Telegraaf = Bronquote:ALMERE - De Almeerse ondernemer Frank van Wichen wil moslim worden zodat hij zijn meubelzaak iedere zondag voor het publiek kan openen.
In de winkeltijdenwet staat dat een winkel die anders dicht moet blijven, toch open mag als de eigenaar van de zaak een geloofsovertuiging heeft die een andere rustdag hanteert dan de zondag. Van Wichen zou dan op vrijdag zijn zaak moeten sluiten. Voor hem zou dat de oplossing zijn. Anders ziet hij zich gedwongen zijn bedrijf per 1 januari te sluiten. "Mijn zaak mag nu twaalf zondagen per jaar open. Zet ik de deuren vaker open op zondag, dan krijg ik een boete van 2500 euro per overtreding. Mijn omzet haal ik op die dag, omdat de man en de vrouw nu eenmaal samen een bank, een fauteuil of een kast willen kopen."
Hij hoopt dat hij snel tot het moslimgeloof wordt toegelaten
goed plan, in plaats van de hamsterweken krijgen we de rammadan weken, waarbij je zo veel mogelijk niks moet kopenquote:Op vrijdag 30 september 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
zullen we zeggen dat AH ook een islambedrijf wordt dan kunnen ze zondag open zijn
Wat een belachelijke wet. Ik hoop dat het niet waar is of anders voorbehouden aan het kennelijk achtergestelde Almere.quote:In de winkeltijdenwet staat dat een winkel die anders dicht moet blijven, toch open mag als de eigenaar van de zaak een geloofsovertuiging heeft die een andere rustdag hanteert dan de zondag.
mooie wetquote:
Ja, maar dan kan je er geen varkensvlees en alcohol meer kopen en moeten de kassières hoofddoeken om, en ga zo maar door. Geen goed idee. Die meubelboer is ook niet slim want als-ie idd moglim mag worden moet-ie zich ook zo gaan gedragen met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
zullen we zeggen dat AH ook een islambedrijf wordt dan kunnen ze zondag open zijn
En... wie gaat dat controleren?quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:54 schreef progrock het volgende:
Die meubelboer is ook niet slim want als-ie idd moglim mag worden moet-ie zich ook zo gaan gedragen met alle gevolgen van dien.
Het schijnt dat moslims elkaar controleren, vooral tijdens de ramadan, en dat ze dan op hun sodemieter krijgen van de iman. Ga je lekker? Laat mij maar heiden zijn. Bevalt me prima.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:57 schreef SpugendeLama het volgende:
[..]
En... wie gaat dat controleren?
Groen-links en hun AEL milities?![]()
Voorzover er al sprake is van 'controle' gaat dat alleen op voor de eigen kring. Je denkt toch niet echt dat een of andere marokkaan gaat controleren hoe deze man invulling geeft aan zijn geloof he?quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:18 schreef progrock het volgende:
[..]
Het schijnt dat moslims elkaar controleren, vooral tijdens de ramadan, en dat ze dan op hun sodemieter krijgen van de iman. Ga je lekker? Laat mij maar heiden zijn. Bevalt me prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |