De film opende dit weekend in Amerika met maar liefst $63.5M (volgens de estimates) en komt daarmee in de Top 10 van grootste openingen ooit.
De recensies zien er erg goed uit: 82% 'fresh' op Rottentomatoes en voorlopig een 8.7 op de IMdb.
De animatie ziet er fantastisch uit!
7 februari 2002 pas in de bioscoop hier, dat wel...
Beetje een kinderfilm wel denk ik, maar vast leuk! Een film om je op te verheugen! Ik wel iig.
quote:Hell no!
Op zondag 04 november 2001 21:31 schreef speknek het volgende:
Je bedoelt: verheug je op het voorstukje van de nieuwe Star Wars
quote:
Op zondag 04 november 2001 21:31 schreef zodiakk het volgende:
Cool beest! volgens mij heeft Xhorder die als usericon.hehehe, Don't stalk
Hehe, klopt ja!
quote:Ziet er cool uit!
Op zondag 04 november 2001 21:28 schreef Arcee het volgende:
Het lijkt een combinatie van Toy Story 2 en Shrek en komt van de makers van Toy Story, oftewel: Pixar. En die kunnen er wat van!De film opende dit weekend in Amerika met maar liefst $63.5M (volgens de estimates) en komt daarmee in de Top 10 van grootste openingen ooit.
De recensies zien er erg goed uit: 82% 'fresh' op Rottentomatoes en voorlopig een 8.7 op de IMdb.
De animatie ziet er fantastisch uit!
[image]
7 februari 2002 pas in de bioscoop hier, dat wel...
Beetje een kinderfilm wel denk ik, maar vast leuk! Een film om je op te verheugen! Ik wel iig.
quote:Lijkt me een coole film, al betwijfel ik of ie zo leuk gaat worden als Shrek. Naast Pixar verzorgen namelijk ook de paupers van Walt Disney de productie. Dreamworks is toch altijd wat pittiger vind ik.
Het lijkt een combinatie van Toy Story 2 en Shrek en komt van de makers van Toy Story, oftewel: Pixar. En die kunnen er wat van!
Wordt lang wachten, zo'n film ga ik in ieder geval niet op divx bekijken...
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 04-11-2001 21:51]
quote:Harry Potter met een trailer van Star Wars Episode 2!
Op zondag 04 november 2001 21:38 schreef Mike het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd. Er staan sowieso heel veel aardige films op het programma de komende tijd
quote:en zonder de Star Wars teasertrailer zou dit bedrag waarschijnlijk een heeeel stuk lager geweest zijn.
De film opende dit weekend in Amerika met maar liefst $63.5M (volgens de estimates) en komt daarmee in de Top 10 van grootste openingen ooit.
quote:Ja, mee eens... maar goed, als je alle berichten zo 'es bij elkaar optelt belooft 't vast een (erg) leuke film te worden.
Op zondag 04 november 2001 21:51 schreef Trainspotter het volgende:
Lijkt me een coole film, al betwijfel ik of ie zo leuk gaat worden als Shrek. Naast Pixar verzorgen namelijk ook de paupers van Walt Disney de productie. Dreamworks is toch altijd wat pittiger vind ik.
quote:En hoeveel lager dan wel volgens jou?
Op maandag 05 november 2001 00:03 schreef Tokus het volgende:
en zonder de Star Wars teasertrailer zou dit bedrag waarschijnlijk een heeeel stuk lager geweest zijn.
quote:Star Wars heeft wel een record op zijn naam staan wat betreft mensen die alleen voor de trailer naar de bios komen (check GBOR) en de meeste gaan dan ook weer weg voordat de film begint
Op maandag 05 november 2001 00:12 schreef Arcee het volgende:[..]
Ja, mee eens... maar goed, als je alle berichten zo 'es bij elkaar optelt belooft 't vast een (erg) leuke film te worden.
[..]En hoeveel lager dan wel volgens jou?
quote:geen idee, maar het zal ongetwijfeld een stuk lager zijn.
Op maandag 05 november 2001 00:12 schreef Arcee het volgende:En hoeveel lager dan wel volgens jou?
het is een Star Wars trailer, en er zijn een zooi mensen die alleen daarvoor al een kaartje kopen.
quote:Zekers, maar een film als deze trekt sowieso veel bezoekers. Vergelijk Toy Story 2 ($57.4M) of Shrek ($42.3M), qua openingsopbrengsten.
Op maandag 05 november 2001 00:27 schreef Tokus het volgende:
geen idee, maar het zal ongetwijfeld een stuk lager zijn.het is een Star Wars trailer, en er zijn een zooi mensen die alleen daarvoor al een kaartje kopen.
quote:
THIS WEEKEND The holiday movie season got off to an explosive start as three new films took control of over 10,000 screens and pumped nearly $100M into the marketplace setting the pace for what should be a scorching end-of-year run at the North American box office. The Disney/Pixar juggernaut Monsters, Inc. led the way by appealing to a broad audience, Sony's action film The One courted young men, and Paramount's thriller Domestic Disturbance scored with adults.With its one eye gazing into the record books, the computer-animated comedy Monsters, Inc. opened triumphantly at number one with a jaw-dropping $63.5M in ticket sales, according to estimates, over the Friday-to-Sunday period making it the biggest opening ever for Disney and for an animated film. Those benchmarks were previously held by last summer's Pearl Harbor and 1999's Toy Story 2 with $59.1M and $57.4M respectively. Opening in 3,237 theaters, Monsters, Inc. averaged a monstrous $19,612 per location. With a reported $90M budget, the comical picture features Billy Crystal and John Goodman voicing a pair of monsters whose world is turned upside down when a human girl enters it.
The colossal bow of the G-rated blockbuster ranks sixth among the all-time largest opening weekends but what makes its debut so incredible is the fact that the animated film was not derived from pre-existing material. Most films that have launched north of $50M have been sequels (The Lost World), remakes (Planet of the Apes), or movies based on already recognizable subject matter (X-Men). With Monsters, Inc., Disney and Pixar gambled by offering brand new characters not based on any popular children's property and smacked a grand slam with it.
Disney reported that Monsters, Inc. played exceptionally well across the board to all demographic groups and that evening shows were selling out everywhere showing that the film is not just playing to families. Audiences polled by CinemaScore gave the toon a glowing A+ grade while the studio's own exit polling showed that 100% of moviegoers rated the film "excellent" or "very good" indicating that long-term playability will be rock solid. Monsters, Inc. also got a box office boost by having the teaser trailer to Star Wars Episode II attached to it.
According to Buena Vista, Monsters, Inc. grossed $17.8M on Friday, surged 49% to $26.6M on Saturday, and slipped 29% to an estimated $19M on Sunday. The middle day stands as the second biggest Saturday in box office history behind the $26.9M that The Mummy Returns collected last May during it $68.1M bow.
The previous three films produced by Pixar have been released over Thanksgiving weekend and have grossed a staggering $1.2 billion at theaters worldwide. However with Warner Bros. planting its event film Harry Potter and the Sorcerer's Stone on November 16, Disney wisely chose to schedule Monsters, Inc. two weeks ahead of the young wizard in order to establish itself in the marketplace. With Monsters, Inc. debuting with a towering $63.5M, the question now becomes - how big will Harry Potter open?
quote:Ja, wat een stelletje mongolen die 15 piek betalen om een trailertje te zien. Dan denk ik echt 'get a life', maar goed dat is offtopic
Op maandag 05 november 2001 13:24 schreef SunChaser het volgende:
Een belangrijke factor van het succes van MI is dat de eerste StarWars Trailer te zien was voor de film.
Ik denk dat het een factor is, maar geen belangrijke factor.
quote:Kan ik me best voorstellen, wie heeft er zin om meer dan anderhalf uur naar de 'perfecte' haardracht van Brad Pitt te gaan zitten kijken..
Op maandag 05 november 2001 13:35 schreef SunChaser het volgende:
Mijn collega vertelde net dat 2 jaar terug hele groepen mensen naar Meet Joe Black gingen om de trailer te zien en na 5 minuten film de zaal verlieten.
Helaas is het zo te zien meer een kinderfilm dan Toy Story 2:
quote:En inmiddels een 95% fresh rating.
Consensus: Even though Monsters, Inc lacks the sophistication of the Toy Story series, it is still delight for children of all ages.
[Dit bericht is gewijzigd door Ettepet op 05-11-2001 16:29]
quote:Klopt.. de trailer die ik zag was wel tof vond ik... meteen maar een icoontje in elkaar geflanst (bij gebrek aan beter).
Cool beest! volgens mij heeft Xhorder die als usericon.
quote:Ik weet dat nog niet zo zeker, ik heb de trailer gezien en de woordgrappen waren soms op een niveau dat ik dacht 'snappen kinderen dit wel:? '
Op maandag 05 november 2001 14:06 schreef Ettepet het volgende:[..]
Helaas is het zo te zien meer een kinderfilm dan Toy Story 2:
[..]En inmiddels een 95% fresh rating.
Verder lijkt het me een enorm leuke film, hoewel ik trailer 1 leuker vond dan de laatste trailer....
Ik ga hem zeker zien dat wel, maar ik verheug me stiekum toch meer op Ice Age
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 11-11-2001 17:07]
widescreen, en het beeld was óf een screener óf een HELE goede telesync. Het geluid zat een brommetje in, maar verder ZEER goed te bekijken.
hou niet zo van het kijken van dit soort rips (dvd-ripje gaat wel als ik een film niet in de bios kan zien) maar ik was ZO benieuwd naar deze film...
quote:Damn zo groot waar heppie die vandaan ??
Op zondag 11 november 2001 19:22 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
2x450MB vcdwidescreen, en het beeld was óf een screener óf een HELE goede telesync. Het geluid zat een brommetje in, maar verder ZEER goed te bekijken.
hou niet zo van het kijken van dit soort rips (dvd-ripje gaat wel als ik een film niet in de bios kan zien) maar ik was ZO benieuwd naar deze film...
*kuch* email
quote:Moet je daarvan lid worden ofzo
Op zondag 11 november 2001 20:16 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
hij stond gisteren gepost op de gebruikelijke film-binary-groepen op usenet, zal dus onderhand (of zeer binnenkort) met de bekende fileshare programma's wel te vinden zijn
quote:mwah, valt best mee hoor, de retentietijd van die chello newsservers is zo bagger een dag ongeveer. Als nog gebruik maakt van een extra newsaccount bijv; easynews, giganews of xs4all)gaat het erg lekker via nieuwsgroepen. Ik had gisteren ook ff die vcd versie van Monsters Inc. binnengehaald vanaf @lt.m0^!es.b!n@r!es Moet je natuurlijk wel ff binnenhalen met een echte newsreader(newspro, Forte Agent, Newsbin etc), dus niet outlook express en je hoeft geen lid te worden van zo'n groep.
Op zondag 11 november 2001 22:32 schreef Duiveltja het volgende:
chello heeft ze ook maar zijn van die crappy binairies
Ow ja, de film was trouwens ook leuk. Ik vond 'm wel iets minder dan Shrek, maar dat kwam voornamelijk dat ie wat softer was, dat heb je nou eenmaal met Disney. Het viel me in elk geval niet tegen.
Prima kwaliteit trouwens
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 13-11-2001 18:35]
quote:Ik heb het ook gezien leuk filmje
Op zondag 11 november 2001 15:49 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
heb 'm net gezien, ERG leuke film. Iets minder op volwassen gericht dan (bv) Shrek, maar hij ziet er prachtig uit en is ERG komisch... zit ook nog een hele vette actiescene in op het eind. Kan niet wachten om 'm in de bios te zien...
* Strolie75 heeft tot nu toe de verleiding kunnen weerstaan!
quote:Ik doe het gewoon niet, alleen als ik ze al heb gezien of als ze nergens te krijgen zijn, dan worden ze eens gedownload...
Op donderdag 06 december 2001 09:15 schreef Strolie75 het volgende:* Strolie75 heeft tot nu toe de verleiding kunnen weerstaan!
(BTW, ik op je icon)
grafix had niet anders verwacht van pixar
quote:Check www.monstersinc.com maar.
Op vrijdag 08 februari 2002 14:08 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb op de screener overigens geen bloopers gezien. En die zitten er naar verluidt wel in.
quote:Ik moet 'm nog gaan zien..
Op vrijdag 08 februari 2002 16:07 schreef SunChaser het volgende:
Ik zie wel de teaser/trailer, dat is ook een blooper. Maar aan het einde van MI de film zaten ze niet, toch?
Maar er is een stukkie waar ze met z'n allen op hun bek flikkeren in Slow Motion, en je ziet Rex uit TOy Story.
Erg grappig en ERG goeie modellering en animatie. De figuurtjes zijn echt ontzettend leuk en fluffy en lief en schattig.
Oh, en de sneeuwman is het beste personage ooit.
quote:Ik zou zeggen: dankzij
Op vrijdag 08 februari 2002 20:39 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik ga zondag met mijn broertjes, ondanks carnaval...
quote:Had ik dus ook !!!!!!!!!!!!
Op maandag 05 november 2001 20:27 schreef Xhorder het volgende:[..]
Klopt.. de trailer die ik zag was wel tof vond ik... meteen maar een icoontje in elkaar geflanst (bij gebrek aan beter).
Visueel weer ijzersterk, je waant je echt even in een andere wereld. De humor is van het niveau dat het 't kind weer in je wakkermaakt. Daarnaast is er ook nog ruimte voor een beetje ontroering. Ik vind het altijd enorm knap hoeveel mimiek en expressie ze de figuren mee kunnen geven, trouwens.
Eén van de leukste scènes vond ik de deurenachtervolging-scène.
Tot nu toe de leukste film van het jaar en het zal ongetwijfeld aan het eind van het jaar ook als een van de leuksten eindigen.
voor Pixar c.s.
Mike Wazowski - Billy Crystal
James P. 'Sulley' Sullivan - John Goodman
quote:Je ziet op het laatst ook Woody uit Toy Story in de kamer van Boo.
Op vrijdag 08 februari 2002 16:24 schreef Smots het volgende:
Maar er is een stukkie waar ze met z'n allen op hun bek flikkeren in Slow Motion, en je ziet Rex uit TOy Story.
quote:Leuker vond ik z'n stem. Namelijk die van John Ratzenberger, oftewel Hamm uit Toy Story.
Op vrijdag 08 februari 2002 18:58 schreef sag het volgende:
Oh, en de sneeuwman is het beste personage ooit.
quote:In Cheers was hij ook al mijn favoriet.
Op zaterdag 09 februari 2002 15:01 schreef Arcee het volgende:John Ratzenberger, oftewel Hamm uit Toy Story.
quote:Dat zuigt idd... wie is er toch ooit op het idiote idee gekomen dat animatiefilms alleen voor kinderen zijn?
Op zaterdag 09 februari 2002 19:48 schreef Skull-splitter het volgende:
KUT, KUT, KUT, KUT, KUT, KUT, KUT! Draait hier alleen de NEDERLANDSE versie....
* Arcee geniet nog steeds na van deze heerlijke film.
Weer een voor op de DVD lijst...
quote:http://www.filmladder.nl/ladder.aip?list=city&movie=6505
Op maandag 11 februari 2002 21:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Als de engelse versie hier nog eens komt, dan ga ik er zo heen, hij was geniaal!Weer een voor op de DVD lijst...
Hier staat in welke bioscopen de engelse versie draait
quote:Das ook weer overdreven
Op maandag 11 februari 2002 22:12 schreef hp22 het volgende:[..]
http://www.filmladder.nl/ladder.aip?list=city&movie=6505
Hier staat in welke bioscopen de engelse versie draait
quote:Het is het waard...en anders bestaat er altijd nog zoiets als morphues
Op maandag 11 februari 2002 22:23 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Das ook weer overdreven
Ik ga niet op jacht naar een film als ie hier niet in de gewenste versie draait hoor...
quote:Weet ik... Maar daar wacht ik desnoods wel mee tot de DVD...
Op maandag 11 februari 2002 22:23 schreef hp22 het volgende:[..]
Het is het waard...en anders bestaat er altijd nog zoiets als morphues
weet ik ook wel... Of Kazaa...
quote:Ik wel.
Op maandag 11 februari 2002 22:23 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik ga niet op jacht naar een film als ie hier niet in de gewenste versie draait hoor...
De humor vond ik iets minder sterk aanwezig dan in Shrek, maar de animaties vond ik ontzettend mooi! De deurenachtervolgscene was idd geweldig
Vandaag ga ik met mn zusje naar de Nederlandse versie... ben benieuwd..
Ook die short 'For the birds' van te voren was briljant.
Ik hoop dat ze ook van deze een 'Supa-genius' versie uitbrengen op dvd.. dan istie van mij!
quote:Ik denk niet dat het een kwestie is van minder sterk, maar van dat het een ander soort humor is. Shrek richt zich meer op volwassenen, terwijl je bij Monsters Inc. meer breeduit zit te glimlachen om je eigen kinderlijke ontroering. Monsters Inc. heeft gewoon een hoog aaibaarheidsgehalte.
Op woensdag 13 februari 2002 09:53 schreef Fannetje het volgende:
De humor vond ik iets minder sterk aanwezig dan in Shrek
quote:Idd, de mimiek en expressie die die vogels hadden was weer fenomenaal. Alles wat Pixar maakt is briljant.
Op woensdag 13 februari 2002 09:57 schreef deGVR het volgende:
heb nu trouwens ook zo´n raamstikker van dat blauwe beest(naam kwijt effe) op mn raam zitten, meegekregen van de bios
o trouwens, hier in Leiden draaide ook alleen maar de Nederlandse, beetje jammer, moest dus naar Alphen om de engelse versie te zien!! Naja...was niet zo´n ramp.
Heerlijk, i simply love this kind of movies...
quote:inderdaad, erg komisch. Genomineerd voor een oscar trouwens (beste korte animatiefilm)
Heb 'm eergister in de bios gezien en heb er geloof ik nog meer van genoten dan die kids.
Die vogelscene ervoor was inderdaad ook erg cool, zou ik graag nog 's terug zien.
quote:Arcee gaat jou jouw mond laten spoelen.
Op donderdag 14 februari 2002 13:36 schreef KontraDix het volgende:
Fantastisch! En dat voor een tekenfilm.
quote:Nu ik Shrek eindelijk binnenheb, kan ik je zeggen dat die "perfecte" DVD-rip geen FLIKKER VOORSTELT als je de DVD ernaast ziet
Op donderdag 14 februari 2002 22:08 schreef def167 het volgende:
monsters inc is wel lachen, net als shrek, of ie een biosbezoek waard is??? denk het wel, ik heb em zelf op tv gezien(Divvx)
DVD is een zaligverklaard medium! Zeker voor digimatie-films!
quote:Animatiefilm. Idd, Sunny.
Op donderdag 14 februari 2002 13:36 schreef KontraDix het volgende:
Fantastisch! En dat voor een tekenfilm.
quote:Cool! dat zou dan hun tweede worden... voor Geri's game hebben ze ook een ossenkar gewonnen (1997)
Op donderdag 14 februari 2002 00:17 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:[..]
inderdaad, erg komisch. Genomineerd voor een oscar trouwens (beste korte animatiefilm)
quote:Alvast gecondoleerd.
Op vrijdag 15 februari 2002 11:17 schreef BobRooney het volgende:
ik ga vanavond heen
quote:Da's niet Woody maar die cowgirl uit Toy Story 2.. kan ff niet op de naam komen... damn
Op zaterdag 09 februari 2002 15:01 schreef Arcee het volgende:[..]
Je ziet op het laatst ook Woody uit Toy Story in de kamer van Boo.
[..]Leuker vond ik z'n stem. Namelijk die van John Ratzenberger, oftewel Hamm uit Toy Story.
quote:Dus wel bloopers op het einde.. en erg lollige!
Op vrijdag 08 februari 2002 16:07 schreef SunChaser het volgende:
Ik zie wel de teaser/trailer, dat is ook een blooper. Maar aan het einde van MI de film zaten ze niet, toch?
quote:Daar heb je wel gelijk in ja
Op woensdag 13 februari 2002 20:37 schreef Arcee het volgende:
Ik denk niet dat het een kwestie is van minder sterk, maar van dat het een ander soort humor is. Shrek richt zich meer op volwassenen, terwijl je bij Monsters Inc. meer breeduit zit te glimlachen om je eigen kinderlijke ontroering. Monsters Inc. heeft gewoon een hoog aaibaarheidsgehalte.
Ik heb de Nederlandse versie inmiddels ook gezien en ik moet zeggen dat de nasynchronisatie me totaal niet tegen viel, op kleine details rondom Boo na (die pruttelde dezelfde taal als bij de engelse versie, maar zo af en toe werd er een Nederlands woordje tussengevoegd, dat was wel jammer) Maar ook in het Nederlands is 'ie dus een aanrader
quote:Zeker, helemal dubbel gelegen
quote:Rofl
Op vrijdag 15 februari 2002 11:26 schreef SunChaser het volgende:[..]
Alvast gecondoleerd.
quote:nee, in ieder geval niet die die nu heeft, das Ice age als ik het goed heb.
Cool beest! volgens mij heeft Xhorder die als usericon.
Hopelijk zijn de trailers net zo goed als de film zelf. Ik ga er denk ik niet heen, maar denk huren.
quote:Alleen huren als je DVD hebt
Op zondag 17 februari 2002 16:09 schreef inquestos het volgende:[..]
nee, in ieder geval niet die die nu heeft, das Ice age als ik het goed heb.
Hopelijk zijn de trailers net zo goed als de film zelf. Ik ga er denk ik niet heen, maar denk huren.
Gewoon naar de bios gaan dus!
quote:hoezo dat???
Op zondag 17 februari 2002 17:02 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Alleen huren als je DVD hebt
Gewoon naar de bios gaan dus!
btw. heb al 3 jaar op pc dvd, maar niet bij tv
Ik ga mijn standalone en TV over 2 weken pas aanschaffen, daar niet van, maar als je eenmaal DVD op een fatsoenlijke set hebt gezien, en je houdt van films, dan wil je niet anders meer...
zeker een aanrader !!
M'n moeders eerste reaktie was trouwens 'volgens mij is het gewoon een blauwe Shrek'
Ik ga volgende week met m'n moeder naar de Bios om hem nog een keer te zien.
Leuk, leuk, leuk!
Ik ben er nog niet uit of ie leuker/minder leuk is dan Shrek..
Allebei de films zijn harstikke origineel, en de main characters zijn in beide gevallen erg aaibaar.
Deze was grappiger, Shrek misschien wat vertederender...
Was een toffe film! Maar idd. Was shrek beter, net zo goed of slechter?
gewoon regio 2 dus geen probleem in je dvd speler is trouwens ook een zeer vette special edition uit
Ik lig niet zo snel in een deuk bij films, maar dit is 1 van de zeer weinige uitzonderingen. Echt hilarisch En hij is echt mooi gemaakt.
Ik koop hem gelijk zodra hij op DVD te krijgen is
quote:18 september, volgens dit topic.
Op vrijdag 02 augustus 2002 16:46 schreef Tovaho het volgende:
* Tovaho verheugt zich op de DVD.Weet iemand toevallig al wanneer die uitkomt?
quote:Eerder andersom vind ik. Dat meisje in Monsters Inc. was zooooooooow cute
Op zaterdag 9 maart 2002 02:34 schreef Lamon het volgende:Deze was grappiger, Shrek misschien wat vertederender...
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 18:31 schreef spacemangraig het volgende:
Eerder andersom vind ik. Dat meisje in Monsters Inc. was zooooooooow cute
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |