abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:15:32 #126
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31222685
Ja het veranderd. Gister mocht je eten rond 19:20 en vandaag is het wat eerder en straks wordt de klok ook een uurtje terug gezet vanwege de wintertijd. Dat scheelt weer...
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31223263
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:20 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Da's beslist geen sinecure.. Is dat elke dag om die tijd, of verandert dat ook met de maanstand enzo?
Dat veranderd elke dag ja. Google eens op imsak, misschien dat je de tijden kan vinden.

Als je mee wilt doen, mag je tot voor de zonsopgang eten en t/m rond 19.15 mag je (o.a.) niet eten, roken en sex hebben.

Succes
ne okuyon, bokmu var?
pi_31225769
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:20 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Da's beslist geen sinecure.. Is dat elke dag om die tijd, of verandert dat ook met de maanstand enzo?
succes en hou het vol
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31225955
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:58 schreef Meki het volgende:

[..]

dan wordt het erg moeilijk
dan is je zomer naar de klote
toch serieus, had het er gister toevallig over; met een hittegolf (zeker in de landen zelf) is het toch gewoon niet verantwoord om geen water te drinken ? Dan kan je wel gezond zijn maar dat blijf je dan niet lang....
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:54:29 #130
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31225998
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:48 schreef saban het volgende:

[..]

Dat veranderd elke dag ja. Google eens op imsak, misschien dat je de tijden kan vinden.

Als je mee wilt doen, mag je tot voor de zonsopgang eten en t/m rond 19.15 mag je (o.a.) niet eten, roken en sex hebben.

Succes
Ik heb nu al behoefte aan alledrie
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:07:42 #131
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31226342
Wat als je wel chronisch ziek bent, maar er weinig last van hebt, zoals lichte astma ofzo. Hoef je dan niet mee te doen omdat je ziek bent, of moet je wel meedoen omdat je er weinig last van hebt?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31226406
als je ziek bent dan hoef je niet mee te doen
pi_31226432
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:52 schreef missC het volgende:

[..]

toch serieus, had het er gister toevallig over; met een hittegolf (zeker in de landen zelf) is het toch gewoon niet verantwoord om geen water te drinken ? Dan kan je wel gezond zijn maar dat blijf je dan niet lang....
dat zien we dus wel in 2007 - 2010

pi_31226446
Let op :

..... dat moslims dan vaak overdag zitten te slapen, ik heb dat destijds bij hetzelfde bedrijf meegemaakt, en wel dat ze uit moeheid , uit pure vermoeidheid achter in het magazijn gaan liggen slapen. Goed als je op je werk slaapt is dat op zich improduktief en dat is (lekker) de verantwoording van de werkgever, maar denk je eens in als de Moslims naar huis rijden van hun werk tijdens de Ramadan? Slaperig in de auto en ze karren maar alle kanten op! .....

Dat kun je 1 2 nachten doen, maar dat hou je niet vol. Mensen hebben een bepaalde klier die het dag-nacht ritme regelt, een normaal mens gaat om 23:00 slapen en om 7:00 uit bed. Daarnaast blijven de Moslims er dus ook nog overdag bij wakker. Ze slapen niet. Dat is levensgevaarlijk, daar kunnen ernstige ongelukken door plaats vinden. Slaap tekort leidt tot verslechtert reactievermogen. Bij jongeren en jong volwassenen kan het tot slechte leerprestaties leiden.
Ook kun je van slaaptekort diabetes krijgen.
quote:
Onderstaande verhaal over jonge vaders is echter treffender en illustreert des te meer de gevaren van slaaptekort.
quote:Slaaptekort is de grootste vijand van de jonge vader. In de eerste maanden wordt de baby om de drie uur gevoed (dus ook ’s nachts). En terwijl je vrouw kan uitslapen, moet jij de volgende ochtend weer aan de bak. De gevolgen van slaaptekort worden erg onderschat. Uit onderzoek blijkt dat een nacht slaaptekort hetzelfde effect heeft op je functioneren als een alcoholpromillage van een half tot een promille. Je reactievermogen vermindert met ongeveer de helft, concentratie en alertheid dalen met sprongen. En, schrik niet, je wordt er dik van! Door slaaptekort gaat je insulinespiegel sterk fluctueren met als gevolg dat je de neiging hebt meer te snoepen. Er zijn ruwweg twee oplossingen:
bron: http://www.superpapa.be/superpapa/abc2/slaaptekort.html

Dit verhaal komt van planet.nl en is helemaal duidelijk denk ik:
quote:
Baas lijdt onder slaapgebrek

Gepubliceerd op woensdag 03 november 2004

Een onderzoek onder ruim duizend Britse bazen heeft uitgewezen dat de helft van hen lijdt aan de gevolgen van chronisch slaaptekort.
Slechte bui
Fouten maken, geïrriteerd zijn en het personeel uitschelden. Bazen geven toe dat een chronisch slaaptekort hen tot waanzin drijft. Eén op de vijf managers zegt dat ze door het slaaptekort ook eerder fouten maken. Ongeveer 48 procent van de ondervraagde Britse managers in de leeftijd 35 tot 44 jaar heeft te maken met slaapgebrek. Het landelijke gemiddelde ligt op 39 procent.

Van de ondervraagde groep, zijn ouders met jonge kinderen én een managementfunctie het meest de pineut. Volgens de uitvoerders van het onderzoek, Demos en Ikea, zijn mensen de balans kwijt in werk en privé. De schrijver van het rapport, Charles Leadbeater, zegt hierover tegen de BBC: “Op een gemiddelde werkdag heeft een kwart van alle managers een slechte bui omdat ze onvoldoende slaap hebben gehad. Deze tierende bazen die grove fouten maken, zijn verantwoordelijk voor miljoenen werknemers. Dit kun je toch amper goed leiderschap meer noemen.”

Inhaaldagen
Leadbeater wil de Britse regering en werkgevers wakker schudden. “Een uurtje slaaptekort heeft al grote gevolgen voor mensen met een stressvolle baan. Mensen met kleine kinderen krijgen sowieso onvoldoende slaap. Zij hebben de minste kans op herstel.” Naast kinderen, is werk het meest genoemde argument (15 procent) voor het ’s nachts wakker liggen. Vrouwen hebben vijf keer meer kans op een slapeloze nacht, vanwege een snurkende partner.

Volgens het rapport zal het aantal mensen met chronisch slaaptekort alleen nog maar toenemen en zal het ‘openbaar uiltje knappen’, bijvoorbeeld in de bus, vaker voorkomen. De onderzoekers zien zelfs een gat in de markt: openbare slaapruimtes voor ‘een snelle dut voor een kleine duit’. Ook adviseren zij werkgevers gelegenheden te creëren voor slaapbehoevende werknemers. Managers die lange dagen maken en/of onregelmatige diensten hebben en ook ouders van kinderen, zouden daarnaast zogenaamde ‘slaap inhaaldagen’ moeten krijgen.
bron: http://planet.nl/planet/show/id=75098/contentid=521049/sc=1d6fda
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:12:46 #135
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31226486
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:10 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zien we dus wel in 2007 - 2010

Zeg Meki, van dat Imsak word ik niet echt wijzer hoor, er zijn veel moslimfora die heel graag en veel citaten aanhalen, maar ik wil eigenlijk gewoon een overzichtje om de beste dag uit te zoeken. Met het suikerfeest doe ik tenslotte ook niet mee
pi_31226560
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:11 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Let op :

..... dat moslims dan vaak overdag zitten te slapen, ik heb dat destijds bij hetzelfde bedrijf meegemaakt, en wel dat ze uit moeheid , uit pure vermoeidheid achter in het magazijn gaan liggen slapen. Goed als je op je werk slaapt is dat op zich improduktief en dat is (lekker) de verantwoording van de werkgever, maar denk je eens in als de Moslims naar huis rijden van hun werk tijdens de Ramadan? Slaperig in de auto en ze karren maar alle kanten op! .....

Dat kun je 1 2 nachten doen, maar dat hou je niet vol. Mensen hebben een bepaalde klier die het dag-nacht ritme regelt, een normaal mens gaat om 23:00 slapen en om 7:00 uit bed. Daarnaast blijven de Moslims er dus ook nog overdag bij wakker. Ze slapen niet. Dat is levensgevaarlijk, daar kunnen ernstige ongelukken door plaats vinden. Slaap tekort leidt tot verslechtert reactievermogen. Bij jongeren en jong volwassenen kan het tot slechte leerprestaties leiden.
Ook kun je van slaaptekort diabetes krijgen.
[..]

bron: http://www.superpapa.be/superpapa/abc2/slaaptekort.html

Dit verhaal komt van planet.nl en is helemaal duidelijk denk ik:
[..]

bron: http://planet.nl/planet/show/id=75098/contentid=521049/sc=1d6fda
bij mij in de werk niet die werken nu wat langzaam maar ze slapen niet
pi_31226602
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:12 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Zeg Meki, van dat Imsak word ik niet echt wijzer hoor, er zijn veel moslimfora die heel graag en veel citaten aanhalen, maar ik wil eigenlijk gewoon een overzichtje om de beste dag uit te zoeken. Met het suikerfeest doe ik tenslotte ook niet mee
oke ik zal je via deze forum vermelden
en ik ga voor je zoeken
pi_31227094
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:15 schreef Meki het volgende:

[..]

bij mij in de werk niet die werken nu wat langzaam maar ze slapen niet
Dus het val allemaal wel weer mee.
pi_31227199
Ik heb de tijden voor je gevonden, helaas zijn dit geen exacte tijden (zit paar minuten verschil in).

Tussen Imsak en Aksam mag je dus niet eten.

[ Bericht 5% gewijzigd door saban op 06-10-2005 12:54:45 ]
ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:43:15 #140
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31227259
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:41 schreef saban het volgende:
Ik heb de tijden voor je gevonden, helaas zijn dit geen exacte tijden (zit paar minuten verschil in).

imsak is onthouding heb ik net geleerd, zal aksam dan het tegenovergestelde zijn?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:43:55 #141
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31227279
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:41 schreef saban het volgende:

post eens een tabelletje dan
pi_31227483
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:43 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

post eens een tabelletje dan
Quote mijn laatste bericht eens (niet deze, maar hiervoor), dan zal hij verschijnen. Waarschijnlijk een bug.

Aksam betekend avond.
ne okuyon, bokmu var?
pi_31227499
/edit
werkt al
ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:47:37 #144
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31230745
Nog 4 en een half uur
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31231240
Wie weet overigens of bijvoorbeeld Mohammed B Ramadan mag vieren? In de cel?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:27:18 #146
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31231832
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:05 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Wie weet overigens of bijvoorbeeld Mohammed B Ramadan mag vieren? In de cel?
Hoezo...Bush viert toch ook kerstmis
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:49:18 #147
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_31232377
zijn er nog mensen hier dan die aan het christelijke vasten gaan meedoen?
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:08:52 #148
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_31236761
En hoe zit het nou precies met meisjes/vrouwen die ongesteld zijn?
pi_31244744
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:08 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En hoe zit het nou precies met meisjes/vrouwen die ongesteld zijn?
Zij vasten die dag niet en halen het later in.
ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:02:12 #150
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31246591
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:49 schreef dramslag het volgende:
zijn er nog mensen hier dan die aan het christelijke vasten gaan meedoen?
Sorry, stomme vraag misschien maar wanneer is dat? Zo ver ik het weet duurt het maar 1 dag toch...is het ook van zonsopgang tot ondergang? Hoe zit het in elkaar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')