abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31058915
De winkelsluitingstijden zijn ingevoerd door de Nazi's en dit was ook een van de weinige wetten waarmee de winkeliers het toen eens waren om te voorkomen wat er nu gebeurd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31059123
Het is van de zotte dat een ondernemer een dergelijke stap moet zetten, omdat we in dit zieke land ons nog altijd laten leiden door een bepaalde geloofsovertuiging die voorschrijft dat zondag een rustdag is. Geen gelovige is verplicht om op zondag te gaan winkelen, maar dat betekent nog niet dat er geen winkel open mag zijn voor mensen die dat WEL willen...

Het is wel de mooiste reden ooit die ik heb gehoord voor iemand om moslim te worden
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:28:11 #28
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_31059240
Ik ben niet gelovig, ik noem mijzelf een atheïst, dan zou ik toch ook mijn winkel op zondag open kunnen houden. Ik vind dat er geen 'algemene rustdag' is/hoort te zijn.
Geef mij commentaar!
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_31059735
Wat een regels allemaal .....
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:50:38 #30
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31059920
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:47 schreef HiZ het volgende:
Zo creatief gevonden is het ook niet, want de Islam heeft geen algemeen geaccepteerde 'rustdag'.
Hey, check NWS-feedback even als je wil.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31062840
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:57 schreef Meki het volgende:
wat een onzin alleen om winkel te openen op zondag dan moet je moslim zijn
als hij dat wilt moet ie meedoen met de ramadan etc.
Reageer normaal - neem geen voorbeeld van Telegraaf reacties
http://www.telegraaf.nl/b(...)smoslim__worden.html
Dat doet hij ook als hij moslim wordt ... maar hij zondigt dan gewoon
Het mooie van goddienstvrijdheid is dat je maar hoeft te zeggen dat je ergens in gelooft en dan hoor je automatisch tot die groep. Jij volgt toch ook niet 100% op de letter nauwkeurig (ondubbelzinnig) het geloof op net als je ouders? Iedereen doet dat op zijn eigen manier.

Als de winkelier dood is, bepaalt 'Allah' wel of hij het goed heeft gedaan. Dus niet jij Meki!
Doe eens wild ....
pi_31062938
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:07 schreef Meki het volgende:
mooie wet
Waarom is het een mooie wet?
Wat heb je liever ...
een specifieke uitzondering voor Islamitisch geloof
of dat iedereen zelf mag kiezen welke vrije dag ze willen nemen?
quote:
toch zie ik AH open in de stad van Amsterdam
ze overtreden de regels niemand die ervan iets zegt
Welke regels overtreden ze... kun je de bron geven?
Doe eens wild ....
  vrijdag 30 september 2005 @ 17:47:57 #33
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31062987
Die winkeltijdenwet is natuurlijk ook gewoon een lachertje.

Belachelijk gedoe.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:58:47 #34
272 R@b
No-nonsens
pi_31064963
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
zullen we zeggen dat AH ook een islambedrijf wordt dan kunnen ze zondag open zijn
Ja, maar dan moeten ze op een andere dag weer dicht, dus dat schiet niet op.

Overigens lijkt de AH al op een islambedrijf, want ze verstrekken hoofddoekjes in de bedrijfskleur aan daar werkende moslima's.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_31065180
Zijn er toch nog positieve kanten aan moslims.
pi_31066163
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:57 schreef Meki het volgende:
wat een onzin alleen om winkel te openen op zondag dan moet je moslim zijn
als hij dat wilt moet ie meedoen met de ramadan etc.
Reageer normaal - neem geen voorbeeld van Telegraaf reacties
http://www.telegraaf.nl/b(...)smoslim__worden.html
Moslim worden is niet zo moeilijk. Je moet in aanwezigheid van twee andere moslims verklaren dat er geen andere god is dan Allah en dat Mohammed zijn boodschapper is. That's it. Als je een vrome moslim wil zijn, bid je vijf keer per dag, geef je een deel van je inkomen aan de armen, vast je één keer per jaar, en ga je tenminste één keer in je leven naar Mekka (indien mogelijk). Maar niet alle moslims zijn vroom. Officiëel is de periode tussen carnval en pasen de Katholieke vastenperiode. Maar er zijn nog maar heel erg weinig Katholieken die zich daaraan houden. Toch worden ze katholiek genoemd. Als deze meneer zich dus bekeert tot de Islam, hoeft hij nergens te bewijzen dat hij er ook daadwerkelijk iets aan doet. Als je het mij vraagt is dit gewoon een lepe ondernemer die gebruik maakt van de stemming in de samenleving, om publiciteit te krijgen voor zijn gezeur over het gebrek aan winkelzondagen.

Bovendien denk ik dat zijn plan geen kans van slagen heeft. In de Amsterdamse Rivierenbuurt heb je een Joodse bakker die op zondag open is. Die vrijstelling hebben ze gekregen vanwege hun geloof. Voorwaarde is wél dat de winkel op zaterdag dicht is. De meneer uit het Telegraaf-verhaal zal dus op zich kunnnen regelen dat hij elke zondag open mag zijn, maar dan moet ie wel op zaterdag dicht. En dat zal ie niet willen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:48:20 #37
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31066302
Dus als de top van de Aldi en Lidl ook moslim word kan ik ook op zondag m'n boodschappen daar doen ?

Maandag gelijk ff een mailtje sturen met dit briljante idee.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:59:30 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31066614
Ik vraag me af hoe dat zit als je atheist bent.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:00:51 #39
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31066654
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af hoe dat zit als je atheist bent.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:05:16 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31066781
Ga maandag eens bellen met het gemeentehuis in almere.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31068702
Ik wens de goede man veel sterkte bij zijn besnijdenis
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31072021
Ik vind het sowieso gewoon stom als jeje winkel niet open mag houden op welke dagen je maar wil. Als iemand geen geloof heeft, dan heeft diegene toch ook geen rustdag? Als iemand wel een geloof heeft waarin de zondag een rustdag is, dan hou diegene de winkel toch dicht om zijn geloof??

Dus ik zie sowieso het probleem niet, laat mensen toch gewoon zelf hun keuze maken voor openingsdagen. En als dat dan oneerlijk gevonden wordt 7 dagen per week open. Nou wees dan geen gelovige! Je kiest toch ergens voor, dan moet je niet boos worden of iets oneerlijk vinden omdat iemand anders er voordeel uit zou halen...

Stomme tegenstrijdige gedoe altijd.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_31072027
Jammer voor die man dat hij dit moet doen om zijn winkel open te houden.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:50:53 #44
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_31072196
Rustdagen? Dan blijven die mensen die willen rusten lekker thuis, en de mensen die willen winkelen, die gaan winkelen. Probleem opgelost.
pi_31072251
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:50 schreef Radjesh het volgende:
Rustdagen? Dan blijven die mensen die willen rusten lekker thuis, en de mensen die willen winkelen, die gaan winkelen. Probleem opgelost.
jep juist - de wetten moeten verboden worden
elke winkel moet 24 uur open zijn
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31073913
Drie keer vertellen dat allah de man is. Geweldig weer een muslim??
Maar wanneer wordt deze persoon er op aangesproken dat ie een niet zo geweldige muslin is?
pi_31073978
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:09 schreef sp3c het volgende:
en dan nog, die buurtcontrole heeft geen wettelijke macht dus als de man zegt dat hij moslim is dan is hij dat ook vind de rest van de moslims van niet
Juist.
pi_31074078
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:54 schreef progrock het volgende:

[..]

Ja, maar dan kan je er geen varkensvlees en alcohol meer kopen en moeten de kassières hoofddoeken om, en ga zo maar door. Geen goed idee. Die meubelboer is ook niet slim want als-ie idd moglim mag worden moet-ie zich ook zo gaan gedragen met alle gevolgen van dien.
ach joh, er zijn tegenwoordig ook opblaasbare bankstellen, gaat ie die toch gewoon verkopen
pies on joe toe
pi_31076353
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:04 schreef Meki het volgende:
zullen we zeggen dat AH ook een islambedrijf wordt dan kunnen ze zondag open zijn
Misschien zou AH dan echt shoarma lamsvlees gaan verkopen ipv ordinair gekruid varkensvlees. iets wat voor supermarkten echt heel ingewikkeld lijkt te wezen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:52:20 #50
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31076903
Zijn voorhuid is een martelaar voor het MKB
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')