Je zou natuurlijk zwart kunnen reizen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:50 schreef NielsTriple het volgende:
vanuit Den Haag naar Arnhem komen met de trein, kost allemaal geld.
Welneequote:Op vrijdag 30 september 2005 13:57 schreef Roellio het volgende:
Wel tof om een keer voor te komen als je zeker je onschuld kan bewijzen!
Ja maar denk eens na,quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
WelneeZe verhoren je net zolang tot je de moord op John F. Kennedy bekent!
Goede tip!quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:18 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Bureau Slachtofferhulp (te vinden in elk groot politiebureau) kan je ook precies vertellen waar en wanneer jij jouw claim kan indienen.
Als je de stukken schriftelijk kan indienen (Of dit kan staat vermeld op de dagvaarding, voor de eis), zou ik dat gewoon doen. Scheelt je weer een dagje.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:54 schreef NielsTriple het volgende:
niets ellendigs aan hoor, die bewijsstukken zijn volgens mij meer dan voldoende om het een leuk dagje uit te maken
Uit Ik heb een dagvaarding om voor te komen.. die reactie maak ik op dat het om een strafzaak gaat..quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:01 schreef Unexplained het volgende:
Je hoeft vaak niet per se naar de zitting te komen. Vaak is een dergelijk civiel procedure ook schriftelijk af te handelen. Stuur een brief naar het gerecht met daarin je verweer. Dat kan een hoop tijd schelen.
Hoe heeft zich dat geuit dan? Uiteindelijk moet een rechter uitspraak doen, maar op welke gronde ben je dan vrijgesproken of was het meer een manier van die rechter om door je verhaaltje proberen te prikken ofzo?quote:Op donderdag 17 november 2005 10:58 schreef NielsTriple het volgende:
het was kanton gerecht, en ik ben uiteindelijk (ondanks dat de rechter het eigenlijk niet wilde, en mij meerdere malen indirect zelfs voor leugenaar uitmaakte) vrijgesproken
Wow, da's best wel schunnig. Daar gaat m'n vertrouwen in de rechtsstaat.quote:Op vrijdag 18 november 2005 01:12 schreef NielsTriple het volgende:
ik had zwart op wit staan dat ik op dat moment op school was, en dat ik na school nieteens in de buurt van arnhem hoefde te zijn... en die rechter zei (en ik citeer) "ik geloof het niet, dit zegt mij helemaal niets, je kan wel een vriend op die school hebben die dit voor je geregeld heeft"
de rechter liet mij geen een keer uitpraten, het werd zelfs zo vervelend dat de OvJ zich zichtbaar begon te irriteren...
OvJ stelde vrijspraak voor, en hij zei letterlijk "omdat IK hem WEL geloof" ghehehe
en het vreemde was, iedereen zei me altijd dat de OvJ vaak een lulletje is, die moeilijk doet, maar dit keer was het de rechter :/quote:Op vrijdag 18 november 2005 07:28 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Wow, da's best wel schunnig. Daar gaat m'n vertrouwen in de rechtsstaat.
Ik zou die OvJ echt dankbaar zijn als ik jouw was. Wat een topkerelquote:Op vrijdag 18 november 2005 12:08 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
en het vreemde was, iedereen zei me altijd dat de OvJ vaak een lulletje is, die moeilijk doet, maar dit keer was het de rechter :/
Dat heb ik ook wel eens als mijn leraar Recht eens wat staat te vertellen over rechters en de manier waarop sommigen ervan hun beroep uitoefenen. Ronduit belachelijk soms.quote:Op vrijdag 18 november 2005 07:28 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Wow, da's best wel schunnig. Daar gaat m'n vertrouwen in de rechtsstaat.
Ik was er natuurlijk niet bij en ik reageer niet graag op eenzijdige verhalen, maar jij (en de rest van de aanwezigen hier) moeten niet uit het oog verliezen dat een rechter niet alleen tot wettig bewijs moet concluderen, maar ook tot het meer subjectieve overtuigende bewijs. In het verlengde daarvan is een rechter uiteraard vrij -al dan niet openlijk- te twijfelen aan het waarheidsgehalte van de verklaring van de verdachte. Nu lijkt me dit geen zaak om loodzware eisen te hangen aan de inhoud van de verklaring, zeker niet in het licht van de overige bewijsmiddelen, maar de verontwaardiging jegens het optreden van de rechter is, zeker op basis van de huidige informatie, alleszins misplaatst.quote:Op vrijdag 18 november 2005 01:12 schreef NielsTriple het volgende:
ik had zwart op wit staan dat ik op dat moment op school was, en dat ik na school nieteens in de buurt van arnhem hoefde te zijn... en die rechter zei (en ik citeer) "ik geloof het niet, dit zegt mij helemaal niets, je kan wel een vriend op die school hebben die dit voor je geregeld heeft"
de rechter liet mij geen een keer uitpraten, het werd zelfs zo vervelend dat de OvJ zich zichtbaar begon te irriteren...
OvJ stelde vrijspraak voor, en hij zei letterlijk "omdat IK hem WEL geloof" ghehehe
Ja, we hebben in Nederland ook welgeteld één OvJ...quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:08 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
en het vreemde was, iedereen zei me altijd dat de OvJ vaak een lulletje is, die moeilijk doet, maar dit keer was het de rechter :/
Is dat zo ? Allereerst gaat het niet over het waarheidsgehalte van de verklaring van de verdachte, maar van een derde en zie ik het dus eerder als een uiting van het vermoeden van schuld aan de zijde van de verdachte en juist dat is niet toegestaan. (271, lid 2 Sv)quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:51 schreef Argento het volgende:
In het verlengde daarvan is een rechter uiteraard vrij -al dan niet openlijk- te twijfelen aan het waarheidsgehalte van de verklaring van de verdachte.
Maar dat staat toch niet in de weg aan een kritische benadering van de door de verdachte afgelegde verklaring? En de verklaring van de verdachte kan toch even goed tot het bewijs gerekend worden?quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:04 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Is dat zo ? Allereerst gaat het niet over het waarheidsgehalte van de verklaring van de verdachte, maar van een derde en zie ik het dus eerder als een uiting van het vermoeden van schuld aan de zijde van de verdachte en juist dat is niet toegestaan. (271, lid 2 Sv)
Syntus heeft nog niets weer laten horen, na mijn laatste telefoontje waarin ik om onkostenvergoeding vroeg...quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:39 schreef DzjieDub het volgende:
Gefeliciteerd!
Heb je nu een tegenclaim ingediend vanwege de kosten en tijd die dit geintje jou gekost heeft? Ben benieuwd wat ze daarmee doen, dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |