abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 september 2005 @ 00:04:29 #1
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31014702
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen !

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Vragen/opmerkingen over de streamverslagen. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van woensdag 28 september 2005
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 29 september 2005 @ 00:06:29 #2
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31014759
Menno, Lieske, Dido en Chantal in gesprek in de keuken. In het bubbelbad zitten Joost, Roel, Ingrid en Linda.
Lieske is blij met de aandacht van Menno. Ze vindt hem erg gevoelig. Menno heeft er geen moeite mee. Had met het fietsen al gehuild. "Ik zal wel niet erg stoer zijn."
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 29 september 2005 @ 00:09:38 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31014858
BB: Beste bewoners, het feestje is voorbij. Het is toch jammer om te zien dat jullie er een beetje misbruik van hebben gemaakt en de maaltijden hebben gebruikt. Dus stante pede inleveren. En vanaf nu gaat het noodrantsoen van de pindakaas en uien weer in. Ook de feestende .... (bubbelbad?) moeten het eten nu inleveren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_31015358
Stream 3

0.08 In het bubbelbad. Speaker : Beste bewoners. Het feestje is voorbij. Het is toch een beetje jammer om te zien dat jullie daar misbruik van gemaakt hebben door alle magnetronmaaltijden tevoorschijn te halen. Jullie moeten alles inleveren. Per nu gaat het noodrantsoen van de pindakaas en de uien weer in. Ook de feestende lui in de jacuzzi moeten het inleveren. Linda verlaat het bad om de spullen in te leveren. Linda : We mochten alleen maar koffie.

Stream 1

0.13 Chantal zegt tegen Lieske dat ze (Chantal) zich onvolwassen heeft gedragen toen ze wegliep bij Lieske toen die boos was geworden in de tuin vorige week donderdag. Chantal : Ik had anderhalf uur geslapen. Lieske legt uit hoe zij de situatie zag. Tanja : Het ergste vond ik wat hij (?) zei over je vriendinnen. Lieske zegt dat Joost impliceerde dat haar vriendinnen geen echte vriendinnen waren. Tanja : Dat vond ik echt hartverscheurend. Lieske : Ik weet dat het van Joost niet kwetsend bedoeld was. Mijn beste vriendin Eva heeft huilend in de hotelkamer gestaan. Chantal : Er is geen definitie van echte vriendinnen. De ene studentenvereniging is de andere niet. Dat heb ik ook weer geleerd. Ik heb er een nieuwe vocabulaire bij. Niet dat ik alles zal gebruiken. Als Joost zegt swaffelen mag jij voljoggeren gebruiken. Chantal zegt dat het taalgebruik van Lieske misschien vooral schokkend is omdat Lieske er zo lief uit ziet. Chantal vindt dat het na vanavond echt gaat beginnen. Dido : Ik ook. Chantal : Ik heb het idee dat het nu opengebroken is. Dido : Ik ook. Menno : Het erge is dat we nog liever zijn geworden. Chantal zegt dat je op een prettige manier kunt zeggen dat je iets dwars zit.

0.24 Tanja : Elke keer als ik zeg, ik kap er mee, dan is er maar ééntje die mij kan overtuigen te blijven. Lieske zegt dat Tanja er vanacht uit kwam en een paar rondjes liep omdat ze last had van haar lies omdat ze taekwondo had gedaan. Tanja heeft maat 34, ze denkt na de bevalling maat 36 te hebben. Tanja denkt dat ze op het eindfeest weer op haar oude gewicht terug is. Tanja : Als ik weer een Tanja momentje gehad heb zoals gisteren dan ben ik daar drie dagen kapot van. Dido zegt dat ze niks had met Rikkert. Ze zegt dat ze niet 24 uur per dag met hem kan samenleven.
pi_31015808
Stream 3

0.33 In het bubbelbad. Nathalie : Ik denk dat ze vanaf vrijdag gewoon rantsoen geven (dus niet meer brood, pindakaas en uien). Joost : We gaan gewoon iedere dag Tanja bedanken dat we op rantsoen zitten.

Stream 1

0.39 Dido zegt dat ze zich ongemakkelijk voelde toen Roel de opmerking maakte over de spanning tussen hen. Lieske : Het lag er wel erg dik bovenop. Het hoge woord is er uit. Lieske zegt dat Dido iets soortgelijks over Roel heeft gezegd. Dido vertrekt naar het bubbelbad.

Stream 3

0.43 Joost : Je hebt dus iets geleerd van dit voorval ? Dido : Ik heb geleerd dat ik het ook wel eens fout kan hebben. Joost vindt het frustrerend dat Tanja zich buiten de groep stelt. Ingrid : Er is nog steeds niks veranderd. Je kan iemand niet veranderen. Roel verschijnt. Hij rookt. Het lijkt mij dat hij daarmee ¤ 10.000,- verspeelt.
pi_31016363
Stream 1

0.54 Lieske, Tanja en Chantal zitten nog aan de keukentafel. Ze bespreken dat ze anders overkomen dan ze zelf denken. Chantal : Ik ben één keer verschrikkelijk aangevallen door de groep. Dat ik hard zou zijn. Hoe ik ben en hoe ik overkom, daar zit een verschil tussen. En dat ligt aan mezelf. Ik weet dat ik een scherpe tong kan hebben. Ik wil juist dat mensen naar me toe komen. Ik ben open. Ik ben zo makkelijk als wat. Ik ben open minded. En toch, Rikkert zei, jij bent zo hard dat ik er zuur van word. Ik zei, jij weet niks van mij. Ik zie nu dat Rob er ook bij zit. Chantal : Ik vind het jammer dat hij weg is. Misschien was hij veranderd. Blijkbaar kom ik zo over. Dido zei ook je kwam heel sterk over toen je binnen kwam. Terwijl ik op was van de zenuwen.

1.01 Chantal gaat nog het bubbelbad in. Lieske zegt dat ze Tanja een beetje ziet opfleuren. Lieske : Dat jij nee zegt kan me niet schelen, ik constateer het gewoon. Tanja : Ik zie niet dat ik buiten de groep val. Ik zie dat ik anders ben. Ik zou alleen maar mee doen aan make up wedstrijden om mee te doen. Dat ben ik niet. Chantal geeft beide dames een zoen. Rob is weer vertrokken. Tanja tegen Lieske : Jij bent verder als ik. Jij hebt dingen gezegd. Ik hou nog steeds wijslijk mijn mond dicht. Chantal blijkt verderop mee te luisteren. Ze gaat er weer even bij zitten. Chantal : Mensen zijn bang dingen te zeggen omdat ze bang zijn genomineerd te worden. Ik hoef niet persé aardig gevonden te worden. Ik denk niet, dat kan me wel eens een stem kosten en dat moet jij ook niet doen. Ik denk dat mensen te aardig zijn omdat ze bang zijn dat ze volgende week op de bank zitten. Als ik volgende week op de bank zit, so be it. Lieske : BB zegt dat ik het nu goed doe. Ik heb ook gezegd het is anti blad-voor-de-mond week. Dat is omdat ik niks meer te verliezen heb. Lieske zegt dat ze op school altijd als eerste haar vinger opstak. Lieske heeft vandaag een antwoord gegeven op een vraag die voor Nathalie was bedoeld. Chantal heeft daar iets van gezegd. Ze bespreken het incident. Lieske : Ik ben vandaag toch een stap dichter bij jou gekomen hoewel we vandaag een dispuutje hebben gehad. Chantal : Schop even tegen mij aan dan schop ik af en toe tegen jou aan. Lieske : Thuis heb ik het ook steeds met al mijn vriendinnen.

1.15 Chantal vertrekt weer. Rob zit er weer bij. Tanja : Ik was heel verdrietig toen ik binnen kwam (in het huis). Ik zei tegen Ruud, ik mis de vader van het kindje. Nu denk ik er anders over. Tanja dacht dat het wel goed zat met Shurendy toen hij en zijn moeder in de live uitzending zaten en zij een foto kreeg. Ze neemt BB niks kwalijk en denkt dat Nederland het graag wilde. Tanja : Zijn moeder neem ik niks kwalijk. Die heeft aldoor niks geweten. Ik heb haar drie keer gesproken en misschien twee keer gezien. Ze wist niet dat we niet meer bij elkaar waren. Zij wist heel veel dingen niet. Ik denk dat ze nog steeds veel niet weet. Die foto van haar bewaar ik. Het is toch de oma van mijn kindje. Lieske vertrekt. Tanja geeft haar mening over Shurendy weer eens. Tanja zegt dat ze tot vanavond bang was dat Shurendy stiekem toch bij de bevalling zou zijn. Tanja : Ik zit er ook echt over te denken te verhuizen. Hij kan de deur intrappen. Ze komt tot deze conclusie omdat hij zo veel liegt. Tanja : Ik leg het paspoortje bij mijn ouders. Je gaat je toch dingen afvragen. Wat heeft hij allemaal geluld en hoe kan ik dat rechtpraten met de echte waarheid. Daar ben ik echt heel bang voor, hoe ik ben afgeschilderd. Rob : Je weet toch hoe het zelf zit. Tanja zegt weer dat ze één keer haar verhaal gaat doen.

1.27 Roel komt vertellen dat Menno een rochel op het hoofd van Joost heeft gedeponeerd. Joost heeft hetzelfde terug gedaan. Rob tegen Tanja : Het valt niet mee. Zorg in ieder geval dat je rust krijgt. Tanja : Ik kan eigenlijk niet wachten. Rob : Op de baby ? Tanja : Om naar huis te gaan. Rob : Wacht eerst maar af. We hebben een goed gesprek gehad. Ze weten hoe je bent. Tanja : Nou ja. Rob : Een klein beetje. Lieske gaat weer aan de keukentafel zitten. Ze dacht over te moeten geven in de wc. Rob zegt dat ze het eten niet meer gewend is. Tanja vertelt dat ze op turnen en op kung fu heeft gezeten.
pi_31017138
1.36 Tanja zegt dat ze twee jaar op een internaat heeft gezeten. Eerst in Drente, toen in Groningen. Rob : Hou oud was je toen ? Tanja : Zestien, zeventien en een half. Ze vertelt over een skitrip met het internaat naar Tsjechië. Ze is in het ziekenhuis terecht gekomen met kapotte kniebanden.

1.41 Roel komt er bij zitten. Tanja : Ik had geluk dat ik nog leefde. Tanja wil nog een keer gaan snowboarden. Skiën gaat ze nooit meer doen. Lieske vindt skiën fantastisch hoewel ze het lang niet gedaan heeft. Dit jaar wil ze weer gaan skiën. Tanja : Ik ben nog nooit echt op vakantie geweest. De bubbelaars komen binnen. Chantal : Wat een kloteweer. Nathalie : Koud hè ? Lieske : Weet je dat ik vroeger dacht dat Janis Joplin een man was. Roel : Ralph zei ook bij die foto, wat is dat voor vage vent. Ingrid komt er bij zitten. Ingrid : Ik heb gelachen.

1.52 Tanja vertrekt. Roel vond het pindakaasijs lekker. Rob : Ik heb mijn ijsje aan Roel gegeven.

Stream 3

1.57 In de badkamer. Diverse bewoners in bad en onder de douche. Iemand imiteert een haan.

Stream 1

2.00 Lieske vindt het jammer dat je de regen niet hoort op de slaapkamer. Joost komt er bij : Ik heb een hele leuke avond gehad.

2.08 Chantal : Ik maak een heel plakboek met alle foto's die ik maar kan krijgen. Tanja komt er weer bij. Lieske : BB zei, jullie zijn over de streep gegaan (door te eten). Dan voel ik me een beetje schuldig. Chantal zegt dat aan de stem te horen was dat BB er zelf ook om kon lachen. Linda blijkt in haar slaap te schoppen. Dido over het eten : Het ligt me zwaar op de maag.

2.22 Dido gaat naar bed. Chantal : Als het leuk is kan ik er geen genoeg van krijgen. Menno : Ik zou het liefst de dagboekamer nog in gaan (om de biografieën te bestuderen ?).

Stream 3

2.24 In de mannenslaapkamer met het licht uit. Het gesprek gaat over het been van Rob. Joost : Misschien kun je morgenmiddag de spreekkamer openen i.p.v. morgenavond. Rob vindt het goed. Joost : Denk je dat Tanja het gaat oppakken ? Rob : Ja. Ralph : En jij ? Ben je een beetje bijgekomen ? Rob : Het is een opstapeling. Mijn zoon is binnenkort jarig. Dan heb ik het gevoel dat ik ze (zijn kinderen) een beetje in de steek laat. Ralph : Hun leven draait door. Jij staat er meer bij stil dan hun. Rob : Jullie zijn allemaal jonge jongens. Ik zie allemaal kinderen om me heen leven. Je ziet bepaalde spanningen en frustratie. Je ziet Joost rondhobbelen, helemaal in de stress omdat hij een opdracht wil halen. Dan gaat er één roken en dan ga je daar mee praten. De anderen zijn daar boos over. Het gedoe over de rantsoenen. Ralph zegt dat het niet zeker is dat het beste voor Tanja is dat ze blijft. Joost : Rob, alle last neem jij op je. Dat kan niet. Heel moedig dat je dat probeert en dat je een soort vader voor ons bent. Jij hebt ook je eigen zorgen. Jij hebt ook emoties. Rob : Ik worstel er niet mee. Ik kan heel veel hebben. Ik probeer een beetje met iedereen mee te leven. Ik heb kinderen. Jullie zijn kinderen. Joost : Ik ga vanaf nu meer aan jou denken. Rob : Dat hoeft niet. Het is een ophoping, misschien wel van jaren. Ik dacht echt, wat gebeurt er met me. En dan vind ik het ook nog kut dat ik het niet met mijn kinderen en mijn vrienden kan delen. Joost : WIj zijn hier je kinderen en je vrienden.

2.32 Rob : Aan de ene kant begrijp ik wel en aan de andere kant niet dat mensen iemand nomineren en weer veranderen. Dat breekt dan op zo'n dag. Nominaties wordt steeds lastiger. Dat heb ik me ook beseft vanavond. Joost : In de groep is veel gebeurd de afgelopen week.

2.34 De dames tillen Dido naar binnen en bezorgen haar in het bed van Roel (zie ik op smallbandstream 4, deze stream staat op de gang). Ralph : Moeten wij op de bank slapen ? Dido : Ik slaap hier alleen maar. Ralph : Ik had het graag gedaan. Dido : Doe normaal. Rob : Liggen we met alle mannen in bed. Kunnen we weer niet praten. Uiteindelijk is het een mooie dag geweest. En ik ben weer dichter bij iedereen gekomen die me lief is. Roel : Ik ook. Ralph : Ik wil één dingetje kwijt eigenlijk. Als ik een sprintje had getrokken was het misschien anders gegaan. Hij bedoelt dat hij een kaars uit had kunnen blazen waardoor Tanja niet was gaan roken. Joost zegt dat ze dan wel een andere gelegenheid had gevonden. Rob : Ik ben achteraf blij dat het zo gelopen is. Dido : Ik ook. Het duiveltje bleek een engeltje.

Stream 4

2.41 Linda verschijnt : We missen Dido. Rob : Zij mistte jullie ook al. Ik hoor Lieske ook. Ze vertrekken weer. Joost : Ik ben blij dat ik een hele nacht achter elkaar kan slapen. Dido : Wie moet je in fucking vredesnaam gaan nomineren ? Rob verwijtend : Dido. Roel zegt dat het na vanavond moeilijker wordt. Joost : Misschien niet. Er is een hoop duidelijker geworden. Roel : Ik begrijp wat je bedoelt. Rob : We moeten toch nomineren jongens. Ralph gaat naar het toilet. Hij trekt een broek aan. Rob : Loop je nou echt met je broek naar buiten ? Heb je een stijve lul ?

2.51 Er is nu beeld van Dido en Roel en geluid uit de damesslaapkamer.
pi_31017575
Na het vertellen van enge sprookjes en het meerdere malen bespringen van Roel en Dido wenst Rob zojuist de jongens en het meisje op de mannenslaapkamer een goede nacht. En het werd stil.

Een stilte na de storm. De molestatie van Dido ging gepaard met luid gegil. Ingrid stormde hierop de kamer binnen en riep met name Rob tot de orde. Ingrid schreeuwt: "Dus, koppen dicht!" en slaat de deur zo hard dicht dat de camera er van wappert. De heren laten dit uiteraard niet op zich zitten en bestormen de kamer van de dames voor een best komisch kussengevecht:



Na afloop hiervan wist Lieske te melden dat 'haar tieten er echt aan beide kanten vol uithingen'.

In de keuken is er nog altijd de Tanja-monoloog, Menno is aanwezig en stelt af en toe een vraag. Het gaat over de gebeurtenissen vandaag. Tanja vertelt wat ze zoal voor de groep over heeft gehad: haar lekkere boodschappen uit het zicht van de overige bewoners halen, stoppen met roken: "De reden waarom ik gestopt ben met roken was echt niet voor mezelf en ook echt niet voor de baby", en meer van zulks. Ze begrijpt de verwijten die haar zijn gemaakt dan ook totaal niet. Er zijn vandaag dingen gezegd die ze niet zal vergeten, wel is ze bereid om Dido een tweede kans te geven.

Menno heeft het er over dat de groep het hem kwalijk nam dat hij het teveel voor Tanja opneemt en dat hij enige tijd geleden een één op één gesprek met Tanja heeft gehad. Het gaat dan om de pufcursus waar Tanja niet aan mee wilde doen. De bewoners waren toen van plan om een gesprek met Tanja aan te gaan over haar passiviteit tijdens die cursus, dat is niet gebeurd, Menno heeft er destijds wel met haar over gesproken. Tanja kan het zich niet meer herinneren.

Tanja heeft geen zin om dingen voor de groep te doen. Ook heeft ze geen zin om te leren voor de vragen van vrijdag, de biografieën boeien haar niet. Ook wil ze niet in de babykamer slapen, dat herinnert haar er aan dat ze weet dat ze een meisje gaat krijgen. Tanja geeft herhaaldelijk aan dat ze liever thuis zou zijn maar dat ze in de dagboekkamer steeds iemand spreekt die haar weer weet over te halen: "Als ik die stem hoor dan weet ik het al weer..."

Ook heeft Tanja het over haar toekomst: studie rechten, eigen advocatenkantoortje (want dan kan ze haar eigen tijd indelen). Dat advocatenkantoortje wil ze geloof ik van haar oom overnemen, maar die weet dat nog niet. Tanja zit in BB omdat ze de laatste paar weken van haar zwangerschap leuk wilde maken, niet vanwege het geld en ook zeker niet om vrienden te maken.

Meer dan genoeg Tanja, zijn we er nog?

Menno en Tanja hebben gezelschap gekregen van Chantal en Ingrid. De laatste twee kunnen niet slapen vanwege de gesprekken van vandaag, die malen nog door hun hoofd. Het is nog steeds stil op de mannenslaapkamer. Stil, maar zo te zien wel gezellig:



[ Bericht 0% gewijzigd door Kimsomnia op 29-09-2005 05:31:24 ]
pi_31017590
2.53 Linda over het roken door Tanja : Ik vind het moeilijk te verkroppen dat het met opzet is gedaan en niet terug te draaien is. Er klinkt lawaai vanuit de mannenslaapkamer. Linda gaat kijken.

Stream 1

2.56 Tanja tegen Menno aan de keukentafel : Haal mij er dan bij als jullie het graag willen weten. Ik had het ze al veel eerder kunnen uitleggen als ze mij er bij betrokken hadden. Rob gaf ook toe dat hij dingen had gezegd over het eten. Waarom moet het zo ver komen dat je me dat nu pas verteld en niet eerder ? Ze kunnen wel zeggen dat het niet de groep tegen mij is maar het is wel zo. Van een vlieg wordt een olifant gemaakt. Als ik op dat moment niet wil praten ben ik degene die fout is. Bepaalde dingen wil ik helemaal niet meer over praten. Voor hun is het uitgesproken. Er is niet echt niets veranderd. Behalve dat ik met Dido opnieuw wil beginnen. Er zijn vanavond dingen gezegd die ik echt niet vergeet. Op de achtergrond klinkt veel lawaai van de andere bewoners. Tanja : Misschien was het ook wel egoïstisch maar op dat moment boeide me het niet. En nu eigenlijk nog steeds niet. Ze kunnen wel denken dat ik mijn ogen en oren op de verkeerde plek hebt maar dat heb ik echt niet. Je voelt je al dubbel bezwaard omdat je andere dingen krijgt. Je moet hier alles zeggen anders begrijpen mensen het niet. Ik zei tegen Rob, ik kan meer respect opbrengen voor Lieske met haar negentien jaar dan voor mensen van in de twintig. Ik ga echt niet veranderen. Menno : Soms moet je je aanpassen aan de groep en toch jezelf blijven. Blijkbaar botst dat af en toe met elkaar. Jammer dan. Als je dit van tevoren had geweten, had je het dan gedaan ? Tanja : Nee, echt niet. De reden hier in het huis te gaan was nog een paar leuke weken te hebben. Ik had meer wijsheid van de mensen verwacht. Als er weer alcohol is is iedereen het weer vergeten.

3.03 Menno : Je ziet nu al veel veranderingen. Tanja : Ik ben ook niet gekomen om vrienden op te bouwen. Of om in een goed licht te staan bij. Menno : Dan maak je het ook wel moeilijk voor jezelf. Tanja : Ik wil gewoon mezelf blijven. Menno : Komende drie weken blijf jij in het huis. Laten we daar van uit gaan. Hoe zou je het willen ? Tanja : Ik wil het liefste naar huis. Ik ga het uitzitten. Menno : Hoe kan dat het beste ingevuld worden ? Tanja : Niet. Na vanvond wordt het nog minder. Ik weet nog meer dingetjes, die ik niet leuk vindt om te weten. Menno : Zoals ? Tanja : Dat ik mee moet doen aan spelletjes en dat ik enthousiast moet doen. Menno : Dat worden dan drie zware weken. Tanja : Ik heb er al vijf achter de rug, drie. Na de echo is alles verpest. Heel af en toe heb ik het naar mijn zin. Menno : Hoop je stiekem dat het kind eerder komt ? Tanja : Ja. Menno : Ik kan het me voorstellen. Tanja : Soms vraag ik me echt af wat ik hier doe. Soms niet. Het is maar net welke mensen er om me heen zitten. Als er rantsoen is probeer ik er zoveel mogelijk aan mee te doen. Ook dat had ik verwacht, dat mensen dat wel zagen. Ik zet dat krat niet voor niet op de slaapkamer neer. Ze denken dat ik het op zit te kanen. Ze zijn gefrustreerd (over de voorkeursbehandeling van Tanja) en ze zeggen wel dat ik het op moet eten. Voorrangspositie bla bla bla. En dan vinden ze wel dat ik mijn chips op mijn eten. Wat willen jullie nou ? Het is van twee kanten. Ik ben opgevoed, eerlijk zullen we alles delen. Op het moment dat ik een magnetronmenuutje er in doe, dan heb ik iets van wat willen jullie nou. Tanja gaat een sigaret zoeken.

3.11 Tanja en Menno steken een sigaret op. Tanja : Het feestje komt er wel. Menno : Dat denk ik ook. Hoe groot is afhankelijk van het aantal vragen. Tanja : Ik hoop echt voor de groep dat ik niet uitgekozen wordt. Menno : Er zijn er meer die dat niet willen. Tanja : Ik zal er ongetwijfeld bij zitten. Omdat het een opdracht is waar ik wel aan mee kan doen. Als het nou iets interessants was om te leren. Die biografieën interesseren me geen hol. Ik heb de Havo niet afgemaakt. Een beetje examenvrees. Ik had een te rumoerig leven om te lezen. De situatie waarin ik leefde en de problemen. Ze zegt dat ze een haatgevoel heeft t.o.v. Duitsers en dat ze boeken in het Duits over de oorlog moest lezen. Tanja : Dat is gewoon zo. Ik heb gewoon een hekel aan een Duitser. Terwijl de Duitsers die nu leven daar niks mee te maken hebben. Toen dacht ik al, ik haal het examenjaar niet, ik ga niet weer een jaar over doen. Ze is eerder in de brugklas blijven zitten. Toen ging Tanja naar de MEAO. Dat ging niet. Toen ging ze naar de volwassenen MEAO. Ze zegt dat je daar drie jaar in één jaar kon doen. Dat vond ze wel leuk en dat heeft ze wel gehaald. Menno : Heb je gedacht over de HEAO ? Tanja : Ik had in mijn achterhoofd, als ik een baan heb ga ik 's avonds de HEAO doen. Het werk was echter te veel voor haar. Tanja : Ik dacht, ik wil opklimmen (in een bedrijf), maar dat is dus mislukt. Ik zou naar het westen moeten gaan maar dat doe ik niet. Dat heb ik één keer gedaan maar nooit meer. Ik zou wel dolgraag weer in de transport terecht willen komen, maar dat bedrijf, daar kan ik niet terug komen. Ik heb altijd die rechtenstudie in mijn hoofd gehouden. Ik dacht, misschien luistert die directeur naar me als ik als ik een papiertje heb. Ik wil advocaat worden. Mijn oom heeft een advocatenbureau. Diens kinderen nemen het niet over. Ik ben trots op mijn naam en wil het in stand houden. Tanja : Er kan nog van alles tussen komen door die stomme sollicitatieplicht van de WW. Ik kan niet een kind opvoeden, werken en studeren.

3.20 Stream naar de damesslaapkamer waar een kussengevecht plaatsvindt tussen de mannen en de vrouwen.

3.23 Terug naar de keukentafel. Menno : Je kan ook bij je oom komen werken ? Tanja : Dat weet ik niet. Menno : Is het een groot kantoor ? Tanja : Nee, klein. Ik weet dat ik daar niet hele dagen hoef te werken. Ik hoef niet rijk te worden. Als ik maar een beetje geld heb voor mij en mijn kind. Mijn oom weet helemaal niet dat ik geïnteresseerd ben in een rechtenstudie. Menno : Heb je wel een goede band met je oom ? Tanja : Ik heb niet veel contact met familie. Ik weet niet hoe die er over denkt als ik er uit kom. Als ik die rechtenstudie doe hoop ik dat ik mijn stage bij mijn oom kan doen. Ze zegt diverse malen dat ze de naam van het kantoor, haar mooie achternaam, in stand wil houden. Tanja krijgt WW en een percentage van de Sociale Dienst. Haar vader wil meebetalen aan haar studie. Menno : Hier krijg je ook nog een leuk zakcentje. Tanja : Ik hou er niks van over. Ik heb nog een PL-letje dat niet mis is. Het is begonnen met mijn ex-vriend. Alleen op mijn naam konden dingen gekocht worden. Hij moest de helft betalen. Dat deed hij niet. De telefoonrekening was niet opgezegd. Hij viste de rekening uit de brievenbuis. Toen het een jaar uit was kreeg ik een brief van de rechtbank dat ik voor moest komen. Ik wist me god niet waarvoor. Na het uitzoeken bleek dat hij sekslijnen e.d. had gebeld. Toen ik de specificatie van de rekening kreeg wist ik het. Ik heb de rechtszaak afgezegd. Ik had gezegd, ik heb geen schuld ben de KPN. Op een gegeven moment had ik mijn eigen huisje, dat heb ik ingericht, dat kostte ook weer geld. Hij heeft vriendschappelijk bij mij ingewoond. Hij kond het niet vriendschappelijk houden. Toen hij weg ging moest ik weer nieuwe spullen kopen. Ik heb geld geleend om een betere auto te kopen. Zo is dat maar door gegaan en hoger geworden. Het is mijn eigen fout hoor. Elke keer als je werk heb denk je, ik heb een hele tijd niks leuks voor mezelf kunnen doen. Dat van mijn ex-vriendje is ietsje meer dan een derde, de rest heb ik aan mezelf te danken. Ik maak me niet zo druk om die lening. Ik kan niet werken met een kindje. Ik kan tot mijn 65ste afbetalen, al is het maar ¤ 100 in de maand. Ik maak me er niet zo erg druk over maar het is wel klote. Ik weet ook dat ik over een paar jaar wel weer werk heb. Ik wil er niet elke dag aan denken. Het is niet zo veel dat je er een huis van kan kopen.

3.37 Tanja : Ik heb mijn financiën wel goed geregeld. Het is niet dat ik uit het huis kom en mijn huis staat leeg. Ik zie het (BB) als een mooie meevaller dat het bedrag wat minder wordt. Ik blijf niet weken zitten van dan heb ik weer zo en zo veel. Ik ga er niet voor blijven zitten. Toen ik naar Endemol belde dat ik mee wilde doen als zwangere vrouw was ik al vergeten dat ik er geld mee kon winnen. Daarom zeg ik snel ik kap er mee, omdat mijn reden om mee te doen gewoon weg is. Die echodag, het mooiste is voor mij gewoon weg. Dat maakt het moeilijker, dat ik minder tegen andere dingen kan. Waarom doe ik het eigenlijk ? Ik begin steeds meer aan mijn eigen lichaam te denken en aan mijn kindje. Menno : Laten we hopen dat ze snel komt. Tanja heeft de dag van bevruchting in een telefoon en in een agenda staan. Op grond daarvan komt ze op 10 of 14 oktober. Haar verhaal is niet helemaal duidelijk. Tanja : Ik weet vanaf het moment dat ik een babytje in mijn armen heb dat alles gaat veranderen. Ik zal nooit meer hetzelfde zijn. Ik denk echt dat ik die dag heel anders ben. Ik kan er niet naar toe leven omdat het nog steeds niet tot me doordringt. Ik weet gewoon dat alles dan anders is. Echt anders. Ook naar anderen mensen toe. Ik weet zeker dat dat gaat gebeuren. Ik zal die kleine bijvoorbeeld nooit één seconde uit het oog verliezen. Ik zal het zeker in de eerste anderhalve week vervelend vinden als iemand anders mijn kindje oppakt. Ik denk dat ik superoverbeschermd ga worden, overdreven, de eerste tijd. Ik denk dat ik daar heel erg aan moet wennen.

3.45 Tanja : Ik denk niet dat er elke week ééntje weg gaat. Ik denk dat het om en om is. Als ik een beetje reken. Maar goed, dat mag niet. Ik rook er nog ééntje.

3.46 Chantal komt er bij zitten. Chantal : Ik kan niet slapen. Ingrid komt er ook bij zitten. Chantal : Zit jij ook al die gesprekken in je hoofd na te gaan ? Ingrid : Ja. Chantal : Ik denk, wat heb ik allemaal gezegd. Menno : Het valt allemaal wel mee. Chantal : Ja ja, het mondje staat niet stil (daar is blijkbaar een opmerking over gemaakt de afgelopen avond). Ingrid : Ja, soms lul je wel heel erg veel. Het blijft maar door gaan. Tanja vertrekt. Chantal en Ingrid steken een sigaret op. Ingrid : Ik heb honger. Hebben we nog wel genoeg pindakaas ? Chantal : Nog acht potten. Menno : Morgen weer leren. Chantal : Dat lukt wel. Menno : We hadden vorige week gezegd, we begrijpen het wel dat iemand gaat roken. Chantal : Iedereen schrikt gewoon, dat is logisch. Er is niks meer aan te doen. Menno : Er zijn toch behoorlijk wat ziektes doorheen geknald, kan ik zeggen. Tanja verschijnt weer. Ingrid vertelt Menno dat Dido bij Roel is gaan slapen. Menno : Ben benieuwd, of hun de eersten zijn in het huis die gaan zoenen. Chantal : Ik geloof niet dat het al zo ver is.

4.00 Tanja zegt dat ze naar huis wil maar dat als datgene wat haar irriteert minder wordt gemaakt ze het wel weer probeert. Ze bedoelt dat ze ander eten wil en beter slapen wil. Tanja : Als BB probeert mijn irritatiepunten te veranderen zou ik het laf van mezelf vinden te zeggen, ik ga toch. Anders zou het overkomen dat ik maar wat uit mijn nek lul. Verse groenten. Dingen waarvan ik overtuigd ben dat het wel goed is voor de baby, ondanks dat ik rook. Voor mijn gevoel streept dat tegen elkaar weg. Ik ben gewoon kapot. BB zegt dat ik genoeg oerkracht heb. Tanja denkt dat dat niet het geval is. Ingrid : Hebben ze ook beloofd. Tanja : Ja, ik mag in de andere kamer slapen en ik krijg mijn eigen budget. De groep wordt niet ¤ 50 gekort. Dat is niet makkelijk. Dan heb je toch weer een streepje voor. Chantal : Dat is niet wat iedereen dwars zit. Tanja : In tijden van frustratie hoor ik dat wel. Menno : Ik denk dat iedereen blij is dat BB meewerkt aan dat streepje voor. Chantal : En ik geloof wel in die oerkracht. Tanja : Persen zie ik niet zitten als ik me futloos voel en emotioneel niet lekker. Ik heb geen zin als een hysterisch keukenwijf over te komen. Het komt ook nog eens op de televisie. Straks poep ik dat kind half uit en komt de rest niet. Chantal : Je had ook al lang in bed moeten liggen doos. Tanja : Ik heb hetzelfde als jij (gedachten over de afgelopen avond). Chantal : Hier heb je niet je eigen nestje. Ik kan me voorstellen dat je denkt, dit is mijn eigen huis niet. Dat natuurlijke proces mis je een beetje. Dat je een beetje emotioneel wordt.

4.08 Menno : Morgen live show, vrijdag kwisje, zaterdag feestje, zondag nomineren. Ingrid gaat naar bed. Menno : Hoe laat zou het zijn ? Een uur of drie, half vier ? Chantal : Ik praat te veel. Tanja : Ik moet spelletjes doen en enthousiast doen. Menno : Ik spreek voor de groep en spuug in iemands gezicht. Menno : We genieten nog steeds elke dag. Chantal : Niet elke dag.

4.22 Tanja en met name Chantal hebben verteld over werk dat ze gedaan hebben. Tanja, Chantal en Menno gaan naar bed. Alle bewoners liggen dan in bed.

Dit is het voorlopig van mij.
pi_31017627
Dido kan niet slapen. Roel zegt dat hij niet beledigd is als ze weg gaat (in mannentaal betekent dit toch: ga maar weg, ik heb het warm en je plakt?), Dido gaat niet. Wel wil ze even van plek wisselen, Roel kruipt over haar heen. Na enig gesnuif en gewapper met het dekbed hoor ik Dido volgens mij zeggen: "Roel, weet je waarom ik niet kan slapen? Het is heel erg.... ik zit te denken om sex met je te hebben." of 'hoe het is om sex met je te hebben'.

Roel’s reactie doet echter vermoeden dat ik dit verkeerd heb verstaan: hij lacht wat mee met Dido’s gegniffel en trekt het dekbed over hen beiden heen. Dan begint Ralph te snurken. “Stoot hem eens aan”, zegt Dido. Roel doet dit en zegt Ralph dat hij snurkt: “Echt niet man, ik ben wakker!”. Dido zegt dat het toch zo is en Ralph biedt zijn excuses aan. Dan is het stil…

Op de andere streams zie ik Ingrid rondlopen, Tanja is ook weer uit bed en rookt een sigaret.
  donderdag 29 september 2005 @ 06:12:06 #11
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31017686
6.06 uur: Dido (nog steeds bij hem in bed) tegen Roel: "Besef je wel dat je Lieske hiermee zeer hebt gedaan?' Roel: "Ja". En dan fluistert hij iets onverstaanbaars.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31017718
6:25 Dido draait zich om naar Roel in bed en zegt: Weet je wanneer dat was dat ik voelde dat er spanning was? Dat was toen met het fietsen,toen we daarna op een kussen lagen,m'n hart klopte sneller .......
Roel antwoordt daarop met dat toen hij voor het eerst het huis in kwam dat hij voor het eerst Dido zag en dat hij toen dacht: "Tering zeg"
alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar
  donderdag 29 september 2005 @ 11:20:14 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31021811
Ralph is wakker geworden en heeft even de jacuzzi gecheckt. Verder staan alle streams weer op een saai beeld. Dido en Roel liggen nog steeds samen bij elkaar in één bed en de haan heeft nog steeds niet gekraaid!

Na Ralph is het uiteraard Rob die wakker wordt en die beent nu ook richting tuin.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 29 september 2005 @ 11:59:25 #14
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_31022986
11:57

Soundcheck van een geluidsman online, die door de streamers opgevangen werd:

"Test test, ik heb een tas van krokodillenlullenleer.... hoor je me Theo? Wat zeg je, hoor je me?"



Zie ook hier:

[SC BB # 347] Roel & Dido - Lepeltje Lepeltje
Confidence through competence
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 12:09:14 #15
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31023270
quote:
Op donderdag 29 september 2005 05:16 schreef Kimsomnia het volgende:
Na enig gesnuif en gewapper met het dekbed hoor ik Dido volgens mij zeggen: "Roel, weet je waarom ik niet kan slapen? Het is heel erg.... ik zit te denken om sex met je te hebben." of 'hoe het is om sex met je te hebben'.

Roel’s reactie doet echter vermoeden dat ik dit verkeerd heb verstaan: hij lacht wat mee met Dido’s gegniffel en trekt het dekbed over hen beiden heen.
Je hebt dit wel degelijk goed verstaan. Op de Talpa-site staat het ook, inclusief een filmpje waarop het is terug te horen.
Momenteel liggen ze verstrengeld in elkaar in bed, af en toe zoenend:

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 12:27:04 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31023756
Roel: volgens mij was Big Brother een beetje in slaap gevallen vannacht
Dido: Hoezo dan
Roel: geen camera's gehoord
Dido: ze hebben ons de hele nacht gefilmd hoor. Wat denk jij dan? Het kan ook door die ramen daar he.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:02:50 #17
119229 keizerpinguin
Dancing in the dark
pi_31024684
Menno: nathalie waarom ben je dan niet naast mij komen liggen vanacht ik heb nog een leeg bed naast me..

nathalie: oh ja natuurlijk wat stom....... dat had ik best kunnen doen...
Born this way
  donderdag 29 september 2005 @ 13:10:08 #18
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_31024845


Jacuzzi is een beetje volgelopen door de regen, en de bewoners proberen mbv de handleiding het ding te legen
Confidence through competence
  donderdag 29 september 2005 @ 13:27:26 #19
119229 keizerpinguin
Dancing in the dark
pi_31025273
ze hebben het over ford boyard! een programma van 10 nee 15 jaar jaar geleden roept joost
Hoe leuk het wel niet was, dat ze sleutels moesten verzamelen... en heel veel geld op het laatst konden verdienen voor die tijd

ze vragen zich af wie het persenteerde..... iemand met een beugel?

[ Bericht 5% gewijzigd door keizerpinguin op 29-09-2005 13:32:41 ]
Born this way
  donderdag 29 september 2005 @ 13:37:30 #20
119229 keizerpinguin
Dancing in the dark
pi_31025554
nathalie en joost zingen heel intens tegen elkaar "een wereld zonder jou van trijntje en Marco"
Born this way
  donderdag 29 september 2005 @ 13:40:27 #21
119229 keizerpinguin
Dancing in the dark
pi_31025629
nu is het liedje van Elisabeth aan de beurt Sisi "het leven is van mij"
ze zoeken het begin maar weten het niet

Linda brabbelt iets over kruimels
dido kan niet naar opgebaarde lijken kijken.... :S
linda kan niet naar verstandelijk gehandicapten mannen kijken die erg betutteld worden door hun begeleiders "lust jij nog een botterhammetje" tegen een man van 45 vind ik zo erg!!

en zo volgen nog veel meer voor beelden
Born this way
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 14:49:53 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31027351
14.40 Tanja is inmiddels op en staat een broodje te smeren in de keuken. Haar gezicht spreekt boekdelen, dat gaat een gezellig dagje worden Lieske en Rob lopen een beetje rond in de huiskamer, ik kan ze niet verstaan.
14.43 Lieske gaat zo haar tas inpakken voor vanavond en rent blij naar de huiskamer
14.44 Dido en Ingrid praten met Lieske over haar nominatie. Dido had het niet verwacht Ze hebben het erover dat ze totaal niet weten wie eruit gaat vanavond.
14.46 Ralph zit met Tanja te praten, ze hebben het over de naam van zijn neefje. Tanja zit met een sjacherijnig gezicht op de bank. Ralph is nog druk bezig met het kettinkje voor zijn neefje.
14.48 Ralph begint te zingen, als ik het goed verstond: Sitting on the dock of the world Ralph zit in zichzelf te praten maar niemand begrijpt de hint.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 15:04:14 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31027744
14.50 Ralph zong het weer, "sitting on the dock of the world", dit keer luid en duidelijk. Ondertussen heeft Roel zich bij Dido, Ingrid en Lieske gevoegd.
14.52 Tanja loopt met een sjagrijnig hoofd naar de keuken waar ze haar bordje neerzet. Ze pakt iets uit de koelkast (aardappelen ) en gooit het in de prullenbak. Daarna pakt ze een fles met yoghurt (:?) en spoelt het weg in het aanrecht. Heel uitgebreid leest ze de verpakking van Vifit. Blijkbaar aan het checken of het allemaal wel gezond genoeg is voor haar Ze schenkt een beker voor zichzelf in en gaat weer in de huiskamer zitten.
14.58 Ralph en Chantal hebben zich gevoegd bij Dido en consorten. Lieske zingt nu ook Sitting on the dock of the world Of zingt ze Top of the World Het klopt in ieder geval niet. Ze hebben het over de quiz van morgen en het feestje van zaterdag. Chantal en Nathalie hebben blijkbaar wakker gelegen van het gesnurk van Lieske.
Dido zegt dat ze niet lekker kan slapen met een jongen in één bed. Met meisjes heeft ze daar geen problemen mee. Het gesprek gaat nu tussen Dido, Ingrid, Chantal en Lieske. Lieske wil iets zeggen maar wordt onderbroken door Ingrid. En weer probeert Lieske iets te zeggen en ze wordt weer onderbroken. En weer, ze zegt "ik heb wel eens een jongen" en Chantal zegt meteen "Stil eens Lies". Ze proberen iets af te luisteren wat er in de tuin gebeurd.

Ik stop er weer even mee
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 17:58:00 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31032852
De vader van Roel is directeur van * een groot bedrijf*
(Dit n.a.v. Rob die zei dat Roel's vader een *mooie kerel is* ( op de foto in het BB huis)

Rob:(kijkende naar die foto) * Hij straalt iets uit, alsof hij directeur van iets is...
kan vanalles zijn, een voetbalclub...*
Roel: *Hij is wel meer dan dat hoor....*
Directeur van een groot distributiebedrijf in Pernisse..
Hij heeft inderdaad charisma zegt Roel vervolgens.

Roel vertelde vervolgens het e.a. over zijn vaders loopbaan...( n.v.t. verder)
Op de andere foto staat Roel's exvriendin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 29-09-2005 18:12:23 ]
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 17:59:35 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31032893
Alle bewoners moeten nu naar de slaapkamers. ( suprise-diner in de woonkamer?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')