Je kunt een lening ook zien als investering in de toekomst. Nog nooit van bedrijfskrediet gehoord?quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:19 schreef Mukie het volgende:
[..]
eens
Dit soort dingen moet gewoon voor iedereen gelden
Klez, ik weet dat verliefdheid blind maakt, maar het is soms toch nuttig de feiten te kennen over het door jou bejubelde land. De staatsschuld in de VS is per bewoner 1,5x zo groot als in Nederland en groeit met 3 miljard per dagquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:43 schreef klez het volgende:
[..]
Helaas lijken we nog veel te weinig op de VS. Bekrompen koud xenofoob k*tland. Als we niet gauw wat meer op de VS gaan lijken, dan plukken onze kinderen daar de vruchten van. Wij kunnen nog potverteren op wat onze ouders verdiend hebben, over een jaar of tien zal de recessie hier pas echt hard toeslaan met de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander.
"ik wil een linkse regering".
De onzin over 'Arabieren in verval' daargelaten, in de US gelden inderdaad in sommige staten strenge wetten m.b.t. alcohol. Er zijn meer wetten die jongeren moeten behoeden voor allerlei enge dingen. De uitwerking? Mensen doen dingen stiekum. Er wordt volop geblowed, er wordt stiekum alcohol gedronken, er zijn zelfs jongeren die via-via aan verderfelijke sexboekjes weten te komen. Nog steeds leeft het idee bij nogal wat mensen dat 'verbieden' een toverwoordje is om problemen tegen te gaan.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
In Amerika gelden veel strengere wetten, en mag je nl. pas vanaf je 21e alcohol drinken, iets wat streng overkomt, maar wat ook meer orde en regelmaat onder de jongeren brengt. Ja dan leven ze zich uit vanaf hun 21e en dan ben je toch wat volwassener.
we're all living in Amerikaquote:Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Verbied alcohol aan jongeren onder 21, dit is legitiem omdat het in Amerika ook niet mag.
hitler zat zelfs aan de speedquote:Op zondag 2 oktober 2005 10:49 schreef Mukie het volgende:
[..]
wtf heeft die ermee te maken
HItler was pas het spoor bijster, de achterlijke gezondsheidsfreak.
Hij liet twee per dag een flinke dosis amfetamine injecteren. Maargoed, dat schijnt gezond te zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hitler zat zelfs aan de speed
inversteren om te kunnen investeren in later?quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je kunt een lening ook zien als investering in de toekomst. Nog nooit van bedrijfskrediet gehoord?
De staatshuishouding kun je niet vergelijken met die van een gemiddeld gezin. Natuurlijk bestaat er in het ideale geval geen staatsschuld (al wordt zelf over deze vraag nog gedebateerd in tijdschriften als The Economist), maar beter een relatief beperkte staatschuld en investeringen in het (hoger) onderwijs, onderzoek en infrastructuur, dan geen staatsschuld, maar wel een verouderd onderwijssysteem, vooroorlogse infrastructuur en geen rooie cent voor onderzoek.quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:09 schreef Mukie het volgende:
[..]
inversteren om te kunnen investeren in later?
Of wel het ene gat met het andere dichten?
De gemiddelde Nederlander heeft nu al moeite om de eindjes bijeen te knopen. Gebruiken hun extra geld om juist die leningen af te betalen. Moet de regering dan hetzelfde gaan doen?
Daar ben ik het wel mee eens. Maar daarin steken ze het geld niet.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De staatshuishouding kun je niet vergelijken met die van een gemiddeld gezin. Natuurlijk bestaat er in het ideale geval geen staatsschuld (al wordt zelf over deze vraag nog gedebateerd in tijdschriften als The Economist), maar beter een relatief beperkte staatschuld en investeringen in het (hoger) onderwijs, onderzoek en infrastructuur, dan geen staatsschuld, maar wel een verouderd onderwijssysteem, vooroorlogse infrastructuur en geen rooie cent voor onderzoek.
Voor een belangrijk deel wel hoor. Onderwijs is bijvoorbeeld nog steeds de grootste uitgavenpost van de staat, zij het dat daar in mijn ogen nog lang niet genoeg geld aan besteed wordt.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:45 schreef Mukie het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Maar daarin steken ze het geld niet.
Wmb mogen ze het geld van beveiliging en die onnodige feestjes eens daarin steken, of in de zorg.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Voor een belangrijk deel wel hoor. Onderwijs is bijvoorbeeld nog steeds de grootste uitgavenpost van de staat, zij het dat daar in mijn ogen nog lang niet genoeg geld aan besteed wordt.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:39 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Nou wat vind jij dan een goede reden, dat Hitler zo fel tegen drank was?
Als jij denkt dat Amerikanen nergens goed in zijn, misschien kan je dan wat dingen noemen waarin jij vind dat Nederlanders beter zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:57 schreef Mukie het volgende:
[..]
Wat? Juist wel op dat zooitje ongeregeld willen lijken wat nergens goed in is behalve in oorlogje voeren? Nee daar bedank ik voor
Ha...Nederland uniek? Waarin dan...quote:Nederland moet uniek blijven als land zijnde, binnen een vereenigd Europe.
Verstandig van je.quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:08 schreef multatuli het volgende:
[..]
Klez, ik weet dat verliefdheid blind maakt, maar het is soms toch nuttig de feiten te kennen over het door jou bejubelde land. De staatsschuld in de VS is per bewoner 1,5x zo groot als in Nederland en groeit met 3 miljard per dag
Verder geheel off topic natuurlijk, maar ik dacht laat ik hem er eens op wijzen. Welk land xenofober is laat ik maar even in het midden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |