abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 april 2006 @ 22:45:23 #176
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_37111829
Hoe is het eigenlijk afgelopen?
Kan geen nieuwer topic vinden?
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  woensdag 19 april 2006 @ 23:03:12 #177
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_37112642
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:45 schreef pieter_pontiac het volgende:
Kan geen nieuwer topic vinden?
Ben ik ook benieuwd naar
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 19 april 2006 @ 23:07:04 #178
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37112800
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:45 schreef pieter_pontiac het volgende:
Met een sisser
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 19 april 2006 @ 23:14:23 #179
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_37113106
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Met een sisser
Vertel!
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_37116182
Ik ben ook benieuwd
  donderdag 20 april 2006 @ 02:49:01 #181
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_37117062
stond eigenlijk wel correct aangegeven dat er op de betreffende plek camera-opnamen werden gemaakt?

voor zover ik weet moet dat duidelijk aangegeven zijn, het is een vergezocht iets natuurlijk, maar als er een ingang is van dat station waar niet een bord hangt of bij die camera zelf in de buurt niet, dan kun je het altijd gooien op onrechtmatig verkregen bewijs.

voor de rest kan deze zaak in mijn ogen niet gelijkgeschakeld worden met een zaak waarin de inhoud van een tas niet tot ontploffing heeft kunnen worden gebracht door niet-functioneren of daar niet aan toe komen; het simpelweg ronddragen van balonnen is niet strafbaar en het achterlaten van spullen is normaliter hoogstens een overtreding (in relatie tot afval)... ik betwijfel ook of de Nederlandse wet danwel jurisprudentie in detail spreekt over dat tassen of koffers met inhoud bewust achterlaten per definitie strafbaar zou moeten zijn.

in dit geval heeft TS ook niet een anoniem belletje gepleegd om het vuur op te stoken.

proportionaliteit is ook een ander punt ; je zou kunnen beargumenteren dat dit niet anders is (en zeker niet qua motieven) dan verkleed als batman uit naam voor fathers4justice aan een gebouw gaan hangen, in welke situatie je ook onrust creëert natuurlijk, maar wel je recht op meningsuiting/protestacties uitoefent, toch wel uitwerkingen van grondbeginselen van de klassieke rechtsstaat... voor dergelijke acties word je ook niet behandeld als een zware crimineel qua vervolging; je zou natuurlijk de vraag kunnen stellen hoe men anders een dergelijke zorg kan uiten in een ludieke actie die wel de benodigde actie krijgt... het blijft natuurlijk ook een hyperreactie op iets totaal onzinnigs waar men 10 jaar geleden echt niet zo op had gereageerd als nu.

weliswaar heeft het OM discretionaire bevoegdheid in het zelf beslissen welke zaken vervolging gaan krijgen, maar gelukkig zit er altijd nog een rechter tussen die moet beslissen of dat ook daadwerkelijk terecht is... houd een goed verhaal waar mn het stuk spijt en dat je al genoeg gestraft bent voor iets wat in jouw ogen toch een onschuldige, maar achteraf hele 'domme' protestactie was, waar geen enkele kwade bedoeling bij was... en benadruk nog eens dat je graag naar de VS wilt voor je studie oid en dat met het opleggen van maatregelen die op een strafblad gaan worden vermeld de samenleving eerstens niet gediend is en ten tweede jij onevenredig benadeeld wordt t.o.v. échte criminelen.

wellicht nuttige argumenten waar TS wat aan heeft, naast boven reeds genoemde.

ik wil ook best wel meedenken in later proces, mocht daar behoefte aan zijn. succes iig ermee, hoop dat je het redt zonder kleerscheuren!

[ Bericht 36% gewijzigd door dr.dunno op 20-04-2006 02:55:14 ]
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')