Idd, je moet dan alles voorrang geven, zelfs voetgangers.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:28 schreef the_contract_killer het volgende:
op die foto zie ik wel toevallig een bordje staan,staat daar niet toevallig het symbool op van einde woonerf? ,dat word namelijk ook tegen je gebruikt.
Maar dat geldt voor tegemoetkomend verkeer op dezelfde weg. Die regel regelt hoe het verkeer op dezelfde weg met elkaar omgaat.quote:maar ik weet wel dat als je een versperring aan jouw kant van de weg hebt dat de andere rijrichting welke géén versperring heeft voorang heeft.
ik denk toch een kansje hebt dat die andere bestuurder fout is,hij heeft de versperring aan zijn kant dus de andere rijrichting heeft voorang,en dat jij nu toevallig van links komt maakt niks uit
ik heb een maand geleden een aanrijding gehad.. ik ging linksaf en een oud wijf dacht dat dat ze me nog wel even links kon passeren.. gevolg... haar zijkant in puinquote:Op woensdag 28 september 2005 22:26 schreef Thisbe het volgende:
De vraag moet niet zijn wie schuldig is, maar wie aansprakelijk is voor de schade (jaja puriteinse jurist)
Je moet voorrang verlenen aan verkeer dat van rechts komt, dat hij te hard reed is hem aan te rekenen, maar voor de aansprakelijkheid voor de schade doet dat niet ter zake...
Is de politie erbij geweest? Bij ongelukken altijd de politie laten komen voor een situatie-schets, dat vergemakkelijkt de afhandeling van de aansprakelijkheid!
Is dat geen standaardreactie van de tegenpartij? Die proberen gewoon eronderuit te komen onder het motto 'niet geschoten is altijd mis'. Da's ook de reden waarom je geen schuld mag bekennen, want dan kan de verzekeringsvertegenwoordiger die er niet bij was en de hele zaak alleen van achter zijn bureau kent zeggen dat het allemaal anders is gegaan :-)quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik heb een maand geleden een aanrijding gehad.. ik ging linksaf en een oud wijf dacht dat dat ze me nog wel even links kon passeren.. gevolg... haar zijkant in puin
politie isser bij geweest na 1,5 uur... geen rapport opgemaakt, geen tekening gemaakt.. alleen ff gekeken naar de schadeformulieren...
had 3 getuigen maar de tegenassuradeur vind de getuigenverklaringen niet geloofwaardig.. nu maar hopen dat mijn getuigen onder ede willen getuigen...
we wachten nog steeds op afhandeling...
Pardon ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Er is domweg geen sprake van een rijbaan.
het is geen uitrit en geen woonerf, wel een 30km zonequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:52 schreef mgerben het volgende:
TS moet voorrang verlenen aan al het verkeer op die weg waar hij op wil draaien (omdat hij van een woonerf en uit een uitrit komt).
Wat het verkeer op die weg doet is niet de zaak van TS: Hij mag die weg pas opdraaien als hij daarmee het verkeer op die weg niet hindert.
quote:Bijzondere verrichting De hierna limitatief opgesomde handelingen:
- Wegrijden;
- Uit een uitrit de weg oprijden;
- Keren;
- Achteruitrijden;
- Van rijstrook of rijbaan wisselen;
lijkt me toch duidelijk..quote:1. Botsing tijdens of na een bijzondere verrichting
Bij een botsing tussen een motorrijtuig dat een bijzondere verrichting uitvoert en een
ander motorrijtuig dat geen bijzondere verrichting uitvoert, betaalt de verzekeraar van het
eerstgenoemde motorrijtuig de schade van het andere motorrijtuig.
Compleet aan de andere kant rijden is verantwoord, zo heb je het ook geleerd. Je moet altijd ruim inhalen (of met het doet is een ander verhaal). Dat men niet snelheid vermindert valt wel wat te zeggen, maar daar ligt de essentie niet. Het is niet zo dat bij minder snelheid een ongelukkig duidelijk had kunnen voorkomen. Probleem is dat er zo maar iemand voor je de weg blokkeerd. Waardoor je tegen aan komt. Natuurlijk is het zijn fout dat hij veel te hard reed, maar het is niet de oorzaak van het ongeluk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dus jij vind een inhaalmanoeuvre op een niet geheel overzichtelijk kruispunt, zonder snelheid te verminderen maar mét compleet aan de andere kant van de weg rijden, verantwoord? Ik hoop niet dat ik jou ooit tegenkom op de weg.
Jij rijdt gedeeltelijk de weg op, omdat de boel niet overzichtelijk is (ondanks dat je voor zover ik uit de foto kan beoordelen de auto wel aan had moeten zien komen) en gaat daarna stil staan en dat vind je normaal verkeersgedrag ? Leg eens uit ? Want die ovs-bepaling gaat alleen op wanneer jouw verkeersgedrag geheel volgens de regels is geweest en je 'rechtens geen enkel verwijt is te maken'.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:09 schreef LiefHeersendBeest het volgende:
nouja volgens de OVS is de tegenpartij schuldig, ik wacht even af wat de verzekering zegt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik medeschuldig wordt bevonden.
Je bedoelt: Zoals jij de OVS leest?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:09 schreef LiefHeersendBeest het volgende:
nouja volgens de OVS is de tegenpartij schuldig, ik wacht even af wat de verzekering zegt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik medeschuldig wordt bevonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |