abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:28:09 #1
131691 workaholic
ik werk me kappot
pi_31091775
Hey ik ben nu een maandje aan het werk bij een nieuwe baas en werk zo'n 36 uur in de week ik heb mij hiervoor opgegeven voor loonheffingskorting. Ik sta in feite nog steeds bij mijn oude baas onder contract als oproepkracht en ook sta ik daar geregistreerd met loonheffingskorting maar heb hier de laatste maand nog enkel uurtje gewerkt. Heb ik nu kans dat ik straks vet veel van deze maand moet terugbetalen aan de belastingdienst??????? DAT zou mooi zonde zijn wie helpt mij uit de brand misschien kan ik dan nog van mijn weekend genieten.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:43:50 #2
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_31092182
dan moet je je baas waarbij je minste uren heb gemaakt een wijziging laten maken als nevenbaan, je betaald dan over die baan dubbele (ongeveer) loonbelasting en je huidige baan voor gewone loonbelasting
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:44:25 #3
34974 trigt013
pi_31092194
kan je altijd zelf ook nog doen zodra je je belasting voor 2005 opgeeft
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:55:41 #4
131691 workaholic
ik werk me kappot
pi_31092493
oke thnx dus als ik het goed heb dan kost het me tot nu toe niks extra's of hoef ik niet meer belasting terug te betalen, omdat ik maar van 1 baan geld ontvangen heb en niet van twee in dezelfde week/maand.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:02:39 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31092706
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 18:43 schreef trigt013 het volgende:
dan moet je je baas waarbij je minste uren heb gemaakt een wijziging laten maken als nevenbaan, je betaald dan over die baan dubbele (ongeveer) loonbelasting en je huidige baan voor gewone loonbelasting
Het eerste klopt enigszins... het tweede is onzin...

Inderdaad bij de baan waar je de minste uren maakt een nieuwe loonbelastingverklaring invullen, waarop je aangeeft dat de werkgever geen loonheffingskorting mag toepassen. Dan krijg je dus géén korting op de te betalen loonheffing en betaal je gewoon de hele loonheffing (geen dubbele loonbelasting dus...)

Over de paar uurtjes waarover je nu wel korting hebt ontvangen, ik zou zeggen kijk even op de loonstrook van het bijbaantje. Daarop moeten ze de verrekende arbeidskorting vermelden, dit is het bedrag wat je teveel gehad hebt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31092879
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

. Daarop moeten ze de verrekende arbeidskorting vermelden, dit is het bedrag wat je teveel gehad hebt...
Als aanvulling: bruto, welteverstaan. (voordat TS over de zeik gaat )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:20:56 #7
34974 trigt013
pi_31093314
ik bedoel als je gaat kijken wat je netto in procenten betaald aan loonbelasting dit meestal twee keer zoveel is als netto primaire loonbelasting (ik probeer het in jip en janneke taal uit te leggen)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:21:56 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31093339
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als aanvulling: bruto, welteverstaan. (voordat TS over de zeik gaat )
Volgens mij is de 'verrekende arbeidskorting' het bedrag wat in mindering gebracht is
op de af te dragen loonheffing.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')