abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:22:55 #51
52513 whosvegas
The Trickster
pi_31086721
Kane zuigt ook
Are you nuts??
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:26:14 #52
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31086804
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:22 schreef whosvegas het volgende:
Kane zuigt ook
Dat zul je mij ook niet horen ontkennen maar daar gaat het niet om
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_31091429
quote:
Op donderdag 29 september 2005 08:45 schreef cosmick het volgende:

[..]

Oh, vast niet. Al vind ik absoluut niet dat Eminem de kwaliteit van rap hoog houdt.

Alhoewel, misschien in zijn genre: de toegankelijke rap.

Vroeger was hiphop gewoon hiphop, en nu is hiphop ineens underground hiphop
Vind zeker dat Eminem de kwaliteit van de HipHop hoog houdt... Zijn lyrics zijn naar mijn mening (meestal) bovengemiddeld. Daarna speelt hij ook met de 4 kwarts maat als hij over de beat rapt. In mijn ogen iets wat veel rappers te weinig doen. Vindt het niet direct een kunst om 16 bars te spitten met na iedere 4e tel de break.

En dat hij zwaar commercieel gehyped is klopt zeker, maar vind het niet per defenitie toegankelijke rap... In de 'underground' rapte hij in dezelfde stijl als nu. Alleen nu wordt het als toegankelijke beschouwd omdat de majors er geld in zien!

En dan komt hetvolgende discussie punt: wat is de defenitie van underground HipHop?
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_31091709
Geef mij maar Jannes en Benny Neyman
pi_31101402
Ik vind dat bij een hoop rapmuziek:
1. De aandacht voor de muzikale omlijsting uitermate zwak is, varierend van een mager drum&beat begeleidinkje tot regelrechte namaak (vooral 2pac had daar een handje van).
2. De teksten ook maar van een abominabel niveau zijn, veel rijmen om het rijmen en weinig aandacht voor zaken die ook maar iets het hier en nu overstijgen. (ondermeer de solo CD's van Def P. zijn hier wel een gunstige uitzondering op)
3. Ook de aanverwante subcultuur domweg gekopieerd word i.p.v. hier een eigen variatie op te bedenken.
pi_31103938
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 18:16 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Vind zeker dat Eminem de kwaliteit van de HipHop hoog houdt... Zijn lyrics zijn naar mijn mening (meestal) bovengemiddeld. Daarna speelt hij ook met de 4 kwarts maat als hij over de beat rapt. In mijn ogen iets wat veel rappers te weinig doen.
Uhehehe hehe a-hahaha HAHAHA!
Eminem zuigt.punt. hij heeft geen talent. en hij speelt lang niet zoveel met flow als gemiddelde
rappers deden in de jaren 90.
vergeleken met gemiddlede rappers in jaren 90, denk je er bij emeniem niet
eens aan (flow)

Hij ratelt aan een stuk door alsof ie def p is .. , jij bent leuk.

Wat mij betreft: Is eminem een clown, hij mist allen die rode feestneus en die grote schoenen.
Z,n persoonlijkheid en stem heeft ie al (dat van een clown dus)

Eminem is het toppunt van witte-rap muziek
Maar goed is het niet.
  zondag 2 oktober 2005 @ 01:44:37 #57
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_31104660
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 01:07 schreef danni het volgende:

[..]

Eminem zuigt.punt. hij heeft geen talent. en hij speelt lang niet zoveel met flow als gemiddelde
eens aan (flow)

Hij ratelt aan een stuk door alsof ie def p is .. , jij bent leuk.

Wat mij betreft: Is eminem een clown, hij mist allen die rode feestneus en die grote schoenen.

Maar goed is het niet.
1) Qua flow, luister eens naar de nummers "Ill Hurt You" ft. Busta Rhymes en "Gatman & Robbin" ft. 50 Cent. Niet te evenaren
2) Qua lyrics, luister eens naar Kill You, Brain Damage, Role Model, Renegade, Who Knew, Remember Me etc. (geen zin er nog meer uit mn mouw te schudden nu)
3) Uiteraard heeft Eminem geen talent, alleen talentloze figuren breken records op album-verkoop gebied en winnen een Oscar.
4) Ik geef toe dat de kwaliteit van zijn muziek de laatste 2 jaar in een neerwaartse spiraal terecht is gekomen. Maar zijn werk van 1998 tot 2002 verdient gewoon het nodige krediet.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_31105837
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 01:07 schreef danni het volgende:

[..]

eens aan (flow)
Uheheh hehe hahaha... jij bent tof!

Noem anders even namen van die rappers... kunnen we hierover inhoudelijk in discussie!

Enuh 'speelt met flow'
quote:

Maar goed is het niet.
Deze opmerkingen leveren inderdaad een nuttige bijdrage aan een deze discussie!
Kom gewoon met inhoudelijke argumenten... dit is te simpel gast!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  zondag 2 oktober 2005 @ 10:11:11 #59
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31107223
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 01:44 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
[q]3) Uiteraard heeft Eminem geen talent, alleen talentloze figuren breken records op album-verkoop gebied en winnen een Oscar.
Eminem heeft wel iets van talent hoor, zeker. Maar ik kan duizendend rappers noemen met meer talent.

En alleen talentloze figuren breken records? Nou, kijk eens na de topsellers in dit genre. Ik luister vanaf begin jaren 80 intensief hiphop, maar shit, Missy Elliot, DMX, 50 Cent? Wack as hell man!!

En wat heeft een oscar winnen met hiphop te maken?!!
pi_31117196
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:16 schreef Mr.Tear het volgende:

[..]

Dus jij hebt uit nieuwsgierigheid een blik geworpen in de HipHopCentral??
Dat is duidelijk.
Je weet precies waar het over gaat.
Als je zelf niet zo denigrerend zou doen over iedereen die kritiek heeft op jouw geliefde hiphop, zou ik deze opmerking misschien niet zielig vinden
quote:
Zo nu en dan gebeurt dat ook, maar jij zal dat niet herkennen of iig niet de moeite nemen om het te herkennen, jammer. Dan zou je tenminste weten waar je over praat.
Dooddoener, drogredenering
quote:
Jammer dat dit het enigste zinnige is wat je hebt te zeggen.
[..]

Nogmaals jammer, want jij bent precies het type waar de TS op doelt, dat blijkt wel uit je laatste opmerking. Lekker vanachter de pc onder de gordel op de man spelen.

Waarachter zit jij dan? Je wasdroog-combinatie? Lul niet zo slap man, alsof het mij ene hol uitmaakt welk type men mij indeelt, lekker makkelijk
Ik zeg gewoon wat ik vind, en ik heb in tegenstelling tot de meeste users op dit forum wel enige muziekkennis
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31117199
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 01:44 schreef Boomlaars het volgende:

[..]
3) Uiteraard heeft Eminem geen talent, alleen talentloze figuren breken records op album-verkoop gebied en winnen een Oscar.
Is gewoon hype. reklame. veel geld pompen in kleine docus over hem en gewoon een 'Mooi'
verhaal over zijn leven verzinnen en dat ophemelen.
Gegarandeerde record-sales.. = gewoon plein merketing. Marketing gasten zijn gewoon goed.
Ze kunnen 'schijt' nog als gezond aanprjken (geloof me)
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:20:17 #62
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31117282
quote:
Ik zeg gewoon wat ik vind, en ik heb in tegenstelling tot de meeste users op dit forum wel enige muziekkennis
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_31117306
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 03:09 schreef DubzOne het volgende:

Deze opmerkingen leveren inderdaad een nuttige bijdrage aan een deze discussie!
Kom gewoon met inhoudelijke argumenten... dit is te simpel gast!
Is ook 'inhoudelijk'. meer heb ik niet te zeggen over die gast en daarmee is wat
mij betreft alles gezegd. Als je gaat zitten tieren op '1' nummer dat een beetje
redelijk is tussen al die andere honderd shit-tracks die hij op z,n naam heeft
staan, dan raak je niet uitgepraat.
Hij is gewoon wack, punt. Sluit je ogen es en luister naar z,n stem.
't is gewoon een clown. Hij hoort in het circus thuis.
pi_31117420
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:20 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Wat kama zegt kan natuurlijk niet omdat niemand zo een opmerking pikt.
Maar wat als hij gelijk heeft? Iedereen die eminems muziek als geweldig beschouwt krijgt
wat mij betreft ook gewoon het predikaat 'geen kennis van muziek hebbend'
pi_31117548
Ik zapte zojuist en kwam bij The Box uit. A Tribe Called Quest.
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:33:44 #66
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31117634
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:24 schreef danni het volgende:

[..]

Wat kama zegt kan natuurlijk niet omdat niemand zo een opmerking pikt.
Maar wat als hij gelijk heeft? Iedereen die eminems muziek als geweldig beschouwt krijgt
wat mij betreft ook gewoon het predikaat 'geen kennis van muziek hebbend'
Kama is juist een van de weinige users van wie ik zo'n opmerking zou pikken, ware het niet dat ik veeeeel meer verstand van muziek heb dan hem En of eminem nou goed is of slecht laat ik even in het midden liggen, mijn mening omtrent de stereotypering van hiphop heb ik al gegeven.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_31120633
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:33 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Kama is juist een van de weinige users van wie ik zo'n opmerking zou pikken, ware het niet dat ik veeeeel meer verstand van muziek heb dan hem En of eminem nou goed is of slecht laat ik even in het midden liggen, mijn mening omtrent de stereotypering van hiphop heb ik al gegeven.
Dank dank... o wijze oude boom

Ik heb eigenlijk niet zo'n moeite met de stereotypering van een muzieksoort die wat mij betreft toch al in een staat van verregaande verloedering verkeert, of er nu een handvol goede artiesten tussen zitten of niet..
Met name hiphop mag wel een ongenadige trap onder zijn donder hebben voor de afgelopen jaren. Rock overigens ook, maar in mindere mate dan nog..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31128370
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 18:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Met name hiphop mag wel een ongenadige trap onder zijn donder hebben voor de afgelopen jaren.
Die hele urban- hype mag een gigantische trap onder z'n donder krijgen!! Al die shit heeft wat mij betreft weinig met muziek te maken... HipHop daarentegen heeft welliswaar niet zo'n grote evolutie gehad de afgelopen jaren, maar er blijven nog steeds goede dingen uitkomen.

Wanneer er naar de Nederlandse HipHop gekeken wordt, kunnen we (als muziekkenners )stellen dat dit zeker een positieve bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse popmuziek de afgelopen jaren. Denk bijvoorbeeld aan Opgezwolle en Kubus of aan Pete Philley en Perquisite!
Last.fm
pi_31129041
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:34 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Die hele urban- hype mag een gigantische trap onder z'n donder krijgen!! Al die shit heeft wat mij betreft weinig met muziek te maken... HipHop daarentegen heeft welliswaar niet zo'n grote evolutie gehad de afgelopen jaren, maar er blijven nog steeds goede dingen uitkomen.
ja maar je moet er steeds beter naar zoeken.
in de jaren '90 kwam de ene na de andere classic uit, ik ben nu nog steeds spul uit die tijd aan het ontdekken.
pi_31129172
quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:19 schreef Boomlaars het volgende:
Inderdaad, als je niet verder kijkt dan de videoclips van 50 "fifty uhh, bentley uhh" Cent, Chingy,
G-Unit kun je inderdaad tot die conclusie komen. Er dient echter wel een gradatie gemaakt te worden tussen de verschillende actieve rappers. Commerciele rap over bovengenoemde onderwerpen blijkt bij de jeugd (12 tot 15 jaar) nu eenmaal een succesformule. De CD's van 50 Cent vliegen als warme broodjes over de toonbank. Andere artiesten gooien het over een andere boeg en laten zien wel degelijk de vaardigheden te hebben om een goed stuk tekst te schrijven.
de cd's van eminem verkopen niet als warme broodjes zeker?
Eminem is echt niet minder commercieel dan een 50 cent (ok, misschien een klein beetje).
pi_31129607
overigens vind ik het niet zo erg dat de inhoud van de meeste hedendaagse bekende hip hop nergens meer over gaat, ik luister ook naar Kool G Rap en Big L, maar alles lijkt zo erg op elkaar, er zijn altijd bepaalde 'formules' die in zijn, zoals een neptunes beat, een lil jon beat, een zangeresje erbij, enz.
en de mensen die zich tegenwoordig rapper noemen zijn ook gewoon echt triest, vette punchlines verzinnen doen ze nauwelijks en een vette flow missen de meeste ook.
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:45:31 #72
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_31137846
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:57 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

de cd's van eminem verkopen niet als warme broodjes zeker?
Eminem is echt niet minder commercieel dan een 50 cent (ok, misschien een klein beetje).
Waar stel ik dat het fout is om commercieel te zijn? LEZEN!
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_31139429
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:45 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Waar stel ik dat het fout is om commercieel te zijn? LEZEN!
dat heb ik gelezen.
jij doet net alsof eminem een of andere weldoener is die ons blij maakt met goede teksten. zijn muziek is op ongeveer dezelfde doelgroep gericht als 50 cent.
maar goed, daar gaat het hier niet over.

[ Bericht 5% gewijzigd door jimjim1983 op 03-10-2005 11:06:31 ]
pi_31141144
Als die coupletjes van Eminem ''een van de beste raps'' van de afgelopen jaren moeten voorstellen (ja, ik ken het nummer), dan zie ik het somber in. Het nummer is ook geproduceerd door Eminem en dat is op zich al een soort succesformule, ware het niet dat het een beetje slaapverwekkende muziek is.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:23:19 #75
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31141525
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Als die coupletjes van Eminem ''een van de beste raps'' van de afgelopen jaren moeten voorstellen (ja, ik ken het nummer), dan zie ik het somber in. Het nummer is ook geproduceerd door Eminem en dat is op zich al een soort succesformule, ware het niet dat het een beetje slaapverwekkende muziek is.
Eminem boeit me ook voor geen meter. Ik haat ook die gedubte raps!

't Is mainstream rap, je sampelt een lekker in het gehoor liggend deuntje (Soldier Boy van Martika) zodat je een groot publiek aanspreekt en zo een vette hit te pakken hebt. Het grote publiek houdt nu een keer niet van rauwe, toffe beats en cuts.

Waarom krijgt zo'n Lange Baas alle aandacht van een Radio 3 maar hoor je geen The Proov, C-Mon & Kypski en Opgezwolle? Die gasten maken wel dingen waar we trots op kunnen zijn!

edit: Claudia de Breij draaide net wel Pete Philly. Had ze net ontdekt

[ Bericht 7% gewijzigd door cosmick op 03-10-2005 13:57:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')