De tolerantie is ver te zoeken, godsdiensten zijn per definitie sektes, vooral christelijke.
Generalisatie, nog zo iets. Christenen wonen op de veluwe, lezen het RD, hebben een vis op de auto en mogen niks.
Vooral degenen die dit allemaal roepen menen als geniaal te worden aangesproken.
Oh wee als er iemand roept dat homo's niet deugen naar zijn mening die gebaseerd is op zijn religie.
Waarom zijn we dan wel tolerant?
Soms heb ik het gevoel midden in een fractievergadering van GroenLinks en de SP te zitten.
Als iemand vind zich te moeten beroepen op zijn geloof laat hem of haar dat doen, en kom dan vanuit jouw hoek met goede tegen-argumenten.
Maar ga niet zitten schelden of generaliseren.
Als je mijn postings er op na leest zul je zien dat ik ook christen ben, maar het lang niet altijd eens ben met wat "goed" zou zijn.
Zo ben ik helemaal geen voorstander van gospel muziek, de EO jongerendag, of zo iets dergelijks.
Maar bij sommige dingen zoals homo-huwelijk of sex ben ik het niet met de "wereld" eens.
En dan mag jij mij vertellen waarom dat mij als een niet nadenkent mens bestempeld.
en je geeft zelf aan dat je tegen het homo-huwelijk bent, en dan durf je nog zo'n topic te openen (of interpreteer ik jou opmerking verkeerd?)
en nee, ik ben geen homo, maar ik ben er wel voorstander van
[Dit bericht is gewijzigd door merulez op 04-11-2001 17:05]
quote:Misschien omdat je niet uitlegt waarom je het daar niet mee eens bent?
Op zondag 04 november 2001 17:01 schreef Postduif het volgende:
Maar bij sommige dingen zoals homo-huwelijk of sex ben ik het niet met de "wereld" eens.
En dan mag jij mij vertellen waarom dat mij als een niet nadenkent mens bestempeld.
quote:Ik heb vaak genoeg uitgelegd waarom ik het daar niet mee eens ben, daar ligt nu de essentie niet.
Op zondag 04 november 2001 17:04 schreef Cora het volgende:[..]
Misschien omdat je niet uitlegt waarom je het daar niet mee eens bent?
maar ach ik ben ook maar een beginner hier he!
quote:Ja, als ik zeg dat ik daar tegen ben krijg ik dus zo'n opmerking.
Op zondag 04 november 2001 17:04 schreef merulez het volgende:
kan je geen voorbeelden uit topics gevenen je geeft zelf aan dat je tegen het homo-huwelijk bent, en dan durf je nog zo'n topic te openen
(of interpreteer ik jou opmerking verkeerd?)
Ik zeg dat ik tegen het homo-huwelijk als product ben, niet tegen homo's.
Als je problemen hebt met een bepaalde post reageer daar dan niet op.
[Dit bericht is gewijzigd door Brupje op 04-11-2001 17:14]
quote:Ik was al bang. Gelukkig ben je vóór homo's. Maar je zou er niet mee willen trouwen. Of begrijp ik je nu verkeerd ?
Op zondag 04 november 2001 17:08 schreef Postduif het volgende:Ik zeg dat ik tegen het homo-huwelijk als product ben, niet tegen homo's.
m.a.w stop met dat fucking overdrijven !
Maar inderdaad sommige gaan te ver met hun opvattingen... maar wat wil je er tegen doen?
Vampier
Waarom gelooft een mens in de bijbel als allang duidelijk is dat het nooit zo gebeurd is als beschreven?
Ik snap best dat mensen vroeger een houvast nodig hadden om toen nog onverklaarbare zaken te verklaren.
'Heeee een enge lichtflits! En wat een herrie! Hoe komt dat?'
'Das de dondergod'
'Oh ok'
De wetenschap heeft tegenwoordig zoveel zaken verklaard, dat nu toch wel duidelijk mag zijn dat godsdiensten nergens op zijn gebaseerd? Mooie verhalen zijn het wel in de bijbel, en de essentie is erg goed, maar volgens mij is het niet de bedoeling de teksten letterlijk te interpreteren.
Het gaat om de essentie, lief zijn voor een ander, niet stelen, etc.
Als mensen nu uit geloofsovertuiging tegen homosexualiteit zijn vind ik dat heeeel eng. Denk zelf es na! Als twee mensen van elkaar houden is daar toch niets mis mee! Hoe kan liefde nou verkeerd zijn? Staat dat ook in de bijbel?
quote:Weet je wat ik van Rasistisch vind?
Op zondag 04 november 2001 17:12 schreef InterCC het volgende:
Weet je wat ik rasistisch vind?
Mensen die bij alle uitspraken van andere wat tegen een bep. groep is schreeuwen DAT IS RASISTISCH terwijl een normaal iemand er niet eens denk over of het wel rasistisch, omdat het dat niet is.m.a.w stop met dat fucking overdrijven !
Een spelfout.
quote:Neem me niet kwalijk hoor maar het overgrote merendeel dat zijn mening ventileert denkt links i.p.v rechts.
Op zondag 04 november 2001 17:13 schreef Vampier het volgende:
Fok is een afspiegelling van de maatschapij... misschien zijn wij wel anders denkend dan de linkse fatsoensrakkers die de tolerantie tot een ongekende hoogte hebben gedreven?Maar inderdaad sommige gaan te ver met hun opvattingen... maar wat wil je er tegen doen?
Vampier
quote:Discusieer ik graag met je over in een ander topic, anders gaan we het hier alleen maar daar over hebben.
Op zondag 04 november 2001 17:10 schreef speknek het volgende:
En wat is er mis met homo's die willen trouwen? Misschien dat je het niet wilt omdat de kerk er niet voor staat, maar je zegt net zelf dat je niets tegen homo's hebt (waar de kerk ook niet voor staat).
quote:In eerste instantie tegen racisme, met daarvan als achtergrond geloofsdiscriminatie.
Op zondag 04 november 2001 17:12 schreef Brupje het volgende:
Ben je nu tegen racisme of tegen geloofsdiscriminatie?
quote:Is dit dan een mening of een geindoctrineerde opbrabbeling van wat iemand anders ooit heeft verkondigd?
Oh wee als er iemand roept dat homo's niet deugen naar zijn mening die gebaseerd is op zijn religie.
quote:een mening, die gebaseerd is op iets waar ik achter sta.
Op zondag 04 november 2001 17:22 schreef Brupje het volgende:[..]
Is dit dan een mening of een geindoctrineerde opbrabbeling van wat iemand anders ooit heeft verkondigd?
quote:Racisme is tegen uiterlijke kenmerken en niet tegen een geloof. En je geeft alleen maar voorbeelden vaan geloofsdiscriminatie.
Op zondag 04 november 2001 17:22 schreef Postduif het volgende:[..]
In eerste instantie tegen racisme, met daarvan als achtergrond geloofsdiscriminatie.
GODVOORDOMME
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |