FOK!forum / Design / [3d Max] Tunneling Project! [AnimoCheck]
#ANONIEMmaandag 3 oktober 2005 @ 12:13
Ola!

Ik ( eigenlijk een vriend van mij ) had een ideetje om misschien hier op fok uit te voeren. Het betreft een zgn tunneling project en deze keer met het programma 3dmax.

Een tunneling project is een project waarbij 1 persoon iets maakt ( iets kleins / simpels ) en het vervolgens doorstuurt naar een ander persoon, deze voegt weer wat toe en stuurt het weer door naar een ander. Uiteindelijk als iedereen geweest is rendert iemand ( of meerdere pc's ) het resultaat in een filmpje danwel static. Lachen gieren brullen enzo

Maargoed, nu kan ik dit moeilijk doen in mijn eentje of met zn 2 en daarom wou ik hier een animocheck voor houden. Dus mensen die mee willen doen moeten mij ff een mailtje sturen ( mail staat in profiel ) zodat ik kan kijken wie mee doet. Het liefste niet in dit topic want uiteraard wordt dit zo'n stormlooptopic dat ik na 2 pagina's door de bomen het bos niet meer kan zien.

Gameon

Tot dusverre:

SuperFruitig
MasterJack
menesis
Googolplexian
Miarf
Rampestamper
SolidArt
Wiwi101
thumper

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2005 21:52:20 ]
Puckzzzmaandag 3 oktober 2005 @ 12:28
Wat een leuk idee

Ik doe niet mee, maar zal het zeker volgen. Ik heb geen 3Dmax en dus ook geen ervaring daarmee
ben net aan het worstelen met Maya
#ANONIEMmaandag 3 oktober 2005 @ 12:31
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:28 schreef Puckzzz het volgende:
Wat een leuk idee

Ik doe niet mee, maar zal het zeker volgen. Ik heb geen 3Dmax en dus ook geen ervaring daarmee
ben net aan het worstelen met Maya
Ik heb ook 0,0 3dmax skills ( ik doe bouwkunde dus ik beperk me tot muren ramen en trappen ) Maar ik ga toch meedoen!

Ervaring is niet vereist mensen
SolidArtmaandag 3 oktober 2005 @ 13:01
Als je dit wil doen, zal je toch afspraken moeten maken wat wel en wat niet mag.
Je zal geen gebruik kunnen maken van andere renders, materialen, belichting, camera's enz.

Bijvoorbeeld Brazil en Vray materialen en belichting, dat gaat dus niet.

Ook zal iedereen dezelfde max versie moeten gebruiken, anders loopt het in de soep.
#ANONIEMmaandag 3 oktober 2005 @ 13:05
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:01 schreef SolidArt het volgende:
Als je dit wil doen, zal je toch afspraken moeten maken wat wel en wat niet mag.
Je zal geen gebruik kunnen maken van andere renders, materialen, belichting, camera's enz.

Bijvoorbeeld Brazil en Vray materialen en belichting, dat gaat dus niet.

Ook zal iedereen dezelfde max versie moeten gebruiken, anders loopt het in de soep.
Afspraken komen in het topic te staan, dit is puur animocheck. Natuurlijk worden er afspraken en regels gemaakt ( ik wou er niet echt een 10 pagina tellend -tweakers style- handboek bij doen though, gewoon heel basic ).

Het gaat meer berusten op gezond verstand dan op regels.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2005 13:06:07 ]
MasterJackmaandag 3 oktober 2005 @ 13:20
nou ja , max7 is backwards compatible.Dus Als alles in het max 5 formaat gemaakt wordt kunnen ook mensen met max 5 vrolijk aanklooien.(kun je in max 7 max 5 bestanden opslaan bedenk ik me net?)
Dat van die renderers lijkt me inderdaad toch een heikel punt.Echte belichting en zo is denk ik een zorg voor na het bouwen.Hoe dat geregeld moet worden weet ik niet , maar misschien is het handig als iedereen voor het bouwen in ieder geval zich houdt aan elementen die te renderen zijn met de standard scanline renderer.

ohw , en ik wil wel mee doen natuurlijk alhoewel ik ook maar een skill van 1 heb of zo

[ Bericht 10% gewijzigd door MasterJack op 03-10-2005 13:25:59 ]
menesismaandag 3 oktober 2005 @ 14:31
Ik wil ook wel meedoen. Ik heb nog wel een biped rigged mannetje om te animeren
(hoewel; hij is zittend gerigged, misschien deformeert hij helemaal verkeerd als je hem rechtop zet )
dit mannetje: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/animation.html
Googolplexianmaandag 3 oktober 2005 @ 15:48
tvp

ik doe mee ... hoe klein is "iets kleins" en mag dat naar eigen inzicht?
#ANONIEMmaandag 3 oktober 2005 @ 15:50
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
tvp

ik doe mee ... hoe klein is "iets kleins" en mag dat naar eigen inzicht?
Tuurlijk, maar zeg dat men een week (?) heeft om iets toe te voegen. Als jij er een hele scene omheen wilt bouwen dan mag dat natuurlijk, maar de bedoeling is dat je dmv iets kleins het ontwerp een andere richting in stuurt. Het klinkt ingewikkeld maar kan echt heel leuk uitpakken.
Googolplexianmaandag 3 oktober 2005 @ 15:52
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:50 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar zeg dat men een week (?) heeft om iets toe te voegen. Als jij er een hele scene omheen wilt bouwen dan mag dat natuurlijk, maar de bedoeling is dat je dmv iets kleins het ontwerp een andere richting in stuurt. Het klinkt ingewikkeld maar kan echt heel leuk uitpakken.
Hele scene aanpassen ben ik denk ik niet goed genoeg voor met Max ... met "iets kleins" dacht ik aan kleine objecten zoals lampen, deurknoppen, kleine gebouwen, etc.

mag dat ook?
MasterJackmaandag 3 oktober 2005 @ 15:54
als het aan mij zou liggen wel.Naar eigen inzicht dingen toevoegen of aanpassen , maar met verstand.Dus niet zeggen : jah ik heb de 632ste vertex van de deurknop 2 eenheden naar links geschoven
Googolplexianmaandag 3 oktober 2005 @ 15:58
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:54 schreef MasterJack het volgende:
als het aan mij zou liggen wel.Naar eigen inzicht dingen toevoegen of aanpassen , maar met verstand.Dus niet zeggen : jah ik heb de 632ste vertex van de deurknop 2 eenheden naar links geschoven
lol ... nee... als ik meedoe voeg ik complete objecten toe. Geen kinetics of geavanceerde texturing maar ik kan wel relatief creatief modellen
Puckzzzmaandag 3 oktober 2005 @ 16:06
* Puckzzz gaat toch eens 'op zoek' naar 3Dmax nog een bepaalde versie waar ik het beste naar kan zoeken?
#ANONIEMmaandag 3 oktober 2005 @ 16:10
Btw misschien is het fijn als iedereen ff zegt welke max hij heeft. 7 is een welkome keus!

Voor hierboven. De laatste max zou fijn zijn, dan hebben we geen compatibility problemen met max 5 / 7. Dus max 7 !

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2005 16:21:42 ]
menesismaandag 3 oktober 2005 @ 16:23
ik heb ook 7
SolidArtmaandag 3 oktober 2005 @ 16:27
ik heb 7, maar geen 7.5
Googolplexianmaandag 3 oktober 2005 @ 16:31
7
#ANONIEMmaandag 3 oktober 2005 @ 16:34
ook hier 7.0, dus laten we dan standaard houden!

SolidArt doet mee ?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2005 16:35:04 ]
pc-fr34kmaandag 3 oktober 2005 @ 16:36
Ik twijfel nog, nog niet echt veel ervaring(lees bijna geen)met 3d maar iets als dit lijkt me wel goed om door te leren. Ik wil ook wel eerst weten wat ongeveer de basis is zodat ik weet of ik er iets voor kan maken of niet.
MasterJackmaandag 3 oktober 2005 @ 16:37
7 hiero.Tot zover nog niemand met 5 .

Nogmaals lijkt het geen ervaring(weinig ervaring) me geen punt.
Googolplexianmaandag 3 oktober 2005 @ 16:45
een noodzakelijkheid en tevens een leuke uitdaging is om de polygonen wel op een redelijk (zo laag mogelijk is beter gezegd) aantal te houden. Anders heb je die hele week nodig alleen al om de scene te openen

#ANONIEMmaandag 3 oktober 2005 @ 16:53
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:45 schreef Googolplexian het volgende:
een noodzakelijkheid en tevens een leuke uitdaging is om de polygonen wel op een redelijk (zo laag mogelijk is beter gezegd) aantal te houden. Anders heb je die hele week nodig alleen al om de scene te openen

Dit komt natuurlijk in de regels, een max aantal poly's per toevoeging.

Verdere aanwijzingen zijn altijd welkom, dan verwerk ik deze zsm in een regeltjeshandboektweakersstyle
MasterJackmaandag 3 oktober 2005 @ 16:55
niet tweakerstyle als het kan
#ANONIEMmaandag 3 oktober 2005 @ 16:56
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:55 schreef MasterJack het volgende:
niet tweakerstyle als het kan
Ik en tweakers style, zie je het voor je
quote:
Je bent gebanned SuperFruitig, permanent.
(interne identificatie: user::check_ipban::banned_forever)

Bij een ban wordt altijd een e-mail verstuurd naar je geregistreerde adres (in jouw geval is dat: zie profiel ). Controleer dus even je mail voordat je gaat klagen.

Mocht je vragen hebben dan kan je mailen naar peppie@kokkie.net. Check ook de FAQ omtrent de banrichtlijnen.
Zoiets ?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2005 17:03:00 ]
MasterJackmaandag 3 oktober 2005 @ 17:12
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:45 schreef Googolplexian het volgende:
een noodzakelijkheid en tevens een leuke uitdaging is om de polygonen wel op een redelijk (zo laag mogelijk is beter gezegd) aantal te houden. Anders heb je die hele week nodig alleen al om de scene te openen
wat zou ongeveer een redelijke grootte zijn?Voor de toevoeging die mensen zouden mogen maken.

(mooi , al 5 mensen )

[ Bericht 5% gewijzigd door MasterJack op 03-10-2005 22:38:47 ]
Miarfmaandag 3 oktober 2005 @ 20:33
meldt zich aan!
SolidArtdinsdag 4 oktober 2005 @ 08:47
mwah, ik werk nog steeds het liefste in max5
Googolplexiandinsdag 4 oktober 2005 @ 10:19
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:12 schreef MasterJack het volgende:

[..]

wat zou ongeveer een redelijke grootte zijn?Voor de toevoeging die mensen zouden mogen maken.

(mooi , al 5 mensen )
Nou ... dat hangt een beetje van de grootte van de objecten af. Een gebouw mag logischerwijs wel wat meer polygonen hebben dan bijv. een vaas of een tafel.

Als we iig afspreken dat er geen NURBS gebruikt worden en/of mesh smooths hoger dan iteration 2 komen we al een heel eind. Ook als iedereen gewoon z'n best doet om het poly-aantal zo laag mogelijk te houden komt alles wel goed .
#ANONIEMdinsdag 4 oktober 2005 @ 11:07
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 08:47 schreef SolidArt het volgende:
mwah, ik werk nog steeds het liefste in max5
Doe je nu mee of niet ?
MasterJackdinsdag 4 oktober 2005 @ 13:23
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nou ... dat hangt een beetje van de grootte van de objecten af. Een gebouw mag logischerwijs wel wat meer polygonen hebben dan bijv. een vaas of een tafel.

Als we iig afspreken dat er geen NURBS gebruikt worden en/of mesh smooths hoger dan iteration 2 komen we al een heel eind. Ook als iedereen gewoon z'n best doet om het poly-aantal zo laag mogelijk te houden komt alles wel goed .
klinkt goed.Geen polygon limits en zo gewoon lekker relaxed naar eigen inzicht aanklooien .Er van uit gaande dat mensen een beetje nadenken met het maken van spulletjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door MasterJack op 04-10-2005 13:28:49 ]
SolidArtdinsdag 4 oktober 2005 @ 13:46
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:07 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Doe je nu mee of niet ?
Sure
Rampestamperdinsdag 4 oktober 2005 @ 14:02
Ik wil in principe ook wel meedoen

Ik zou echter wel proberen om het aantal poly's zo beperkt mogelijk te houden. Niet iedereen heeft namelijk een PC met 1GB+ geheugen , een 2 GHz+ processor en een dikke videokaart.
SolidArtdinsdag 4 oktober 2005 @ 14:48
3ghz 1gb mem... ding is inmiddels al bijna 3 jaar oud.
Wiwi101dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:29
Ik doe ook mee!
Ik weet niet precies hoe goed mn skills zjin tov van anderen ofzo maar dat zien we vanzelf als we bezig zijn toch?
Ik heb 3dsM7
thumperdinsdag 4 oktober 2005 @ 16:14
* thumper meldt zich -- met 3ds max 7 -- bij deze ook aan
MasterJackdinsdag 4 oktober 2005 @ 16:22
anders post iedereen ook maar meteen zn PC specs. Met name dan Proc snelheid geheugen en vid kaart. Dan kunnen we een beetje kijken hoe het zit zeg maar. We hoeven natuurlijk niet te weten wat voor aan/uit-knopjes er op je kast zitten en dat soort onzinnige zooi. Ik denk zelf eigenlijk inderdaad ook dat 2 Ghz en een gig aan geheugen wel mee valt. Maar goed ,Het sprak al voor zich dat er een beetje met verstand gewerkt zou worden en zoals al opgemerkt door googolplexian bijvoorbeeld dat er geen dingen met meshsmooth iterations van 400 gebruikt gaan worden . Zal allemaal best mee vallen.Tot dusver alleen maar mensen die max 7 in ieder geval hebben .
(Correctie : 8 deelnemers, het begint een beetje te lopen)

vergeet ik mn eigen specs :/

Desktop

AMD XP2200+
1024 Mb Ram
GF4600

Laptop

Pentium M proc 1,8 Ghz
Mobility radeon 9600
768 Mb Ram

[ Bericht 3% gewijzigd door MasterJack op 04-10-2005 17:31:28 ]
Googolplexiandinsdag 4 oktober 2005 @ 16:42


1.6 GHz P4, dubbele waterkoeling, 0.8 Tbyte HD's, 768 Mbyte RAM
1.6 GHz P4, CoolerMaster, 200 Gbyte HD, 512 Mbyte RAM
PentiumM Acer laptop, 120 Gbyte HD, 512 Mbyte RAM

networked
menesisdinsdag 4 oktober 2005 @ 17:06
nu:
laptop: 2 Ghz P4 (northwood), 512Mb ram.
laptop: 1.8 Ghz Pentium M 256Mb ram.

binnenkort:
desktop: AMD X2* 4200+ 1 of 2 gieg ram

* dus met 2 cores! wat 3dmax weer ondersteund
Rampestamperdinsdag 4 oktober 2005 @ 17:15
Desktop:
AMD XP 2600+
1256 MB RAM ATi
Radeon 9500 PRO 128 MB

Laptop:
AMD 64 3400+
512 MB RAM
nVidea FX Go5700
super-muffindinsdag 4 oktober 2005 @ 19:51
Jammer dat ik niet mee kan doen. Er is geen 3dMax voor de Mac
Wiwi101dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:11
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:06 schreef menesis het volgende:
binnenkort:
desktop: AMD X2* 4200+ 1 of 2 gieg ram


Ik heb
AMD 64 3000+ @ 2.0Ghz, of 1,8 als ie loopt te mokken
512MB
GeForce Fx 5600 128MB

en een P4 @ 2,0 Ghz
met slechts 256MB en Video weet ik niet eens

Maar kan ik die 2e dan laten helpen renderen via m'n Lan ofzo? Niet dat ik zware scenes render, (uberhaupt wat render )

PS. Ik heb ook een aan-knopje en een reset-knopje, en 2 groene lampjes
#ANONIEMdinsdag 4 oktober 2005 @ 21:55
Meedoelijstje bijgewerkt.

Mijn specs:
Amd 64+ 3400
1 Gig Ram
GeForce 6600GT 265 MB

Wordt t toch nog een tweakert. topic

Mensen die nog tips / aanwijzingen hebben mogen het altijd posten. Ik weet niet precies hoeveel mensen we in gedachte hadden maar ik zat te denken aan 15-20 ofzo. En dan iedereen een halve week werken.

Ik denk dat als iedereen met gezond verstand werkt dat niemand dan een probleem heeft met het openen en bewerken van het .max bestand.
#ANONIEMdonderdag 6 oktober 2005 @ 20:08
Doet een schopje!
MasterJackdonderdag 6 oktober 2005 @ 20:59
schopt terug.

anyway . Weet iemand nog andere regels waar nog over gesproken zou moeten worden?Reeds losjes besproken :
- grootte van de toevoeging per persoon : PC specs van de meeste mensen zijn niet zo slecht , dus men mag het zelf weten , maar denk na voor je iets maakt
- De max versie die we gaan gebruiken : waarschijnlijk 7 neem ik aan.

nog niet echt besproken:
- Moet er een maximum aantal mensen zijn en een minimum aantal mensen om dit project te kunnen doen?
- wat vinden jullie van de halve week werktijd per persoon die voor is gesteld door SuperFruitig?
Wiwi101donderdag 6 oktober 2005 @ 22:38
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:59 schreef MasterJack het volgende:
schopt terug.

anyway . Weet iemand nog andere regels waar nog over gesproken zou moeten worden?Reeds losjes besproken :
- grootte van de toevoeging per persoon : PC specs van de meeste mensen zijn niet zo slecht , dus men mag het zelf weten , maar denk na voor je iets maakt
- De max versie die we gaan gebruiken : waarschijnlijk 7 neem ik aan.

nog niet echt besproken:
- Moet er een maximum aantal mensen zijn en een minimum aantal mensen om dit project te kunnen doen?
- wat vinden jullie van de halve week werktijd per persoon die voor is gesteld door SuperFruitig?
Ik ben het er wel mee eens zover.
Alleen kan ik niet goed inschatten hoeveel werk er dan verwacht word. Ik ben zeg maar niet zo snel nog met 3DS, ik weet niet precies wat/hoeveel jullie denken te creeeren in 4 dagen. Als je meedoet wordt je er natuurlijk niet op vastgelegd, en ik denk dat het antwoord op mn vraag eigenlijk pas komt als we bezig zijn, maarja, dit kwam gewoon ff in me op.
Rampestampervrijdag 7 oktober 2005 @ 09:11
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:59 schreef MasterJack het volgende:
schopt terug.

anyway . Weet iemand nog andere regels waar nog over gesproken zou moeten worden?Reeds losjes besproken :
- grootte van de toevoeging per persoon : PC specs van de meeste mensen zijn niet zo slecht , dus men mag het zelf weten , maar denk na voor je iets maakt
- De max versie die we gaan gebruiken : waarschijnlijk 7 neem ik aan.
Ik weet niet of iedereen die mee doet versie 7 heeft. Misschien moeten we de scenes daarom opslaan als max 5 bestand als dat tenminste mogelijk is, want om nou voor dit project max 7 "aan te schaffen "...
Wat dan wel van belang is is het controleren of Max 5 overweg kan met alle functies van max 7.

.
quote:
nog niet echt besproken:
- Moet er een maximum aantal mensen zijn en een minimum aantal mensen om dit project te kunnen doen?
- wat vinden jullie van de halve week werktijd per persoon die voor is gesteld door SuperFruitig?
Ik denk dat we ook moeten gaan bedenken wat we precies gaan maken. En dan bedoel ik het soort scene, dus bijvoorbeeld een stilleven of gaan we met zijn allen een soort van Lord of the Rings veldslag na bouwen (even extreem). Daarop kunnen mensen nu al bepalen of het überhaubt zin heeft om mee te doen. Ik haak namelijk af als er van me verwacht wordt een mens of dier te modelen. Dat is namelijk niet voor mij weggelegd .

Is het de bedoeling dat wanneer iedereen aan de beurt geweest is, de scene ook daadwerkelijk af moet zijn en de laatste renderd, of gaan we na de laatste in overleg wat er nog eventueel nog gewijzigd gaat worden en wie dat gaat doen?
SolidArtvrijdag 7 oktober 2005 @ 11:08
organisme gaat voor mij ook niet op, daar hou ik niet van, althans niet om te modelen
#ANONIEMvrijdag 7 oktober 2005 @ 11:26
Ik had eigenlijk meer een idee dat we gewoon kijken waar het schip strand. Dus niet dat er van te voren een onderwerp wordt gekozen en daarmee verder wordt gewerkt maar dat iedereen gewoon iets toevoegd waardoor de scene ineens een andere wending krijgt.

Ik doe een voorbeeldje:

Stel ik maak een wolkenkrabber. Een wolkenkrabber is groot en hoog. Dan stuur ik de .max door naar iemand anders en die zet er bijvoorbeeld een mier naast die ong. net zo groot is als de wolkenkrabber. Dan is de wolkenkrabber ineens geen wolkenkrabber meer. Een ander voorbeeld zou zijn dat iemand er een soort van snowglobe omheen bouwt. Dan is de wolkenkrabber ineens een miniatuurtje geworden en zou hij op een tafel kunnen staan.

In deze richting zat ik te denken, ik weet niet of mensen het met me eens zijn en ik weet niet of dit uberhaupt realiseerbaar is ( zijn we wel creatief genoeg ). Als men liever met een thema werkt moet t even gezegd worden. Dan ga ik daar over nadenken.
Googolplexianvrijdag 7 oktober 2005 @ 11:48
Ik weet nog wel iets wat besproken dient te worden: Plug-Ins.
Het beste is (hoe zonde ook) om GEEN gebruik te maken van Plug-In effects. De kans is namelijk groot dat de volgende persoon de plug-in niet heeft.

Ik wil graag ook even kwijt dat 4 dagen een beetje strak is qua tijd. Het zou maar net uit moeten komen met de deadlines op de zaak. Daarom stel ik twee dingetjes voor:
- OF iets meer tijd (dat je binnen 7 dagen het project doorstuurt);
- OF aangeven wanneer je geen tijd hebt zodat het project eerst naar een ander gaat.

#ANONIEMvrijdag 7 oktober 2005 @ 12:13
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:48 schreef Googolplexian het volgende:
Ik weet nog wel iets wat besproken dient te worden: Plug-Ins.
Het beste is (hoe zonde ook) om GEEN gebruik te maken van Plug-In effects. De kans is namelijk groot dat de volgende persoon de plug-in niet heeft.

Ik wil graag ook even kwijt dat 4 dagen een beetje strak is qua tijd. Het zou maar net uit moeten komen met de deadlines op de zaak. Daarom stel ik twee dingetjes voor:
- OF iets meer tijd (dat je binnen 7 dagen het project doorstuurt);
- OF aangeven wanneer je geen tijd hebt zodat het project eerst naar een ander gaat.

Dan maken we er gewoon een weekje van. Ik heb geen zin om hele schema's op te zetten En als je dan niet kan dan ruil je gewoon met iemand.
Rampestampervrijdag 7 oktober 2005 @ 14:06
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:08 schreef SolidArt het volgende:
organisme
Dat woord zocht ik ja
menesisvrijdag 7 oktober 2005 @ 15:33
Over wat we gaan maken:

Kan iemand zich dat 3d bioscoopbon filmpje herinneren met die dino en polities die door een stadje racen (ofzoiets)? Misschien kunnen wij ook zoiets maken: de één wat architectuur, de ander een auto, weer iemand anders een lantaarnpaal/brievenbus/terrasje/boom/putdeksel/dino... ofzo?

en het is misschien ook handig om een beetje een stijl aan te houden; anders krijd je een middeleeuws tafereel met een ferrari erin ofzo
Dus gaan we voor een realistische scene (niet echt handig denk ik) of meer voor cartoony/pixar achtig?
Googolplexianvrijdag 7 oktober 2005 @ 16:05
Pixar-achtig, hoop ik

en ideetje: Stuur met elke max file een readme.txt file, met daarin uitleg over wat je hebt gedaan en wat je motivatie was om dat in de scene te zetten, mee. Vul die elke keer aan (laat alle tekst dus staan). Zo kunnen we makkelijk alle info over de scene terugvinden.
#ANONIEMdinsdag 11 oktober 2005 @ 13:48
Sorry voor de late reactie.

Jullie hebben het nu over het maken van een scene, dat was eigenlijk niet onze bedoeling. Nu ga je al weer gericht op iets aan de gang terwijl juist het leuke van het project is dat je iets moet doen met het gepruts van iemand anders !

Ik heb op het moment geen pc meer ( waarschijnlijk cpu of mobo kapot ) dus de daadwerkelijke aftrap is bij deze iets vertraagd ( of iemand anders moet beginnen ).

Dus hoe denkt men over het oorspronkelijke idee om dus geen scene te maken maar dat iedereen iets toevoegd en dan kijken waar het strand ?
King_of_cubesdinsdag 11 oktober 2005 @ 14:12
Dat is wel een goed idee. Ik ben 3ds max op het moment aan het leren. Misschien wil ik wel mee doen ik weet alleen niet of jullie mijn (tot nu toe nog) matige designs wel willen.:')
#ANONIEMdinsdag 11 oktober 2005 @ 14:41
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:12 schreef King_of_cubes het volgende:
Dat is wel een goed idee. Ik ben 3ds max op het moment aan het leren. Misschien wil ik wel mee doen ik weet alleen niet of jullie mijn (tot nu toe nog) matige designs wel willen.:')
Zoals al eerder gezegd is het ( niet ) hebben van skill geen probleem. Men maakt wat hij kan.
Miarfwoensdag 12 oktober 2005 @ 08:51
*mompelt iets over in de startblokken staan*

ben benieuwd, volgens mij kon dit nog wel grappipg worden! misschien is het wel handig om met een startscene te beginnen, met een goede camera opstelling, met de combinatie lighttracer/skylight erin, vanuit hier kun je echt hele leuke dingen doen!
MasterJackdonderdag 13 oktober 2005 @ 01:05
Googolplexiandonderdag 13 oktober 2005 @ 01:29
oeh ik zie een mega-ganzenbord ontstaan!
#ANONIEMdonderdag 13 oktober 2005 @ 11:11
Woeha

Lachen met jack Maar ik zie dit als 'de' aftrap ? Startblokken zijn wel erg strak om mee te beginnen!

Nieuw topic? of gaan we hier verder?

Misschien is een nieuw topic wel handiger ivm regels opstellen enzo. Misschien moeten we ff een lijstje maken met wie wanneer gaat enzo.

* moet eerst zn pc terugsturen, cpu kapot
MasterJackdonderdag 13 oktober 2005 @ 11:23
hoe kun je dat als de aftrap zien ^^;; het was puur bedoeld als grapje en echt in 2 miliseconden in elkaar gegooid.Ik vind dat iemand anders moet aftrappen.
Goede cameraopstelling en een goeie(!) aftrap helpen inderdaad , skylights en lighttracer zouden het testen misschien wat vertragen voor sommige mensen .Alhoewel het me lijkt dat je de cameraopstelling ook zelf mag aanpassen.Gewoon nieuwe camera aanmaken
#ANONIEMdonderdag 13 oktober 2005 @ 11:33


Sorry hoor

Maar wie wil dan de aftrap doen?

* gaat in een hoekje huilen

don't call me hans on the screen
Rampestamperdonderdag 20 oktober 2005 @ 18:08
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:33 schreef SuperFruitig het volgende:


Sorry hoor

Maar wie wil dan de aftrap doen?

* gaat in een hoekje huilen

don't call me hans on the screen
Waarom trap je zelf niet af? Het is tenslotte jouw idee.
verkapte "Ik heb geen inspiratie maar wel zin om te modelen"-post .
#ANONIEMdonderdag 20 oktober 2005 @ 18:55
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:08 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Waarom trap je zelf niet af? Het is tenslotte jouw idee.
verkapte "Ik heb geen inspiratie maar wel zin om te modelen"-post .
Ik kan wel aftrappen zodra mn pc terug is van de pcboer ( proc kapot )

Dus
Rampestamperdonderdag 20 oktober 2005 @ 19:28
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:55 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Ik kan wel aftrappen zodra mn pc terug is van de pcboer ( proc kapot )

Dus
Bummer