Ik weet het niet Daantje..ik trok de kaarten over 2006/2007..2012 Misschien iets wat nog moet komen..2006 is net begonnen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:11 schreef Daantje77 het volgende:
De kaart van de toren en de koning en koningin ? Dat kan ik niet echt thuisbrengen heb wel een lange relatie gehad (getrouwd geweest) maar dat is over gegaan . Heeft dat daar niet mee te maken ?
er zijn wel twee wachtenden voor je maar zou het graag doen..quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:11 schreef vamperotica het volgende:
displission... Zou je binnenkort weer eens een legging voor mij willen doen?
ik wacht geduldig mn beurt af!quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:20 schreef displission het volgende:
[..]
er zijn wel twee wachtenden voor je maar zou het graag doen..
Ik heb idd de Raider Waite Tarot set met boekje. Ik doe altijd een legging na het kijken van de serie Carnivale, omdat ik om de een of andere reden vol met energie zit (en met energie bedoel ik dan een soort van spirituele energie, geen energie om de trap op en af te rennen, maar ik denk dat je het wel herkent). Carnivale is de reden dat ik me ben gaan verdiepen in Tarot. Eerst naar de kaart kijken doe ik altijd, maar na goed gekeken te hebben kijk ik toch nog wel even in het boek.quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:11 schreef displission het volgende:
[..]
Beste Joralf..alles goed met je..? Je vroeg om een legging en die krijg je bij deze..als ik je een tip mag geven om de tarot goed te gebruiken de volgende: gebruik een goed boek voor de vertaling. Kijk eerst zelf wat de kaart je zegt en ga dan pas kijken voor eventuele aanvulling. Een standaard deck(van Raider de Waite)zegt natuurlijk wat minder dan een deck wat geheel bij je aansluit kwa plaatjes..maar zelf vind ik dat dat het deck is wat het dichts bij de oorsprong ligt en kan ik er ongelovelijk veel mee doen..je fantasie mag je ook best gebruiken he..bij het schudden en het trekken..alle regels en precies de vertaling etc. kan je toch niet weten.
Dit is weer een van de freaky dingen van Tarot. Dat het gewoon zo en dan ook zo ontzettend klopt en dat is niet omdat iedere kaart hetzelfde betekend. Als rationeel mens is het moeilijk te begrijpen dat zoiets kan, maar het voelt bij mij steeds meer alsof Tarot echt gaat werken. De kaart klopt heel goed. Vanaf volgende week gaan we in een groep met 5 mensen een eigen practicum doen. Ik heb zelf het onderzoeksvoorstel gedaan en de mensen uitgezocht (ben dus eigenlijk een soort van projectleiderquote:De volgende kaarten worden getrokken voor jouw op de vraag wat jij met je ideeen zou moeten doen..ik ben benieuwd wat de kaarten zeggen..ik weet helemaal niks van je ideeen af, maar zal de boel proberen te vertalen. Bij deze schud ik de kaarten goed. Ik concentreer me op leeftijd, naam en woonplaats..deze worden allemaal als persoon zijnde in de legging "gegooid" als het ware.
Het heden: dit is heel duidelijk en geen toeval..deze kaart viel er ook al uit tijdens het schudden..het antwoord op de vraag is de volgende: samenwerken en samen bouwen..ik trok de staven vijf..Je snapt denk ik wel wat ik hiermee bedoel..om een iets te bouwen zijn er stokken nodig..om het een degelijk fundament te geven..op de kaart vijf mensen die de basis leggen. Het is een sportieve krachtmeting die je met zijn allen doet om samen een bepaald punt te bereiken..aan de andere kant kan het ook met concurentie te maken hebben, maar wel in dit geval met vrienden. Weet niet zeker of je er wat mee kan, maar vraag maar eventueel.
Vroeger heb ik idd vrij weinig problemen gehadquote:Een paar jaar geleden..: het is de gehangene. Maar de kaart op zijn kop. Vastgebonden aan de tak van een boom en een geel licht om zijn hoofd..kan het zo zijn dat je de wereld bekeek zoals die was en je er toch je vreugde uit haalde..en zonder het te weten, misschien wel verlicht was geraakt..ik trek deze kaart echt nooit op zijn kop en vergeef me bij deze ook mijn vage vragen..maar ik vermoed dat alles gewoon zijn gangetje ging en je met beide benen op de grond stond ondanks alles.
Een mooi vooruitzicht, niet helemaal wat mijn eigen legging voorspelde.. maar dat kan natuurlijk veranderen. Ik heb zelf "het spel met de tien kaarten" gedaan. Een legging die de totaalsituatie van de vraagsteller weergeeft. Het volgende kwam er bij mij uit:quote:de laatste de toekomstkaart..schildknaap van de zwaarden..hij staat vierig op de helling. Met zijn zwaard..zoals een schildknaap hoort te zijn. Zwaarde schildknaap staat voor een kans of ervaring die ons geboden wordt, voor een impuls die van buitenaf komt. Een verhelderende impuls een frisse bries kwa ideeen..analyseren van moeilijke sommen is mogelijk..dat is 2012.
| 1 2 3 4 | Gehangene--Pentakels 8----------------------Pentakels 7----Toren---------------Zwaarden Ridder --------------------------Koning Zwaarden--------------------------------------Pentakels 4 -------------------------------------------------------------------------------Pentakels Ridder |
Heb het haar laten lezen, ze begrijpt alleen het eerste gedeelte niet echt, met die tuinen en kleurenquote:Op woensdag 25 januari 2006 19:23 schreef displission het volgende:
Ok eerst eentje voor Emma uit Enschede..
Beste Emma,
jammer dat je niet geregistreerd op fok bent..we zouden je graag erbij willen hebben, maar zo kan het ook..
tijdens het schudden van de kaarten kwam ik twee keer kleuren in tuinen tegen..af en toe valt er wel iets uit het deck of vang je een glims op van een kaart die toevallig iets naar boven wendt. Houd ze erg van de natuur? De lente..??
Anyways..de kaarten zijn geschud..de wierrook brand de eerste kaart..kelken negen..negen kelken staan achter een man met een rode muts op..een wit gewaad heeft hij. Hij zit op een bank met zijn armen over elkaar heen. De kaart staat voor het verleden..het plezier en de vreugd die we hadden..Emma geniet in het verleden ten volle. De man of vrouw op de kaart lacht iig..er is een happy end as well..
De tweede het nu..een verbintenis tussen twee..het is de kelken twee..erboven een rode leeuwenkop met vleugels. Een man en een vrouw..ze raken elkaar aan..twee slangen. Bekers twee staat voor een liefdevolle ontmoeting..
De laatste de koningin van pentakels..(de toekomst)..Misschien een groot kunstenares, een open en ontvankelijk persoon met een goed instinct voor moeder natuur en de vruchtbare bodem. Misschien wel een boerin zoveel instinct..ook hier weer de tuin..ik heb het gevoel dat natuur bij deze persoon een hele belangrijke rol inneemt..
dit was het nu..
Ja tuurlijk, goedemorgen, middag of avond trouwens allen. Vandaag ga ik me neerleggen bij het trekken van kaarten..eerst de kat naar buiten hebben we daar ff geen last meer van. Muziekje aan Anouk..Hail.. Darklight..ik zal zo 1 kaart trekken en daarin vraag ik wat de kaart voor Emma uit Enschede betekend op het gebied van de bloemen..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:41 schreef Darklight het volgende:
Heb het haar laten lezen, ze begrijpt alleen het eerste gedeelte niet echt, met die tuinen en kleuren
Zou je dat wat nader kunnen verklaren?
Thx
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |