prcs, en daar ligt nu net het probleem voor eneco.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:06 schreef Maanbeertje het volgende:
Afsluiten kunnen ze ook buiten je huis, dan graven ze fijn een gat in je tuin en knippen je kabel door. Vinden ze minder leuk natuurlijk, maar ze kunnen het wel (als je meld dat je een gaslek hebt in je huis, en ze komen en jij bent vervolgens niet thuis, graven ze ook gewoon fijn een gat voor je huis om je gasleiding af te sluiten).
Er lijkt me niets mis met jouw meter. Ik gebruik als alleenstaande ongeveer 3500 kWh per jaar en betaal daar nog geen 500 euro voor. Zelfs al zou jouw meter een lichte afwijking naar boven hebben, dan nog kan ik dat niet rijmen met het bedrag dat Eneco vordert. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om te achterhalen waar het bedrag van Eneco op is gebaseerd. Als het goed is staat er op de jaarafrekening een onderbouwing van de kosten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:40 schreef N-tertainment het volgende:
Ik heb de waarden electronisch doorgegeven via hun site. Deze gegevens heb ik toen opgeschreven. Dit was in mei 2005. Begin september heb ik nogmaals mijn meterstanden doorgegeven en het blijkt dat ik in die periode 1000kwh heb verbruikt (!!!).
Mijn gevoel zegt mij 2 dingen:
1. er wordt afgetapt (maar zo technisch ben ik niet om dit te traceren).
Wel heb ik alle stekkers eruit getrokken maar er was niks opvallends. Misschien dat ik in het weekend nogmaals moet controleren of er idd wordt afgetapt.
2. de meter is kapot (Maar de kosten voor controle gaat me ruim 500,- kosten (volgens een eneco medewerker).
Volgens mij liegt-ie dat (liegen hoort op je CV te staan, anders kom je daar niet aan de bak...)!quote:2. de meter is kapot (Maar de kosten voor controle gaat me ruim 500,- kosten (volgens een eneco medewerker).
als eneco de netbeheerder is dan krijg je gewoon een tentje in de tuin en word er een gat gegraven. is eneco niet de netbeheerder dan zal eneco een verzoek indienen bij denetbeheerder. besluit de netbeheerder niet mee te werken dan ben je misschien we verder van huis want dan word je case overgegeven naar een het gemeentelijk deurwaarders bedrijf die vervolgens de centen komt vorderen. deurwaarder heeft het recht tot inbeslagname van boedel om eventuele kosten te compenseren. De deurwaarders optie zou ik ten alle tijden afraden aangezien die een percentage boven op het openstaande bedrag gooit. met 2000 euro schuld ga je dus flink de boot in.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
prcs, en daar ligt nu net het probleem voor eneco.
Die kabel is niet van hen, maar van de netbeheerder. En de netbeheerder zal er niet snel accoord mee gaan dat er in zijn kabel geknipt wordt, want dit komt de stevigheid van het netwerk en de kabel niet ten goede.
Ze zullen alleen die kabel doorknippen bij extreme gevallen.
Het dreigen vanuit eneco met afsluiten is dus voor een deel bluf. Ze zullen eerder een deurwaarde langssturen als jou afsluiten.
stroom afsluiten gebeurd niet meer, dus dat je stroom hebt is logisch. er word puur gekeken naar meterstanden.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:03 schreef N-tertainment het volgende:
Ik heb (helaas) nog geen rechtsbijstand. En mocht ik dit per direct afsluiten, kan ik er dan ook binnen nu en een maand aanspraak op maken?
Ik denk ook dat ik met een probleem zit, en wel het volgende:
Bij de aanschaf van mijn huis heb ik de meterstand niet opgenomen. Ik hoop dan ook dat de makelaar over deze gegevens beschikt. (Ik zal ook even contact opnemen met mijn makelaar hieromtrent).
Verder had ik nog steeds stroom toen ik in dit huis kwam wonen. Ik vond dit echter merkwaardig en ben toen vervolgens persoonlijk naar Eneco gegaan om door te geven dat ik nu de rechtmatige eigenaar was. (Dit was dus medio oktober 2003). Als het goed is, zou deze info geregistreerd moeten zijn).
Ik vrees dus, dat ik nu de rekening van de vorige eigenaar (omdat ik nog gewoon stroom had) aan het betalen ben.
Nog meer nuttige tips zijn zeer welkom!
jaarafrekeningen worden opgemaakt en verstuurd per regio (regios van postcodes meen ik) kan dus maar zo zijn dat je er een maand woont en dan de jaarafrekening krijgt. kan dus ook zo zijn dat een bekende die 2 straten verder woont 2 maanden eerder of laten zn jaarnota krijgt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:45 schreef PiperMaru het volgende:
Naar aanleiding van al deze ellende even de volgende vraag: Ik zit sinds februari in dit huis. Heb toen zo'n papier ondertekend met daarop de meterstanden ten tijde van de overdracht. Dit ook netjes gecontroleerd. Een paar weken geleden heb ik de nieuwe meterstanden doorgegeven via internet.
Wanneer kan ik nou mijn jaarafrekening verwachten?? Is daar een vast tijdstip voor of krijg ik die wanneer ik hier een jaar woon?
Okee, duidelijk! Maar is er wel enige samenhang met het doorgeven van de meterstanden (waarvoor je dus zo'n kaartje thuis krijgt). Ik bedoel, krijg je dan binnenkort de jaarafrekening?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:48 schreef Troy het volgende:
[..]
jaarafrekeningen worden opgemaakt en verstuurd per regio (regios van postcodes meen ik) kan dus maar zo zijn dat je er een maand woont en dan de jaarafrekening krijgt. kan dus ook zo zijn dat een bekende die 2 straten verder woont 2 maanden eerder of laten zn jaarnota krijgt.
Helemaal goedquote:btw nice nick. xfiles season 3 meen ik..die boot:P
Daar waar ik werk word een meterstanden kaart 6 weken voor de jaarafrekening verstuurd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:58 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Okee, duidelijk! Maar is er wel enige samenhang met het doorgeven van de meterstanden (waarvoor je dus zo'n kaartje thuis krijgt). Ik bedoel, krijg je dan binnenkort de jaarafrekening?
[..]
Wat win ik:D:D:D:Dquote:Helemaal goed![]()
hangt er van af...als je bv de storingsmeldpost belt en er komt een monteur langs om even te kijken, dan kost dat je wat voorrijkosten en verder weinig...als je voor een meterijking gaat is het een heel ander verhaal...dan wordt je meter nl weggehaald en aan allerlei tests onderworpen, en betaal je (als er niks met de meter mis is) voor alle kosten die hierbij horen....en dat kan ook een stuk hoger dan 500 euro uit vallen...quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Volgens mij liegt-ie dat (liegen hoort op je CV te staan, anders kom je daar niet aan de bak...)!
Een metercontrole kost wel geld, maar niet *zo* veel... Als de meter echt defect is, kost het je niks (maar de meeste uitgevoerde controles waren achteraf onnodig...).
Ze hebben mij voor een soort gelijk conflict weldegelijk afgesloten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ze kunnen je wel af sluiten, maar zullen het niet snel doen, omdat het nogal vergaande consequenties met zich meebrengt.
En daar hopen de HUFTERS op!!! Ik heb er geen woorden voor, hoe deze monopolisten met hun klanten om gaan.... Ik kan alleen maar zeggen: geef niet op, en klaag ze net zo lang aan tot ze elke cent betaald hebben!quote:Uiteindelijk is gebleken dat de fout bij eneco heeft gelegen, maar ik heb er weinig zin meer in. Ik ben echt helemaal eneco moe na dit avontuur.
Valt mee. Het kost grofweg 150 euro, oftewel 37,50 per maand. 3000 kWh totaal per jaar kan makkelijk.quote:1000KWh in vier maanden is rijkelijk veel voor een eenpersoonshuishouden van iemand zonder zonnebank die alleen in het weekend thuis is.
en dan ga je switchen....en switchen is een administratieve verhuizing...3x raden wat jij op dit moment niet wil:Pquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En daar hopen de HUFTERS op!!! Ik heb er geen woorden voor, hoe deze monopolisten met hun klanten om gaan.... Ik kan alleen maar zeggen: geef niet op, en klaag ze net zo lang aan tot ze elke cent betaald hebben!
[..]
Valt mee. Het kost grofweg 150 euro, oftewel 37,50 per maand. 3000 kWh totaal per jaar kan makkelijk.
Nee... daar ben ik het niet mee eens.. ik denk juist dat het ongeveer wel klopt.. 1000 kwh op 3 of 4 maanden.. zoals TS beschrijft met een downloadende pc en gewoon wasjes draaien en zo..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:05 schreef mgerben het volgende:
1000KWh in vier maanden is rijkelijk veel voor een eenpersoonshuishouden van iemand zonder zonnebank die alleen in het weekend thuis is.
het meter opneem gebeuren is geen zaak voor je netbeheerder. je staat namelijk als klant vrij gebruik te maken van een extern meetbededrijf die die voor jou bijhoud. Veel mense doen dat gewoon niet. Dus je kritiek over monopoly is absoluut niet waar. Feit is idd wel dat je niet je netbeheerder kan kiezen maar die brengt in principe geen variabele kosten inrekening. Je leverancier kan je wel kiezen. Het monopoly argument gaat echt niet meer op.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 06:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Troy ==> Het hele meter-opneem-gebeuren zou ook niet in handen moeten zijn van de monopolist die er BELANG bij heeft dat het fout gaat, zodat mensen niet "switchen", maar bij een aparte instantie die onafhankelijk is!
Als monopolist is het simpelweg CHANTAGE als je zegt: als je weggaat, geven we je zo'n gigantische chaos en onterechte rekeningen van duizenden euro's, dat je het beter niet kan doen!
Tot ze even een paar "foutjes" maken, wat ze structureel doen bij verhuizingen, en je een paar honderd euro extra aannaaien... Zie je het niet, dan is dat een paar honderd euro pure winst!quote:Het is zwaar nonsens te denken dat je energiebedrijf er belang bij heeft dat het fout gaat want de winstmarges per klant zijn (tenminste waar ik werk) gigantisch laag. Ik mag geen uitspraak doen over wat die marge is maar ik kan je vertellen dat jij er iig geen avond van kan stappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |