Ja, die zijn tegenwoordig bijna uitgestorven net zoals de echte slagers enzoquote:Op zondag 23 oktober 2005 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Wild koop je bij de poelier normaal gesproken, maar vind maar eens een poelier.
Ik zou hier in de buurt geen poelier meer weten. Maat dan denk ik richting Tilburg of Den Boschquote:Op zondag 23 oktober 2005 15:55 schreef rashudo het volgende:
Ik ga maandag dan toch maar eens kijken of "mijn" poelier wild heeft.
Hier in Delft hebben we er wel eentje, maar volgens verkoopt die alleen studentenopwarmvoer. Maar heb hun aanbod nooit uitgebreid bestudeerd dus ik ga het maar eens bekijken.quote:Op zondag 23 oktober 2005 16:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik zou hier in de buurt geen poelier meer weten. Maat dan denk ik richting Tilburg of Den Bosch
De oude poelier van mijn grootvader (die een hotel had) bestaat nog steeds. Heel erg klein zaakje, waar je het beste van tevoren kunt bellen. Hij kan in ieder geval echt alles voor je regelen en slacht alles zelf. Zit in Noordwijk aan zee, voor de mensen die daar in de buurt wonen...quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Wild koop je bij de poelier normaal gesproken, maar vind maar eens een poelier.
Als ik zo die site bekijk dan word mijn vermoeden bevestigd hierin de buurt zit niet meer. Maar gelukkig zitten er nog enkele in Tilburg en in tilburg kom ik toch bijna elke dagquote:Op maandag 24 oktober 2005 05:34 schreef Nembrionic het volgende:
Kijk eens op http://www.poelier.nl/waar.html
Daar kun je op postcode de slagers/poeliers/wildslagers vinden. In Rotterdam zitten er volgens die site een paar.
meneer Donner, we hebben hier een bolletjesslikker!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:09 schreef apestaartje het volgende:
Mag ik even een klein vraagje stellen, zo tussendoor? Ik kan geen ander topic vinden waar het in zou passen.
Verleden week was ik bij La Place koude salade aan het scheppen, en daar hadden ze van die roze korreltjes van naar schatting zo'n 4 millimeter doorsnee. Ik had er eens wat bij gegooid op mijn bord. Smaakte niet verkeerd. Wat kan dat voor iets geweest zijn? Het meisje achter de pannen wist het niet (ze moest invallen en stond gewoonlijk bij een ander 'eilandje').
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat ik precies heb zitten eten.
ik hou er niet van eerlijk gezegd, maar ieder zijn smaak natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:37 schreef BBQ-kip het volgende:
[afbeelding]
Foreleitjes, zou ook nog kunnen, zien er bijna hetzelfde uit als zalmeitjes (ik zou ze niet uit elkaar kunnen houden).
Lekker hoor, knappen lekker uit elkaar in je mond en dan lekker ziltig smaakje.
Veel lekkerder dan kaviaar als je het mij vraagt
Ik heb wel eens van die potjes met visseneieren in het visschap zien staan bij de Jumbo en ik geloof dat ze iets tussen de 2,5 en 5 euro kosten voor een klein potjequote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik had laatst Sint Jacobsschelpen met een roomsaus waar wat zalm/foreleitjes in verwerkt waren, zag er heel erg mooi uit en was erg lekker bij het zachte vlees uit de schelpen en de romige saus.
Wat zou zo'n potje nou kosten? Kan het niet vinden met google.
Dat heb je wel vaker dat mensen dingen eten en "lekker" vinden omdat het duur en exclusief is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:06 schreef BBQ-kip het volgende:
Op de afscheidsborrel van mijn vriend heeft een collega van hem echt 2 van die potjes namaakkaviaar zitten wegwerken in de veronderstelling dat het échte was en dus heel duur en dus moest hij er zoveel mogelijk van eten, lekker of niet![]()
Ik moest er zo om lachen maar ik vond het ook zo zielig...![]()
Is dat duur en exclusief?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:09 schreef BBQ-kip het volgende:
Ja, je bent een Nederlander of niet he...
Dé reden om wokrestaurants te mijden
Ja okay...het publiek is niet je-van-het inderdaadquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ben een keer in Koudekerke gaan wokken, vreselijk voer en vreselijk publiek...
Maar misschien verschilt dat ook wel per tent. Maar ik ga het er niet op gokken, vond het echt vreselijk.
Sorryquote:En zojuist mijn eerste hijger aan de telefoon gehad![]()
![]()
Welke mongool bedenkt er om 8 uur 's ochtends dat hij iemand al dan niet uit bed gaat bellen om ranzige voorstellen te doen...
Dacht eerst dat het mijn vriend wastotdat ik echt wakker was en dacht, dat is zijn stem helemaal niet, oeps
![]()
Geef je nummer maarquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:59 schreef Nembrionic het volgende:
Ik wordt nou nooit gebeld door een hijgster![]()
Ja...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Ach, kan mij het wat schelen dat hij ligt te snokken in bed, maar bel mij dan niet wakker, ik had nog ruim een uur lekker kunnen tukken...
En ja, jankend van hysterie ophangen is ook weer zoiets... en dus niks voor mij
Heb jij ene nachtje doorgehaald ofzo?
Heb je een rokerige, hese stem alsof je keel van boomschors is?quote:
Dat is vaak een faxquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:01 schreef rashudo het volgende:
Ik vind het ook altijd zo freaky als iemand belt en meteen weer ophangt.. en dan een stuk of 5 keer op een dag.
Verder vind ik viseitjes lekkerTonijntartaar met viseitjes yammie yammie.
Ow, dat is wel heel vervelend ja...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:01 schreef rashudo het volgende:
Ik vind het ook altijd zo freaky als iemand belt en meteen weer ophangt.. en dan een stuk of 5 keer op een dag.
Verder vind ik viseitjes lekkerTonijntartaar met viseitjes yammie yammie.
Boomschorsquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Heb je een rokerige, hese stem als je keel van boomschors is?![]()
Nee dat gebeurt zo 's af en toe 1 keer per jaar ofzo. Wie weet is het een fax of een telefoon van iemand die stuk is. Er gaan ook "urban legends" rond dat inbrekers dat doen om te kijken of je thuis bent.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:03 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ow, dat is wel heel vervelend ja...
Is dat iemand die dat constant doet ofzo?
Ik vind 1 keer niet zo erg, maar als het regelmatig zou gebeuren, zou ik toch wat anders gaan reageren...
Tonijntartaar, wordt dat niet enorm "snotterig" of glibberig bij het fijnhakken?
Ik was een nachtje doorgegaan, weet je nog? Dus 08:00u is voor mij wat laterquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:08 schreef BBQ-kip het volgende:
Die snap ik even niet...
Maaruh, 4 uur kan niet, dan heb ik een patiënt, ben kwart voor 5 vrij, is dat ook goed?![]()
Ah, ik snap hem!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik was een nachtje doorgegaan, weet je nog? Dus 08:00u is voor mij wat later
Tsja, die urban legends...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:09 schreef rashudo het volgende:
[..]
Nee dat gebeurt zo 's af en toe 1 keer per jaar ofzo. Wie weet is het een fax of een telefoon van iemand die stuk is. Er gaan ook "urban legends" rond dat inbrekers dat doen om te kijken of je thuis bent.
Nee, maar het is ook niet helemaal fijngehakt. Het worden stukjes van ong. 2 bij 2 cm. Dus het is net alsof je een heleboel kleine stukjes sushi krijgt. In elk geval zo was het toen ik het in spanje bestelde.
Nee, dit was het niet (beetje laat antwoord, maar goed). Het deed uiterlijk meer denken aan grof uitgevallen cous cous (bolletjes van zo'n 4 mm doorsnee), en het had de kleur van rode kool. Paarsig roze, dus.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:37 schreef BBQ-kip het volgende:
[afbeelding]
Foreleitjes, zou ook nog kunnen, zien er bijna hetzelfde uit als zalmeitjes (ik zou ze niet uit elkaar kunnen houden).
Lekker hoor, knappen lekker uit elkaar in je mond en dan lekker ziltig smaakje.
Veel lekkerder dan kaviaar als je het mij vraagt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |