Ik heb tot april dit jaar als vrijwilliger bij de lokale omroep in ons durrep gewerkt. Hoofdredacteur en bestuur hebben toen onze regisseur ten onrechte geschorst, na een hoop gedoe is de hele TV-afdeling (waaronder ik) massaal opgestapt. We zijn inmiddels zelf een omroep-op-internet begonnen.
In de tijd dat we nog bij de omroep zaten heeft de regisseur ervoor gezorgd dat we (de TV crew dus) allemaal shirts en bodywarmers kregen met het logo van de omroep erop. Ik heb dus 2 t-shirts en een bodywarmer gekocht, helft van het bedrag werd door de omroep betaald, andere helft moest je zelf betalen.
Inmiddels krijgen we nu contstant brieven van de omroep dat ze 'hun' kleding terugwillen. De radio-afdeling heeft indertijd nl. geen kleding afgehaald, terwijl dat wel was aangeboden. Onze nieuwe internet-omroep heeft inmiddels kekke nieuwe shirtjes en aangezien we vaker op dezelfde locatie filmen heeft de briljante hoofdredacteur gedacht: DIE SHIRTS MOETEN TERUG.
Wij zijn van mening dat ze ze best mogen komen halen, maar dat we dan wel ons geld terugwillen.
Anders halve t-shirts
![]()
Maar klopt dit juridisch gezien?
Overigens hadden we op het moment van opstappen geen van allen ons nieuwe vrijwilligerscontract getekent (huishoudelijk reglement en algemene bepalingen zaten daar niet bij, we wilden dus niets tekenen zonder die eerst gelezen te hebben).