abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31341182
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:13 schreef Brunette het volgende:

[..]

jah..sorry hoor ik kies ook volgend jaar voor deze studie
En waar ga jij psychologie studeren dan?
pi_31341901
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:26 schreef StarShineAtNight het volgende:

[..]

En waar ga jij psychologie studeren dan?
Maastricht/ Tilburg het liefst in Tilburg, maar als ik niet ingeloot wordt dan naar Maastricht
Maaruh...ik denk dat ik mijn master op een andere uni ga halen.
4
pi_31341917
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:17 schreef StarShineAtNight het volgende:
Inleiding Methoden en Technieken is een Inleiding [ ] in de methoden en technieken die gebruikt worden in psychologisch onderzoek. Dingen als grafische weergave van de uitkomsten en verschillende maatstaven worden behandeld en ook verschillende manieren van onderzoek doen, maar erg theoretisch en vreselijk saai. Maar hey, het hoort erbij.

Expro staat voor Experimentele Proefopzettenleer en dan krijg je college over het opzetten van experimentele proeven Maar daar krijg ik dus pas later dit jaar les over.
suc6
4
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:47:55 #29
24054 search64
Avec le grande
pi_31343493
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:17 schreef StarShineAtNight het volgende:
Expro staat voor Experimentele Proefopzettenleer en dan krijg je college over het opzetten van experimentele proeven Maar daar krijg ik dus pas later dit jaar les over.
Niet echt, het zijn alledrie gewoon statistiekvakken.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_31343969
Ben toch wel benieuwd welke richting van de psychologie jullie gaan kiezen
4
pi_31345870
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:47 schreef search64 het volgende:

[..]

Niet echt, het zijn alledrie gewoon statistiekvakken.
Idd Je krijgt gewoon telkens wat ingewikkeldere statistiek. Van "Inleiding in de Methoden en Technieken" naar "Toetsende Statistiek" naar "Experimentele Proefopzetleer" naar "Multivariate Data-analyse". Hierbij zijn de eerste en de laatste wat meer op theorie gericht.

Vroeger heette dit gewoon nog "statistiek 2a" enzo

Ik ga de klinische neuropsychologie in
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:22:15 #32
24054 search64
Avec le grande
pi_31346347
Je vergeet psychometrie.
pi_31350536
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:22 schreef search64 het volgende:
Je vergeet psychometrie.
Dat gaat meer over welke verschlilende soorten toetsen en testen er allemaal zijn voor het een en ander, dan dat het echt ingaat op statistiek todch

Welke cht een klotevka trouwens.
pi_31350610
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:52 schreef Cheesecake het volgende:
hoe het zit met de werkgelegenheid
Er is een overschot aan psychologen. Overal worden gz-psychologen gevraagd (tenminste in de klinische en ontwikkelingspsychologie), met alleen je doctoraal psychologie wordt het lastig een baan te vinden. Tevens vragen ze altijd naar ervaren psychologen en aangezien er een overschot is kunnen ze die eisen ook stellen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:37:26 #35
24054 search64
Avec le grande
pi_31353110
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:11 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Dat gaat meer over welke verschlilende soorten toetsen en testen er allemaal zijn voor het een en ander, dan dat het echt ingaat op statistiek todch

Welke cht een klotevka trouwens.
Principale componenten analyses ed. krijg je daar ook bij.
pi_31409549
Je bent de Open Universiteit vergeten in je OP.
pi_31452020
De neuropsychologie ingaan via psychologie loont niet zo erg in vergelijking met neuropsychologie ingaan via geneeskunde, of hebben ze me leugens verteld? Ik ben nu derdejaars in Leiden en maandag hebben we B&B tentamen vergeet je niet te leren JustJunior
Ik ga overigens ook richting klinische neuropsychologie want de stof is dan eindelijk eens niet intuitive logic (mijn mening)
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_31496878
dit topic moet natuurlijk wél open blijven
4
pi_31513510
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:19 schreef Xennia het volgende:

[..]

Er is een overschot aan psychologen. Overal worden gz-psychologen gevraagd (tenminste in de klinische en ontwikkelingspsychologie), met alleen je doctoraal psychologie wordt het lastig een baan te vinden. Tevens vragen ze altijd naar ervaren psychologen en aangezien er een overschot is kunnen ze die eisen ook stellen.
Hallo! hier wil ik wel even op reageren. Er is zoveel meer dat alleen maar GZ-psychologie, dat mag ook wel even vernoemd worden als het gaat over "werkgelegenheid". Er zijn psychologen nodig voor personeelselectie, om werkruimtes in te richten, om mensen communicatievaardigheden bij te brengen, om bewegwijzering zo op te hangen dat mensen de borden ook echt zien (en begrijpen), om reclameboodschappen te bedenken die mensen daadwerkelijk begrijpen.

Psychologie is zo veel breder dan GZ, dat moet je wel even meenemen als je mensen inlicht over de werkgelegenheid.

OT: Bovendien mag psychologie sowieso wel eens af van dat grote vooroordeel dat alle psychologen therapie willen geven.
Wie de bal vangt kan hem teruggooien.
pi_31515794
therapie geven is ZO'n klein stukje van de werkgelegenheid! Ik wil zelf denk ik de afstudeerrichting ArbeidsOrganisatie en Personeelspsychologie gaan doen. Al sluit ik sociale psychologie en ontwikkelingspsychologie ook niet helemaal uit. Zit tenslotte nog maar in t eerste jaar..........
pi_31517357
ik zou m&t kiezen vartep
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  maandag 17 oktober 2005 @ 21:44:32 #42
24054 search64
Avec le grande
pi_31518096
Dat zou ik dus nooit doen, saai gedoe allemaal.
pi_31523247
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 16:43 schreef MsCarmen het volgende:

[..]

Hallo! hier wil ik wel even op reageren. Er is zoveel meer dat alleen maar GZ-psychologie, dat mag ook wel even vernoemd worden als het gaat over "werkgelegenheid". Er zijn psychologen nodig voor personeelselectie, om werkruimtes in te richten, om mensen communicatievaardigheden bij te brengen, om bewegwijzering zo op te hangen dat mensen de borden ook echt zien (en begrijpen), om reclameboodschappen te bedenken die mensen daadwerkelijk begrijpen.

Psychologie is zo veel breder dan GZ, dat moet je wel even meenemen als je mensen inlicht over de werkgelegenheid.

OT: Bovendien mag psychologie sowieso wel eens af van dat grote vooroordeel dat alle psychologen therapie willen geven.
Ik heb het ook enkel over ontwikkelings- en klinische psychologie
pi_31588683
Nou, vandaag was ik dus naar de voorlichtingsdag in Tilburg
en toen hadden ze het over de verschillende masters die ze daar aanbieden, maar helaas stond klinische psychologie daar helaas niet bij
Maar als ik nu voor klinische psychologie wil kiezen, kan ik dan in Tilburg, na het tweede jaar, voor psychologie en gezondheid kiezen en na mijn bachelor naar een andere universiteit gaan (bijv Nijmegen/ Utrecht) waar ze wél een master klinische psychologie hebben? En welke uni is dan het best, wat klinische psychologie betreft?

[ Bericht 2% gewijzigd door Brunette op 20-10-2005 21:45:07 ]
4
pi_31667932
Hier nog een eerstejaars uit leiden

Morgen tentamen M&T....wat doe ik eigenlijk online
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:12:08 #46
24054 search64
Avec le grande
pi_31670923
Ach, inleiding in de M&T stelt toch niks voor.
pi_31670992
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:12 schreef search64 het volgende:
Ach, inleiding in de M&T stelt toch niks voor.
Inderdaad, dat is pas het begin van nog meer ellende
pi_31676189
Wacht maar tot je Toetsende Statistiek gaat doen. Daar gaat iedereen altijd de mist in
pi_31676231
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:59 schreef steeg het volgende:
De neuropsychologie ingaan via psychologie loont niet zo erg in vergelijking met neuropsychologie ingaan via geneeskunde, of hebben ze me leugens verteld? Ik ben nu derdejaars in Leiden en maandag hebben we B&B tentamen vergeet je niet te leren JustJunior
Ik ga overigens ook richting klinische neuropsychologie want de stof is dan eindelijk eens niet intuitive logic (mijn mening)
Dat heb ik nou ook Met neuropsychologie ben je tenminste tastbaar bezig.

Ik heb geen B&B, ik doe dit semester Gezondheid en Psychopathologie, en volgend semester Klinische Neuro en Cognitieve Neuro
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:04:42 #50
24054 search64
Avec le grande
pi_31677277
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:15 schreef JustJunior het volgende:
Wacht maar tot je Toetsende Statistiek gaat doen. Daar gaat iedereen altijd de mist in
Die heb ik dinsdag weer.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')