abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:08:46 #1
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31129659
Hai,

Linksys router WRT54GS gekocht en aangesloten aan mijn Tiscali modem. Lampjes branden permanent groen echter kan ik met geen mogelijkheid de router configureren. De router heeft een IP adres waar ik wat instellingen moet gaan aanpassen maar ik kom er niet op. Ping niet niks....

Moet ik iets via de webinterface van mijn Tiscali modemrouter configureren zodat de router en de modem kunnen praten?

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_31130021
hallo, je kunt het best je router ressetten, en ipadres uithandleiding gebruiken, waarschijnlijk 192.168.1.1.
Je zult moeten kijken dat je modem en router niet in dezelfde iprange zitten.
Welk modem heb je met wel ip adres ?

Succes
De meest makkelijke vragen zijn ook moeilijk te beantwoorden
pi_31130122
Uhm klik een keer op het logo van linksys op je router!
Dan zet hij automatisch de instellingen goed!
pi_31130130
Koppel het modem en de router eens los, en sluit enkel de pc aan op je router, linksys hanteert inderdaad normaal gesproken het 192.168.1.1 IP. Probeer het dan nog eens?
pi_31130356
Heb je de handleiding gevolgt?

Ik geloof eerst router aan pc, daarna pas modem er op aan, of andersom.

Verder is het ip idd 192.168.1.1
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:52:43 #6
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_31131324
Heb je de goede router bij je ?ADSL? modem? Als je een router voor de verkeerde annex hebt werkt het niet.

Probeer je de router wireless of bekabeld te bereiken? Als je hem wilt instellen raad ik toch de bekabeling aan!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 3 oktober 2005 @ 01:19:56 #7
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31134080
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:18 schreef BB1 het volgende:
hallo, je kunt het best je router ressetten, en ipadres uithandleiding gebruiken, waarschijnlijk 192.168.1.1.
Je zult moeten kijken dat je modem en router niet in dezelfde iprange zitten.
Welk modem heb je met wel ip adres ?

Succes
Klopt... het is idd 192.168.1.1 maar niet te bereiken vanaf mij pc/modem. Mijn modem heeft hetzelfde IP adres alleen eindigend op 254 ! Geen idee wat ik hier verder mee moet
  maandag 3 oktober 2005 @ 01:21:46 #8
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31134118
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:28 schreef GBCHEATER het volgende:
Heb je de handleiding gevolgt?

Ik geloof eerst router aan pc, daarna pas modem er op aan, of andersom.

Verder is het ip idd 192.168.1.1
Volgens het boekje eerst modem met inet verbinding starten,.... dan setup draaien..... router (linksys) aansluiten en dan setup voorzetten.

De melding is uiteindelijk dat hij de router niet kan vinden
pi_31134320
waarom heb je een router gekocht als er al een router in je modem zit?
Had je beter een accesspoint kunnen kopen voor het wireless gebruik.

Zit er in je modem een optie om hem in bridged mode te zetten?
Het routergedeelte van je modem wordt dan uitgeschakeld.
pi_31137050
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 01:19 schreef Chocobo het volgende:
Klopt... het is idd 192.168.1.1 maar niet te bereiken vanaf mij pc/modem. Mijn modem heeft hetzelfde IP adres alleen eindigend op 254 ! Geen idee wat ik hier verder mee moet
Dan gebruiken beide netwerken van de router inderdaad dezelfde IP reeks, en dan is het niet zo gek dat je de router niet kunt bereiken.

Zoals iemand al eerder aangaf, zou ik de router loskoppelen van je modem, voor de zekerheid resetten, en aansluiten op je PC. Je zult zien dat je hem dan wel kunt bereiken. Wijzig vervolgens het derde getal van het IP adres van je router, bijv. 192.168.2.1, en sluit hem daarna aan op het modem. Als het goed is moet alles dan werken.
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:36:09 #11
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31137692
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:39 schreef chibibo het volgende:

[..]

Dan gebruiken beide netwerken van de router inderdaad dezelfde IP reeks, en dan is het niet zo gek dat je de router niet kunt bereiken.

Zoals iemand al eerder aangaf, zou ik de router loskoppelen van je modem, voor de zekerheid resetten, en aansluiten op je PC. Je zult zien dat je hem dan wel kunt bereiken. Wijzig vervolgens het derde getal van het IP adres van je router, bijv. 192.168.2.1, en sluit hem daarna aan op het modem. Als het goed is moet alles dan werken.
Dus de Linksys switch direct op mijn netwerkkaart van mijn pc aansluiten. Ik heb dan geen internet dus, maar dat maakt niet uit. En (leek is ) hoe pas ik dan dat IP adres aan. Via de webinterface van de Linksys?

Daarna weer het modem terug op pc aansluiten en aan het modem de Linksys hangen? Klinkt logisch.
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:47:01 #12
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_31137868
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:36 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Dus de Linksys switch direct op mijn netwerkkaart van mijn pc aansluiten. Ik heb dan geen internet dus, maar dat maakt niet uit. En (leek is ) hoe pas ik dan dat IP adres aan. Via de webinterface van de Linksys?

Daarna weer het modem terug op pc aansluiten en aan het modem de Linksys hangen? Klinkt logisch.
Als jij de Linksys router direct aan je pc hangt kun je via de webinterface oa. het ipadres aanpassen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:51:53 #13
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31137953
Bedankt voor alle reacties.... ga het vanavond proberen

Oh,... en @sone. Ik heb deze router gekocht omdat ik 1 kabel naar beneden wil laten lopen. Mijn pc staat boven en alhoewel mijn modem wel 4 lan aansluitingen heeft wil ik niet 4 draden naar beneden laten lopen.

Oplossing: Een UTP kabel naar beneden. Aansluiten op router en dan een Xbox, een PS2, straks de 360 en mijn waakdienst laptop wireless met PCMCI card aansluiten.

Zo kan ik 's nachts eventueel thuis werken en hebben mijn kids geen last van me. Rustig beneden werken en eventueel klanten bellen achter mijn laptop.
pi_31138285
Er zit als het goed is een CD bij. Daarmee zou je vrijwel altijd 'in' je router moeten kunnen om hem te configgen. Dat was iig bij m'n WAP54G zo.
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:27:40 #15
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31138771
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:06 schreef _Yapser_ het volgende:
Er zit als het goed is een CD bij. Daarmee zou je vrijwel altijd 'in' je router moeten kunnen om hem te configgen. Dat was iig bij m'n WAP54G zo.
Ja maar via de cd wilt die eerst inet en dan de router maar dan kom ik op mijn oorspronkelijk probleem.

Misscchien kan ik de setup wizard prima draaien zodra ik heb IP adres van de Linksys router aangepast heb
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:16:14 #16
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31247853
Linksys direct op mijn pc aangesloten (netwerkcard) en zelfs nu kan ik de Linksys niet bereiken. Moet ik mijn eigen IP address even veranderen om deze te bereiken en zo ja hoe doe ik dat?
pi_31251321
Heb je de PC op de LAN of WAN aansluiting van je router geprikt?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:52:36 #18
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31251468
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:39 schreef chibibo het volgende:
Heb je de PC op de LAN of WAN aansluiting van je router geprikt?
Internet Dus WAN !
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:15:53 #19
107652 Quincy5
Back to the future
pi_31251880
Probeer het dan ook eens op de LAN aansluiting; zo sluit je hem normaal ook aan en in een normale opstelling moet je er altijd in kunnen komen.
www.bttf.com
I hate mornings
pi_31251883
Dat is fout, hij moet op aan de LAN-zijde worden aangesloten.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:31:14 #21
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31252363
Maar maar

HUH?

Ok,... dus mijn internet verbinding draait. Mijn internet modem/router laat uit LAN 2 (gewoon een uitgang) verbinding naar beneden gaan, naar mijn Linksys.... daar ook in LAN stoppen dus....

En kan ik dan de andere LAN aansluitingen van de Linksys nog gebruiken voor bv een laptop of Xbox?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:31:33 #22
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31252374
In de handleiding staat namelijk in de Internet ingang plaatsen
pi_31252552
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:31 schreef Chocobo het volgende:
Ok,... dus mijn internet verbinding draait. Mijn internet modem/router laat uit LAN 2 (gewoon een uitgang) verbinding naar beneden gaan, naar mijn Linksys.... daar ook in LAN stoppen dus....
Als alles draait moet de WAN aansluiting van de Linksys inderdaad in het LAN van je internet modem/router.

Maar nu moeten we eerst die Linksys aan de praat zien te krijgen, dus moet hij helemaal losgekoppeld worden. Vervolgens sluiten we de PC aan op de LAN poort van de Linksys, en als het goed is moet je hem dan met behulp van je browser kunnen configureren.
pi_31252636
Je kunt het logisch beredeneren: je wilt zo'n Linksys vanaf je PC kunnen configureren, maar als hij aan het Internet hangt, wil je natuurlijk niet dat Gijs en alleman op je router kunnen komen om allerlei instellingen te vernaggelen! Daarom staat een router standaard zo ingesteld, dat hij alleen vanaf de LAN-kant te configureren is.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:43:31 #25
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31252740
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:40 schreef chibibo het volgende:
Je kunt het logisch beredeneren: je wilt zo'n Linksys vanaf je PC kunnen configureren, maar als hij aan het Internet hangt, wil je natuurlijk niet dat Gijs en alleman op je router kunnen komen om allerlei instellingen te vernaggelen! Daarom staat een router standaard zo ingesteld, dat hij alleen vanaf de LAN-kant te configureren is.
Klinkt logisch.... zal het eens proberen. En als ik hem direct op de PC aansluit? Dus netwerkcard naar Linksys puur om dat ook te proberen?

Thanks !
pi_31254591
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:43 schreef Chocobo het volgende:
En als ik hem direct op de PC aansluit? Dus netwerkcard naar Linksys puur om dat ook te proberen?
Eh... dat was ook wat ik bedoelde. Netwerkkaart naar LAN van Linksys.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:02:46 #27
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_31254881
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:52 schreef chibibo het volgende:

[..]

Eh... dat was ook wat ik bedoelde. Netwerkkaart naar LAN van Linksys.
en in LAN ingang van Linksys,... ok.... ik ga aan de slag
pi_31514719
Hallo,

ik heb ook een probleem.
Ik had hier een adsl modem/router. Hieraan was een switch verbonden die slechts 4 computers toeliet.
Nu heb ik een linksys router gekocht met 8 poorten.
Ik had gewoon de linksys router geconfigureerd, aangesloten op modem router en dit werkte tot vandaag. Ik stelde dan vast dat het ipadres van de linksysrouter hetzelfde was als dat van de modemrouter.

Als ik nu alles goed heb nagelezen moet ik gewoon.
De modemrouter laten staan.
De linksysrouter aansluiten op een pc en configureren. (derde getal veranderen in het ip adres)
(kan ik dan ook de dhcp laten staan voor dit)
De andere computers aansluiten op de linksys router.
De modem router aansluiten op de linksys router op de LAN.

En dan zou het moeten werken? Of moet ik nog iets doen.
Bedankt alvast
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:06:25 #29
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_31514856
Gebruik eens een crossed UTP kabel ipv een normale (of juist andersom)... wil misschien wel eens helpen. Tussen je router en je modem ofzo.
pi_31526544
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:16 schreef Chocobo het volgende:
Linksys direct op mijn pc aangesloten (netwerkcard) en zelfs nu kan ik de Linksys niet bereiken. Moet ik mijn eigen IP address even veranderen om deze te bereiken en zo ja hoe doe ik dat?
Linksys aansluiten op een LAN-poortje (dus niet je WAN-aansluiting), en een ip-adres in dezelfde range nemen (bijv. 192.168.1.100), als het goed is gewoon met een normale (geen cross) UTP kabel. Vervolgens tik je in je browser http://192.168.1.1 in, en het zou moeten werken.

Of het modem ook is aangesloten op de WAN-poort zou als het goed is geen invloed moeten hebben op het feit of jij je router kan benaderen, tenzij die toevallig exact hetzelfde IP-adres heeft.
Vicariously I live while the whole world dies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')