uitdelen en/of wegslepen?
Dat laatste, iig niet zonder dat je op de hoogte bent gesteld..

Zal ff een briefje invullen op fietsersbond.nl, kan het bedrag als het goed is op de gemeente verhalen..

Thanks voor de tip longinus
Victory is mine!!
pi_31364581
Zal morgen even het bewaar op de post doen:
quote:
Geacht college,

Hierbij teken ik bezwaar aan tegen het besluit d.d. 4 oktober 2005 kenmerk 001 EW van uw college om, met toepassing van bestuursdwang, mijn fiets die gestald stond op de Zuidersingel ter hoogte van het busstation op 4 oktober 2005 te verwijderen.

Ik bestrijd niet dat mijn fiets daar in strijd met de bepalingen van de Algemene Plaatselijke Verordening gestald stond, maar dien bezwaar in tegen uw besluit om de volgende redenen.

Bij het toepassen van bestuursdwang moet op grond van artikel 5:24 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) aan een aantal zorgvuldigheidseisen worden voldaan.

Op grond van artikel 5:24 lid 4 van de Awb moet in het besluit worden vermeld welke termijn mij wordt gegund waarbinnen ik in de gelegenheid ben om maatregelen te nemen om de strijdige situatie op te heffen. In het besluit van 4 oktober 2005 is hieraan niet voldaan. Van een begunstigingstermijn kan alleen worden afgezien indien er sprake is van een spoedeisende situatie. In uw besluit is daarvan geen melding gedaan. Ik ben overigens van mening dat er geen sprake was van een dermate gevaarlijke situatie dat spoedeisende bestuursdwanguitvoering noodzakelijk was.

Ik wil u verder wijzen op een uitspraak van de rechtbank Arnhem waaruit blijkt dat alleen al het schenden van deze zorgvuldigheidseisen voldoende grond biedt om succesvol beroep aan te tekenen (LJN: AF2030, Rechtbank Arnhem, AWB 02/1173, uitspraak 10-12-2002). In deze zaak werd eenduidig bepaald dat het toepassen van bestuursdwang zonder begunstigingstermijn onrechtmatig is.

Ik ben derhalve van mening dat uw besluit om bovengenoemde reden in strijd met artikel 5:24 Awb is genomen en verzoek u mijn bezwaarschrift gegrond te verklaren en het bestreden besluit in te trekken.

Ik verzoek u tevens op grond van artikel 7:15 lid 2 Awb om de kosten in de bezwaarfase te vergoeden. De kosten die ik heb moeten maken zijn:
•in rekening gebrachte kosten van bestuursdwang, groot euro achttien.

Ik verzoek u overeenkomstig de bepalingen in de Awb, om binnen 6 weken, dan wel wanneer de gemeente een bezwaarcommissie heeft binnen 10 weken, een besluit op mijn bezwaarschrift te willen nemen. Ik stel het op prijs mijn bezwaar mondeling te komen toelichten en behoud mij het recht voor de gronden van bezwaar later aan te vullen.

Tot slot wil ik u erop wijzen dat de fiets een maatschappelijk nuttig en milieuvriendelijk vervoermiddel is. Ik verzoek u dan ook dringend om de achterliggende oorzaak van mijn overtreding, het structureel tekort aan fietsparkeervoorzieningen, op te lossen.

Hoogachtend,

Bijlagen: kopie beschikking, kopie bewijs van betaling.
Brieven zijn te vinden op fietsersbond.nl.
Victory is mine!!
pi_31391712
Hier in tilburg is op het station ook een flink tekort aan fietsparkeervoorzieningen maar wel fout geparkeerde fietsen weghalen (wel gratis weer ophalen gelukkig, nu nog wel) i.p.v het uitbreiden daarvan!!

[ Bericht 1% gewijzigd door BadEend19 op 12-10-2005 20:39:50 ]
  woensdag 12 oktober 2005 @ 20:34:10 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31391777
Idiote regeling. Je kunt alles wel willen reguleren

"Het ziet niet mooi uit" heb ik eigenlijk ook altijd al een enorm kutargument gevonden, en of het wel echt onveilig is is in veel situaties heel discutabel.
Vampire Romance O+
pi_31391928
Ik zou die uitspraak van de Arnhemse rechter wel ns voor de afdeling bestuursrechtspraak van de RvS willen zien.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 21:18:49 #10
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_31392955
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 20:30 schreef BadEend19 het volgende:
Hier in tilburg is op het station ook een flink tekort aan fietsparkeervoorzieningen maar wel fout geparkeerde fietsen weghalen (wel gratis weer ophalen gelukkig, nu nog wel) i.p.v het uitbreiden daarvan!!
dat is niet alleen in Tilburg, dat is zo'n beetje op ieder nederlands station
pi_31726818
Nu heb ik van de gemeente een uitnodiging gekregen om m'n bezwaar tegenover één of andere commissie toe te lichten.. Daar heb ik nou niet echt veel zin in

Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Victory is mine!!
pi_31726994
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:42 schreef Dr_Evil het volgende:
Nu heb ik van de gemeente een uitnodiging gekregen om m'n bezwaar tegenover één of andere commissie toe te lichten.. Daar heb ik nou niet echt veel zin in

Wat moet ik me hier bij voorstellen?
pi_32152886
Vandaag het verweerschrift van de gemeente ontvangen... Een heel pak papier met onder andere een foto van mijn verkeerd geparkeerde fiets Het komt er op neer dat de gemeente de bezwaarcommissie advies geeft om mijn 18 euro niet terug te geven, omdat ze een termijn van 4 uur tussen 'stickeren' en weghalen "gezien de aard van de overtreding" redelijk vinden.

Mooi naar de bezwaarcommissie dus. Nogmaals, wat moet ik me daar bij voorstellen? Zitten daar wat gasten op een rij die me vragen gaan stellen
Victory is mine!!
pi_32152980

"Good morning, Mr. Murphy"
pi_32153020
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:15 schreef Dr_Evil het volgende:
Vandaag het verweerschrift van de gemeente ontvangen... Een heel pak papier met onder andere een foto van mijn verkeerd geparkeerde fiets Het komt er op neer dat de gemeente de bezwaarcommissie advies geeft om mijn 18 euro niet terug te geven, omdat ze een termijn van 4 uur tussen 'stickeren' en weghalen "gezien de aard van de overtreding" redelijk vinden.

Mooi naar de bezwaarcommissie dus. Nogmaals, wat moet ik me daar bij voorstellen? Zitten daar wat gasten op een rij die me vragen gaan stellen
Het lijkt mij dat een fiets gemiddeld langer dan 4 uur op het station staat..
  donderdag 10 november 2005 @ 17:37:38 #16
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_32153497
quote:
Dat moeten ze bij meer ik-haal-wel-een-standaard-bezwaarschriftje-van-het-net-en-stuur-die-in-ik-krijg-ze-wel-ha-ha-zeikerds doen
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_32162447
quote:
Naar aanleiding van een aantal reacties hier:

Weet jij eigenlijk wel wat er in je bezwaarschrift staat? (in, voor de leek, begrijpelijk Nederlands). Want dat is namelijk wat ze zullen vragen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32194751
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Naar aanleiding van een aantal reacties hier:

Weet jij eigenlijk wel wat er in je bezwaarschrift staat? (in, voor de leek, begrijpelijk Nederlands). Want dat is namelijk wat ze zullen vragen.
Ja, das niet zo moeilijk..
Victory is mine!!
pi_32194916
quote:
In die nette brief staat het net iets anders:
quote:
Ik stel het op prijs mijn bezwaar mondeling te komen toelichten
pi_32195087
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:15 schreef Light het volgende:

[..]

[..]

Ja nu je het zegt
pi_32195122
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 20:41 schreef Argento het volgende:
Ik zou die uitspraak van de Arnhemse rechter wel ns voor de afdeling bestuursrechtspraak van de RvS willen zien.
Je doelt erop dat de Afdeling gewoonlijk nogal een voorkeur voor marginaal toetsen heeft?
pi_32197336
Een bezwaar brief sturen zonder hem eerst zelf te lezen
pi_32197414
Lijkt me toch een duidelijk geval van jurisprudentie, ben benieuwd wat die commissie te zeggen heeft..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_32197422
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja nu je het zegt
hahaha
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_32197993
quote:

Zoiets ja. Jij krijgt daar de gelegenheid je bezwaar toe te lichten. De gemeente krijgt de gelegenheid hun verweer toe te lichten. De bezwaarcommissie stelt eventueel nog vragen ter verduidelijking en doet later uitspraak.

Overigens geef ik je zo op het eerste gezicht niet zoveel kans als ze gestickerd hebben dat je je fiets moet weghalen. De uitspraak in Arnhem lijkt me een geval te zijn waar geen tijd is gegeven om de fietsen weg te halen. In Leeuwarden hebben ze die tijd kennelijk wel gegeven, al is het maar 4 uur. Gezien de hoogte van de boete lijkt me dat wel een redelijke termijn.

Hangen er trouwens borden op het station dat verkeerd geparkeerde fietsen worden weggehaald (in dat geval kun je namelijk weten dat het niet mag, en is die 4 uur zeker redelijk).

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2005 03:58:13 ]
  zaterdag 12 november 2005 @ 04:15:14 #26
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32198147
Post die foto van je fiets eens?

Verder blijf ik dit volgen en ben benieuwd hoe het afloopt
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_32203224
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:15 schreef Light het volgende:

[..]

[..]

Ja, die zin had ik er nog ff uitgehaald..
Victory is mine!!
pi_32203310
Nou, succes ermee
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 14 november 2005 @ 10:43:41 #29
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32252915
In Amsterdam wachten ze met wegslepen tot een maand na het stickeren. Op die manier worden er een hoop gestolen fietsen en wrakken geborgen. Vier uurtjes is echter wel heel erg kort en lijkt mij ook niet redelijk.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')