abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31047685
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:23 schreef heiden6 het volgende:
Dat is een goed punt, Stratos, maar als illegaal kun je hier weinig uithalen. Dus het blijft een straf. Bovendien ga ik ervan uit, misschien ten onrechte, dat dit soort gegevens worden gedeeld binnen de EU.
Je zult je verbazen hoe illegalen zich redden in NL, mensen helpen elkaar. En nee er wordt zo langs elkaar gewerkt in Europa dat je als uitgezette dief gewoon een ander Europese land binnenkomt en je weg naar NL vindt.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:47:23 #62
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31047931
In de metro naar de Bijlmer zijn de enigen die een kaartje bij zich hebben de illegale Ghanezen
Leuke mensen trouwens, een stuk leuker als hun Surinaamse neefjes
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
  vrijdag 30 september 2005 @ 07:51:30 #63
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31049576
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het onderscheid tussen vreemdelingen en nederlanders is een wettelijk geoorloofd onderscheid.
Leuk en aardig, maar dan nog is het discriminatie. Het is een term die ik niet graag bezig eerlijk gezegd, maar als een "vreemdeling" een pakje Benbits jat bij de Zeeman mag hij definitief terug naar de krottewijken van Agadir of Rabat om stof te bijten en kinderpostzegels te verkopen, maar als Jantje Smit van hier om de hoek een heel gordijn steelt met audiomeubel en al krijgt hij een 12 Delige DVD set van Charly Chaplin. Om maar aan te geven dat ondanks dat de wet het goedkeurd er nog steeds sprake van discriminatie kan zijn.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31049786
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 07:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar dan nog is het discriminatie. Het is een term die ik niet graag bezig eerlijk gezegd, maar als een "vreemdeling" een pakje Benbits jat bij de Zeeman mag hij definitief terug naar de krottewijken van Agadir of Rabat om stof te bijten en kinderpostzegels te verkopen, maar als Jantje Smit van hier om de hoek een heel gordijn steelt met audiomeubel en al krijgt hij een 12 Delige DVD set van Charly Chaplin. Om maar aan te geven dat ondanks dat de wet het goedkeurd er nog steeds sprake van discriminatie kan zijn.
OK, dan sturen we Jantje Smit ook naar Rabat toe.
pi_31050117
Wat een kutwijf toch, die Verdonk.

Ik ken het verhaal van een ama die geen geld had en een flesje AA steelde. Hij werd opgepakt en kwam terecht bij bureau HALT.

Zou die jongen dan ook teruggestuurd moeten worden en vervolgens misschien worden doodgeschoten?

Bovendien verplaats je het probleem alleen maar.
pi_31050300
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:40 schreef R@b het volgende:

[..]

Het wordt AL uitgevoerd bij buitenlanders die een zware misdaad begaan. Dus.....
maar bij Nederlandse criminelen niet die zijn heilig toch ??

Rita hou op met je onzin - Allochtonen die hier wonen hebben een Nederlandse paspoort en zijn Nederlanders en die kunnen niet worden uitgezet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31050395
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Rita hou op met je onzin - Allochtonen die hier wonen hebben een Nederlandse paspoort en zijn Nederlanders en die kunnen niet worden uitgezet
quote:
Het betreft dan migranten met een verblijfsvergunning die door de rechter zijn veroordeeld voor een misdaad.
pi_31050479
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:08 schreef CeeJee het volgende:

[..]

[..]
dus ook Kalou ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:49:50 #69
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31051136
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:48 schreef yootje het volgende:
Wat een kutwijf toch, die Verdonk.

Ik ken het verhaal van een ama die geen geld had en een flesje AA steelde. Hij werd opgepakt en kwam terecht bij bureau HALT.

Zou die jongen dan ook teruggestuurd moeten worden en vervolgens misschien worden doodgeschoten?

Bovendien verplaats je het probleem alleen maar.
Dan jat hij dat flesje AA maar gewoon niet. Maar juist om dit soort gevallen vind ik gelijk eruitsmijten na 1 diefstal te ver gaan. Maar na 2 of 3 dorstige buien had hij wat mij betreft pech gehad.
Vampire Romance O+
pi_31051433
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:13 schreef Meki het volgende:

[..]

dus ook Kalou ??
Als hij een misdaad pleegt ja.

Ontnemen van de Nederlandse nationaliteit is bij veelplegers met een dubbele nationaliteit ook wel een goed idee.
pi_31051668
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:03 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Als hij een misdaad pleegt ja.

Ontnemen van de Nederlandse nationaliteit is bij veelplegers met een dubbele nationaliteit ook wel een goed idee.
geen goed idee, een must!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_31051788
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Alleen de Dominee is heilig. Maar eigenlijk zeg je dus dat mensen zoals BansheeBoy in ontkenning leven. Wel Nederlander zijn maar uit volle borst uitdragen dat je geen Nederlander bent.. Nogal verwarrend als je het mij vraagt.

Goed plan overgens van die Rita, als zo`n mogelijkheid bij criminele buitenlanders nu eenmaal bestaat waarom zou je het dan niet uitvoeren.
eeeh
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:26:13 #73
13462 BansheeBoy
pi_31051968
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:18 schreef DaveHarris het volgende:

Maar eigenlijk zeg je dus dat mensen zoals BansheeBoy in ontkenning leven. Wel Nederlander zijn maar uit volle borst uitdragen dat je geen Nederlander bent..
Ik ben Nederlander voor de wet, vanwege de (fincanciële) voordelen, qua gevoel ben ik 123% Moslim/Marokkaan, ik kan je vertellen dat dit uitstekend samen gaat.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_31052144
Maar BSB, dan kom je in Marokko toch veel beter tot je recht?

Criminele Marokkaantjes die zich meer Marokkaan dan Nederlander voelen moeten eigenlijk blij zijn met dit voornemen van onzer alle Rita, het is eerder een beloning om gratis naar je land van origine terug gestuurd te worden dan dat het een straf is. Zeker met het oog op gezinshereniging enzo..
eeeh
pi_31052263
Ik ben voor zo'n regeling, het gaat hiet om mensen die nog niet in het bezit zijn van een Nederlands paspoort en dus geen Nederlands staatsburger zijn. Er kan dus geen sprake zijn van "discriminatie", gelijke gevallen worden gelijk behandeld, ongelijke gevallen echter worden ongelijk behandeld. En dat is niet gek natuurlijk. Er mag best wat moeite gedaan worden voor het Nederlanderschap.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:44:19 #76
13462 BansheeBoy
pi_31052424
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
Er kan dus geen sprake zijn van "discriminatie", gelijke gevallen worden gelijk behandeld, ongelijke gevallen echter worden ongelijk behandeld. En dat is niet gek natuurlijk.
Deze stelregel van je klopt niet: er wordt duidelijk onderscheid gemaakt: een Marokkaan zonder Nederlands paspoort steelt BMX crossfiets en mag terug naar Marokko, een Marokkaan met Nederlands paspoort doet hetzelfde en mag hoogstens gaan zitten in een Center Parks gevangenis, zelfde handeling andere straf, verschil zit hem in de papieren, dit is duidelijk onderscheid maken en dus discriminatie.
quote:
Er mag best wat moeite gedaan worden voor het Nederlanderschap.
Hoezo? We moeten het niet belangrijker maken dan het is hoor.

²
pi_31052450
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Deze stelregel van je klopt niet: er wordt duidelijk onderscheid gemaakt: een Marokkaan zonder Nederlands paspoort steelt BMX crossfiets en mag terug naar Marokko, een Marokkaan met Nederlands paspoort doet hetzelfde en mag hoogstens gaan zitten in een Center Parks gevangenis, zelfde handeling andere straf, verschil zit hem in de papieren, dit is duidelijk onderscheid maken en dus discriminatie.
[..]

Hoezo? We moeten het niet belangrijker maken dan het is hoor.

²
Het is geen discriminatie want er zit verschil tussen iemand met een paspoort en iemand zonder. Iemand met paspoort = Nederlands Staatsburger, iemand zonder, niet.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:51:10 #78
13462 BansheeBoy
pi_31052567
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is geen discriminatie want er zit verschil tussen iemand met een paspoort en iemand zonder. Iemand met paspoort = Nederlands Staatsburger, iemand zonder, niet.
Klopt en dus ga je met dezelfde gevallen anders om: beide daders doen hetzelfde maar krijgen beiden een andere straf. Dat de wet dit op één of andere manier goedkeurd wil niet zeggen dat er geen sprake is van onderscheid/discriminatie.

²
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:52:46 #79
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_31052599
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]
Onderscheid maken is niet per definitie discriminatie lijkt me... Discriminatie is het als je gelijke gevallen ongelijk behandelt. In jouw voorbeeld zijn de gevallen niet gelijk (de een heeft immers een paspoort en de ander niet) en mogen wat mij betreft dan ook best ongelijk behandeld worden.

Er wordt onderscheid gemaakt ja, daar kan je het mee eens of oneens zijn, maar discriminatie is het niet.

edit: wat mutant zegt ja....
pi_31052613
Ik heb er niet echt iets tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')