Ik wil niet naar doen BHFH, maar er staat dus WEL stroom op de bovenleiding, alleen zit de hele Post T zonder stroom en kan er dus niets bediend worden.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
of gewoon meer dieseltreinen aanschaffen ,die rijden ook wel zonder stroom.
ja weet ik wel, was ook maar als grapje bedoeld..quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:12 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik wil niet naar doen BHFH, maar er staat dus WEL stroom op de bovenleiding, alleen zit de hele Post T zonder stroom en kan er dus niets bediend worden.
Een paar jaar geleden hadden ze iig nog wel een noodaggregaat, het zou me niets verbazen als die is wegbezuinigd of bespaard is op het onderhoud daarvan. Toch redelijk essentieel voor je bedrijfsvoering, zeker op zo'n enorm essentieel punt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ja weet ik wel, was ook maar als grapje bedoeld..maar het feit blijft dat het raar is dat die verkeersleiding geen noodstroomvoorziening heeft, ik begreep dat het puur de controleruimte is van de verkeersleiding is die eruit ligt en waardoor alles plat ligt.
Studenten met OV een slaapzak, mensen die het volle pond hebben betaalt een hotelquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef lenin het volgende:
Lullig voor die mensen die in een slaapzak moeten slapen terwijl anderen een hotel krijgen!
dat heb ik ook gehoord.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Studenten met OV een slaapzak, mensen die het volle pond hebben betaalt een hotel![]()
Zullen ze niet bussen inzetten om mensen bijvoorbeeld naar Amsterdam of het Gooi te brengen ? Ben je al een goed deel van de mensen kwijt natuurlijkquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:57 schreef QyRoZ het volgende:
Er is in de omgeving van Utrecht echt geen ruimte om duizenden mensen in hotels op te vangen hoor.
Dit is de schuld niet van de NS, maar van ProRail. (= beheerder van het spoornet). De NS huurt dit van ProRail. (=overheidsbedrijf, met volgens mij al jaaaaren te weinig geld)quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:Met zo'n dienstregeling kan de NS het beste weer gecentraliseerd worden, aangezien ze op deze manier binnen no-time failliet zijn.
Achquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:11 schreef QyRoZ het volgende:
Het amateurisme bij ProRail laat zich weer eens duidelijk zien. Goed bezig, jongens! Help het OV maar naar de tering. En blijf het maar incidenten noemen. Niet aan problem management doen, ook al heb je 100x dezelfde incidenten, het blijven incidenten.
Blijkbaar:quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zullen ze niet bussen inzetten om mensen bijvoorbeeld naar Amsterdam of het Gooi te brengen ? Ben je al een goed deel van de mensen kwijt natuurlijk
quote:Grote reizigerstroom
Honderden gestrande reizigers lopen op het station Utrecht CS al bellend rond. De Nederlandse Spoorwegen hebben vooralsnog geen idee hoe zij de grote reizigerstroom vrijdagavond weer op weg moeten helpen, nadat een grote storing het treinverkeer rondom Utrecht heeft stilgelegd.
Mondjesmaat vertrekken speciale bussen vanaf het Jaarbeursplein richting Duivendrecht, waar mensen kunnen overstappen in de richting van Schiphol. Reizigers kunnen met hun treinkaartje geen gebruik maken van de reguliere bussen. Het advies bij de reisinformatiebalie is dat passagiers hun eigen plan moeten trekken als ze vrijdagavond nog naar huis willen.
In de UK ging het nog beter, daar is RailTrack, de engelse ProRail zelfs echt failliet gegaan. Daar kunnen ze er wat van.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dit is de schuld niet van de NS, maar van ProRail. (= beheerder van het spoornet). De NS huurt dit van ProRail. (=overheidsbedrijf, met volgens mij al jaaaaren te weinig geld)
Daar zijn ze snel achter zeg.quote:Onverkoopbaar
"Niettemin is het onverkoopbaar aan onze reizigers'', benadrukt de woordvoerder. "Er moet onderhand een backup-systeem komen om dit soort grote storingen op te vangen.''
behalve ontbrekend problem management, is er ook niet aan continuity management gedachtquote:
Gohquote:
Die gaat niet met de trein, ben je gek? Die heeft een vette auto met chauffeur.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh
een redundant systeem, dat ze daar niet eerder op gekomen zijn.
Moet je eens zien hoe snel dat er gekomen was als de NS directie daar vast had gezeten had..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |