abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:30:09 #218
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31485706
Nog wat oude die ik vergeten ben trouwens:

Charlie and the Chocolate Factory

Deze heb ik al weer meer dan 2 maanden terug gezien, maar goed. Verhaal kennen we langzamerhand wel, maar Burton steekt het in een origineel jasje. De decors zijn adembenemend, de vertolkingen erg okay en de muziek stukken beter dan in de Gene Wilder-versie . Deep Roy als de Oompa Loompa was een leuke vondst en Depp steelt de show natuurlijk. Ja, fijn. Maar geen Burton-hoogvlieger.

Cijfer: 7.5.

The Life Aquatic With Steve Zissou

.

Ik hou van Wes Anderson. The Royal Tenenbaums en Rushmore vond ik al geweldig, deze ook. Murray is enorm tof en wordt ondersteund door een arsenaal aan eveneen toffe acteurs. Lekkere muziek ook. Leuke beelden. *zwijmelt verder*

Cijfer: 9.

pi_31486471
Charlie and the Chocolate Factory laatst ook gezien. Hoewel ik de oude beter vond heeft Depp echt een mooi stukje werk neergezet. In een woord fantastisch hoe hij Wonka speelt.
  zondag 16 oktober 2005 @ 13:52:09 #220
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_31487047

Zo vaak gezien maar blijft coole film.10/10
  zondag 16 oktober 2005 @ 14:07:10 #221
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31487329
Deze week op tv gezien:

Con Air
Heerlijke over-the-top actie film. Zo over-the-top en belachelijk dat `t gewoon cool is. Al veel te vaak gezien maar hij blijft fijn om te zien. Lekkere actie, John Malkovich is super ("Move and the bunny get`s it ).
Kortom: super actie film, die ik keer op keer kan zien*)

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Gisteren:
Wallace And Gromit: The Curse Of The Were-Rabbit
Wat een coole film . Heerlijke humor, de grappen blijven de hele film door maar komen en dan is `t erg knap dat de hele film grappig is. Het verhaal is nogal belachelijk, maar dus gewoon super uitgewerkt. Het ziet er prachtig uit, de personages zijn cool en de verwijzingen naar andere films liggen er lekker dik op. Geweldige film dus, die zeker een aanrader is. Ook voor de mensen die normaal niet van dit soort films houden. Die dvd gaat er zeker komen

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Enemy of The State
Coole actie thriller met een heerlijk hoog tempo. Het verhaal is erg sterk, de uitwerking is erg sterk. De tijd vliegt voorbij, de film verveelt dus geen moment. Het camerawerk is cool,net als de montage. Het acteerwerk van de voltallige cast is goed te noemen, met waarschijnlijk wel 1 van Will Smith`s beste rollen. Jammer dat `t einde zo klef is
Maar verder een lekkere film

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_31487712
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 14:07 schreef Timo20 het volgende:

Con Air
Heerlijke over-the-top actie film. Zo over-the-top en belachelijk dat `t gewoon cool is. Al veel te vaak gezien maar hij blijft fijn om te zien. Lekkere actie, John Malkovich is super ("Move and the bunny get`s it ).
Kortom: super actie film, die ik keer op keer kan zien*)
Dat snap ik nou niet eh, gaan mensen een film kijken die ze al gezien hebben...

EVIL DEAD 2

EVIL DEAD 2: DEAD BY DAWN

43e X

Tjsah, wat moet ik zeggen. Hij haalt het niet bij EVIL DEAD maar wat een geweldig kunststukje is dit!

pi_31488738
Bend It Like Beckham

zondag 16 oktober 2005 @ 15:15:15 #224
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31488777
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 14:27 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Waarom is dat gek? Jij luistert muziek toch ook vaker dan één keer? Ik vind het juist leuk om films vaker te kijken, al hangt het heel erg van de film (en het genre) af.
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:29:32 #225
40664 Durbin
Who knows..
pi_31489078
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:15 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Waarom is dat gek? Jij luistert muziek toch ook vaker dan één keer? Ik vind het juist leuk om films vaker te kijken, al hangt het heel erg van de film (en het genre) af.
Gezien het de 43e keer was dat KQ Evil Dead 2 zag, gooi ik het op sarcasme.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:42:58 #226
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_31489357
Hitler: The Rise of Evil.

Robert Carlyle (ja de gast uit Full Monty) is Hitler.

Dit zijn de jaren dat Htiler gevormd wordt. Het begint zeg maar dat hij deelneemt in de WOI.
De jaren er op is hij geregeld gast spreker en men wardeerd hem. Eind jaren 20 richt hij eigen partij op. En krijgt het hele land met zich mee. De rest moge bekend zijn. Dit is zeg maar het verhaal tot dat Hitler aan het macht komt.

Blijf het raar vinden dat z'n malloot ongestoord aan de macht kon komen. Dat er nooit iemand in heeft gegrepen. Tja we zullen het nooit weten wat Pim van plan was. Die was wel vroegtijdig omgelegd. *Zelf was ik wel benieuwd wat Pim gedaan zou hebben. Misschien dat men het zelfde dacht van Hitler. Het zal wel niet z'n vaart lopen. Zoals de bekend de geschiedenis herhaald zichzelf wel.

Snap wel dat je een groter publiek trekt met Engelstalig. Blijft raar dat men Engels schreeuwt en snauwt.

imdb 7.1 / cijfer 7.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 16 oktober 2005 @ 16:10:22 #227
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31489940
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:29 schreef Durbin het volgende:

[..]

Gezien het de 43e keer was dat KQ Evil Dead 2 zag, gooi ik het op sarcasme.
Waarom de hele post lezen als je ook gewoon alleen het begin kunt doen?
  zondag 16 oktober 2005 @ 16:18:23 #228
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31490118
Key Largo

Tja. Blijft wel aardig. Geen hoogvlieger, maar gewoon fijn om te kijken. Bogart en Bacall zijn fijn, het verhaal is onderhoudend genoeg en er zitten wat leuke beelden in. Fijne zondagmiddagfilm.

Cijfer: 6.5.

zondag 16 oktober 2005 @ 17:09:12 #229
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_31491216
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 16:18 schreef BlaatschaaP het volgende:
Key Largo

Tja. Blijft wel aardig. Geen hoogvlieger, maar gewoon fijn om te kijken. Bogart en Bacall zijn fijn, het verhaal is onderhoudend genoeg en er zitten wat leuke beelden in. Fijne zondagmiddagfilm.

Cijfer: 6.5.

[afbeelding]
belachelijk om een screenshot zonder EGR te posten
pi_31491290
House of wax!
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:14:25 #231
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_31491341
TROY

Ik hou wel van dit soort films, maar vond deze beetje tegenvallen, ben teveel gewend van THE GLADIATOR denk ik
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_31491821
Ima, ai ni yukimasu (Be With You)

Prachtige film die je echt raakt, verhaal is heel mooi verteld en uitgewerkt, neem daarbij de prachtige rustige muziek en de mooie beelden en sprookjessfeer die langskomen in de film. Echt een topper
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:36:45 #233
13148 Shogo
Psycho...
pi_31491872
X-Men (2000)
Blijft zelfs na meerdere keren kijken sterk en goed.
pi_31493125
Central do Brasil

Alleenstaande en verbitterde vrouw helpt kind nadat hij zijn moeder heeft verloren, door het land te doorkruisen op zoek naar zijn vader.

Het is een mooie film, vooral door de sfeervolle beelden van de landschappen.
Fijn is dat de hoofdpersonages niet zwart-wit zijn en dus ook negatieve karaktertrekken tonen.
Hierdoor wordt de film nergens te zoet.

Mooi dus voor op de zondagmiddag.
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:48:50 #235
40664 Durbin
Who knows..
pi_31493243
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 16:10 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Waarom de hele post lezen als je ook gewoon alleen het begin kunt doen?
True.
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:31:43 #236
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31496681
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 14:27 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

EVIL DEAD 2

EVIL DEAD 2: DEAD BY DAWN

43e X
ja dat snap ik nou ook niet
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:35:59 #237
40664 Durbin
Who knows..
pi_31496767
The Candy Snatchers (1973, USA)

De 16-jarige Candy wordt ontvoerd door twee mannen en een vrouw, met het plan om diamanten als losgeld te vragen bij haar vader. Deze blijkt echter haar stiefvader te zijn en zit eigenlijk niet zo met de eventuele dood van Candy. Een doofstom jongetje is de enige persoon die weet waar Candy zich bevindt. Aardige thriller, maar ik had het eigenlijk wat minder braaf verwacht. Het einde heeft daarentegen wel een aardige twist.
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:37:53 #238
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_31496808
Stealth
Erg voorspelbar actie film. 3 Navy pilots. Een stoere jonge een neger en meid.Sure. Bij een volgende missie wordt de nwe onbemande stealthding ingezet. Tijdens de missie gaat de stealth zijn eigen weg en disobeys orders. zucht. Ja het leert steeds wat bij. Maar het blijkt dat het wat te goed leert.

Je kunt veel zeggen maar die Jamie Foxx kan niet acteren. Denk dat meneer vleugels heeft na Ray.

Tering he. de onbemande plane heeft een voice van een kleuter. Godsgruwelijk.

De actie is lekker zwaar over de top. De graphics zijn wel oke .. lekker over de wereld heen knallen. Maar het verhaal is bedroevend slecht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
imdb 4.5 / cijfer 4.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_31498440
LA TARANTOLA DAL VENTRE NERO

THE BLACK BELLY OF THE TARANTULA/DE ZWARTE TARANTULA

Veel bekende bekken, een heerlijke soundtrack en een zowaar voor mij voorspelbare killer.

Een heerlijke giallo die het bij mij toch vaak goed doen, al had ik wel het id dat dit een filmpie is die ik al gezien had vanwege de vele cliché's

maandag 17 oktober 2005 @ 03:50:30 #240
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_31504150
Los Muertos: typische festivalfilm over een man die ergens naartoe gaat op een boot. Sloom en semi, maar ik vond hem wel lekker eigenlijk. Zelfs het opensnijden van een schattig geitje en de 'flops'-geluiden als z'n blaas eruit gerukt wordt hadden wel iets poëtisch. Zo'n film waar je bij in slaap valt en die je tóch nog een keer wilt zien. 7.
Paradise Now: ik ben er nog niet helemaal uit, maar in ieder geval een goede film. Grootste probleem is eigenlijk dat ik vind dat de film de issue der zelfmoordterrorisme teveel versimpeld om echt iets toe te voegen aan de discussie erover. Nou ja, versimpeld is niet het juiste woord eigenlijk. De film gooit het meer op persoonlijke/psychologische verklaringen dan op een sociologische verklaring, en die kunnen nooit een relatief veelvoorkomend maatschappelijk probleem verklaren. Vind ik. In ieder geval is de film als portret van twee mannen wel erg geslaagd, en aangezien dat is wat de film probeert zal ik hem daar dan ook maar op beoordelen. Met een 7,5. Mooi geschoten ook trouwens.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:12:58 #241
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31512331
Batman Begins (2005)
Soms denk je wel eens dat de top ergens wel mee bereikt is. Dat het gewoon niet meer beter kan dan dat. Dat het beste wel bereikt is. En zo dacht ik ook over superhelden verfilmingen na Spider-Man. Het was imo onmogelijk om de moeiljike opgave van het verfilmen van een superhelden comic nog beter te doen dan dat. Zoiets is namelijk niet heel makkelijk Je moet als regisseurs recht doen aan de meestal tig jaren geschiedenis die zo'n karakter heeft, want als je daar te veel van afdwaalt, zit de rest van je leven je mailbox vol met hate-mails van fanboys/girls. Maar tegelijkertijd moet je de geschiedenis van het karakter weten te vertalen naar een film van 2 à 2.5 uur en dit zo te doen dat de film ondertussen ook nog begrijpelijk en (belangrijker nog) vermakelijk blijft voor de leek. En met Spider-Man dacht ik dus dat de ultieme balans daarin wel gevonden was.
Maar zoals vaak met dit soort gedachtes, komt er dan iets voorbij dat (gelukkig) je ongelijkheid bewijst. En in dit geval was dat Batman Begins. Ongeveer alles klopt aan deze film. De film neemt zijn tijd om de ontstaansgeschiedenis van Batman te vertellen, waardoor het karakter meer diepgang krijgt dan ooit eerder is vertoond. En weet dit op zo'n manier te doen dat alleen de allergrootste zeikerds onder de fanboys/girls iets te klagen zullen hebben over minieme details. Maar ook de leek precies weet wat Bruce Wayne in Batman heeft doen veranderen.
Maar laten we bij het begin beginnen, want één van de allerbelangrijkste dingen in dit soort films is toch wel de casting. En die is echt uitstekend. Christian Bale is tienmalen geloofwaardiger als Batman dan Micheal Keaton ooit was, om maar niet te spreken over zijn opvolgers. Voor de rol van Alfred is Micheal Caine natuurlijk de ultieme droomkandidaat. Maar ook de rest van de cast is totaal in orde. Gary Oldman als Gordon, Liam Neeson als Henri Ducard, Ken Watanabe als Ra's Al Ghul en Cillian Murphy als Dr. Jonathan Crane zijn imo allemaal ideale kandidaten voor hun rollen. De enige rol die me echt niet aanstond was Katie Holmes als Rachel Dawes, daarvoor hadden ze toch echt iemand iets ouder en geloofwaardiger moeten vinden.
Maar ik heb nu wel genoeg geluld. De film is gewoon absoluut top. Het enige wat een beetje jammer is, dat Batman nou eenmal één van de serieuste en duisterste superhelden is, en de film daarom logischer wijze minder humor bevat dan die over iedereens favoriete muurkruiper, Spiderman.
cijfer: 9
pi_31515208
Yo..klink goed, ik kriig de NL DVD release pas volgende week binnen. Ik mis trouwens in jouw review de pic's van je eigen DVD en de film..
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 18:41:38 #243
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_31515565
Ik niet.
Sheridana +1
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:48:08 #244
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_31515676
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:41 schreef Sokolsky het volgende:
Ik niet.
Wat hij zegt dus.
The short weekend begins with longing...
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:55:27 #245
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_31515830
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:22 schreef i-spy24 het volgende:
Yo..klink goed, ik kriig de NL DVD release pas volgende week binnen. Ik mis trouwens in jouw review de pic's van je eigen DVD en de film..
Ik mis pics van jou in een fotoboek. Misschien ben je wel een meisje van 11 die alles verzint en de hele dag doorbrengt met het knuffelen van puppy's. Bewijs wil ik zien. Met een paust-it.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:07:49 #246
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_31516090
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:55 schreef Sai het volgende:
paust-it.
.
The short weekend begins with longing...
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:28:33 #248
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31516568
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:22 schreef i-spy24 het volgende:

eigen DVDs pics, .

[ Bericht 14% gewijzigd door Lonewolf2003 op 17-10-2005 19:34:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')