Lichaamsbeharing van de heaumeau sapiens is het restant van een falende episode van de evolutie. Waar wij vanuit kleine kiemen ontpopten tot Neanderthaler en van aep tot mensch groeiden zoals deze nu is, zijn nu de gevolgen van deze innovatieve zwakte van de natuur duidelijk zichtbaar.
Vanmorgen stond ik op met een fikse kater en had behoefte aan een warme douche. Eenmaal onder de douche staande, voelde ik het water omhoog sijpelen. Dit allerzins tegen mijn verwachtingen in; normaal sijpelt het water het doucheputje in. Echter, mijn lichaamsschilfers tesamen met eerder verkregen smegma spatten als een nijlpaard in kalm water tegen mijn behaarde benen aan. Een onplezant gevoel kan ik jullie zeggen.
Wat bleek nu: het doucheputje zat verstopt. Na een grondige inspectie van mijn zijde, kwam ik tot de verbazende ontdekking dat het vooral vrouwenharen betrof. Nu woon ik met een aantal studentes in huis, dus zo vreemd is dat niet. Toen ik ze op hun "misdaad" aansprak, wisten ze zonder blikken en blozen de daders aan te wijzen: de kerels in het pand. Dit leidde tot een huisvete, waarin het kamp van de vrouwen streed tegen het kamp van de mannen.
Later die dag viste ik met het bestek van een van de meiden een aantal haren uit het verstopte putje. Na deze op een wit papiertje geplakt te hebben, riep ik alle huisgenoten op tot een huisvergadering. De vrouwen waren zich van geen schuld bewust, ook niet toen ze het beslissende bewijs zagen. De haren waren namelijk grotendeels blond en lang. Ook toen ze dit zagen, hielden ze klemmig vol dat wij, de mannen, de schuldigen waren. Saillant detail is dat er geen blonde mannen in het huis wonen.
Zouden de meiden dan soms met blonde Adonissen neuqen? Of zijn vrouwen nu eenmaal zeau?
Daarom mijn klacht: vrouwen en douchegootjes, ontkennen is zinloos!