abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2082630
Meer een meer komt het gevoel bij me te boven dat het overgrote deel van Fok knap racistisch is.
Waar ik me vooral aan erger zijn de mensen die altijd maar te moeten menen om mensen die een van de hoofdreligies aanhangen te moeten kleineren, zoniet duidelijk te moeten maken dat ze een IQ van 0 hebben.

De tolerantie is ver te zoeken, godsdiensten zijn per definitie sektes, vooral christelijke.
Generalisatie, nog zo iets. Christenen wonen op de veluwe, lezen het RD, hebben een vis op de auto en mogen niks.
Vooral degenen die dit allemaal roepen menen als geniaal te worden aangesproken.

Oh wee als er iemand roept dat homo's niet deugen naar zijn mening die gebaseerd is op zijn religie.
Waarom zijn we dan wel tolerant?
Soms heb ik het gevoel midden in een fractievergadering van GroenLinks en de SP te zitten.
Als iemand vind zich te moeten beroepen op zijn geloof laat hem of haar dat doen, en kom dan vanuit jouw hoek met goede tegen-argumenten.
Maar ga niet zitten schelden of generaliseren.

Als je mijn postings er op na leest zul je zien dat ik ook christen ben, maar het lang niet altijd eens ben met wat "goed" zou zijn.
Zo ben ik helemaal geen voorstander van gospel muziek, de EO jongerendag, of zo iets dergelijks.
Maar bij sommige dingen zoals homo-huwelijk of sex ben ik het niet met de "wereld" eens.
En dan mag jij mij vertellen waarom dat mij als een niet nadenkent mens bestempeld.

zondag 4 november 2001 @ 17:03:50 #2
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_2082649
Jij bent zeker zo'n vervelende eskimo! .
There's a #filosofie spirit in everyone.
  zondag 4 november 2001 @ 17:04:22 #3
7569 merulez
ergo sum cool
pi_2082652
kan je geen voorbeelden uit topics geven

en je geeft zelf aan dat je tegen het homo-huwelijk bent, en dan durf je nog zo'n topic te openen (of interpreteer ik jou opmerking verkeerd?)

en nee, ik ben geen homo, maar ik ben er wel voorstander van

[Dit bericht is gewijzigd door merulez op 04-11-2001 17:05]

[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
pi_2082657
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:01 schreef Postduif het volgende:
Maar bij sommige dingen zoals homo-huwelijk of sex ben ik het niet met de "wereld" eens.
En dan mag jij mij vertellen waarom dat mij als een niet nadenkent mens bestempeld.
Misschien omdat je niet uitlegt waarom je het daar niet mee eens bent?
:{
  zondag 4 november 2001 @ 17:05:35 #5
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2082664
Fok is niet racistisch alleen enkele users hebben bepaalde opvattingen, uitspraken gedaan op Fok die als racistisch bestempeld kunnen worden.
pi_2082671
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:04 schreef Cora het volgende:

[..]

Misschien omdat je niet uitlegt waarom je het daar niet mee eens bent?

Ik heb vaak genoeg uitgelegd waarom ik het daar niet mee eens ben, daar ligt nu de essentie niet.
Het gaat erom dat iedereen zich naar de mening van een select groepje moet aanpassen binnen Fok.
  zondag 4 november 2001 @ 17:07:13 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_2082676
Bah, dat je je geloofsgenoten gelijk stelt aan een ras, dat mag alleen het Jodendom.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 4 november 2001 @ 17:07:42 #8
18087 shwahh
lekker djonko roken
pi_2082682
postduif moet zich niet zo druk maken
het overgrote deel van wat ik (als nieuwbie)
hier lees slaat sowiezo nergens op
maar dat geeft niet
ik kom hier om voor mijn plezier wat te posten en te lezen
als ik me ergens druk om wil maken ga ik wel naar de wc als ik weet dat ie bezet is

maar ach ik ben ook maar een beginner hier he!

moonen maakt de dag mooi
pi_2082691
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:04 schreef merulez het volgende:
kan je geen voorbeelden uit topics geven

en je geeft zelf aan dat je tegen het homo-huwelijk bent, en dan durf je nog zo'n topic te openen (of interpreteer ik jou opmerking verkeerd?)

Ja, als ik zeg dat ik daar tegen ben krijg ik dus zo'n opmerking.
Je pakt een bepaalde regel van mij uit het stuk en gaat daar je eigen inbreng in leggen.

Ik zeg dat ik tegen het homo-huwelijk als product ben, niet tegen homo's.

zondag 4 november 2001 @ 17:10:43 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_2082708
En wat is er mis met homo's die willen trouwen? Misschien dat je het niet wilt omdat de kerk er niet voor staat, maar je zegt net zelf dat je niets tegen homo's hebt (waar de kerk ook niet voor staat).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!fossiel zondag 4 november 2001 @ 17:11:38 #11
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2082717
Waar maakt iedereen zich druk om? Je hebt hier het recht van vrije meningsuiting. De 1 gaat daar alleen subtieler mee om dan een ander.

Als je problemen hebt met een bepaalde post reageer daar dan niet op.

zondag 4 november 2001 @ 17:12:19 #12
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2082725
Ben je nu tegen racisme of tegen geloofsdiscriminatie?

[Dit bericht is gewijzigd door Brupje op 04-11-2001 17:14]

We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  Trouwste user 2022 zondag 4 november 2001 @ 17:12:22 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_2082726
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:08 schreef Postduif het volgende:

Ik zeg dat ik tegen het homo-huwelijk als product ben, niet tegen homo's.

Ik was al bang. Gelukkig ben je vóór homo's. Maar je zou er niet mee willen trouwen. Of begrijp ik je nu verkeerd ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_2082731
Weet je wat ik rasistisch vind?
Mensen die bij alle uitspraken van andere wat tegen een bep. groep is schreeuwen DAT IS RASISTISCH terwijl een normaal iemand er niet eens denk over of het wel rasistisch, omdat het dat niet is.

m.a.w stop met dat fucking overdrijven !

pi_2082736
Fok is een afspiegelling van de maatschapij... misschien zijn wij wel anders denkend dan de linkse fatsoensrakkers die de tolerantie tot een ongekende hoogte hebben gedreven?

Maar inderdaad sommige gaan te ver met hun opvattingen... maar wat wil je er tegen doen?

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_2082755
Komt misschien ook wel omdat de meerderheid vind dat religies nergens op slaan.

Waarom gelooft een mens in de bijbel als allang duidelijk is dat het nooit zo gebeurd is als beschreven?

Ik snap best dat mensen vroeger een houvast nodig hadden om toen nog onverklaarbare zaken te verklaren.

'Heeee een enge lichtflits! En wat een herrie! Hoe komt dat?'

'Das de dondergod'

'Oh ok'

De wetenschap heeft tegenwoordig zoveel zaken verklaard, dat nu toch wel duidelijk mag zijn dat godsdiensten nergens op zijn gebaseerd? Mooie verhalen zijn het wel in de bijbel, en de essentie is erg goed, maar volgens mij is het niet de bedoeling de teksten letterlijk te interpreteren.
Het gaat om de essentie, lief zijn voor een ander, niet stelen, etc.

Als mensen nu uit geloofsovertuiging tegen homosexualiteit zijn vind ik dat heeeel eng. Denk zelf es na! Als twee mensen van elkaar houden is daar toch niets mis mee! Hoe kan liefde nou verkeerd zijn? Staat dat ook in de bijbel?

Red een boom, eet een bever.
  zondag 4 november 2001 @ 17:15:35 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_2082759
Discussiëren in plaats van zeggen dat ik racistisch ben. Meneer vroeg in het topic om een onderbouwing en die heb ik gegeven, maar hij opent meteen een topic dat het hier racistisch is. Voorbijgaand aan de betekenis van racisme, maar het bekt nou eenmaal lekker. Over generalisatie gesproken.
  zondag 4 november 2001 @ 17:17:02 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2082775
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:12 schreef InterCC het volgende:
Weet je wat ik rasistisch vind?
Mensen die bij alle uitspraken van andere wat tegen een bep. groep is schreeuwen DAT IS RASISTISCH terwijl een normaal iemand er niet eens denk over of het wel rasistisch, omdat het dat niet is.

m.a.w stop met dat fucking overdrijven !

Weet je wat ik van Rasistisch vind?

Een spelfout.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 4 november 2001 @ 17:17:22 #19
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2082777
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:13 schreef Vampier het volgende:
Fok is een afspiegelling van de maatschapij... misschien zijn wij wel anders denkend dan de linkse fatsoensrakkers die de tolerantie tot een ongekende hoogte hebben gedreven?

Maar inderdaad sommige gaan te ver met hun opvattingen... maar wat wil je er tegen doen?

Vampier

Neem me niet kwalijk hoor maar het overgrote merendeel dat zijn mening ventileert denkt links i.p.v rechts.
pi_2082816
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:10 schreef speknek het volgende:
En wat is er mis met homo's die willen trouwen? Misschien dat je het niet wilt omdat de kerk er niet voor staat, maar je zegt net zelf dat je niets tegen homo's hebt (waar de kerk ook niet voor staat).
Discusieer ik graag met je over in een ander topic, anders gaan we het hier alleen maar daar over hebben.
pi_2082824
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:12 schreef Brupje het volgende:
Ben je nu tegen racisme of tegen geloofsdiscriminatie?
In eerste instantie tegen racisme, met daarvan als achtergrond geloofsdiscriminatie.
  zondag 4 november 2001 @ 17:22:58 #22
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2082835
quote:
Oh wee als er iemand roept dat homo's niet deugen naar zijn mening die gebaseerd is op zijn religie.
Is dit dan een mening of een geindoctrineerde opbrabbeling van wat iemand anders ooit heeft verkondigd?
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
pi_2082852
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:22 schreef Brupje het volgende:

[..]

Is dit dan een mening of een geindoctrineerde opbrabbeling van wat iemand anders ooit heeft verkondigd?

een mening, die gebaseerd is op iets waar ik achter sta.
  zondag 4 november 2001 @ 17:24:17 #24
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2082853
quote:
Op zondag 04 november 2001 17:22 schreef Postduif het volgende:

[..]

In eerste instantie tegen racisme, met daarvan als achtergrond geloofsdiscriminatie.

Racisme is tegen uiterlijke kenmerken en niet tegen een geloof. En je geeft alleen maar voorbeelden vaan geloofsdiscriminatie.
pi_2082857
Er zijn genoeg mensen zoals ik die een bizarre kots hekel hebben aan gelovigen, dat soort mensen is zo middeleeuws dom, hoe kun je nou denken dat er iemand boven je staat? Ga gvd gewoon iets met je leven doen, dan heb je later tenminste geen spijt van al je weggegooide tijd

GODVOORDOMME

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')