quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:09 schreef JohnDope het volgende:
We kunnen er lang over discussieren, we kunnen er kort over discussieren. Maar turkije zal NOOIT bij de EU komen.
En als bepaalde dictatoriale politici toch turkije bij de EU halen, dan zal Europa cq het Romeinse rijk opgeblazen worden en niet veel meer voorstellen dan een uitgebrande auto in irak
Ja na 45 jaar in de wachtrij staanquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:11 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Geloof je zelf wat je zegt...de onderhandelingen beginnen man, wake up...
Nou ja, enige twijfel over dat samenleven van religies heb ik ook wel. Het is een onderdeel geweest van een groter geheel aan veranderingen en onrust in het land, maar feit is toch wel dat het percentage christenen nu wel heel erg laag is voor een land waar ze nog geen eeuw geleden zo'n 30% van de bevolking uitmaakten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:53 schreef Vulkan het volgende:
Je moet begrijpen dat Turken zich absoluut niet verbonden voelen met de Islamitische wereld. Maar dat is jou schuld niet, je moet er eenmaal geleefd hebben om het te begrijpen.
De Turken in Turkije zijn ook moderner dan hier, dat komt omdat vooral de arme boeren hier zijn verhuist.
Irak, Syrië en Iran zijn nu onze buurlanden, so what? Daar moeten we ons niet bang door laten maken. De EU is belangrijk, wij moeten een sterk groeiende economie met z'n allen opbouwen en met de toetreding van Turkije stimuleren wij dat, check mijn link hierboven anders.
Turkije heeft overigens bewezen dat ze wel vreedzaam met 'andere religies' kunnen leven. Kijk niet terug naar de geschiedenis a.u.b. De tegenwoordige tijd is niet belangrijk, niet wat vroeger gebeurt is. Als Turkije het niet had kunnen bewijzen dan hadden ze ook nooit een kans gemaakt voor een lidmaatschap.
Turkije is pas 6 jaar serieus bezig om lid te worden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja na 45 jaar in de wachtrij staan![]()
Voor de rest is het allemaal maar schijn. Als de burger tegen is, dan zijn het alleen de dictatoriale politici die het door onze strot kan douwen. En daarmee zullen ze een graf voor het romeinse rijk graven.
Ik weet niet of je cijfers kloppen, maar Turkije is geen Ottomaanse rijk meer. Die dingen zijn een eeuw geleden gebeurt. Het heeft geen zin om ze er bij te betrekken. We leven in nu.quote:Nou ja, enige twijfel over dat samenleven van religies heb ik ook wel. Het is een onderdeel geweest van een groter geheel aan veranderingen en onrust in het land, maar feit is toch wel dat het percentage christenen nu wel heel erg laag is voor een land waar ze nog geen eeuw geleden zo'n 30% van de bevolking uitmaakten.
Mag ik je erop wijzen dat die claim dat de religies zo goed samen kunnen in Turkije JUIST gebaseerd is op de Ottomaanse periode?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:26 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Ik weet niet of je cijfers kloppen, maar Turkije is geen Ottomaanse rijk meer. Die dingen zijn een eeuw geleden gebeurt. Het heeft geen zin om ze er bij te betrekken. We leven in nu.
Frankrijk en Engeland zijn ook geen lieverdjes geweest, daar gaan we ook niet naar wijzen constant.
Daarnaar wordt juist niet aflatend naar verwezen, vooral door moslims. Mischien niet of minder door Turken, dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:26 schreef Vulkan het volgende:
......
Frankrijk en Engeland zijn ook geen lieverdjes geweest, daar gaan we ook niet naar wijzen constant.
Ik kan het me heel goed voorstellen. Wanneer telkens wordt verwezen naar de belegering van Wenen, lijkt men collectief te vergeten dat Europa constant bedreigd en bezet is door Europa. De Turken stond voor de poorten van Wenen? De Duitsers stond nog recenter voor de poorten van Amsterdam, Moskou, Parijs en Warschau.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:23 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Daarnaar wordt juist niet aflatend naar verwezen, vooral door moslims. Mischien niet of minder door Turken, dat zou kunnen.
want?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 02:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Turkije hoort gewoon bij de EU punt. Klaar.
Er is alleen wel één wezenlijk verschil, de Turken probeerden andere culturen te vernietigen, zie wat er over is van het Oost Romeinse rijk. Wat dat betreft kun je beter de vergelijking maken met Cortez in Zuid Amerika. Waarbij de Oostenrijkers destijds Europa beschermden tegen eenzelfde lot als de Inca's.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik kan het me heel goed voorstellen. Wanneer telkens wordt verwezen naar de belegering van Wenen, lijkt men collectief te vergeten dat Europa constant bedreigd en bezet is door Europa. De Turken stond voor de poorten van Wenen? De Duitsers stond nog recenter voor de poorten van Amsterdam, Moskou, Parijs en Warschau.
Om dezelfde reden dat Nederland er ook bij hoort. 1 Europa !quote:
Nonsens, gedurende de periode waar je het over hebt waren de Turken een typische koloniserende macht; ze namen het bestuur van het land over, maar bemoeiden zich nauwelijks met het dagelijks leven van de overheerste volkeren. Het nationalistisme in Turkije is zelfs relatief laat op gang gekomen, helaas met minstens even catastrofale gevolgen als elders in Europa.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Er is alleen wel één wezenlijk verschil, de Turken probeerden andere culturen te vernietigen, zie wat er over is van het Oost Romeinse rijk. Wat dat betreft kun je beter de vergelijking maken met Cortez in Zuid Amerika. Waarbij de Oostenrijkers destijds Europa beschermden tegen eenzelfde lot als de Inca's.
Nee, dat is absoluut niet zo. Ten eerst is er van het West-Romeinse Rijk ook niets meer over, ook het Bourgonisch rijkje is opgegeten door Duitsland en Frankrijk en de cultuur van Nazi-Duitsland was ook bereid andere culturen te vernietigen, het zou dus niet exclusief zijn voor Turkije of de Turken. Ik zeg 'zou', want ik vind het nogal de vraag of je het zou moeten zien als vernietiging en of Turkije - of de Turken eerder - daadwerkelijk zich zo gedroeg. Ten tweede kwam Cortez als gewelddadige ambassadeur van een superieure - dat neem ik voor het gemak maar even aan - cultuur die primitieve culturen gemakkelijk te baas kon, maar overigens vooral werd geholpen door ziektekiemen. Turkije was in de zeventiende eeuw gewoon één van de spelers op het vroege Europese toneel en globaal gezien gelijkwaardig aan Engeland en Frankrijk. Het is een romantisch beeld om Turkije als een cultuurvernietigende vreemdeling te zien, maar dat ligt feitelijk toch echt wat genuanceerder.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Er is alleen wel één wezenlijk verschil, de Turken probeerden andere culturen te vernietigen, zie wat er over is van het Oost Romeinse rijk. Wat dat betreft kun je beter de vergelijking maken met Cortez in Zuid Amerika. Waarbij de Oostenrijkers destijds Europa beschermden tegen eenzelfde lot als de Inca's.
Turkije is geen Europa. Niemand in mijn toch zeer internationale (waaronder ook Turken) vrienden- en kennissenkring is die mening toegedaan. Turkije zal ook het arme achterland van Europa bljven.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat Nederland er ook bij hoort. 1 Europa !
In je dromen misschien. Turkije heeft een van de snelst groeiende economie in Europa. De Turkse markt biedt vele voordelen. Je praat maar je weet niet waar je het over hebt. Lees je überhaupt wel economische bladen ofzo?quote:Turkije is geen Europa. Niemand in mijn toch zeer internationale (waaronder ook Turken) vrienden- en kennissenkring is die mening toegedaan. Turkije zal ook het arme achterland van Europa bljven.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:22 schreef HiZ het volgende:
Die zal nog wel van zich laten horen. Trouwens het is flink belachelijk al dat gezeur over dat 'het volk niet gehoord' wordt. Het gaat hier formeel alleen om het besluit om te praten met de Turken. Willen die huilies soms dat de regering ze iedere keer als er wat gedaan wordt persoonlijk opbelt om te vragen of ze het wel kunnen goedkeuren?
Mwooaah, zolang ze mij maar bellen, ik weet het namelijk altijd beterquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:22 schreef HiZ het volgende:
Die zal nog wel van zich laten horen. Trouwens het is flink belachelijk al dat gezeur over dat 'het volk niet gehoord' wordt. Het gaat hier formeel alleen om het besluit om te praten met de Turken. Willen die huilies soms dat de regering ze iedere keer als er wat gedaan wordt persoonlijk opbelt om te vragen of ze het wel kunnen goedkeuren?
Ik lees juist zeer veel economische bladen. Daaruit blijkt dat de Turkse economie voornamelijk een groei doormaakt door middel van forse leningen. Daarnaast is het voor een land met een BNP per hoofd van de bevolking dat slechts 1/4 bedraagt van het Nederlandse veel makkelijker een groei hoog groeipercentage te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:16 schreef Vulkan het volgende:
[..]
In je dromen misschien. Turkije heeft een van de snelst groeiende economie in Europa. De Turkse markt biedt vele voordelen. Je praat maar je weet niet waar je het over hebt. Lees je überhaupt wel economische bladen ofzo?
Het heeft je gewoon veel pijn gedaan om te accepteren dat Europa wilt onderhandelen met Turkije. Nu ga je dit soort dingen verzinnen om jezelf weer bij je oude veilige gevoelens te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |