abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31050744
quote:
Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg heeft Nederland veroordeeld voor het schenden van de mensenrechten. Nederland moet 10.000 euro schadevergoeding betalen aan een man die in een gevangenis op Aruba niet humaan is behandeld.

De Arubaan Eduardo M. werd in 2001 aangehouden wegens mishandeling. Nadat hij geweld pleegde in de gevangenis werd hij maanden in een isoleercel gestopt, waar bovendien het dak van lekte. De man mocht alleen naar buiten met handboeien en soms ook enkelboeien om.

Volgens het hof was de eenzame opsluiting van M. veel te lang. De man zou geestelijke en lichame schade zijn toegebracht en in zijn menselijke waardigheid zijn aangetast, hetgeen in strijd is met artikel 3 van de Europese Conventie voor de Mensenrechten. M. kwam in 2004, na 3,5 jaar gevangen te hebben gezeten, vrij.
Bron : FP

Nederland schendt op vele plekken mensenrechten dat komt omdat NL achter de kont van USA achterloopt en zo de normen en waarden van USA overneemt

schande Nederland de democratie wordt hierdoor minder waard in NL Nederland moet de rechten van de mens nakomen en niet schenden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31050996
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Nederland schendt op vele plekken mensenrechten dat komt omdat NL achter de kont van USA achterloopt en zo de normen en waarden van USA overneemt

schande Nederland de democratie wordt hierdoor minder waard in NL Nederland moet de rechten van de mens nakomen en niet schenden
Het gemiddelde shoarma land neemt het ook niet zo heel nauw met de mensenrechten hoor. . . Een gevangen die trouwens niet zijn handjes thuis kan houden moet imo ook geisoleerd worden. Snap niet dat hij dan achteraf nog gaat janken. Snap ook niet dat hij op een eiland als Aruba zoveel water overlast kan hebben. . .
pi_31051070
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:33 schreef Mutant01 het volgende:
Kan men ook normaal en inhoudelijk reageren op het nieuwsbericht?
Okay, ik vraag me dus serieus af welke regel stelt dat een gewelddadig persoon niet maandenlang apart kan worden gezet?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31051133
Gesloten om even op te ruimen.

En weer open, ontopic en kappen met op de man spelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31051172
quote:

[..]

Goed dus dat er zo een oganisatie is en de verdagen na laat komen. Nu nog de verantwoordelijke vinden en straffen, iets wat we in Nederland nog wel eens vergeten.

Trouwens dit is geen schande of drama voor de nederlandse democratie. In een democratie weten we dat dit soort zaken ook voor kunnen komen en pakken we ze aan!
  Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 09:54:26 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31051225
die OP slaat werkelijk nergens op

maar goed ... waar je je druk om maakt zeg, meneer mocht in de gevangenis niet zonder handboeien naar buiten
kan dr warm noch koud van worden eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31051266
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Okay, ik vraag me dus serieus af welke regel stelt dat een gewelddadig persoon niet maandenlang apart kan worden gezet?
Blijkt dus:
quote:
Artikel 3 . Verbod van foltering
Niemand mag worden onderworpen aan folteringen of aan onmenselijke
of vernederende behandelingen of bestraffingen.

http://www.echr.coe.int/N(...)N%C3%A9erlandais.pdf (van die Europese mensenrechten in de OP dus)
Wat is er dan vernederend of onmenselijk aan? Hij is toch gevaarlijk voor zijn medegevangenen, dus moet hij apart. En dat het dak lekt, ach ja....
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31051307
Naja maandenlang in een isoleercel is niet echt gezond he? Evenals het feit dat je best wel ziek kan worden van een lekkend dak. Daarnaast staat de straf niet in verhouding met het gepleegde misdrijf, tenminste das mijn mening.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31051351
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:58 schreef Mutant01 het volgende:
Naja maandenlang in een isoleercel is niet echt gezond he? Evenals het feit dat je best wel ziek kan worden van een lekkend dak. Daarnaast staat de straf niet in verhouding met het gepleegde misdrijf, tenminste das mijn mening.
Lekkend dak op Aruba. Wat lekt dat dan? Zonnestralen? Al is maandenlang isoleercel inderdaad wat overtrokken. Tenminste dat lijkt me. Je weet eigenlijk niet in hoeverre deze persoon in staat was rond te lopen tussen zijn medegevangenen.
pi_31051382
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:58 schreef Mutant01 het volgende:
Je weet niet welk geweld hij heeft gepleegd in die gevangenis, dus oordelen of maandelang te veel is of niet kun je niet.
geen
  Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 10:01:55 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31051390
het is nog altijd beter dan met 20 man op 1 cel

k kan er echt niet mee zitten, moet je maar niet gaan vechten in het gevang
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31051393
quote:

[..]

Scherpe ananlyse Meki!
pi_31051452
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:01 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Je weet niet welk geweld hij heeft gepleegd in die gevangenis, dus oordelen of maandelang te veel is of niet kun je niet.
Ik niet, de rechter kennelijk wel. Die heeft als het goed is alle feiten op tafel liggen. Maar sowieso lijkt mij in de isoleer cel MAANDENlang zitten wel erg overdreven. Hij heeft neem ik aan niet iemand vermoord ofzo? En als ie zich niet tussen zijn medegevangenen kan gedragen, douw je hem gewoon in een aparte cel.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:06:45 #14
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_31051502
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
En als ie zich niet tussen zijn medegevangenen kan gedragen, douw je hem gewoon in een aparte cel.
M.a.w. dan isoleer je hem?
pi_31051514
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:04 schreef Mutant01 het volgende:

Ik niet, de rechter kennelijk wel. Die heeft als het goed is alle feiten op tafel liggen. Maar sowieso lijkt mij in de isoleer cel MAANDENlang zitten wel erg overdreven. Hij heeft neem ik aan niet iemand vermoord ofzo? En als ie zich niet tussen zijn medegevangenen kan gedragen, douw je hem gewoon in een aparte cel.
Ja precies, je neemt iets aan. je weet het simpelweg niet. Dus zeggen dat het erg overdreven is kun je gewoonweg niet. Anders verval je in een discussie over kritiek over de rechtspraak, en aangezien jij daar geen feiten over weet, kun je daar geen uitspraken over doen.
geen
pi_31051520
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:06 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Scherp!
geen
pi_31051529
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:06 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er wel meerdere cellen zijn dan de isoleercel
Allah Al Watan Al Malik
pi_31051562
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:07 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ja precies, je neemt iets aan. je weet het simpelweg niet. Dus zeggen dat het erg overdreven is kun je gewoonweg niet. Anders verval je in een discussie over kritiek over de rechtspraak, en aangezien jij daar geen feiten over weet, kun je daar geen uitspraken over doen.
Nee, maar het is wel gek om te zeggen dat de Isoleercel dan dus wel terecht is. Daar hoor ik je niet over?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31051586
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:09 schreef Mutant01 het volgende:

Nee, maar het is wel gek om te zeggen dat de Isoleercel dan dus wel terecht is. Daar hoor ik je niet over?
Blijkbaar is het terecht. je kan niet anders dan per definitie vertrouwen in de rechtspraak. Per definitie niet vertrouwen in de rechtspraak zonder daar feiten/gegevens over te hebben kun je niet. Ik hoop dat je dat wel begrijpt?
geen
pi_31051606
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:10 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Blijkbaar is het terecht. je kan niet anders dan per definitie vertrouwen in de rechtspraak. Per definitie niet vertrouwen in de rechtspraak zonder daar feiten/gegevens over te hebben kun je niet. Ik hoop dat je dat wel begrijpt?
Pardon, de uitspraak is in het voordeel van die gast hoor Ik ben diegene die juist per definitie de rechtspraak vertrouwt hier...

Het is nog ochtend, ik vergeef het je.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31051660
Ja nee, degene die hem in de isoleercel heeft gegooid. Jij vind maandenlang toch overdreven? Terwijl je niet eens weet wat de aanleiding daarvoor was. Ik heb het niet over die boete.
geen
pi_31051738
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:13 schreef natte-flamoes het volgende:
Ja nee, degene die hem in de isoleercel heeft gegooid. Jij vind maandenlang toch overdreven? Terwijl je niet eens weet wat de aanleiding daarvoor was. Ik heb het niet over die boete.
Wazige post, eerst begin je over het niet vertrouwen in de rechtspraak en nu heb je het over diegene die hem in de isoleercel heeft gegooid? Blijkbaar vind het hof dat er sprake is van een schending, ik vertrouw het hof en ga met hen mee (immers zij beschikken over alle feiten).
Allah Al Watan Al Malik
pi_31051760
ah ja, ik las niet goed.
geen
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:27:32 #24
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31052014
Dus de mishandeling die Eduardo M. pleegde is niet het schenden van mensenrechten. Ik blijf de gevangenis een hotel vinden en het word eens tijd dat er verandering in komt.

Dat de isoleercel maanden lang moet duren is ook niet goed te praten maar soms denk ik dat je als gevangene meer rechten hebt dan eigenlijk zou moeten. Ik vind het echt voorbij gaan aan de reden waarom hij in de gevangenis zit
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:31:24 #25
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31052114
Sommige mensen verdienen het niet om als mens behandeld te worden.
Dat neemt niet weg, dat dit hoe dan ook moet gebeuren. Zo'n nachtje in de isoleercel, of een paar dagen, oke. Maar een maand :s
Wtf, dan ga je kapot volgens mij.
Het is niet zoals in de film, dat sean connery opeens weer opleeft en een missie voor US of A doet
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')