abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 16:46:46 #126
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33017996
quote:
Op maandag 12 december 2005 09:53 schreef PetraV het volgende:
op het aantal bladzijden misschien, zodat ze de 2 delen van vorig jaar kunnen splitten in 3 delen voor dit studiejaar, zodat ze geen 2x5 euro rijker zijn, maar 3x6...........ik probeer nu tegenwoordig alle joho's 2e hands te krijgen. Heb jij Hooghoudt ( Groninger toch?) nog samenvattingen van gegevensverzameling en Gespreks en groepsvaardigheden. We krijgen de boeken via de VIP pas 1 week voor de kerst!
5 tentamens na de kerst, dat red ik nooit allemaal door zelf te lezen Als ik alles haal, heb ik welgeteld 1,5 week vrij.
Nee, maar volgens mij hebben ze wel veel in het eerste jaar zitten rommelen, sinds ik het deed, vakken samengevoegd en veranderd, usw. En gespreksvoering is een makkelijk tentamen hoor, als je de practica een béétje serieus gevolgd hebt haal je die echt wel.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_33019156
huh dit jaar zijn de tentamens vooraf aan de practica. haal je het tentamen niet; mag je geen practicum doen. kun je volgend jaar de practicums doen, en laat je alweer 10 ec's liggen........De boeken zijn hetzelfde. Heb je wel joho's van de boeken interviewen en observeren?
pi_33060686
Kan iemand een korte opsomming geven welke vakken er zoal zijn tijdens de studie psychologie. Ik twijfel of ik nog vier jaar ga studeren of dat ik alleen een paar vakken erbij ga doen (en indien dat zo is, welke).
  woensdag 14 december 2005 @ 00:21:19 #129
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33060756
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:20 schreef PetraV het volgende:
huh dit jaar zijn de tentamens vooraf aan de practica. haal je het tentamen niet; mag je geen practicum doen. kun je volgend jaar de practicums doen, en laat je alweer 10 ec's liggen........De boeken zijn hetzelfde. Heb je wel joho's van de boeken interviewen en observeren?
Oh, is dat nu ook een pre-tentamen geworden... Ik heb de samenvattingen niet, maar de boeken wel, als je daar belangstelling voor hebt.
pi_33064844
quote:
Op woensdag 14 december 2005 00:19 schreef dennisdotcom het volgende:
Kan iemand een korte opsomming geven welke vakken er zoal zijn tijdens de studie psychologie. Ik twijfel of ik nog vier jaar ga studeren of dat ik alleen een paar vakken erbij ga doen (en indien dat zo is, welke).
Het verschilt natuurlijk wel wat per universiteit welke vakken er gegeven worden, maar dit zijn de vakken die je in je bachelor in Leiden krijgt. Mastervakken per afstudeerrichting staan hier.
pi_33220040
Kick

Heb nu kerstvakantie Drie tentamens gehad, en redelijk goed gemaakt. Nog een paper inleveren en dan ben ik echt klaar, tot 27 januari.

En ik mag meedoen aan het Honours Programme waar ik voor gesolliciteerd heb
pi_33365129
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:02 schreef JustJunior het volgende:

Wat houdt dat precies in eigenlijk?
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2005 @ 12:57:17 #133
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_33367709
quote:

* just me is hartstikke trots op JustJunior !!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 24 december 2005 @ 13:43:42 #134
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33368825
quote:
Kick

Heb nu kerstvakantie Drie tentamens gehad, en redelijk goed gemaakt. Nog een paper inleveren en dan ben ik echt klaar, tot 27 januari.

In het Engelands?
pi_33549143
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:52 schreef Semmy het volgende:

[..]

Wat houdt dat precies in eigenlijk?
Is een keuzevak waar je voor moest solliciteren. Was bedoeld voor ambitieuze studenten met betere cijfers, maar dat zal in de praktijk wel meevallen. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel mensen hebben gesolliciteerd, en dat zal wel meevallen denk ik CVtje opgesteld en motivatiebrief geschreven, en ik mocht meedoen.
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:43 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

In het Engelands?
Jep

Het hele vak, inclusief colleges en de discussies daarin, zijn in het Engels. Ik vond dat het wel tof zou staan op mijn CV, en je krijgt er een aparte bul voor en je luncht met de groep op kosten van de uni
pi_33726053
Hoe denken jullie over de numerus fixus voor psychologie?
Mogelijk dat het hierdoor wel wat makkelelijker wordt om een baan te vinden als afgestudeerd psycholoog. Zijn sommigen al met de numerus fixus gaan studeren en konden jullie op de uni terrecht waar je wilde?
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:17:25 #137
24054 search64
Avec le grande
pi_33728015
Ik ben vorig jaar in Leiden begonnen, het eerste jaar dat er een numerus fixus was ingesteld daar. Als gevolg daarvan werd het maximale aantal studenten niet eens bereikt en kon iedereen die zich had ingeschreven dus gewoon komen. Het is nl. zo (geloof ik) dat je je maar voor 1 numerus fixus studie mag inschrijven. Aangezien veel geneeskundestudenten vaak psychologie als tweede keuze hadden, en je die studenten nu dus kwijt bent, denk ik niet dat iemand er een probleem mee gaat krijgen.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:29:55 #138
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_33737534
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:17 schreef search64 het volgende:
Ik ben vorig jaar in Leiden begonnen, het eerste jaar dat er een numerus fixus was ingesteld daar. Als gevolg daarvan werd het maximale aantal studenten niet eens bereikt en kon iedereen die zich had ingeschreven dus gewoon komen. Het is nl. zo (geloof ik) dat je je maar voor 1 numerus fixus studie mag inschrijven. Aangezien veel geneeskundestudenten vaak psychologie als tweede keuze hadden, en je die studenten nu dus kwijt bent, denk ik niet dat iemand er een probleem mee gaat krijgen.
Precies, hetzelfde gold in Groningen. De afvallers van geneeskunde zullen nu wel bij biologie terecht komen, wat volgens mij toch al geneeskundeafdankertjesstudie (mooi galgjewoord) nr. 1 is.
pi_33774973
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:17 schreef search64 het volgende:
De fixus in Nijmegen was ook nog niet nodig.. minder inschrijvingen dan gefixeerd ( ) waren.

knake herren komen erweer aan
Romano is mop
Zonder Romano geen nonchalance
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:13:26 #140
24054 search64
Avec le grande
pi_33775476
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:00 schreef BakkertjePrut het volgende:

[..]

knake herren komen erweer aan
Wat?
pi_33775578
Hertentamens
pi_33776692
zoiets ja.. herkansingen

wat je niet haalt doe je nog een keer.. en nog een keer, en nog een keer...
Romano is mop
Zonder Romano geen nonchalance
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:41:42 #143
24054 search64
Avec le grande
pi_33778518
Ik weet wel wat herkansingen zijn, maar tukkers dialect als "knake herren" zegt me helemaal niks.
pi_33901697
quote:
Werkgelegenheid is natuurlijk altijd lastig. Ik hoor er altijd maar vage verhalen over, maar omdat er zo ontzettend veel psychologen zijn in Nederland, en ze met bakken aan het studeren zijn, geloof ik niet dat het bijzonder rooskleurig is.
Ik ben zelf net afgestudeerd als psycholoog en ervaar dat het bijzonder moeilijk is om een baan te vinden zonder veel ervaring, laat staan een GZ-opleidingsplaats. De GZ-opleidingsplaatsen worden veel gegeven aan psychologen die toch al ruime werkervaring hebben of de opleiding tot gedragstherapeut hebben gedaan.

Ik kijk zelf veel op het kennisdelingscentrum psychologie waar veel tips worden uitgewisseld en waar ik ook vacatures haal.
pi_33902960
hmm.. dat is wel jammer.. maar wel leuke studie.. ben zelf 1e jaars studente psychologie op EUR.
Love = life.
If u miss love, u miss life.
pi_34156443
Ik zou graag van degene die voor de studie Pschychologie hebben gekozen willen weten of zij aan de VU of aan de UvA studeren. En wat was de reden dat jij juist voor die universiteit hebt gekozen? Of ken jij juist mensen die het ook studeren aan een universiteit in Amsterdam? Bevalt de studie je? En wat voor beroep wil je hiermee later gaan uit oefenen? Of wil jij het juist volgend jaar gaan studeren?
Vrij, heeft zo z'n eigen willetje.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:18:01 #147
139330 TNA
For the stars that shine
pi_34175799
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:02 schreef Lienn het volgende:
Ik zou graag van degene die voor de studie Pschychologie hebben gekozen willen weten of zij aan de VU of aan de UvA studeren. En wat was de reden dat jij juist voor die universiteit hebt gekozen? Of ken jij juist mensen die het ook studeren aan een universiteit in Amsterdam? Bevalt de studie je? En wat voor beroep wil je hiermee later gaan uit oefenen? Of wil jij het juist volgend jaar gaan studeren?
Ik studeer Psychologie aan de UvA, ben eerstejaars. Mijn voorkeur voor de UvA t.o.v. van de VU bestaat eigenlijk uit twee dingen; de ligging van het gebouw en de mentaliteit. Beiden zijn natuurlijk subjectief zoals je begrijpt Het UvA gebouw van Psychologie ligt in het centrum en met de metro/tram ben je binnen een kwartier overal waar je wil zijn. De VU ligt natuurlijk een stuk buiten het centrum. Verder vind ik de UvA qua instelling wat relaxter, minder discipline, maar ook dit is meer een indruk dan dat ik het echt zeker weet en bovendien vinden sommige mensen discipline juist prettig omdat ze anders niets uitvoeren. Ik weet niet of je (nog) twijfelt, in ieder geval zou ik NIET afgaan op de indruk van de open dagen. Je kan beter op een normale dag een keer met iemand meegaan naar een college.
Een beroep later weet ik nog niet, maar dat hangt ook sterk van de afstudeerrichting af. Ik denk vooralsnog aan Sociale Psychologie of Arbeids & Organisatiepsychologie. Met die laatste afstudeerrichting heb je de meeste kansen op een baan.
pi_34193507
Ok, dank je wel. Ja, de ligging vind ik een pluspunt van de UvA, al vind ik discipline zelf wel prettig, maar bedankt voor je tip van de open dagen, ik zal ook nog wel een xtje zorgen dat ik een dag kan mee lopen. En natuurlijk wacht ik de andere reacties nog even af.. maar op dit moment neig ik nog wel om voor de VU te kiezen? En wat bedoel je met de mentaliteit van de Uva zeg maar?
Vrij, heeft zo z'n eigen willetje.
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:34:07 #149
139330 TNA
For the stars that shine
pi_34212477
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:20 schreef Lienn het volgende:
Ok, dank je wel. Ja, de ligging vind ik een pluspunt van de UvA, al vind ik discipline zelf wel prettig, maar bedankt voor je tip van de open dagen, ik zal ook nog wel een xtje zorgen dat ik een dag kan mee lopen. En natuurlijk wacht ik de andere reacties nog even af.. maar op dit moment neig ik nog wel om voor de VU te kiezen? En wat bedoel je met de mentaliteit van de Uva zeg maar?
De mentaliteit van de UvA - maar dit "weet" ik niet hoor - is wat soepeler. Je koopt een boek voor een vak, kan een tijdje colleges volgen, en dan is het tentamen. Het is dan verder aan jou hoe je dat gaat voorbereiden. Ik vind het zelf heelijk om het zelf in te delen maar misschien voel jij je prettiger bij wat meer discipline. Maar ik weet dus niet zeker hoe dat precies op de VU gaat, 't is een beetje stereotype Je kan je ook verdiepen in de vakken (ook al lijken die wel op elkaar) en de collegetijden enzo. Voor de VU (wat voor jou dan nu het interessantse is) moet je bij iemand anders zijn, maar ik wil je alles over de UvA vertellen wat je maar wil weten
pi_34253750
Ik heb nu totaal het omgekeerde gehoord van iemand die aan de UVA psychologie studeert.
Veel contact uren, veel voorbereiding op de tentamens..
Ik studeer zelf Psy. aan de VU... waarom ik voor de VU heb gekozen? Beetje een belachelijke reden misschien... statistiek!
Bij de Uva wordt veel waarde gehecht aan dit vak, bij de VU ook.. maar veel minder.. wij krijgen hier bijvoorbeeld veel minder studiepunten voor! En zoals je waarschijnlijk al begrijpt, ik ben geen ster in statistiek!

Ik heb 8 collegeuren in de week (niet verplicht) en ik volg momenteel 2 vakken. Als je nog vragen over de VU hebt hoor ik het van je hè!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')