abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31054616
quote:
ALMERE - De Almeerse ondernemer Frank van Wichen wil moslim worden zodat hij zijn meubelzaak iedere zondag voor het publiek kan openen.

In de winkeltijdenwet staat dat een winkel die anders dicht moet blijven, toch open mag als de eigenaar van de zaak een geloofsovertuiging heeft die een andere rustdag hanteert dan de zondag. Van Wichen zou dan op vrijdag zijn zaak moeten sluiten. Voor hem zou dat de oplossing zijn. Anders ziet hij zich gedwongen zijn bedrijf per 1 januari te sluiten. "Mijn zaak mag nu twaalf zondagen per jaar open. Zet ik de deuren vaker open op zondag, dan krijg ik een boete van 2500 euro per overtreding. Mijn omzet haal ik op die dag, omdat de man en de vrouw nu eenmaal samen een bank, een fauteuil of een kast willen kopen."

Hij hoopt dat hij snel tot het moslimgeloof wordt toegelaten
Telegraaf = Bron

wat een onzin alleen om winkel te openen op zondag dan moet je moslim zijn
als hij dat wilt moet ie meedoen met de ramadan etc.

Reageer normaal - neem geen voorbeeld van Telegraaf reacties
http://www.telegraaf.nl/b(...)smoslim__worden.html
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31054746
hahaha, wel een goede reden om moslim te worden
pi_31054820
zullen we zeggen dat AH ook een islambedrijf wordt dan kunnen ze zondag open zijn
pi_31054857
Ik geef hem groot gelijk
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:05:49 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_31054865
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
zullen we zeggen dat AH ook een islambedrijf wordt dan kunnen ze zondag open zijn
goed plan, in plaats van de hamsterweken krijgen we de rammadan weken, waarbij je zo veel mogelijk niks moet kopen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_31054908
Grandioos, de nederlandse middenstand heeft ook een onuitwisbare invloed gehad op de ontwikkeling van het Protestantisme, en het Calvinisme speciaal ....

Laat de nederlandse middenstand nu maar lekker hun invloed uitoefenen op de Islam ...
Ik voorspel binnen enige jaren schisma's en afscheidingen van jewelste ..

De Nederlandse Hervormde Moslimgemeente, 'contra-remonstrantse Al-Waheed Moskee-en' ....,
en dan een oecumenische beweging die de verschillende moslim-kerkjes weer gaat koppelen, waarbij de Staatkundig gereformeede Moslims zich natuurlijk duidelijk afzetten tegen deze vooruitstrevende oecumenie in de Nederlandse MoslimUnie ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31054911
quote:
In de winkeltijdenwet staat dat een winkel die anders dicht moet blijven, toch open mag als de eigenaar van de zaak een geloofsovertuiging heeft die een andere rustdag hanteert dan de zondag.
Wat een belachelijke wet. Ik hoop dat het niet waar is of anders voorbehouden aan het kennelijk achtergestelde Almere.
pi_31054938
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat een belachelijke wet.
mooie wet

toch zie ik AH open in de stad van Amsterdam
ze overtreden de regels niemand die ervan iets zegt
pi_31055027
Trotse mamma :)
pi_31055198
-edit: Als je je niet normaal uit kan laten over moslims, reageer dan gewoon niet meer in topics die hier ook maar enigszins betrekking op hebben-

[ Bericht 86% gewijzigd door kLowJow op 30-09-2005 14:15:52 ]
Islam=facisme
pi_31055231
Ik zou boedist worden, maar die man kan blijkbaar niet helder denken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31055348
Zeer belachelijke wet, hopelijk dat de actie van deze man de wet doet veranderen.
eeeh
pi_31055407
-edit: zinloze belediging-

[ Bericht 81% gewijzigd door kLowJow op 30-09-2005 14:16:44 ]
pi_31055660
-edit: idem-

[ Bericht 97% gewijzigd door kLowJow op 30-09-2005 14:16:12 ]
Islam=facisme
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:28:39 #15
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31055759
Ik vind het wel een ludieke protestactie

Maar natuurlijk is de beste man een vuile dhimmi, lage bekeerling, enz, enz, en dient z.s.m. buiten het democratische proces gezet te worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Finder_elf_towns op 30-09-2005 12:35:46 ]
pi_31056566
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
Ja, maar dan kan je er geen varkensvlees en alcohol meer kopen en moeten de kassières hoofddoeken om, en ga zo maar door. Geen goed idee. Die meubelboer is ook niet slim want als-ie idd moglim mag worden moet-ie zich ook zo gaan gedragen met alle gevolgen van dien.
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:55:37 #17
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31056588
De meeste mensen zijn in het verleden om minder moslim geworden, bin laden was al zeer te spreken over de nieuwe aanwas dus dit zal hem deugd doen
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:57:02 #18
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31056628
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:54 schreef progrock het volgende:

Die meubelboer is ook niet slim want als-ie idd moglim mag worden moet-ie zich ook zo gaan gedragen met alle gevolgen van dien.
En... wie gaat dat controleren?
Groen-links en hun AEL milities?
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:58:26 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31056665
Creatief gevonden. Die winkelsluitingstijdenwet is sowieso niet meer van deze tijd. Om kleine middenstanders te beschermen zijn betere methoden denkbaar zoals een maximum aantal openingsuren of dagen.
Vampire Romance O+
pi_31057289
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:57 schreef SpugendeLama het volgende:

[..]

En... wie gaat dat controleren?
Groen-links en hun AEL milities?
Het schijnt dat moslims elkaar controleren, vooral tijdens de ramadan, en dat ze dan op hun sodemieter krijgen van de iman. Ga je lekker? Laat mij maar heiden zijn. Bevalt me prima.
pi_31058081
Zo creatief gevonden is het ook niet, want de Islam heeft geen algemeen geaccepteerde 'rustdag'.
pi_31058112
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:18 schreef progrock het volgende:

[..]

Het schijnt dat moslims elkaar controleren, vooral tijdens de ramadan, en dat ze dan op hun sodemieter krijgen van de iman. Ga je lekker? Laat mij maar heiden zijn. Bevalt me prima.
Voorzover er al sprake is van 'controle' gaat dat alleen op voor de eigen kring. Je denkt toch niet echt dat een of andere marokkaan gaat controleren hoe deze man invulling geeft aan zijn geloof he?
  Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 14:09:41 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31058704
en dan nog, die buurtcontrole heeft geen wettelijke macht dus als de man zegt dat hij moslim is dan is hij dat ook vind de rest van de moslims van niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31058772
Is de Mekishop eigenlijk open op zaterdag
pi_31058807
Ahoewel het natuurlijk erg lastig zal zijn af te zien van het aangrijpen van het woordje "moslim" in de TT om maar weer eens op deze groep mensen af te geven, lijkt het me zinvoller de discussie meer richting het bespreken van dergelijke wetten te laten gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')