abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31079032
Iemand in de familie moet gedwongen z'n huis verkopen omdat ie z'n schulden en aflossing niet meer kan betalen. De bank gaat nu over tot executieverkoop van het huis.
Wij willen meebieden. Helaas, de (nu nog) eigenaar van het huis is ervan overtuigd dat ie in het huis kan blijven en dat de bank toch niks kan doen. Er valt niet met deze persoon te praten of wij het huis voor een mooie prijs kunnen kopen.
Hij neemt het risico van executieverkoop voor lief. En dat gaat nu dus gebeuren volgens de bank.
Maar we moeten dus gewoon bieden als het huis geveild wordt. Heb gehoord dat hier grote jongens op af komen. We willen niet al te hoog bieden, maar weet dat de vastgoedhandelaren executiehuizen voor een spotprijsje willen hebben, en onderling prijsafspraken maken.
Vraag me af hoe groot onze kans is. Heb er niet veel hoop in, ze zullen waarschijnlijk dan net iets meer bieden dan ons ofzo?
Iemand die weet hoe het in z'n werk gaat?
pi_31079065
Wanneer er executieverkoop gaat komen kun je ook met de bank overleggen en als je het eens wordt kan de bank aan de rechtbank toestemming vragen onderhands te verkopen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31079103
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Wanneer er executieverkoop gaat komen kun je ook met de bank overleggen en als je het eens wordt kan de bank aan de rechtbank toestemming vragen onderhands te verkopen.
We gaan al een hypotheek afsluiten bij die bank. Is al bijna rond maar toch gaat de executieverkoop naar mijn weet door. Het huis ligt in een gewilde plaats en misschien vinden ze toch dat we te weinig bieden?

Nou ja, we zien het wel.
pi_31079133
O ja, voor mij hoeft dat huis niet zo nodig. Voor een mooie prijs wil ik het wel, maar het ligt niet gunstig t.o.v. waar we werken dus ik denk dat ik er niet lang zou willen wonen.
Maar liever kijken we rustig nog rond tot we ons droomhuisje hebben gevonden. Mocht het doorgaan moet het zo vlug, vlug allemaal.

Maar iedereen zegt; kunnen we het voor die prijs krijgen zijn we gek als we het niet doen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:33:52 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_31079309
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

Maar iedereen zegt; kunnen we het voor die prijs krijgen zijn we gek als we het niet doen.
en die iedereen wat doen die zelf ?
sommige huizen gaan inderdaat voor een zeer gunstige prijs op de veiling.
bedenk je wel dat ook jij straks de hypotheek moet kunnen opbrengen
je hebt niets aan koopjes die je niet kunt betalen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_31079348
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:33 schreef dop het volgende:

[..]

en die iedereen wat doen die zelf ?
sommige huizen gaan inderdaat voor een zeer gunstige prijs op de veiling.
bedenk je wel dat ook jij straks de hypotheek moet kunnen opbrengen
je hebt niets aan koopjes die je niet kunt betalen
Omdat die iedereen verder allemaal al een huis hebben. Voor ons is de situatie gunstig omdat we al van plan waren te kopen. En ik ga geen hypotheek afsluiten als ik die niet kan betalen, duh.

Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand weet hoe het er op zo'n veiling aan toe gaat.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:59:05 #7
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_31079775
huis is van iemand in jouw familie?
leuk is dat
komt tie later op bezoek.....
pi_31080195
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:01 schreef YebCar het volgende:
huis is van iemand in jouw familie?
leuk is dat
komt tie later op bezoek.....
Tja, daar zit ik ook aan te denken.

Dat het tot wrok gaan leiden als wij daar wonen en hij ineens op de stoep staat ofzo.
pi_31080413
Goed, om het nog ingewikkelder te maken: we móeten meebieden want als dit huis voor een spotprijs verkocht wordt heeft degene die er nu nog woont nog steeds schulden.

En laat m'n vriend net degene zijn die bij een doorlopend krediet van deze persoon voor de borg getekent heeft. Dan zitten we daar dus alsnog mee.
Hypotheekadviseur zei trouwens dat wij de schuld het beste via de hypotheek kunnen afbetalen, maar dat wil ik niet. Want dan moet je nog zien dat je je geld terugkrijgt (not dus) kun je weer een hele strijd beginnen. Ik ga niet de schulden mee afbetalen van iemand die een puinzooi van z'n leven heeft gemaakt.
pi_31080944
Die spotprijs heeft wel een aantal oorzaken hoor:

- Je hebt geen enkele garantie (verborgen gebreken ed)
- Ontruimingskosten zijn voor jou, de bank zorgt er niet voor dat jouw familielid vertrokken is wanneer jij "winnaar" bent. Wat voor emotionele gevolgen heeft dat voor jullie als stel, en in de familie wanneer jullie overgaan tot ontruiming danwel besluiten om niets te gaan doen?
- Bij mijn weten zijn een aantal kosten die op de oude eigenaar rusten mede voor rekening van de nieuwe eigenaar (belastingen volgens mij), die achterstanden in betalingen moet je dus wel meenemen in de prijs.

Die borgstelling van het doorlopende krediet moet je niet mee gaan rekenen denk ik.
De bank gaat tot executieverkoop over omdat er niet meer aan de hypotheek schulden voldaan wordt, grote kans dat er met die executieverkoop alleen de hypotheek afgelost wordt (er is in gevallen van executieverkoop haast nooit sprake van restgeld, een overwaarde is in het verleden vaak al gebruikt om financiele problemen mee weg te poetsen, en de executiekosten komen nog eens bij de financiele problemen). Zeer grote kans dat wat jullie ook bieden (of je bent een dief van eigen portemonee door veel te veel te bieden) niets naar de aflossing van dat doorlopende krediet gaat, en je vriend alsnog aangesproken wordt als borg.
pi_31081251
Handel niet met familie! Daar komt vroeg of laat gezeik van.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:57:00 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31087620
Ik ben bang dat het je familierelatie niet ten goede gaat komen.
pi_31088650
Dus je vriend staat borg voor hem
Ik weet natuurlijk niet de omstandigheden waarom de bewoner niet zijn schulden kan aflossen en hoeveel het is maar door het huis over te kopen per executie is niet echt goed voor de familierelaties.
Het is jammer dat er met hem niet te praten valt want dan kun je nog duidelijk maken dat je meeboied om een belachelijke huisprijs te voorkomen.
Maar je koopt de lusten en de lasten en aangezien het familie is zie ik je niet zo gauw met een knokploeg het huis ontruimen.
Hou ons op de hoogte.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:51:13 #15
545 dop
:copyright: dop
pi_31088989
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Omdat die iedereen verder allemaal al een huis hebben. Voor ons is de situatie gunstig omdat we al van plan waren te kopen. En ik ga geen hypotheek afsluiten als ik die niet kan betalen, duh.

Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand weet hoe het er op zo'n veiling aan toe gaat.
daar sloeg mijn vraag ook op
je spreekt over mensen die je advies geven en die zeggen dat het gunstig is
maar als ik het goed begrijp hebben zij verder ook geen enkele ervaring ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_31101128
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:51 schreef dop het volgende:

[..]

daar sloeg mijn vraag ook op
je spreekt over mensen die je advies geven en die zeggen dat het gunstig is
maar als ik het goed begrijp hebben zij verder ook geen enkele ervaring ?
Ik bedoel dat als we het huis voor een spotprijs kunnen kopen (maar het zal toch wel aan onze neus voorbij gaan) maar goed, ALS, dat dat niet verkeerd is.
En nee, de meeste mensen hebben die ervaring niet omdat de gelegenheid zich niet vaak voordoet.
En ja, het kan als het lukt heel gunstig zijn. Heb van m'n vader een hele rits 'eigen huis' tijdschriften gelezen en daar stond ook in dat als je meebiedt naar een executiehuis en je kunt het voor een aardige prijs krijgen je in je handjes kunt klappen ja.
pi_31101212
quote:
Maar je koopt de lusten en de lasten en aangezien het familie is zie ik je niet zo gauw met een knokploeg het huis ontruimen.
Het is familie ja, maar wegens dingen die zijn gebeurd geen contact meer mee. Dus als ie moeilijk zou doen zouden we wel iemand inhuren om hem er op een legale manier uit te zetten.
Simpelweg omdat die persoon ons zo hard genaaid heeft dat ie het alleen maar terugverdient zo te worden behandelt.
Als het zo ver zal komen...
  zondag 2 oktober 2005 @ 01:18:02 #18
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_31104167
Wat een gezeik over het familiestukje. Het huis zal verkocht worden aan de hoogste bieder. Op het moment dat dat familie is moet de persoon juist blij zijn: hadden ze niet meegeboden was de opbrengst juist lager! De familie was immers de hoogste bieder.

Weet van 2 executieverkopen. Een huis van een vriend is executoriaal verkocht: 213.000 opbrengst. Vraagprijs verkoop nu:249.000

Verder van een ander huis dat binnen half jaar verkocht was: aankoop ca. 150.000 euro, verkoopprijs 197.500 euro.

Overigens zou een hypotheekwel eens een probleem kunnen zijn voor executieverkopen. Er zit nl. wel wat risico aan en dit zul je vooraf met de bank moeten bespreken.

Daarnaast kun je in het geval van 3:268 BW altijd 2 weken VOOR de veiling schriftelijk een bod neerleggen voor het pand aan de curator/notaris. In het geval deze geaccepteerd word gaat de veiling niet door en krijg je het pand.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  zondag 2 oktober 2005 @ 01:22:32 #19
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_31104252
Overigens niet raar kijken als je naar de veiling gaat en vragen krijgt als "wat kom je doen?" En altjd ontkennen dat je mee gaat bieden maar gewoon 'komt kijken'. Dat er afspraken gemaakt worden is namelijk een gegeven in die branche en ze zijn niet happig op buitenstaanders...
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_31104563
Op de veiling doen of je ongeinteresseerd bent inderdaad. En niet bieden bij opbod!! Maar bij afslag!!
Dus voor de duidelijkheid, eerst wordt er opgeboden. Daar doe je niet aan mee, aangezien je géén belang hebt bij een hoge inzet! Bij afslag roep je "mijn" op de prijs waarvoor je het huis wilt hebben.
  maandag 3 oktober 2005 @ 05:06:15 #21
106862 Casema
pom tie pom pom...
pi_31136336
In dit topic: Veiling van huizen staat het een en ander uitgelegt over hoe het werkt op een veiling...
User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')