abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:44:42 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_31173461
Ik las net op motorforum:

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110766/1

Dat het Reglement verkeerstekens en verkeersregels 1990 wordt gewijzigd...
Opvallendste dat er staat is dat voor motorrijders verplicht word:

-handschoenen, beschermende broek, beschermende jas, schoenen tot boven de enkels en een beschermende bril voor je ogen (!?)

Kan iemand me AUB vertellen dat dit een late 1 april grap is?

En hoe gaan ze dit handhaven? Mag ik zonder beschermende kleding niet verder rijden? Moet ik m'n motor dan achterlaten op de A12? Hoe hoog is de boete dan?

En in de zomer bij 35 graden als ik voor het stoplicht sta, val ik straks van m'n klutje door de hitte....

Ik ben gaan motorrijden om enigzins 'vrijheid' te hebben en plezier....

M'n vriendin kan ik ook nooit meer achterop nemen want dan moet ze pak, broek, handschoenen, schoenen kopen...en met 500 euro voor alles ben je er dan nog lang niet....en dat voor eens in de blauwe maandag.

En voor die kleding gaat er dan weer een verplicht keurmerk komen zeker....wat ook weer de kosten de hoogte injaagt.
pi_31173685
Tsja... Het alternatief is iedereen die zonder dergelijke kleding ondertuit gaat op de weg gewoon opschrapen en afvoeren.....

Als ik soms mensen in hun korte broek met sneakers aan op de motor zie, dan zie ik al wat er nog over blijft als die onderuit gaan.... en dat is héél erg weinig.....
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:51:49 #3
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_31173688
Misschien navragen bij een rijschool in omgeving? Die zijn meestal vrij snel al van dit soort regels op de hoogte.

Overigens is beschermende kleding nooit verkeerd. Een ongeluk heb je niet altijd in de hand en met je blote benen over asfalt schuren met 50kMh is al link en vrij pijnlijk, laat staan met 120kMh, maar dat terzijde
pi_31173731
Enig idee wat het kost als jij met je T-shirtje en spijkerbroek aan onderuit gaat met een gangetje van zo'n 80 km/u?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:54:04 #5
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31173755
Koop dan gewoon een auto.

Motorrijden is zoooooooooo 20ste eeuw...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_31173758
Sukkel
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:56:20 #7
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_31173813
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:53 schreef Fester het volgende:
Enig idee wat het kost als jij met je T-shirtje en spijkerbroek aan onderuit gaat met een gangetje van zo'n 80 km/u?
Zorgverzekering betaalt het wel, waar ik premie voor betaal ja
pi_31173870
Ergens lijkt het me een logische wijziging..

Maar dikke lul dat ik me eraan ga houden. T-shirt powerrr
Big dick.
pi_31173894
Als je hier niet aan wilt voldoen lever je toch je motor in? Of ga eens praten met iemand die zwaar gewond is geraakt na een val? Of met degene die de troep mogen wegspuiten als je schedel uit een klapt op de weg ?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:59:50 #10
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_31173908
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:56 schreef dvdk het volgende:
[..]
Hou ook rekening met een overlijdensverzekering van je vriendin als die meerijd, met die instelling kom je er wel
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:00:28 #11
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31173919
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:58 schreef HassieBassie het volgende:
Ergens lijkt het me een logische wijziging..

Maar dikke lul dat ik me eraan ga houden. T-shirt powerrr
slim.

en wat als de verzekering dezelfde regel hanteert als voor lui die knuppelzat achter het stuur zitten?
In de zin van "U krijgt geen CENT!!!"

brommerrijden in een t-shirt....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:00:53 #12
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_31173934
Ik vind het geen slecht plan. Liever wat te warm en goed beschermd dan dat je een half jaar in het ziekenhuis moet liggen. En er zijn vast wel "luchtige" jassen verkrijgbaar voor in de zomer.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_31173954
quote:

[..]

Ja ja... waar wij dan premie voor betalen, want als jij een keer tegen het asfalt gaat met alle wonden/ziekenauto's/ziekenhuisbedden van dien tot gevolg, dan ben je heel wat meer kwijt aan kosten dan die armzalige 90 euro per maand.

We hebben ook de plicht om een gordel te dragen, dus vind ik het ook terecht dat je op de motor beschermde kleding draagt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:01:39 #14
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_31173955
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:00 schreef DoctorB het volgende:
[..]
en wat als de verzekering dezelfde regel hanteert als voor lui die knuppelzat achter het stuur zitten?
In de zin van "U krijgt geen CENT!!!"
Owja! het bespaart de verzekering geld, die zullen gelijk een hoop minder hoeven uit te keren!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:02:17 #15
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_31173976
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:59 schreef _The_General_ het volgende:
Als je hier niet aan wilt voldoen lever je toch je motor in? Of ga eens praten met iemand die zwaar gewond is geraakt na een val? Of met degene die de troep mogen wegspuiten als je schedel uit een klapt op de weg ?
Dat vind al altijd zo'n kul-argument en er is altijd wel iemand die er mee aankomt. Mensen die slachtoffers van de weg moeten schrapen hadden dan maar een ANDERE BAAN moeten zoeken als ze er niet tegen kunnen.

En diegene die zwaargewond raakt had maar beter uit moeten kijken, eigen schuld dikke bult.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:02:46 #16
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31173992
anders ga je ook zonder hemmel rijden...
Da's ook slim
pi_31173996
quote:

[..]

Ik denk dat een gemiddeld ongeluk meer kost dan jij betaalt eigenlijk. En dat draagt bij aan de stijging van de premies. Om kort te gaan, het lijkt me een prima zaak.
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:02:59 #18
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_31173997
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:53 schreef Fester het volgende:
je leven als je slecht bezig bent
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:03:15 #19
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_31174003
overigens is het veel belangrijker om te weten wàt dan als beschermende kleding wordt gezien. Een spijkerbroek is op zich op de motor nog best stevig, katoen absoluut niet, leer is het best geloof ik. Als ze spijkerbroeken toestaan maar gewoon korte broeken verbieden is het nog niet eens zo'n probleem. Zelfde geldt voor de top. Een spijkerjastje ipv. een t-shirt lijkt me ook geen probleem.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:04:42 #20
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_31174040
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:02 schreef dvdk het volgende:
[..]
En diegene die zwaargewond raakt had maar beter uit moeten kijken, eigen schuld dikke bult.
Totdat je een auto inhaalt waarvan de bestuurder per ongeluk naar links uitwijkt omdat hij de telefoon op probeert te nemen. Wie zijn schuld is het dan? En wie is het slachtoffer?

Zulke uitspraken zijn echt dom...
pi_31174061
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:02 schreef dvdk het volgende:

[..]

Dat vind al altijd zo'n kul-argument en er is altijd wel iemand die er mee aankomt. Mensen die slachtoffers van de weg moeten schrapen hadden dan maar een ANDERE BAAN moeten zoeken als ze er niet tegen kunnen.

Ben jij niet een beetje te jong om op een motor te rijden? Alsof je het allemaal zelf in de hand hebt, of je een ongeluk krijgt of niet. Een scooter lijkt me meer iets voor jou. En daar mag je van mij part naakt op zitten (als je maar niet bij mij in de buurt woont )
Dus...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:05:51 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31174074
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]
We hebben ook de plicht om een gordel te dragen, dus vind ik het ook terecht dat je op de motor beschermde kleding draagt.
De helm is toch al verplicht? Ik snap de regel op zich wel maar vind dat de overheid hierbij wel teveel in eigen hand neemt. Is toch zeker de verantwoordelijkheid van de motorrijder zelf. Als deze zo stoer is om in alleen een shirt te gaan toeren dan zelf op de blaren zitten, nog los van de (zorg)verzekering (of deze wel of niet uitkeerd).

Zometeen wordt het verplicht een helm in een cabrio te dragen bv.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:06:53 #23
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_31174096
Vind het wel een goed plan, net zoals auto gordel.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:07:17 #24
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31174111
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:05 schreef sanger het volgende:

[..]

De helm is toch al verplicht? Ik snap de regel op zich wel maar vind dat de overheid hierbij wel teveel in eigen hand neemt. Is toch zeker de verantwoordelijkheid van de motorrijder zelf. Als deze zo stoer is om in alleen een shirt te gaan toeren dan zelf op de blaren zitten, nog los van de verzekering (of deze wel of niet betaalt).

mensen in een cabrio kunnen niet rijden. Beter is dus om cabrio's te verbieden.
En brommers ook meteen.
pi_31174122
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:05 schreef sanger het volgende:

[..]

De helm is toch al verplicht? Ik snap de regel op zich wel maar vind dat de overheid hierbij wel teveel in eigen hand neemt. Is toch zeker de verantwoordelijkheid van de motorrijder zelf. Als deze zo stoer is om in alleen een shirt te gaan toeren dan zelf op de blaren zitten, nog los van de verzekering (of deze wel of niet betaalt).
Die kleding heeft dezelfde functie als de helm, dus eigenlijk is het van de gekken dat die kleding niet tegelijkertijd met de helmplicht is ingevoerd.

Mensen moeten nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen, om nog maar niet te spreken van de kosten die er gemaakt worden.
quote:
Die cabrio heeft een rolbeugel. (en gordels)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')