Ah de expertquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:06 schreef QyRoZ het volgende:
Nee, gewoon kredietlimiet van 1000.
Je kan eenmalig wel een verzoek doen voor een hogere limiet die de bank dan goed moet keuren, maar de tweede genoemde optie, geld overmaken naar je creditcard, zorgt er niet voor dat je meer bestedingsruimte hebt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:10 schreef Rapaille het volgende:
Wat je wel kan doen is geld overmaken naar mastercard zodat je bestedingsruimte omhoog gaat. Ook kan je eenmalig je bestedingsruimte opschroeven.
DIt kan ten minste met een studentencard van de abn amro. Maar dat is ook gewoon mastercard dus daar lijkt mij weinig verschil in zitten.
dat hangt er vanaf hoe groot je openstaande saldo isquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:00 schreef 700MB het volgende:
[..]
maar de tweede genoemde optie, geld overmaken naar je creditcard, zorgt er niet voor dat je meer bestedingsruimte hebt.
Ondertitel: Huisvrouwquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:50 schreef halion het volgende:
[..]
dat hangt er vanaf hoe groot je openstaande saldo is
maar met een Visa card kun je gewoon onbeperkt bijstorten en dus je limiet verhogen.
Met zo'n crappy studenten MC niet.
Dat is waar, maar aangezien het om een postbank-studentencard gaat impliceert een limiet van 1000 euro dat er geen openstaand saldo is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:50 schreef halion het volgende:
dat hangt er vanaf hoe groot je openstaande saldo is
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:39 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat is waar, maar aangezien het om een postbank-studentencard gaat impliceert een limiet van 1000 euro dat er geen openstaand saldo is.
En hoeveel rente geven zij dan?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gewoon geld storten op je CC, doe ik altijd. Je kan beter een lage limiet hebben en een positief saldo, zo kom je nooit in de problemen. Ik sta meestal standaard zon 1000 euro in de plus op mijn creditcard. Visa geeft er nog gewoon rente op ook.
bij een positief saldo op je visa card van meer dan 454 euro krijg je momenteel 3% rente.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:26 schreef Jeffrey2000 het volgende:
[..]
En hoeveel rente geven zij dan?
Een laptop.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 03:06 schreef slomekees het volgende:
ff offtopic wat wil je op internet kopen voor 1300?!
heb toch een beetje een vaag gevoel bij het aanhouden van duizenden euro's spaartegoed op een creditcard... jij niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
bij een positief saldo op je visa card van meer dan 454 euro krijg je momenteel 3% rente.
Ik ben heel benieuwd naar je bron....quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
bij een positief saldo op je visa card van meer dan 454 euro krijg je momenteel 3% rente.
quote:Visa heeft als enige de mogelijkheid om een positief saldo op de Card-rekening aan te houden. Zolang dit saldo hoger is dan EUR 454,- ontvang je hierover een rente van momenteel 3%. Bovendien betaal je bij contant geld opnemen via ATM's maar 1% met een maximum van EUR 1,35 per opname, zolang het positieve saldo het opgenomen bedrag dekt.
quote:Deze pagina is
gewijzigd op
09/09/03
Je kunt hem toch aanvullen voordat je hem gebruiktquote:Op maandag 10 oktober 2005 18:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee, want je krijgt de rente over het gehele positieve saldo. (lees de voorwaarden van visa er maar op na) Verder heb ik een hekel aan schulden en als ik de cc gebruik terwijl er geen geld op staat heb ik het gevoel dat ik schulden maak, dat vind ik gewoon niet ok.
Dan pin ik wel.... (of, als het via Internet is: dan stort ik het direct op mijn creditcard, betaal ik verder ook geen kosten)quote:Op maandag 10 oktober 2005 18:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat is net zoveel als mn internetspaarrekening, dus het maakt geen bal uit of het geld nou op je spaarrekening staat , of op je cc. Zo heb je het ermaar vast opstaan voor als je wat wilt kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |