abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:51:44 #51
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31178872
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Lezen Dion...

Ik gaf aan dat wij helemaal niet in een beschaafde samleving wonen zoals jij stelt.
Natuurlijk leven we niet in een utopie. Is dat een excuus om dan maar het beschavingsniveau nog wat meer richting middeleeuwen te gooien?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:54:22 #52
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_31178939
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:31 schreef JohnDope het volgende:
Wie reist er nou naar syrie
Mijn ouders bijvoorbeeld, net zoals ze ook naar Iran, Jordanie etc. reizen voor de lol.
Sommige mensen willen nou eenmaal wat meer van de wereld zien dan Centerparcs en de "Broodje van Kootje" in Benidorm
zzz
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:55:22 #53
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31178966
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:32 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wil je ook auto's verbieden omdat jij een van die mensen zou kunnen zijn die door een dronken automobilist geschept zou kunnen worden?

Misschien dat je met deze metafoor inziet dat je post een beetje kortzichtig is.
ik snap je metafoor denk ik, alleen klopt er geen ruk van. Ik zal hem een beetje meer waarheidsgetrouw maken.

Ok je hebt verkeersregels waardoor er zo min mogelijk ongelukken gebeuren (internationale verdragen, mensenregels). Nu schaffen we een van die regels af (marteling), waardoor mensen met 120 langs de basisschool af kunnen scheuren naar hun werk, waardoor ze daar eerder zijn. Nu vallen er onschuldige slachtoffers, ja dan ben ik voor het afschaffen van die regel.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_31179001
Er kan helemaal niet duidelijk uit opgemaakt worden of de AIVD martelt of niet. Het heeft dus geen zin om erover te gaan speculeren.
Ik vraag me af of ze echt 'martelen', of dat ze misschien bepaalde verhoormethode's hebben die misschien niet zo zachtzinnig zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat bestaat uit een afranseling als je je mond houdt. Want ze kunnen toch altijd het risico lopen een onschuldig iemand iets te hard aan te pakken en dan voor het gerecht worden gedaagd? Of kan zoiets niet?
pi_31187835
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]
als er grote belangen op het spel staan
En wie bepaalt dat?

"Ik, Grote keromane, chef inlichtingen, heeft een hekel aan Elgigante omdat ie tegen m'n zus heeft gepraat. Misschien. Case closed. Keromane heeft geen enkele verantwoordelijkheid af te leggen. Is arme Elgigante gemarteld? Jammer, hij was verdacht. Ons aller belang was ermee gemoeid. Desnoods schrijf ik een formuliertje. Nu jij, enge landverrader."

Mensen vergeten nogal eens dat vrijheden te pas en te onpas worden misbruikt voor persoonlijke doeleinden. Telkens wordt gedaan alsof 'de ondervrager' een nobel persoon is, de redder van een ieder. De praktijk wijst anders uit. In de politiek worden alle mogelijk trucjes uit de kast getrokken om tegenstanders een pootje te halen. Dreiging is al genoeg om 'voor de zekerheid' je bek te houden.

Gezien het aantal reacties zal het me niet verbazen wanneer martelen gewoon weer kan over een tijdje. Wereldoorlogen ten spijt. Niet zo vreemd, de geschiedenis laat zien dat generaties zich vervreemden van menselijkheid wanneer de tijd voortschrijdt. Geschiedenis wordt vergeten totdat ieder gezin (in)direct weer met excessen te maken heeft gehad. 'Nie Wieder' zal er weer worden gekalkt na een tijdje.

Wat is het verschil tussen A die pijnigt om z'n doel te bereiken en B? 0,0, niks.
pi_31187931
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:59 schreef Keromane het volgende:
Gezien het aantal reacties zal het me niet verbazen wanneer martelen gewoon weer kan over een tijdje.
Martelen is nooit weggeweest.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 02:17:46 #57
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31194872
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:03 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Martelen is nooit weggeweest.
Nee, maar sommigen geloven nu eenmaal in leugens als "beschaving" en hebben "grote ethische bezwaren"
pi_31198325
jemig wat een ellende

begin die conspiracing theories wel steeds beter te begrijpen

zou het bijna denken, motieven zat, mogelijkheden zat, geld zat, geheimhoudg, etc.
Freakonomics: a rogue economist explores the hidden side of everything
  woensdag 5 oktober 2005 @ 10:43:50 #59
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31198497
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:38 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wanneer een geheime dienst onorthodoxe maatregelen neemt tegen onorthodoxe vijanden is er nog geen sprake van een politiestaat.
Ja joh, want voordat men begint met martelen heeft men immers altijd genoeg informatie om te weten dat het daadwerkelijk om een vijand gaat. Uiteraard springt men daar in dat soort landen altijd zorgvuldig mee om.

1 onschuldig slachtoffer door toendoen van de overheid om er 100 te redden... bij hoeveel onschuldige slachtoffers door toedoen van de overheid trek je dan de grens

[ Bericht 11% gewijzigd door KreKkeR op 05-10-2005 10:50:58 ]
Krekker is de bom!
pi_31335846
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:59 schreef Keromane het volgende:

[..]

En wie bepaalt dat?

"Ik, Grote keromane, chef inlichtingen, heeft een hekel aan Elgigante omdat ie tegen m'n zus heeft gepraat. Misschien. Case closed. Keromane heeft geen enkele verantwoordelijkheid af te leggen. Is arme Elgigante gemarteld? Jammer, hij was verdacht. Ons aller belang was ermee gemoeid. Desnoods schrijf ik een formuliertje. Nu jij, enge landverrader."

Mensen vergeten nogal eens dat vrijheden te pas en te onpas worden misbruikt voor persoonlijke doeleinden. Telkens wordt gedaan alsof 'de ondervrager' een nobel persoon is, de redder van een ieder. De praktijk wijst anders uit. In de politiek worden alle mogelijk trucjes uit de kast getrokken om tegenstanders een pootje te halen. Dreiging is al genoeg om 'voor de zekerheid' je bek te houden.

Gezien het aantal reacties zal het me niet verbazen wanneer martelen gewoon weer kan over een tijdje. Wereldoorlogen ten spijt. Niet zo vreemd, de geschiedenis laat zien dat generaties zich vervreemden van menselijkheid wanneer de tijd voortschrijdt. Geschiedenis wordt vergeten totdat ieder gezin (in)direct weer met excessen te maken heeft gehad. 'Nie Wieder' zal er weer worden gekalkt na een tijdje.

Wat is het verschil tussen A die pijnigt om z'n doel te bereiken en B? 0,0, niks.
de belangen zijn inderdaad subjectief en de integere rol van de opdrachtgever van de martelingen (eventueel) staat inderdaad ook vaak ter discussie, maar ik ben geen voorstander van marteling, alleen moet het geen taboe zijn als het gaat om zeer extreme gevallen.
Ik vind bijvoorbeeld niet dat men in Nederland mag martelen, men heeft van mij wel de vrijheid om een persoon die men in bijv Tunesie laat arresteren daar te laten verhoren en dan is het aan de Tunesische autoriteiten hoe ze dat doen.
Maar ik heb een gruwelijke hekel als er onnodig mensen omkomen omdat mensen die er info over hebben en het dus kunnen voorkomen niet écht aan de tand gevoeld mogen worden.
op deze wijze verlies je het namelijk van de grootste schurken.
Yeah baby Yeah!
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:24:12 #61
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_31336119
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:52 schreef Keromane het volgende:
Remkes wil niet bevestigen, noch ontkennen. 'Dat is een geheim uit de keuken van de AIVD en dat willen we graag voorlopig zo houden.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')