abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:44:16 #26
119009 EA
Say it loud!
pi_31073887
Als dit kabinet echt de ballen had gehad om belangrijke veranderingen door te voeren, dan hadden ze wel de hypotheekrenteaftrek afgeschaft. Hierdoor krijg ik bij alle veranderingen die dit kabinet doorvoert een rare vieze bittere smaak in de mond.
pi_31074072
tvp
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31074324
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:56 schreef Metro2005 het volgende:
Wat onze regering in elk geval nog NIET bereikt heeft is de aanleg van de A4 die ze EINDELIJK eens door gingen trekken zodat de mensen in overschie niet weg zitten te gassen omdat al het verkeer vanaf rotterdam richting, delft, den haag, amsterdam ed dan niet meer over de a13 hoeft.

Dat was volgens mij zelfs een punt van de verkiezingscampagne, net als de afschaffing van het kwartje van kok.
Allebei NIET gelukt
maar de spoortunnel onder Delft komt er eindelijk toch, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

[ Bericht 1% gewijzigd door zakjapannertje op 01-10-2005 00:06:43 ]
pi_31076415
Ongelukkige inwoners.
pi_31077839
1 van de meest productieve kabinetten aller tijden.

Magoed, klagen klagen klagen, zeuren zeiken huilen janken. Moeilijk doen. Meer klagen, meer huilen.

Staken, huilen, media inroepen, klagen.

Wat heeft de bevolking bereikt terwijl het kabinet Balkenende 2 het totale land hervormd? Geen ene moer, afgezien van de mensen die niet klagen, die doen wel wat.

Magoed? Is het niet tijd om een andere zeiktopic te openen over Balkendes kapsel ofzo?
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_31077931
Op donderdag 29 september 2005 16:40 schreef Gargoylesla het volgende:
Jongens dit kabinet is een lachertje ze hebben een goede bedoeling maar doen het volkomen verkeerd.

Goede punten van kabinet!

- Staatsschuld verkleinen (Wat ze overigens nog niet gelukt is ze komen nu weer veel geld tekort)

Als ze nog meer bezuinigd hadden had je nog meer te klagen. Eerste bezuinigen ze teveel, nu klaag je dat er een te groot tekorst is. Wat wil je nou?

- Volhoudend mee gaan in de strijd tegen terrorisme (Als je eenmaal begint niet meer stoppen)

Klopt, lijkt me een perfecte manier om een belangrijke bondgenoot van Nederland aan onze kant te houden en tergelijkertijd de trainingskampen in Afghanisten, waar de grootste moordenaars zijn opgeleid op te ruimen.

- De bezem door het zorg stelsel (Helaas wel op een foute manier)

De zorg kost meer he, dat is het probleem. Mensen zullen meer moeten gaan betalen als ze mee willen stijgen met de kwaliteit zorg van de rest van de wereld. Of wil jij graag minder betalen en beter zorg, sorry kid. Sprookjesland is de andere kant op.

- eindelijk durven toegeven dat Imigratie mislukt is (Helaas geen oplossing)

Geen oplossing. 30 jaar wanbeleid maar Balkenende lost het niet eens in 5 jaar op. Wat een schande he
- Beveiliging op belangrijke plekken verscherpt !!
- Zoet na het zuur !! (Ben bang dat zoet niet komt maar goed idee)

Slechte punten.

- Economish drama (Uit onderzoek bleek dat een kabinet nog nooit zo slecht voor de economie is geweest als deze)

De hele wereleconomie ligt op zijn gat, en door de bezuiningen die nodig waren omdat paars 1 en 2 het niet hebben gedaan is de klap nog harder aangekomen. De economische situatie is niet de schuld van het kabinet.

- Imigratie totaal mislukt toegegeven maar ze falen om er wat aan te doen (Mede omdat de allochtonen niet mee werken (Verdrag tegen terrorisme B.V.) )

Weet je hoeveel minder mensen er Nederland zijn binnengekomen? Uit mijn hoofd van 30.000 naar 8.000 ofzo. Lijkt me een hele goede stap, daarnaast zijn dit soort problemen niet op een simpele manier op te lossen. Of denk jij dat de PvdA het beter zou doen

- Falen TBS, Donner en meer... (Moet ik nog meer zeggen ?)

Tbs heeft altijd fouten voortgebracht. Dat is inherent aan het systeem. Donner daar de schuld van geven is als Erwin Krol de schuld geven van het slechte weer, simpele ziel.

- Remkus heeft gefaald in zijn beleid

Waarom? De veiligheid is op belangrijke plekken verbeterd zeg je net. Je spreekt jezelf dus tegen. Daarnaast zitten er grote hervormingen aan te komen bij de politie, namelijk het opheffen van de 33 regio's waar die organisatie in verdeelt is, en dus het efficienter laten werken ervan.

Net als je andere klaagpunten, is dit wederom iets wat op langere termijn namelijk de laatste 30 jaar verneukt is.

- Jan-Peter totaal geen sterke uitstraling naar buiten en laat zich misbruiken door andere landen om erbij te horen.

owjah. Uitstraling nou en? Hij doet tenminste wat. Misbruiken? wordt eens volwassen met dat soort domme praatjes

- Zorg waarin oudere mensen worden verwaarloosd terwijl het kabinet hier juist zo hard op hammerde bleek dat 50% van de ouderen ondervoed was ( niet in hele erge maten)

Een belangrijk punt waar ik je gelijk op geef, echter wederom op langere termijn verpest, Balkenende mag de schijt opruimen.

- De ernstige gevallen van criminaliteit zijn toegenomen.

Ze doen er wat aan, overall neemt de criminaliteit af. En je kan Balkenende hier weer niet de schuld van geven

- Het meedoen in de oorlog tegen Iraq zonder toestemming van de NAVO (Amerika viel aan zonder toestemming en wij deden mee )

Meningen daarover verschillen, jij noemt het fout. Ik zeg dat het fout is om Irak aan zijn lot over te laten. Weet jij een betere oplossing dan het land opbouwen?

Naja eerdere genoemde punten de regering heeft over het algemeen gewoon niet zijn best gedaan.

Ja he
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_31079729
dit kabinet zorgt voor een grotere armoedeval, een verslechtering van het welzijn en de welvaart; het zaait angst, staat niet open voor initiatieven, maar bezuinigt het weg, voert geen duidelijke richtlijnen mbt tot zorg, onderwijs, media, justitie, defensie en landbouwbeleid. Het saneert wel en hoopt dat er een derde partij als de markt op zal staan om de klappen op te vangen.

Zoals Dittrich gister al terecht opmerkte in Nova, dit is een verstandshuwelijk, dat zoveel wil zeggen als: we werken samen, maar we vertrouwen elkaar for as far as we can throw 'em

Ik geloof wel dat Balkenende 2 zijn best doet, het lijkt door de frequentie waarmee het suggestie lanceert alsof er elk jaar een nieuw kabinet is dat weer vervelende maatregelen moet doorvoeren

[ Bericht 15% gewijzigd door Tafkahs op 01-10-2005 11:04:36 ]
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31085570
Ze voeren op een aantal punten goed beleid, maar het slechte beleid overheerst duidelijk.

- Teveel buitenlandse bemoeizucht. Kost de belastingbetaler handenvol geld en de opbrengsten verdwijnen vooral in de zakken van de militaire industrie.
-Het fileprobleem wordt slecht aangepakt. Waarom niet werken aan meer flexibele kantoortijden om de drukte te spreiden?
-Armen harder aanpakken dan rijken.
-Minder gezonden meer laten betalen.
-De steeds hogere gemeentetarieven omdat gemeenten meer taken moeten doen met minder geld.
- De economie kapot bezuinigen. Saneren is nodig, maar de extreme manier waarop.
Vooral de VVD moet zich schamen na onder Paars voor miljarden aan lastenverlichting aan de rijken te hebben uitgedeeld.
- Heel slecht beleid mbt Volkshuisvesting; het aanbod wordt bewust klein gehouden terwijl uitbuiting van die schaarste juist makkelijker wordt gemaakt -> steeds hogere prijzen, terwijl de prijs voor de gemiddelde woning al zeer hoog is vergeleken met het buitenland.
- De Kamer wordt keer op keer verkeerd ingelicht of zelfs regelrecht voorgelogen. De belofte om voortaan te luisteren naar de boodschap van Pim Fortuyn (bestuurlijke vernieuwingen, afrekenen op prestaties, eerlijk zijn, openheid als dat kan, opstappen als je fouten maakt) hebben ze volkomen aan hun laars gelapt.
-De schandelijke Grondwet-campagne en de late en weinig doortastende manier waarop onze hoge EU-contributie aan de kaak wordt gesteld.
-"Terrorismebestrijding" waarbij je een crimineel bent als je per ongeluk zonder ID over straat gaat. Alsof je daar ook maar 1 terrorist mee kan tegenhouden.
-Voortrekken van gezinnen met kinderen (steeds meer voordeeltjes).
-Typische Pvda-wetgeving als positieve discriminatie is nog steeds niet afgeschaft (waar wachten ze op, er is toch een rechtse Kamermeerderheid!). Denk aan speciale campagnes om Marokkanen te werven bij de luchtmacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaveM op 01-10-2005 14:48:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')