abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:55:53 #76
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31110751
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:19 schreef Mukie het volgende:

[..]

eens
Dit soort dingen moet gewoon voor iedereen gelden
Je kunt een lening ook zien als investering in de toekomst. Nog nooit van bedrijfskrediet gehoord?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_31111202
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:43 schreef klez het volgende:

[..]

Helaas lijken we nog veel te weinig op de VS. Bekrompen koud xenofoob k*tland. Als we niet gauw wat meer op de VS gaan lijken, dan plukken onze kinderen daar de vruchten van. Wij kunnen nog potverteren op wat onze ouders verdiend hebben, over een jaar of tien zal de recessie hier pas echt hard toeslaan met de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander.
"ik wil een linkse regering".
Klez, ik weet dat verliefdheid blind maakt, maar het is soms toch nuttig de feiten te kennen over het door jou bejubelde land. De staatsschuld in de VS is per bewoner 1,5x zo groot als in Nederland en groeit met 3 miljard per dag

Verder geheel off topic natuurlijk, maar ik dacht laat ik hem er eens op wijzen. Welk land xenofober is laat ik maar even in het midden
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31112731
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

In Amerika gelden veel strengere wetten, en mag je nl. pas vanaf je 21e alcohol drinken, iets wat streng overkomt, maar wat ook meer orde en regelmaat onder de jongeren brengt. Ja dan leven ze zich uit vanaf hun 21e en dan ben je toch wat volwassener.
De onzin over 'Arabieren in verval' daargelaten, in de US gelden inderdaad in sommige staten strenge wetten m.b.t. alcohol. Er zijn meer wetten die jongeren moeten behoeden voor allerlei enge dingen. De uitwerking? Mensen doen dingen stiekum. Er wordt volop geblowed, er wordt stiekum alcohol gedronken, er zijn zelfs jongeren die via-via aan verderfelijke sexboekjes weten te komen. Nog steeds leeft het idee bij nogal wat mensen dat 'verbieden' een toverwoordje is om problemen tegen te gaan.

Ik dronk vanaf m'n 12e wel eens een wijntje mee bij het eten, op m'n 14e kreeg ik een pilsje van m'n vader op een terrasje. Tegenwoordig genoeg dingen om de kinderbescherming in te schakelen kennelijk. Waarom? Omdat sommige jongeren zich ieder weekend klemzuipen. Alsof een alcoholverbod dergelijke jongeren op andere gedachten zou brengen. Persoonlijk denk ik dat voorlichting beter is, al zal misbruik nooit uit te bannen zijn. Tijdens de drooglegging in de US met zeer scherpe vervolging werd er enorm veel gedronken.

Over leeftijdsgrenzen gesproken, ik kan er met m'n pet niet bij dat tabak legaal en wel aan 16-jarigen verkocht wordt. Tabak is zeer verslavend en 16 is nou net een leeftijd dat je heel bevattelijk bent om dingen uit te proberen. Op je 16e ben je voor de overheid onderhand niet eens in staat om zelf je kont af te vegen, maar roken is geen enkel probleem. Wel, ik zie m'n kinderen liever een pilsje drinken of een Penthouse lezen dan een sigaret opsteken. Tabak is echt troep.
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:51:18 #79
102466 cappp
Ondertitel
pi_31114877
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

Verbied alcohol aan jongeren onder 21, dit is legitiem omdat het in Amerika ook niet mag.
we're all living in Amerika
Amerika ist wunderbar
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_31115687
Dankzij deze ijzeren wet raakt in de VS geen enkele puber meer dronken. Ik zou zeggen: Invoeren, en snel een beetje.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_31116491
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:49 schreef Mukie het volgende:

[..]

wtf heeft die ermee te maken
HItler was pas het spoor bijster, de achterlijke gezondsheidsfreak.
hitler zat zelfs aan de speed
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31116572
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hitler zat zelfs aan de speed
Hij liet twee per dag een flinke dosis amfetamine injecteren. Maargoed, dat schijnt gezond te zijn.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:51:08 #83
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31116592
wat is er mis met eigen verantwoordelijkheid?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:09:33 #84
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31117015
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Je kunt een lening ook zien als investering in de toekomst. Nog nooit van bedrijfskrediet gehoord?
inversteren om te kunnen investeren in later?
Of wel het ene gat met het andere dichten?

De gemiddelde Nederlander heeft nu al moeite om de eindjes bijeen te knopen. Gebruiken hun extra geld om juist die leningen af te betalen. Moet de regering dan hetzelfde gaan doen?
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:30:01 #85
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31119132
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:09 schreef Mukie het volgende:

[..]

inversteren om te kunnen investeren in later?
Of wel het ene gat met het andere dichten?

De gemiddelde Nederlander heeft nu al moeite om de eindjes bijeen te knopen. Gebruiken hun extra geld om juist die leningen af te betalen. Moet de regering dan hetzelfde gaan doen?
De staatshuishouding kun je niet vergelijken met die van een gemiddeld gezin. Natuurlijk bestaat er in het ideale geval geen staatsschuld (al wordt zelf over deze vraag nog gedebateerd in tijdschriften als The Economist), maar beter een relatief beperkte staatschuld en investeringen in het (hoger) onderwijs, onderzoek en infrastructuur, dan geen staatsschuld, maar wel een verouderd onderwijssysteem, vooroorlogse infrastructuur en geen rooie cent voor onderzoek.
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:45:11 #86
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31119495
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:30 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De staatshuishouding kun je niet vergelijken met die van een gemiddeld gezin. Natuurlijk bestaat er in het ideale geval geen staatsschuld (al wordt zelf over deze vraag nog gedebateerd in tijdschriften als The Economist), maar beter een relatief beperkte staatschuld en investeringen in het (hoger) onderwijs, onderzoek en infrastructuur, dan geen staatsschuld, maar wel een verouderd onderwijssysteem, vooroorlogse infrastructuur en geen rooie cent voor onderzoek.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar daarin steken ze het geld niet.
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:46:51 #87
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31119534
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:45 schreef Mukie het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Maar daarin steken ze het geld niet.
Voor een belangrijk deel wel hoor. Onderwijs is bijvoorbeeld nog steeds de grootste uitgavenpost van de staat, zij het dat daar in mijn ogen nog lang niet genoeg geld aan besteed wordt.
  zondag 2 oktober 2005 @ 17:55:33 #88
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_31119795
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:46 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Voor een belangrijk deel wel hoor. Onderwijs is bijvoorbeeld nog steeds de grootste uitgavenpost van de staat, zij het dat daar in mijn ogen nog lang niet genoeg geld aan besteed wordt.
Wmb mogen ze het geld van beveiliging en die onnodige feestjes eens daarin steken, of in de zorg.
pi_31120692
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:39 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Nou wat vind jij dan een goede reden, dat Hitler zo fel tegen drank was?
Gaat het verder wel goed met je?
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:24:14 #90
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_31122373
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:57 schreef Mukie het volgende:

[..]

Wat? Juist wel op dat zooitje ongeregeld willen lijken wat nergens goed in is behalve in oorlogje voeren? Nee daar bedank ik voor
Als jij denkt dat Amerikanen nergens goed in zijn, misschien kan je dan wat dingen noemen waarin jij vind dat Nederlanders beter zijn.
quote:
Nederland moet uniek blijven als land zijnde, binnen een vereenigd Europe.
Ha...Nederland uniek? Waarin dan...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:28:20 #91
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_31122512
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:08 schreef multatuli het volgende:

[..]

Klez, ik weet dat verliefdheid blind maakt, maar het is soms toch nuttig de feiten te kennen over het door jou bejubelde land. De staatsschuld in de VS is per bewoner 1,5x zo groot als in Nederland en groeit met 3 miljard per dag

Verder geheel off topic natuurlijk, maar ik dacht laat ik hem er eens op wijzen. Welk land xenofober is laat ik maar even in het midden
Verstandig van je.

Nederland met de VS vergelijken als het over staatschuld gaat is zinloos. Dan kan je beter (West-0)Europa nemen.
Vergeleken met Europa is de staatschuld vergelijkbaar. Alleen genereren de Amerikanen veel meer geld, en is dat probleem door hen veel sneller op te lossen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')