- Laminaat? Jaquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:38 schreef _serial_ het volgende:
Wat is er wel opvoerbaar bij een bouwdepot en wat niet ?
- Laminaat?
- Douchewand?
- Stucadoor materiaal ?
- Luxaflex?
Bedankt alvast !
Dank je, ik heb na veel zoeken inderdaad het kleine a4tje gevonden waar het allemaal opstond, dit komt overeen met jouw lijstje.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:33 schreef _Arthur het volgende:
[..]
- Laminaat? Ja
- Douchewand? Ja
- Stucadoor materiaal ? Ja
- Luxaflex? Nee
Alles wat vast zit aan de woning kan je onder he hypotheek brengen.
- Keuken? Ja
- Nieuwe cv? Ja
- Gehele badkamer (dus ook badmeubel)? Ja
- Meubels? Nee
- Lampen? Nee
- Vloerbedekking? Ja
etc.
Geen idee wat een bouwdepot is (nog nooit nieuwbouw gekocht) maar als ik dit zo lees gaat het om zaken die je wel of niet kunt inbrengen in je hypotheek (krom geformuleerd). Als dat zo is, is het gewoon de vraag of het een zaak is die heeft te gelden als bestanddeel van de onroerende zaak (meer precies: het registergoed), in dit geval de grond met daarop het huis. Daarvoor is in termen van natrekking inderdaad de duurzame verbinding (met de grond (verticale natrekking) of het huis op de grond (horizontale natrekking) van belang. Geen opblaasbaar zwembad dus.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:46 schreef Botje96 het volgende:
Wat ik me kan herinneren van mijn stage bij de afdeling hypotheken van ING: alles wat duurzaam met je woning is verbonden.
Dus geen opblaasbaar zwembad, zoals een klant mij probeerde te overtuigen![]()
Het gaat inderdaad om het stuk hypotheek wat doorgaans niet direct voor de aankoop van het onroerend goed wordt aangewend, bv verbouwingen e.d. De hypotheeknemer (bij mij) wilde op voorhand wel graag weten waarvoor het (meer dan de 100%) gedeelte gebruikt zou gaan worden. Ook betaling uit dit rest-bedrag geschiedde door de hypotheeknemer na het indienen van de facturen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:09 schreef Argento het volgende:
ik zie niet in wat je bij een bestaand huis met een bouwdepot moet, maar de regels van natrekking zijn hetzelfde ja. Althans, voor de vraag wat het hypotheekrecht van de bank zoal omvat.
Daar heb ik dus een discussie over gehad bij ons. Ik zei dat de vloerbedekking op de trap vastzat en zij zeiden van niet. Want vloerbedekking kun je er volgens hen weer gewoon vanaf halen en meenemenquote:Op zondag 2 oktober 2005 12:33 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Alles wat vast zit aan de woning kan je onder he hypotheek brengen.
- Keuken? Ja
- Nieuwe cv? Ja
- Gehele badkamer (dus ook badmeubel)? Ja
- Meubels? Nee
- Lampen? Nee
- Vloerbedekking? Ja
etc.
Kennelijk hanteren niet alle geldverstrekkers de zelfde richtlijnen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 08:45 schreef Koningin het volgende:
[..]
Daar heb ik dus een discussie over gehad bij ons. Ik zei dat de vloerbedekking op de trap vastzat en zij zeiden van niet. Want vloerbedekking kun je er volgens hen weer gewoon vanaf halen en meenemen![]()
Jammer genoeg heb ik deze dus zelf moeten betalen.
Ga dus nergens vanuit, vraag het eerst na voordat je het ook daadwerkelijk laat doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |