abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31431820
Het gebeurt wel vaker in de slaap, maar vaak word het niet opgemerkt.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:42:55 #52
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_31433592
OH, goh dat wist ik niet.
Mijn dochtertje had het echt als ze ergens erg boos of verdrietig over was, of als ze erg schrok, dan werd ze blauw en moesten we haar in haar gezicht blazen en dan kwam ze wel weer.
We hebben het maar twee of drie keer gehad dat ze echt flauw viel zeg maar.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_31450659
Bedankt allemaal voor al de info tot nu toe! Ik voel me er al een stuk geruster over nu ik dit allemaal gelezen heb... was er vorige week met mijn gedachten echt niet bij toen we bij de arts waren zo overdonderd door alles (mijn vriend trouwens ook ...). Tot nu toe is het allemaal rustig gebleven dus ik ben benieuwd (en voorbereid )
pi_31548035
Kan me voorstellen dat je overdondert was. Voor jullie gevoel was het bijna mis gegaan en je arts gaat dan leuk vertellen dat het allemaal wel mee valt en dat het weer goed komt. Ik heb door zoeken op internet meer informatie gekregen dan van de huisarts.

Hier gister weer een grote aanval gehad. Automatisch ga je toch blazen enzo. Maar ook dit keer is alles goed gekomen terwijl het echt lijkt dat het verkeerd gaat.
pi_31735780
Toch blijft het heel erg raar. Hoe kan zoiets waarvan je het gevoel hebt dat het foute boel is toch nog goed zijn... (nou ja goed.. ). Het blijft raar.. Ik weet wel dat ze het (nog) niet gebruikt om 'haar zin te krijgen' want dan had ze al meer aanvallen moeten hebben, ze is best dwarskoppig op het moment. Het blijft eng..
pi_31749678
Dat is wat mij ook nog steeds dwars zit whitefang! Iedere keer weer lijkt het alsof ze het niet halen, iedere keer weer die angst en dan de dokter die heel droog zegt: oh maar dat is niks om je zorgen over te maken en dat terwijl ik toch echt het gevoel heb dat er iets niet klopt. Iets moet het toch veroorzaken?
Het blijft eng ook al weet je wat er gaat komen.
pi_31751301
Volgens mij 'moet' je je pas zorgen gaan maken als de BHS niet vanzelf verdwijnen als je kind ouder wordt, omdat er dan een soort hartritmeafwijking aan ten grondslag kan liggen. Verder wordt 'pallid BHS' schijnbaar veroorzaakt door 'vagal hyperresponsiveness', en dat gaat blijkbaar vanzelf over:
quote:
Pallid and cyanotic BHS are both frequent causes of
syncope and anoxic seizures in early childhood. Pallid
BHS result from vagal hyperresponsiveness and cyanotic
BHS result from a complex interplay of hyperventilation
followed by expiratory apnea, increased intrathoracic pressure,
and intrinsic pulmonary mechanisms. Both most generally
occur in otherwise healthy children and both spontaneously
resolve without sequelae.
(stukje uit Pediatric Neurology Volume 14, Issue 2 , February 1996, Pages 91-97 )
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:15:31 #58
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31825658
Anitra hoe gaat het nu met djulian?
heeft hij er nog veel last van of?
pi_35734818
hallo,
mijn jongste (jongetje 14 maanden) heeft ook 'last' van BHS. SInds hij kon staan met ongeveer 8 maanden is het begonnen. Hij heeft het nu gemiddeld 1 keer per dag maar soms wel 3 keer of soms een dagje niet. Hij gaat idd heel hard huilen omdat hij boos is of zijn zin niet krijgt en op een gegeven moment wordt hij dan blauw/paars. Hij kan dan ook niet blijven staan dus meestal pak ik hem en blaas in zijn gezicht en roep zijn naam dan komt hij meestal gauw weer bij. Vorige week was ik mijn oudste zoon aan het troosten en toen ik opstond en achter me keek lag Uzay daar op de grond heel raar met een holle rug en zijn armen heel raar. Ik dacht dat hij gevallen was en pakte hem op hij was helemaal blauw en zijn hoofdje hing op zijn borst. Ik wist niet wat ik moest doen was echt in paniek ik dacht misschien frisse lucht maar toen ik bij de deur was begon hij alweer te rochelen en even later was het weer over. Hij was nog wel eventjes suf. Ik was me echt rot geschrokken maar nu ik dit allemaal lees begrijp ik dat het misschien die andere vorm van BHS was?? Misschien ga ik toch wel even naar de dokter met hem voor de zekerheid hij heeft het wel vaak en ik heb het gevoel dat als ik hem niet oppak halverwege zijn 'aanval' dat hij dan telkens flauw valt maar omdat ik hem snel oppak dat het dan niet gebeurd wat denken jullie hiervan?
gr. Erna
mama van Can (29-03-2003) en Uzay (18-12-2004) en verloofde van Erol
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 12:01:52 #60
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_35734970
Ik denk dat je als je twijfeld altijd naar de dokter moet gaan.
Die paniek kan ik me heel goed voorstellen, klinkt erg herkenbaar.
Ben je al wel eens eerder met deze klachten naar een arts geweest?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_35758966
Inderdaad wat Senesta al zegt, als je het niet vertrouwd naar de dokter gaan.
De arts kan dan kijken of er verder na gekeken moet worden of niet.
En de paniek is zo herkenbaar ook, elke keer weer slaat je hart een aantal slagen over als het gebeurt en elke keer denk je dat ze er in blijven, maar gelukkig komen ze ook elke keer weer bij.
  vrijdag 18 november 2016 @ 11:50:21 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_166732251
Hier dan, gevalletje. Een megakick voor jou!
disclaimer
pi_170466186
Oh wow, had deze kick helemaal gemist, :o Thanks nog SQ!
Het was hier een tijdje behoorlijk rustig, niet echt aan dit topic gedacht en minder behoefte aan gehad om erover te posten. Maar aangezien het volgens Google regelmatig voor zou moeten komen, is het misschien toch handig om tips en ervaringen uit te wisselen? Geen idee hoe veel mensen er hier ervaring mee hebben..
pi_170466877
Q houdt zo lang ik me kan herinneren al z'n adem wat langer vast dan normaal. Rond z'n 1e verjaardag wist ik pas zeker dat hij breath holding spells heeft; op een avond werd hij zo boos dat hij z'n adem zo lang inhield, dat hij blauw/grijs werd en bewusteloos raakte.. Het duurde even voor hij weer goed ademde en bij was, 1 minuut ofzo? Leek iig een eeuwigheid, weet nog goed hoe naar het eruit zag, de angst dat hij doodging en de pure paniek. Sindsdien is dat gelukkig nooit meer gebeurd, hij haalt adem (soms) vlak voor hij flauwvalt en valt dan soms even een paar seconden weg.

Laatste tijd was het qua aanvallen eigenlijk best rustig. Afgelopen week was hij wat ziekjes (denk 5e ziekte) en had wat tandjespijn. Op vrijdag, z'n kdv-dag, was hij vrolijk wakker geworden en leen het goed te gaan, dus met goede hoop naar het kdv gebracht.
Maar toen werd ik na een tijdje gebeld, Q had een breath holding spell gehad en een heftige. Hij had daar hooguit kleine aanvalletjes en het ging al een tijd goed, dus het kwam uit het niks. De leidster wilde hem in bed leggen en deed z'n broek uit om hem daarna in z'n slaapzak te doen. Maar Q wilde kennelijk écht zijn broek niet uit.. Hij hielt z'n adem weer lang vast, zo lang dat hij blauw werd en uiteindelijk flauwviel. Het duurde even voor z'n ademhaling weer goed op gang was en daarna bleef hij ook nog bewusteloos. Volgens de leidsters is hij wel 3-4 minuten bewusteloos geweest.. Zo erg is het nog nooit geweest..

Hij heeft erna nog even geslapen, daarna hebben we hem opgehaald en zijn we, op aanraden van het kdv, langs de huisarts geweest. Die vond die 3-4 min best lang en verwees ons voor de zekerheid naar de kinderarts. Daar zijn we vanochtend geweest. Alles leek goed en het lijkt erop dat hij idd een gewone breath holding spell heeft gehad. Voor de zekerheid is er nog wel een hartfilmpje gemaakt (wat een drama met een kind dat al de hele tijd zit te krijsen en alle plakkers en snoertjes er vanaf probeert te rukken..). Morgen hebben we een belafspraak en krijgen we de uitslag van het hartfilmpje.

Op zich maak ik me er geen zorgen over, ga uit van standaard breath holding spells waar hij overheen moet groeien. Gekke is alleen dat ik na m'n werk een voice mail bleek te hebben van de ka, dat hij wat wilde bespreken en of ik terug wilde bellen. Helaas was de polikliniek net dicht toen ik het zag.. En ga ik me toch wat zorgen maken, "zou het hartfilmpje toch niet goed zijn??" -O-
Wacht het telefoontje morgen maar af!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170469725
Ach Gevalletje, je had er al eens over verteld, wat een enorme schrik toch voor jullie. Het lijkt me zo eng om mee te maken. Hopelijk valt het bericht van de kinderarts morgen mee. :*
pi_170488719
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 05:35 schreef Madivi het volgende:
Ach Gevalletje, je had er al eens over verteld, wat een enorme schrik toch voor jullie. Het lijkt me zo eng om mee te maken. Hopelijk valt het bericht van de kinderarts morgen mee. :*
Lief, dank je :*

Ik ben inmiddels best gewent geraakt aan z'n aanvallen en aanvalletjes, maar omdat het ineens weer zo heftig was schrok ik toch ineens weer. Hij heeft vandaag ook weer 2 aanvallen gehad, dus ik denk dat hij weer even een periode heeft waarin het wat erger is. Gaat eigenlijk steeds met vlagen. Maar deze aanvallen ben ik gewent en maak ik me niet zo erg druk meer om (maar blijft rot).

En inmiddels gebeld en duidelijkheid waarom ik gister al werd gebeld: hij had toch teveel bewogen tijdens het ecg, dus is het niet bruikbaar. We gaan het nog 1x proberen, over ruim 2 weken, er is geen haast bij. Kans dat het alleen breath holding spells zijn is erg groot, kans dat er iets met z'n hart is heel klein, ik ga er vanuit dat alles gewoon goed is :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')