Ik heb zelf jarenlang bij Aldi gewerkt, en er klopt wel iets van de verhalen, maar dat het allemaal maar bagger is, is absoluut niet waar. Overwerk werd bij ons gewoon uitbetaald, men is idd wel zuinig op de spulletjes en men houdt bij Aldi niet zo van pottenkijkers

.Vrije uren was meestal geen enkel probleem om op te nemen, vrijwillig extra uren ook niet. De sfeer in je filiaal valt of staat in ieder geval bij het kader, als dat mensenmensen zijn, kun je heel goed werken bij een discounter. Als je zelf een goede filiaalmanager bent, kun je in ieder geval snel doorstromen naar hogere functies, ze hebben je maar al te graag. Hoe dat laatste bij Lidl zit weet ik echter niet.
Mijn zusje daarentegen heeft bij de Lidl gewerkt, en haar overwerk (meerdere dagen achter elkaar, twee uur na tijd!) werd gewoonweg niet uitbetaald, en dat werd ook als de gewoonste zaak van de wereld neergezet. En dan ben je 16, he? Lidl komt leuk over, en het assortiment vind ik ook beter dan bij Aldi, maar uit persoonlijke ervaring zou ik liever voor Aldi werken dan voor Lidl. En misschien ook een tip, voorzover daar keuze in is: probeer in een wat groter filiaal te gaan werken. Meer personeel, meer klanten, meer te beleven en meer gezelligheid.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
---
Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro:
https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*