abonnement Unibet Coolblue
pi_31088916
Het BigBrother-Syndroom (BBS)

Onderzoek heeft aangetoond dat het frequent volgen van de BB-streams ernstige gevolgen kan hebben.
Deskundigen spreken dan ook al van BBS en men overweegt dit nieuwe fenomeen op te nemen in de DSM-IV.
Symptomen:
1 . Slapeloosheid
2 . Ernstige onrust
3 . Concentratie problemen
4 . Laten lopen van verplichtingen
5 . Sociale ontwrichting/ zich afsluiten van de omgeving
6 . Horen van stemmen
7 . Agressie
8 . Praten tegen dode voorwerpen
9. Relatieproblemen
10 . Lichamelijke afwijkingen zoals: oogproblemen, RSI, gewichtsproblemen en problemen met het bewegingsapparaat.

1 . Slapeloosheid:
Het verslavende karakter maakt dat mensen hun normale dag/nacht ritme gaan veranderen en tot diep in de nacht de streams willen blijven volgen. Ze kunnen zich hier niet meer van losrukken. Inslapen kost veel moeite omdat ze in zichzelf lange dialogen voeren over hoe zij situaties zouden aan pakken. Zijn nog te zeer bezig met alle gebeurtenissen en verzinnen allerlei scenario"s waar zij zelf de hoofdrol in spelen.
Ze slapen erg onrustig en dromen zelfs over de bewoners in het BB-huis. Schrikken smorgens wakker waarbij hun 1e handeling is direct de streams aan zetten en snel gaan lezen wat ze allemaal hebben gemist.

2 . Ernstige onrust:
Bij het niet kunnen volgen van de streams, door welke omstandigheden dan ook, ontstaat er bij velen ernstige lichamelijke onrust. Het denken wordt beheerst door het BB-gebeuren. De drang om bij een pc te komen met een internet verbinding is zeer groot.

3 . Concentratie problemen:
Doordat de streams het denken zo beheerst kost het velen enorm veel moeite zich op andere zaken te concentreren. Het deelnemen aan verkeer kan derhalve voor de nodige gevaarlijke situaties zorgen.

4 . Laten lopen van verplichtingen:
Mensen vertonen de neiging om onder allerlei verplichtingen uit te komen. Dit kunnen kleine zaken zijn zoals het klaarmaken van de warme maaltijd, het doen van huishoudelijke taken, boodschappen doen ed. maar ook zaken als het maken van afspraken als het nakomen van afspraken wordt problematisch. De kans op ziekteverzuim is derhalve groot te noemen als de verslaving ernstiger wordt.

5 . Sociale ontwrichting/ zich afsluiten van de omgeving:
De waarde die men normaal gesproken aan zijn sociale verplichtingen hecht, gaan anders liggen, er lijkt een soort onverschilligheid op te treden. Zaken die voorheen belangrijk waren verliezen hun waarde. Mensen sluiten zich af van hun omgeving met alle gevolgen van dien. Zeker in gezinssituaties waarbij niet alle gezinsleden de streams volgen heeft dit al tot de nodige ruzies en zelfs relatie problemen gezorgd.

6 . Horen van stemmen:
Zelfs als men de streams niet aan het luisteren is gaan mensen de stemmen van de streams horen. Vooral het horen van: ...Wil.....naar de dagboekkamer komen en ....zender checken. komt veelvuldig voor.


7 . Agressie:
Agressie komt in kleine mate ook al voor, verbaal wanneer mensen worden gestoord in het beluisteren van de streams, maar ook het vernielen van computer en randapparatuur bij het wegvallen van de streams is al meerdere malen voorgekomen.

8 . Praten tegen dode voorwerpen:
Heel apart te noemen is het gaan praten tegen de computer. Het lijkt alsof men geen onderscheid meer kan maken tussen echte personen en de streams. Een prop in de mond stoppen is een goede remedie tegen dit symptoom.

9. Relatieproblemen:
Zoals al eerder is aangegeven sluiten streamers zich af van hun omgeving en reageren daarom niet of nauwelijks meer op reacties uit hun omgeving. Partners zullen dit op termijn niet accepteren en de eerste scheidingen hebben zich al aangemeld.

10 . Lichamelijke afwijkingen zoals: oogproblemen, RSI, gewichtsproblemen en problemen met het bewegingsapparaat.:
Het turen naar een beeldscherm en de streams veroorzaken rode ogen, het muizen RSI, doordat mensen niet meer achter het beeldscherm zijn weg te slaan krijgen vele uitgezakte billen, Boodschappen worden snel met de auto gedaan, waardoor de spieren verslappen. Maaltijden worden overgeslagen of snel achter het toetsenbord op gegeten en er wordt ernstig veel gesnackt, wat tot gewichtsproblemen kan lijden.


Onderzoekers willen de streamers daarom waarschuwen, BBS kan zeer ernstige gevolgen hebben voor het dagelijks functioneren.



[ Bericht 1% gewijzigd door cuall op 01-10-2005 17:00:25 ]
pi_31089092
Komt me helemaaaaaal niet bekend voor

leuk!!!
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:56:25 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31089130
Ik droom inderdaad wel eens over bewoners.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31089446
Ik heb zelf nergens last van hoor
pi_31089602
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:09 schreef cuall het volgende:
Ik heb zelf nergens last van hoor
uiteraard niet, hoe had je anders zo'n treffende analyse kunnen maken?? objectieviteit ten top!!!
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
pi_31089607
hehe heel veel herkenbare punten zie ik erbij
pi_31089686
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:14 schreef muizemeis het volgende:

[..]

uiteraard niet, hoe had je anders zo'n treffende analyse kunnen maken?? objectieviteit ten top!!!
Nee joh, een goed verstaander heeft maar een half woord nodig

Ik lees veel (hier op het forum) en daar word ik wijs van
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:19:56 #8
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:42:33 #9
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_31090423
Bestaat het Big brother Syndrome by Proxy ook??
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:51:12 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31090686
Shit, dat heb ik ook volgens mij
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:52:49 #11
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31090730
Op één na last van alle symptomen.

En die nummer 9 heb ik niet omdat ik geen relaties heb vanwege BB.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_31097633
Is het extra erg als je (geen verzonnen iets) door de telefoon tegen iemand zegt dat dat je vriendinnen op de achtergrond zijn als iemand vraagt wat ze toch hoort en jij niet durft te vertellen dat het BB is. Nathalie en Dido...mijn nieuwe vriendinnen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31114709
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Is het extra erg als je (geen verzonnen iets) door de telefoon tegen iemand zegt dat dat je vriendinnen op de achtergrond zijn als iemand vraagt wat ze toch hoort en jij niet durft te vertellen dat het BB is. Nathalie en Dido...mijn nieuwe vriendinnen
Ben bang dat dat het begin van het einde is
pi_31215898
1 en 4
[♣].... Je op trots ben ik. Door signature mijn hebt jij zo.....[♣]
pi_31216364
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:12 schreef pinkplatinum het volgende:
1 en 4
valt mee, er is nog hoop voor je
  Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 21:57:42 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31217397
Waarom reageren er hier alleen maar wijven eigenlijk?

Maar OK, ik doe gewoon mee met jullie.
Veel van de genoemde punten zijn in afgezwakte vorm ook bij mij aanwezig:

- Van een afspraak op donderdagavond, hoe leuk die ook is, kan ik écht balen.
- Gemiddelde nachtrust doordeweeks is met ongeveer een uur per dag gedaald.
- Relatie: de gangbangs 's avonds in het homopark zijn er helemaal bij ingeschoten sinds BB is begonnen.
- RSI: begint steeds meer op te spelen. Ik negeer het. Zolang dat mogelijk is, zal het wel meevallen allemaal, toch?
- Dromen: uhuh. Lijkt me ook niet meer dan logisch, als je 6 uur per dag naar die figuren kijkt en luistert.
- Agressie: de schuttingtaal-frekwentie, met name in schriftelijke vorm, is ernstig toegenomen, sinds eind augustus.

Gelukkig weet iedereen in mijn omgeving al van mijn BB-verslaving sinds 1999, dus dáár hoef ik niet omheen te draaien. Het interesseert me trouwens wérkelijk geen moer wat ze er van vinden dat ik er naar kijk en er zoveel tijd aan besteedt: ik ben écht verslaafd dus.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:12:51 #17
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_31217909
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:57 schreef Gert het volgende:

- Van een afspraak op donderdagavond, hoe leuk die ook is, kan ik écht balen.
Herkenbaar...ik moet morgenavond volleyballen......in Aalsmeer!
pi_31217944
Het is heel erg, maar ik baal ervan als ik ergens naar toe moet. Het is echt verslavend.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:17:07 #19
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31218049
Ik baal ook dat Lush zijn verjaardagsfeestje op donderdag viert. Maar blijf er niet voor thuis. Ga wel vroeg weg vermoed ik.

Hell, als ik heel erg haast maak, ben ik nog net op tijd thuis voor de live-uitzending.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 22:22:17 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31218270
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:17 schreef Sanne het volgende:
Ik baal ook dat Lush zijn verjaardagsfeestje op donderdag viert. Maar blijf er niet voor thuis. Ga wel vroeg weg vermoed ik.

Hell, als ik heel erg haast maak, ben ik nog net op tijd thuis voor de live-uitzending.
Ik weet al wat jij morgen gaat doen.


heel erg haast maken.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31218299
Ik heb ook een afspraak van volgende week donderdagavond verzet, ik durfde de reden niet te zeggen
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:31:07 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31218616
Ik ben zowat ondergedoken nu... Ik bel vriendinnen en mama vanaf het werk als ik zit te roken, dan scheelt me dat weer wat telefoon 's avonds... Gelukkig vind mijn man BB ook leuk dus die vind het niet erg... Scheelt natuurlijk dat de pjoeter bij ons in de huiskamer staat en ik mezelf dus niet af hoef te zonderen...

Vorige week had ik een afspraak op donderdag en heb zo de exit van Ralph gemist... Heel erg jammer, maar gelukkig is het nog niet zo erg dat ik mezelf een ziekte heb toegedicht om niet weg te hoeven... Als ik afspraken kan vermijden op donderdag doe ik dat natuurlijk wél
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:37:24 #23
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31218859
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:22 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik weet al wat jij morgen gaat doen.


heel erg haast maken.
Het is echt een dilemma hoor, want ik hou evenveel van mijn Lush vriendinnetjes.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_31220879
Ik heb last van alle punten
Maar vooral van punt 5 . Sociale ontwrichting/ zich afsluiten van de omgeving.
Ik vertrouw niemand meer en heb sterk de indruk dat iedereen in mijn omgeving een geheime opdracht heeft om mij van BB weg te houden
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:37:50 #25
128313 BBscanner
Niets is wat het lijkt
pi_31236134
Denk dat ik ook last heb van BBS alhoewel ik dat ten overstaan van anderen probeer te ontkennen .

Het is mij opgevallen dat ik nog maar weinig nieuws en actualiteiten buiten BB volg. Zo kwam ik er pas na een aantal dagen later achter dat er zich een ramp had voltrokken in New Orleans. Vaak ga ik ook pas eten als de BB bewoners eten.

Zijn er mensen die dit ook herkennen?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:41:36 #26
242 Pinball
Electric Monk
pi_31236207
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:37 schreef BBscanner het volgende:
Denk dat ik ook last heb van BBS alhoewel ik dat ten overstaan van anderen probeer te ontkennen .

Het is mij opgevallen dat ik nog maar weinig nieuws en actualiteiten buiten BB volg. Zo kwam ik er pas na een aantal dagen later achter dat er zich een ramp had voltrokken in New Orleans. Vaak ga ik ook pas eten als de BB bewoners eten.

Zijn er mensen die dit ook herkennen?
Nou, dat van die ramp zegt me weinig, maar de rest herken ik wel
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 19:09:17 #27
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31236774
Sjezus, belden er daarstraks iemand op of we mee uit eten gingen!

Nee dus.

en ik heb ook gezegd waarom niet
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:15:18 #28
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_31236906


Ik moet vanavond weg (manlief is zo stom geweest om die afspraak te maken) maar de video staat al klaar en is ook al 2x gecontroleerd.
eurobilltracker.com
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:26:46 #29
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31238939
Net op tijd thuis! jippie!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 20:32:04 #30
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31239078
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:26 schreef Sanne het volgende:
Net op tijd thuis! jippie!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31243789
grr werd opgebeld tijdens de live en heb door mijn dochter laten opnemen en haar laten zeggen dat ik er niet was.
pi_31302240
Ik roep ook "ik ben er niet" als de telefoon gaat en mijn vriend die opneemt.

Gisteren trouwens wel een verbijsterend momentje waarvan hier kort verslagje:

Ik: "Ik ga denk ik maandag in het bos hardlopen"
Vriend: "Hoe laat dan?"
Ik: "Uurtje of 7 of zo"
Vriend: "Dan ben je nooit op tijd terug..."
Ik even stil.
...
Kwartje viel.
Ik: "Oh, shit, uur of 8 dan"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_33346018
Ik was nog wel een gewaarschuwd mens


Ik ben verloren, hopeloos verloren
pi_33346357
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:48 schreef cuall het volgende:
Het BigBrother-Syndroom (BBS)

Onderzoek heeft aangetoond dat het frequent volgen van de BB-streams ernstige gevolgen kan hebben.

(...)

5 . Sociale ontwrichting/ zich afsluiten van de omgeving:
De waarde die men normaal gesproken aan zijn sociale verplichtingen hecht, gaan anders liggen, er lijkt een soort onverschilligheid op te treden. Zaken die voorheen belangrijk waren verliezen hun waarde.
(..)

Onderzoekers willen de streamers daarom waarschuwen, BBS kan zeer ernstige gevolgen hebben voor het dagelijks functioneren.

Ik ga mijn moeder maar eens bellen of dat ik met kerst langs kom
pi_33346907
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:56 schreef avonne het volgende:

[..]

Ik ga mijn moeder maar eens bellen of dat ik met kerst langs kom
Ja die is je vast nog niet vergeten
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:14:00 #36
131784 bhs
gestoorde gek
pi_33346918
Beterschap allemaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')