abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31187419
Bin Laden zat toch in de Knora Bora?

Wel grappig om te bedenken dat Christenen tot in de jaren 70, en weer opnieuw sinds een paar jaar, zich met succes verweren tegenover allerlei uitingen. 'Vieze' woordjes in Postbus51 spotjes mogen niet meer, media moet liefst gekuisd worden. Een minister vindt zelfs dat Evolutie niet gepast is als er niet een eng-gristelijk waanbeeld bij genoemd wordt als 'gelijkwaardige theorie'.

Lang leve de evolutie, lang leve knorretje.
pi_31188075
-edit: zinloze smileypost-

[ Bericht 95% gewijzigd door kLowJow op 05-10-2005 11:01:10 ]
pi_31195392
-edit: post eens in normaal beschaafd Nederlands-

[ Bericht 93% gewijzigd door kLowJow op 05-10-2005 10:59:53 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_31210805
Zijdelings... Lang niet alle scholen doen mee aan het thema van de kinderboekenweek, zo was op het journaal. 'Magie is zelfs voor gematigde christelijke scholen te duivels.'
pi_31211737
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:46 schreef Keromane het volgende:
Bin Laden zat toch in de Knora Bora?

Wel grappig om te bedenken dat Christenen tot in de jaren 70, en weer opnieuw sinds een paar jaar, zich met succes verweren tegenover allerlei uitingen. 'Vieze' woordjes in Postbus51 spotjes mogen niet meer, media moet liefst gekuisd worden. Een minister vindt zelfs dat Evolutie niet gepast is als er niet een eng-gristelijk waanbeeld bij genoemd wordt als 'gelijkwaardige theorie'.

Lang leve de evolutie, lang leve knorretje.
11 september heeft ook de christenen een impuls gegeven. Geweld, hoe weerzinwekkender hoe beter, is brandstof voor het religieuze vuur. Die film van Mel Gibson is ook zo'n voorbeeld, hij had de Jezus mythe op allerlei manieren kunnen afbeelden, en hij maakt van de film één lang bloedbad, en de christenen smulden ervan. Had hier nooit zo bij stilgestaan, ik heb de film ook maar gedeeltelijk bekeken, maar het werd huiveringwekkend verbeeld in The God Who Wasn't There
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:11:13 #156
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31212025
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:02 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

11 september heeft ook de christenen een impuls gegeven. Geweld, hoe weerzinwekkender hoe beter, is brandstof voor het religieuze vuur. Die film van Mel Gibson is ook zo'n voorbeeld, hij had de Jezus mythe op allerlei manieren kunnen afbeelden, en hij maakt van de film één lang bloedbad, en de christenen smulden ervan. Had hier nooit zo bij stilgestaan, ik heb de film ook maar gedeeltelijk bekeken, maar het werd huiveringwekkend verbeeld in The God Who Wasn't There
De christenen smulden ervan? De meeste protestanten (mij inclusief) vonden de film ongepast.
Generaliseren enzo
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31212359
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:11 schreef Pracissor het volgende:

[..]

...De meeste protestanten (mij inclusief) vonden de film ongepast.
....
Waarom?
pi_31214644
Religie is klinisch. Religie past precies in het straatje van de personen die een religie belijden. Maakt niet uit wie, iedereen snapt nét genoeg van wat er verkondigd schijnt te worden om zich 100% erin te storten, geen verschil tussen iemand die een lagere school nooit van dichtbij heeft gezien danwel een wetenschapper. Voor iedereen is het duidelijk: zo is het en wel... (daarom).

Religie is voor het gros van religieuzen een opportunistische aangelegenheid. "Ik kom in de hemel" of "ik ben goed" totaan "ik bid voor m'n eigen heil". Tuurlijk heb je adepten die zichzelf het liefst opblazen voor hun God, maar dat zal men zelden doen voor een enkeltje hel. Welnee, de opofferingsgezindheid zal worden beloond. Dat mensen al eeuwenlang aan hun einde zijn gekomen zonder het minste resultaat, ach.

Stel, er verschijnt iemand op TV. Alle netten. "Ik ben je zus", zegt ie. Vuurwerk, special effects. Op een paar mensen na die zelfs geloven dat Big Brother echt is zal iedereen z'n schouders ophalen. Een figuur die neerdaaltr op een wolk? Gekke wolk moet dat zijn. Laat staan dat die meneer/mevrouw zal gaan verkondigen dat je je medemens moet helpen. Dat maken we zelf wel uit. Nee, weinig kans dat G voet aan de grond krijgt. Een Nederlands Hervormde G heeft totaal andere waarden dan een RK zuiderling, laat staan één van de 7 hoofdstromingen binnen de Baptist Churches in de US. En dan heb je het niet eens over Moslims, Hindoes en de Zwakilaki's, die ook heel legitiem hun Enige Echte Schepper achterna lopen.

Passion of the Christ was klinisch. Er werd wat gemarteld en gemoord in die tijd, openlijker dan tegenwoordig, dus komt er vroeg of laat een film. Schande. Het liefst was Jezus met touwtjes aan het kruis gebonden, hooguit symbolisch. Zodat we met het visje op de auto andere weggebruikers de weg blijven afsnijden, kuise beloftes doen en in een achterkamertje kunnen zeggen 'Ik Geloof'. Weer anderen brengen hun kinderen anno 2005 naar een mes. Enorm klinisch, bloederig, maar niet minder symbolisch. Een stukje enkeltje hemel, alsof een kind van 5 zal worden aangerekend als ie intact voor de Groot Rechter verschijnt. Of dat ie Knorretje heeft gelezen. Of als heks verkleed Hans Kazan trucjes probeerde na te doen.

Knorretje moet weg, kinderen verkleed als heks is tegenwoordig weer doodeng. Als je het mij vraagt heerst er een ongelofelijke geestelijke armoede. Grensoverschrijdend. Letterlijk.
pi_31223208
Een slim biggetje klik hier

Niks onrein aan een varken juist hele slimme dieren, die ook nog eens lekker vlees hebben.
pi_31224581
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:36 schreef Keromane het volgende:
.........

Knorretje moet weg, kinderen verkleed als heks is tegenwoordig weer doodeng. Als je het mij vraagt heerst er een ongelofelijke geestelijke armoede. Grensoverschrijdend. Letterlijk.
Doet me denken aan wat Rudy Kousbroek vertelde over het huidige Indonesië, dat was van het kleurijke Indonesië van zijn jeugd veranderd in een grauwe doodse Saoedie Arabië kloon.
pi_31226415
Keroma het is natuurlijk hel makkelijk schoppen tegen Christenen die het met bepaalde dingen niet eens zijn en hun christelijke visie tov bijvoorbeeld een evolutie theorie of schelden ("Godslastering") willen uitten. Dat kun je heel makkelijk doen want Christenen slachten hun critici over het algemeen niet in het publiek op straat af.

Dus die moslim-lovertjes van de 5e collone kunne inderdaad heel makkelijk tgen christenen/katholieken trappen, dat inderdaad dapper, en gedurft.

Dat de uitspraak GVD voor sommige christenen mischien als kwetend ervaren wordt maakt niet uit, maar laten we vooral de tere moslimzieltjes niet kwetsen door een Knorrie Kalender
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')