Nee, maar volgens mij hebben ze wel veel in het eerste jaar zitten rommelen, sinds ik het deed, vakken samengevoegd en veranderd, usw. En gespreksvoering is een makkelijk tentamen hoor, als je de practica een béétje serieus gevolgd hebt haal je die echt wel.quote:Op maandag 12 december 2005 09:53 schreef PetraV het volgende:
op het aantal bladzijden misschien, zodat ze de 2 delen van vorig jaar kunnen splitten in 3 delen voor dit studiejaar, zodat ze geen 2x5 euro rijker zijn, maar 3x6...........ik probeer nu tegenwoordig alle joho's 2e hands te krijgen. Heb jij Hooghoudt ( Groninger toch?) nog samenvattingen van gegevensverzameling en Gespreks en groepsvaardigheden. We krijgen de boeken via de VIP pas 1 week voor de kerst!
5 tentamens na de kerst, dat red ik nooit allemaal door zelf te lezenAls ik alles haal, heb ik welgeteld 1,5 week vrij.
Oh, is dat nu ook een pre-tentamen geworden... Ik heb de samenvattingen niet, maar de boeken wel, als je daar belangstelling voor hebt.quote:Op maandag 12 december 2005 17:20 schreef PetraV het volgende:
huh dit jaar zijn de tentamens vooraf aan de practica. haal je het tentamen niet; mag je geen practicum doen. kun je volgend jaar de practicums doen, en laat je alweer 10 ec's liggen........De boeken zijn hetzelfde. Heb je wel joho's van de boeken interviewen en observeren?
Het verschilt natuurlijk wel wat per universiteit welke vakken er gegeven worden, maar dit zijn de vakken die je in je bachelor in Leiden krijgt. Mastervakken per afstudeerrichting staan hier.quote:Op woensdag 14 december 2005 00:19 schreef dennisdotcom het volgende:
Kan iemand een korte opsomming geven welke vakken er zoal zijn tijdens de studie psychologie. Ik twijfel of ik nog vier jaar ga studeren of dat ik alleen een paar vakken erbij ga doen (en indien dat zo is, welke).
Wat houdt dat precies in eigenlijk?quote:Op maandag 19 december 2005 17:02 schreef JustJunior het volgende:
En ik mag meedoen aan het Honours Programme waar ik voor gesolliciteerd heb
quote:Op maandag 19 december 2005 17:02 schreef JustJunior het volgende:
In het Engelands?quote:Op maandag 19 december 2005 17:02 schreef JustJunior het volgende:
Kick
Heb nu kerstvakantieDrie tentamens gehad, en redelijk goed gemaakt. Nog een paper inleveren en dan ben ik echt klaar, tot 27 januari.
Is een keuzevak waar je voor moest solliciteren. Was bedoeld voor ambitieuze studenten met betere cijfers, maar dat zal in de praktijk wel meevallen. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel mensen hebben gesolliciteerd, en dat zal wel meevallen denk ikquote:Op zaterdag 24 december 2005 10:52 schreef Semmy het volgende:
[..]
Wat houdt dat precies in eigenlijk?
Jepquote:
Precies, hetzelfde gold in Groningen. De afvallers van geneeskunde zullen nu wel bij biologie terecht komen, wat volgens mij toch al geneeskundeafdankertjesstudie (mooi galgjewoord) nr. 1 is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:17 schreef search64 het volgende:
Ik ben vorig jaar in Leiden begonnen, het eerste jaar dat er een numerus fixus was ingesteld daar. Als gevolg daarvan werd het maximale aantal studenten niet eens bereikt en kon iedereen die zich had ingeschreven dus gewoon komen. Het is nl. zo (geloof ik) dat je je maar voor 1 numerus fixus studie mag inschrijven. Aangezien veel geneeskundestudenten vaak psychologie als tweede keuze hadden, en je die studenten nu dus kwijt bent, denk ik niet dat iemand er een probleem mee gaat krijgen.
De fixus in Nijmegen was ook nog niet nodig.. minder inschrijvingen dan gefixeerd (quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:17 schreef search64 het volgende:
Ik ben vorig jaar in Leiden begonnen, het eerste jaar dat er een numerus fixus was ingesteld daar. Als gevolg daarvan werd het maximale aantal studenten niet eens bereikt en kon iedereen die zich had ingeschreven dus gewoon komen. Het is nl. zo (geloof ik) dat je je maar voor 1 numerus fixus studie mag inschrijven. Aangezien veel geneeskundestudenten vaak psychologie als tweede keuze hadden, en je die studenten nu dus kwijt bent, denk ik niet dat iemand er een probleem mee gaat krijgen.
Wat?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:00 schreef BakkertjePrut het volgende:
[..]
knake herren komen erweer aan![]()
Ik ben zelf net afgestudeerd als psycholoog en ervaar dat het bijzonder moeilijk is om een baan te vinden zonder veel ervaring, laat staan een GZ-opleidingsplaats. De GZ-opleidingsplaatsen worden veel gegeven aan psychologen die toch al ruime werkervaring hebben of de opleiding tot gedragstherapeut hebben gedaan.quote:Werkgelegenheid is natuurlijk altijd lastig. Ik hoor er altijd maar vage verhalen over, maar omdat er zo ontzettend veel psychologen zijn in Nederland, en ze met bakken aan het studeren zijn, geloof ik niet dat het bijzonder rooskleurig is.
Ik studeer Psychologie aan de UvA, ben eerstejaars. Mijn voorkeur voor de UvA t.o.v. van de VU bestaat eigenlijk uit twee dingen; de ligging van het gebouw en de mentaliteit. Beiden zijn natuurlijk subjectief zoals je begrijptquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:02 schreef Lienn het volgende:
Ik zou graag van degene die voor de studie Pschychologie hebben gekozen willen weten of zij aan de VU of aan de UvA studeren. En wat was de reden dat jij juist voor die universiteit hebt gekozen? Of ken jij juist mensen die het ook studeren aan een universiteit in Amsterdam? Bevalt de studie je? En wat voor beroep wil je hiermee later gaan uit oefenen? Of wil jij het juist volgend jaar gaan studeren?
De mentaliteit van de UvA - maar dit "weet" ik niet hoor - is wat soepeler. Je koopt een boek voor een vak, kan een tijdje colleges volgen, en dan is het tentamen. Het is dan verder aan jou hoe je dat gaat voorbereiden. Ik vind het zelf heelijk om het zelf in te delen maar misschien voel jij je prettiger bij wat meer discipline. Maar ik weet dus niet zeker hoe dat precies op de VU gaat, 't is een beetje stereotypequote:Op woensdag 18 januari 2006 11:20 schreef Lienn het volgende:
Ok, dank je wel. Ja, de ligging vind ik een pluspunt van de UvA, al vind ik discipline zelf wel prettig, maar bedankt voor je tip van de open dagen, ik zal ook nog wel een xtje zorgen dat ik een dag kan mee lopen. En natuurlijk wacht ik de andere reacties nog even af.. maar op dit moment neig ik nog wel om voor de VU te kiezen? En wat bedoel je met de mentaliteit van de Uva zeg maar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |