quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:28 schreef Chewie het volgende:[..]
Ja maar wel met de cijfers en verwachtingen van dat moment, dus een momentopname. Je kunt natuurlijk geen rekening houden met een natuurramp, plotselinge oorlog enz.
CPB zit over het algemeen bijhoorlijk goed met hun verwachtingen dus vind ik het nogal voorbarig om die voor 2006 alvast als te voorspoedig af te doen.
We zullen zien, ik ben niet de enige die z'n twijfels heeft. Ik hoop dat je gelijk hebt en ik haat het "I told you so" te moeten zeggen.
quote:
Door de de ramingen van het CPB af te doen als gemanipuleerd, de oppositie gebruikt deze immers ook.
Ik heb nergens gezegd dat
alle ramingen gemanipuleerd zijn, sterker nog, ik heb gezegd dat ik twijfels heb, nergens dat ze daadwerkelijk gemanipuleerd zijn.
quote:
Waar maak jij uit op dat dit niet het geval zou zijn? Een commerciele instelling als Nyfer doet ook dit soort voorspellingen en die komt over het algemeen met dezelfde ramingen. De poltitieke partijen die hun programma's en tegenbegrotingen door laten rekenen door het CPB zullen dat echt niet meer gaan doen als het CPB jarenlang de boel manipuleerd.
Nogmaals, het Nyfer ken ik niet. Verder heb ik nog nooit een controlerapport over de werking van het CPB gezien.